Viime päivät on, täälläkin tutuksi tullutta sanontaa käyttäen, vituttanut niin ettei veri kierrä. Paljon enemmän olin odottanut kauden avaukselta. Vaikka kyseessä oli vasta kaksi peliä, mutta kuitenkin vaan ottaa aivoon tuo penailu jota joukkue harrastaa. Ei näin pojat, ei näin!
Hyökkäyksessä Carter ja Calder ovat pettäneet pahasti. Olisin odottanut parempaa peliä. Fopat oli surkeita Pingoja vastaan, mutta toisessa kulki jo paljon paremmin. (Forsberg sanoo itse ettei halunnut yrittää rankkareissa, uudet mailat oli huonoja tai jotain vastaavaa...)
Pakistosta täällä näytetään haukuttavan Hatcheria. Minun mielestäni Hatcher on ollut ihan ok, muutama huono pelaus, mutta myös paljon hyviä. Ennemmin minä haukkuisin kyllä Meyeriä ja Jonesia. Meyer on ollut sysipaska koko ajan ja Jones ei ole NHL-tason pakki. Baumgartner ei juuri Meyeriä parempi ole ollut. Rathjella on paikat paskana ja saapa nähdä saadaanko hänestä uusi Tapaus Primeau. Gauthier oli roolissaan ihan ok. Pitkänen surffasi ensimmäisen ottelun, mutta oli parempi Rangersejä vastaan. Puolustaminen ei vaan tunnu maittavan yhtä paljoa kuin hyökkäys.
Veskoista kumpikaan ei ole osoittanut mitään suuria, muttei tässä heihin vielä olla kaaduttu. Niittymäki kuitenkin parempi näistä kahdesta.
Pitää kuitenkin yhä muistaa, että vasta kaksi peliä pelattu.
Positiivisia asioitakin on ilmassa. Phantoms voitti ensimmäisen ottelunsa nousten 4-1 tappioasemasta 5-4 voittoon ja Stefan Ruzicka oli liekeissa, tehot 3+1 (natural hattrick, viimeinen voittomaali jatkoajalla). Toinen asia on Claude Giroux, joka valittiin QMJHL:n kuukauden parhaaksi pelaajaksi. Tällä hetkellä Giroux on Q:n maali- ja pistepörssin kärkenä tehoin 14+9 kymmenessä ottelussa. Toivottavasti jatkaa samaan malliin.