Petri Kokko - kiekollinen puolustaja

  • 3 423
  • 10

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Lienee vain oikeudenmukaista, että Petri Kokon hehkutusketjun avaa henkilö, joka on väittänyt Kokon taitoja riittämättömiksi johtavaan rooliin liigajoukkueen puolustuksessa, jo monen vuoden ajan. Tänä kesänä väitin Kokon toissakauden pisteitä (23) "once in a lifetime" -tapaukseksi Kokon osalta.

30 peliä 6+15=21 (+11)

Jos Kokko pystyy pelaamaan samaa tahtia kauden loppuun, saldo näyttää seuraavalta:

56 peliä 11+28=39 (+20)

Tässä paukkuisivat Juri Kuznetsovin tekemät syöttöpiste- ja kokonaispiste-ennätykset komeasti rikki. Kuznetsov teki kaudella 99-00 36 pistettä (27 syöttöpistettä).

Tällaiset oman mielipiteen täysin vääräksi osoittautumiset otetaan vastaan riemulla.

--------------

Kokko pelaa nyt huippukautta, ja ikää miehellä on 28 vuotta. Kokon tulokaskausi oli hyvä, mutta sitten piti mennä pitkä matka ennen kuin liigatasolla tapahtui se todellinen läpimurto.

94-95 Ilves 44 peliä 6+7=13 -9 (19 vuotias)
00-01 SaiPa 52 peliä 6+11=17 +/-0 (25 vuotias)
01-02 SaiPa 49 peliä 7+16=23 +/-0

Esim. Harri Tikkasen ensimmäinen kokonainen kausi liigassa:

00-01 SaiPa 55 peliä 7+5=12 -3

Pikku näpäytys näitä 20-vuotiaita kiekkoilijoita menetetyiksi lupauksiksi haukkuville tahoille...
 
Viimeksi muokattu:

TeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat menee kaakonkulmalle
Petri Kokko - SaiPa pakiston suuri yksinäinen

Aivan huikea kausi Kokolta. Tehot kuin Jurilla aikoinaan, ennätykset kaatuvat ropisten tällä kaudella.

Koko liigan pistepörssissäkin Kokko lähestyy jo TOP 20:tä! Plussa saldo puhuu puolestaan. Vähitellen hiipiikin jo pelko puseroon. Onko Kokko "liian hyvä" SaiPaan? Ottajia tämän kauden jälkeen varmasti löytyy.

Ililtä toivotaan nyt kovaa näyttöä, sitä Taurunkin mainostamaa urosmehiläisen temppua; jatkosopimus Kokon kanssa olisi tärkeää saada sorvattua mahdollisimman pian. Mielellään vaikka jo faneille joululahjaksi!
 
Viimeksi muokattu:

Aksu

Jäsen
"Petri is good and strong defender who is very good in his derfensive game. Petri is good skater and he has good timeing to situations. Petri has been playing many years in Elite level and he starts to be in his best age to paly hockey."

Kävin kaikkien kiekkopomojen must-sivuilla eli legendaarinen 3goals iskee jälleen. Yksi englantia edes auttavasti osaava toimistoihminen kannattaisia palkata korjailemana tolkutonta kirjoitusvirheiden määrä. Tämä ei ole edes paha.

Ai niin. Good, great, strong. Noilla pystyy esittelemään jokaisen pelaajan.
 

Aksu

Jäsen
Kaivetaas vanha ketju esiin. Kausi on ollut tähän asti kaikkea muuta kuin erinomainen saati hyvä, mutta kapteeni tekee sen mitä pystyy. Välillä paremmin, välillä vaisummin.

Varsinainen asia koskee lauantain KalPa-peliä. 500 ottelua liigassa tulee täyteen ja liigan muistolaatta jaetaan siis huomenna. Kunnioitettava määrä pelejä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aksu kirjoitti:
Yksi englantia edes auttavasti osaava toimistoihminen kannattaisia palkata korjailemana tolkutonta kirjoitusvirheiden määrä. Tämä ei ole edes paha.
Pientä korjailua tarvitsisi itse kukin... ;)

Tämä oli sitten vitsi.

Naurahdin kyllä tuolle Kokon esittelylle.
 

Aksu

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Pientä korjailua tarvitsisi itse kukin... ;)

Tämä oli sitten vitsi.

Naurahdin kyllä tuolle Kokon esittelylle.

Tarvihtee tarvihtee. Nyt en kyllä kykene muistamaan teinkö tuon pari vuotta takaperin tahallani vai vahingossa. Oli niin tai näin ei minua enää ainakaan naurata. Tämä on vissiin sitä kypsymistä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aksu kirjoitti:
Tarvihtee tarvihtee. Nyt en kyllä kykene muistamaan teinkö tuon pari vuotta takaperin tahallani vai vahingossa.
Oho, siis tuo englanninkielinen Kokon kuvaus oli sinun käsialaasi? Taitaa olla minulla sitten luetunymmärtämisessä ja ymmärtämisessä muutenkin kehittämisen varaa.

***

Kokkoon palatakseni, on miehellä tehoja pisteissä kuitenkin syntynyt tälläkin kaudella, eli kyllä nekin jostain kertoo. Suht tiiviisti mukana maalinteossa, mikä on hyvä ja pitää muistaa, että ne vammat ennen kaudenalkua on vaikuttaneet taustalla. Pete nyt muutenkin on aika hyökkäävä kaveri. Sylkykuppia hänestä en haluaisi tehdä, meinaan, ihan noin näppärää kiekollista kaveria et helpolla löydä, ainakaan SaiPaan.

Mies vertyy pudotuspelejä varten, sanokaa minun sanoneen.
 

Aksu

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Oho, siis tuo englanninkielinen Kokon kuvaus oli sinun käsialaasi? Taitaa olla minulla sitten luetunymmärtämisessä ja ymmärtämisessä muutenkin kehittämisen varaa.

***

Kokkoon palatakseni, on miehellä tehoja pisteissä kuitenkin syntynyt tälläkin kaudella, eli kyllä nekin jostain kertoo. Suht tiiviisti mukana maalinteossa, mikä on hyvä ja pitää muistaa, että ne vammat ennen kaudenalkua on vaikuttaneet taustalla. Pete nyt muutenkin on aika hyökkäävä kaveri. Sylkykuppia hänestä en haluaisi tehdä, meinaan, ihan noin näppärää kiekollista kaveria et helpolla löydä, ainakaan SaiPaan.

Mies vertyy pudotuspelejä varten, sanokaa minun sanoneen.

En minä sitä englanninkielistä tekstiä tarkoittanut vaan kotimaisella tekemääni räpellystä , josta ansiokkaasti tikulla kaivoit pari virhettä esiin.

Kokon merkitys joukkueelle on moniulotteinen tällä hetkellä. Peli kulkee hyvin vaihtelevasti, mutta toisaalta sen tontin ottajaa ei tuosta rosterista oikeastaan löydy. Tällä hetkellä pakiston tilanne on siinä mielessä hyvä, että kun Kokon peli pätkii niin torneja voidaan kuormittaa sitäkin enemmän. Pari kautta meni niin, ettei Peten peluuttamiselle ollut juuri vaihtoehtoja. Kulki tai ei, aina piti kuormittaa koska kilpailijoita ei käytännössä ollut.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aksu kirjoitti:
En minä sitä englanninkielistä tekstiä tarkoittanut vaan kotimaisella tekemääni räpellystä , josta ansiokkaasti tikulla kaivoit pari virhettä esiin.
Olen siis enemmän hukassa, kuin kuvittelinkaan. =)

Enpä tullut katsoneeksi vuosilukuakaan tuossa. Mutta se siitä...
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ted Raikas kirjoitti:
Kokkoon palatakseni, on miehellä tehoja pisteissä kuitenkin syntynyt tälläkin kaudella, eli kyllä nekin jostain kertoo. Suht tiiviisti mukana maalinteossa, mikä on hyvä ja pitää muistaa, että ne vammat ennen kaudenalkua on vaikuttaneet taustalla. Pete nyt muutenkin on aika hyökkäävä kaveri. Sylkykuppia hänestä en haluaisi tehdä, meinaan, ihan noin näppärää kiekollista kaveria et helpolla löydä, ainakaan SaiPaan.
Juu, kyllähän Kokko saa tällä hetkellä enemmän lokaa niskaansa kuin tarvitsisikaan. Tehopisteissä joukkueen neljäs, koko liigan puolustajien yhdeksäs, tehotilastossa lukema +7 ja vain 13 miinusmaalia koko kaudella. Kiekollisena on tullut virheitä, mutta niitä tulee, kun pelaa paljon ja yrittää kiekollisena tehdä ratkaisuja. Sekin on parempi, kun että siellä olisi joku kädetön pakki, joka ei voi edes yrittää kiekollisia ratkaisuja ja tehopisteet olisi jotain 0+3. On SaiPan neljän parhaan pakin joukossa, vaikka ei parasta Kokkoa olekaan nähty tällä kaudella. Tediä myötäillen, Kokko vertyy vielä tuostakin.
 

sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Ted Raikas kirjoitti:
Kokkoon palatakseni, on miehellä tehoja pisteissä kuitenkin syntynyt tälläkin kaudella, eli kyllä nekin jostain kertoo. Suht tiiviisti mukana maalinteossa, mikä on hyvä ja pitää muistaa, että ne vammat ennen kaudenalkua on vaikuttaneet taustalla. Mies vertyy pudotuspelejä varten, sanokaa minun sanoneen.

Niin kesällä nivunen kuntoutui vasta silloin kun muut pelaajat jo vetivät jääharjoittelua, Kokko pääsi vasta silloin kuntoon ja vetämään jonkin tason treenejä. Huomioiden että leikkaus oli Huhtikuussa? Sitten oli vielä se aivotärähdys montako peliä Kokko silloin oli poissa? Ja kun parani aivotärähdyksestä (oliko poissa jotain 3 viikkoa sisältäen joulutauon?) ehti vetää yhdet harjoitukset ja sitten peliin. Varmasti tuommoiset asiat vaikuttavat jokaisen pelaajan peliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös