No perkele sentään kun ukkoa viedään nyt meiltä kovaan tahtiin.
Flyers Nation @FlyersNation
Tye McGinn has signed with the #Sharks, per his brother Jamie.
Flyershan antoi McGinnille QO:n, jonka myötä tämä säilyi RFA-statuksella, joten kyse on korkeintaa offer sheetin hyväksymisestä, jonka Flyers joko matchaa tai saa kompensaation, mikä ei tietystikään voi olla tässä tapauksessa kovinkaan kummoinen. Tai sitten tekevät Sharksin kanssa kaupan. Sikäli mikäli tuossa on jotain perää.
McGinn on aika marginaalitapaus, jonka en usko Flyersissa breikkaavan, eikä tuo myöskään Hextallin perään kuuluttamaa nopeutta. Maiseman vaihtuminen voisi olla kannattava juttu molemmin puolin.
Vaikka Flyers-kannattajien yleinen mieliala tuntuu turhautuneelta/negatiiviselta organisaation passiivisuuteen, niin itse olen helvetin tyytyväinen Hextallin tähän astiseen toimintaan. Nyt ei ole syntynyt yhtäkään huonoa sopimusta, jonka dumppaamista ruvettaisiin seuraavaksi toivomaan. Schennin ja Timosen jatkot olivat hyviä ja maltillisia, jonka lisäksi olen myös varsin tyytyväinen niin draftaamisen kuin joukkueen kehittämisen suuntaan. Tasapaksujen möttösten sijaan varasivat pelaajia, joilta löytyvät selvä vahvuudet, joiden varaan kokonaisuuttaan rakentaa. Liikkeen korostamista joukkueen rakentamisessa pidän myös ensiarvoisen tärkeänä juttuna.
PS. Ja tätä kirjoittaessa McGinnin siirto varmistui. Flyers saa Sharksilta kolmannen kierroksen vuoron ensi kesälle, joten ei huonosti yhä läpimurtoaan odottavasta, NHL:n ja AHL:n välille junnaamaan jääneestä entisestä neljännen kierroksen varauksesta. Good job Hexy!
Ja vielä Nick Schultz tuomaan syvyyttä puolustukseen. Nythän alkoi tapahtumaan.