Pesiskausi 2024

  • 146 607
  • 1 182

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Onhan se hyvä, että on itseluottamusta mutta että julistaa itsensä muiden yläpuolelle onkin sitten toinen juttu.

No, nuori ja pesäpalloon intensiivisesti suhtautuva yksilö niin tämän ymmärtää. Toivottavasti ei käänny itseään vastaan.

Jotenkin en voisi kuvitella, että esim. Aapo Komulainen laukoisi vastaavaa.

Ihan kiva välillä, että jollain on itseluottamusta sanoa noin, varsinkin, kun ei nyt hirveästi väärässäkään ole. Aivan kuten Roope Korhonenkin sanoi, että on pesishistorian paras lyöjäjokeri. Eikä hänkään nyt väärässä ole.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Roopen ja Alasen näyttöjä nyt ei ihan hirvittävästi kannata, ainakaan vielä, vertailla missään muodossa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Roopen ja Alasen näyttöjä nyt ei ihan hirvittävästi kannata, ainakaan vielä, vertailla missään muodossa.
Eihän tuossa verratakaan. Roope on kaikkien aikojen paras lyöjäjokeri ja Alanen omasta mielestään tällä hetkellä paras lukkari.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Eihän tuossa verratakaan. Roope on kaikkien aikojen paras lyöjäjokeri ja Alanen omasta mielestään tällä hetkellä paras lukkari.
Nimenomaan siinä se ero. Toinen on jotain ja toinen on omasta mielestään jotain.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Juoksut Seinäjoelle yhteensä 19-0 ja kolmostilanteet 32-2. Yhdellä pelaajalla sisäpelitilastot yli 50%.

Repikää siitä.
 

NaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsurit
Roopen ja Alasen näyttöjä nyt ei ihan hirvittävästi kannata, ainakaan vielä, vertailla missään muodossa.

Muistathan kuitenkin, miten Kohonen julisti aikanaan miten oli omasta mielestään paras lukkari?

Keulia voi, mutta rajansa kaikella.

Edit. Lisätään tähän, että KeKillä on merkittävä koppariongelma.
 
Viimeksi muokattu:

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Niin, Alaseltahan on ilmeisesti kysytty, että kokeeko tällä hetkellä olevansa sarjan paras lukkari ja vastaa vaan

– Kyllä minä koen, että olen. Ainakin olen tehnyt niin paljon töitä, ja luotan itseeni.

Ja jatkoi vielä, että hänen pelinsä perustuu siihen, että luottaa itseensä. Kuten varmaan kaikilla muillakin.

Ei siis ole itse missään oma-aloitteisesti huudellut olevansa paras, vastasi vain kysymykseen terveellä itseluottamuksella. Ja kuten sanoin, ei hän nyt hirveästi väärässäkään ole.

Ja viittaus Roopeen ei liittynyt mitenkään heidän saavutuksiin, kunhan kehuin Roopea, että uskaltaa sanoa ääneen olevansa historian paras lyöjäjokeri.
 

NaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsurit
Niin, Alaseltahan on ilmeisesti kysytty, että kokeeko tällä hetkellä olevansa sarjan paras lukkari ja vastaa vaan

– Kyllä minä koen, että olen. Ainakin olen tehnyt niin paljon töitä, ja luotan itseeni.

Ja jatkoi vielä, että hänen pelinsä perustuu siihen, että luottaa itseensä. Kuten varmaan kaikilla muillakin.

Ei siis ole itse missään oma-aloitteisesti huudellut olevansa paras, vastasi vain kysymykseen terveellä itseluottamuksella. Ja kuten sanoin, ei hän nyt hirveästi väärässäkään ole.

Ja viittaus Roopeen ei liittynyt mitenkään heidän saavutuksiin, kunhan kehuin Roopea, että uskaltaa sanoa ääneen olevansa historian paras lyöjäjokeri.

Kun toimittaja heittää tuollaisen Rapalan niin vähänkään tilannetajua omaava urheilija kuittaa sen muilla sanoilla kuin Alanen. Ihan sama millä hetkellä arvioi itseään.

Tässä hiljattain muuan Vimpelin Vedon lukkari alkoi leijumaan mestaruusjuhlissa häntä kohtaan annettujen arvioiden perusteella ja miten kävi seuraavan syksyn finaaleissa.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Kun toimittaja heittää tuollaisen Rapalan niin vähänkään tilannetajua omaava urheilija kuittaa sen muilla sanoilla kuin Alanen. Ihan sama millä hetkellä arvioi itseään.

Tässä hiljattain muuan Vimpelin Vedon lukkari alkoi leijumaan mestaruusjuhlissa häntä kohtaan annettujen arvioiden perusteella ja miten kävi seuraavan syksyn finaaleissa.

No mitäs väärää siinä on, että Alanen kokee olevansa tällä hetkellä paras? Toisten mielestä hän saattaakin olla, mies ei kuitenkaan alkanut leijuu, että on selvästi parempi kuin muut tai että olisi kaikkien aikojen paras.

Yhdestä lauseesta saadaan poru.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun toimittaja heittää tuollaisen Rapalan niin vähänkään tilannetajua omaava urheilija kuittaa sen muilla sanoilla kuin Alanen. Ihan sama millä hetkellä arvioi itseään.
Mitä helvettiä?? Siis pelaaja uskoo, että hän on sarjan paras lukkari ja vielä aika monen muunkin mielestä on, niin hän ei saa sanoa sitä ääneen? Ei muuta kuin lisää tylsiä lausuntoautomaatteja.

Kari Kallio ei välttämättä aina ollut paras, mutta omasta mielestään hän olisi varmaan vieläkin. Kallion tapaisia pelaajia tämä laji kaipaa, eikä mitään jargoniautomaatteja.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Kuka on muka parempi lukkari tällä hetkellä kuin Alanen?

-
-

Ja sitten tulee -
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Aapo (omasta mielestä). Onneksi nähdään näitä nuoria huippu lukkareita.
Aapo on jo näytöt antanut. Alanen ei vielä isoissa peleissä ole pelannut. Edelleen pidän Aapon tuloa lavalle 17-vuotiaana johdattamaan joukkueensa Suomen mestaruuteen sellaisena suorituksena, että muut saa suorittaa. Katsellaan Alasen suorittamista sitten, jos joskus on finaalissa. Touko- ja kesäkuun peleissä voi olla paras, mutta syksyllä se pää testataan.

Jos Aapolle paikkaajaa lavalle haluan niin Alanen olisi eka kenelle soittelen, mutta se ei ensi kaudeksi ole mahdollista.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itä-Länsi -valinnat puhututtaa junnuleireiltä saakka eikä aikuisten sarjat tee poikkeusta. Vuodesta toiseen ällistellään, tehtiin niin tai näin.

Hienoa toki, että yleisölle annetaan mahdollisuus vaikuttaa mutta kannattaisin silti perinteisempää valintamenetelmää, jossa yleisölle se yksi, max kaksi pelaajaa per joukkue ja loput valitsijalle. Median jättäisin kokonaan pois, tän kauden farssi sen jo viimeistään osoitti.
Ehkä sitä mediaa sitten haluttiin ylipäätään mukaan touhuun enemmän, aika vähän muutamia tahoja lukuunottamatta lajista kirjoitellaan. Systeemihän nyt on aika tyhmä, mutta media kirjoittamaan pesiksestä, ymmärrän ajatuksen.
 

friikki otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä minäkin lähden siitä että Komulainen on vielä tällä hetkellä se paras lukkari. Aiemmat näytöt puhuu puolestaan. Lisäksi kukaan ei mielestäni rytmitä peliä niin nopeasti kuin Komulainen.

Mutta edelleen top-5 lukkarit on vielä lähellä toisiaan. Komulainen ja Alanen siellä kärkipäässä. Still ja Puhtimäki antaa hyvin painetta taustalla. Pidän vielä Väliahoa hieman Pitkästä edellä. Kauden jälkeen vasta näkee Pitkäsen arvion. Alajärven Joona Iivosen työskentely on myös miellyttänyt silmää.

Mutta loistavaa että tulevaisuus on turvattu huippulukkareilla.
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Kyllä minäkin lähden siitä että Komulainen on vielä tällä hetkellä se paras lukkari. Aiemmat näytöt puhuu puolestaan. Lisäksi kukaan ei mielestäni rytmitä peliä niin nopeasti kuin Komulainen.

Mutta edelleen top-5 lukkarit on vielä lähellä toisiaan. Komulainen ja Alanen siellä kärkipäässä. Still ja Puhtimäki antaa hyvin painetta taustalla. Pidän vielä Väliahoa hieman Pitkästä edellä. Kauden jälkeen vasta näkee Pitkäsen arvion. Alajärven Joona Iivosen työskentely on myös miellyttänyt silmää.

Mutta loistavaa että tulevaisuus on turvattu huippulukkareilla.
Komulainen, Alanen, Lassila. Siinä kolmen kärki. Jokainen voi päättää järjestyksen itse.
 

NaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsurit
Kukaan ei varmasti kiistä, etteikö Alanen olisi aivan valtakunnan kärkilukkareita ja monien papereissa varmaan se paraskin. Mutta että menee itse sen julistamaan ja varsinkin vielä tässä vaiheessa kautta niin olisin ainakin itse miettinyt sanani kaksi kertaa. On joo itseluottamusta ja sitä pitää tuossa roolissa kohtuullisesti ollakin.

Mielipidekysymyksiä nämä, on tullut ihan hyviä argumentteja myös puolesta ja ymmärrän nekin.
 

Laheee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Canes, Tahko
Mun mielestä toi vertaus Roope Korhoseen oli todella hyvä. Jos pitää Peetua ylimielisenä mulkkuna, niin pitää myös Roopea ylimielisenä mulkkuna. Kyllä Peetu on tämän hetken paras lukkari ihan yhtä selvällä marginaalilla kuin Roope on kaikkien aikojen paras lyöjäjokeri.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Alasen kommenttiin suhtaudutaan vähän kummallisesti. Ei se, että on itseluottamusta ja syytä olla myös tyytyväinen omaan alkukauteensa ole mikään majesteettirikos Kainuuta kohtaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tästä kaikesta heränneestä keskustelusta päätellen on vaan hyvä, että joku uskaltaa julkisuuteen antaa tuollaisia lausuntoja. Siis joku muukin, kuin Sotkamoa edustava/edustanut pelaaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös