Aikoinaan saattoi tosiaan olla, että veikkaus oli osasyyllinen jaksopeleihin, varmaa on kuitenkin ettei se ainut ole. Jaksopeli on kuitenkin juurtunut mielestäni jo tarpeeksi syvälle pesäpalloon. Sillä jos asia veikkauksesta olisi kiinni, niin silloinhan mallia olisi jo vaihdettu takaisin vanhaan, sillä pitkävedossa pesiksestä se risti on kuitenkin edelleen poissa.
Itse olen jaksopelin kannalla. Olen niin nuori etten koskaan ole nähnyt edes tällaisia vanhan systeemin pelejä, mutta pesäpallo pelinä on kuitenkin sellainen, että jos lyöt vaikkapa 6 juoksua ekassa vuorossa ja pidät vastustajan nollilla, vaikka vain sen ekan vuoron, niin harvemminpa siinä häviöllä oleva joukkue enää nousee. Uskoisin näin käyvän myös pidemmässä yhtenäisessä pelissä, ottelu olisi ratkennut ehkä jo puolen tunnin pelin jälkeen, ja sitä pitäisi jaksaa katsoa vielä 1,5 tuntia...
Olen ehdottomasti sen kannalla, että vaikka jaksopelisysteemillä ei aina enemmän juoksuja lyönyt joukkue voitakkaan, niin on kaikkien, sekä pelaajien että etenkin yleisön kannalta tosi hyvä juttu että kaikille annetaan vielä toinen mahdollisuus samaan peliin. Mielenkiintoisuus säilyy.
Eilen oli muuten mahtavin ottelu pitkään aikaan Koskenkorvalla, kun Kuopio kaatui 2-0. Jokainen voi lukea ottelusta vaikka jostain lehdestä, mutta ottelu oli kyllä niin tunteikas ettei sitä lehtien palstoille tai tänne mitenkään pysty ikuistamaan...