Pesiskausi 2023

  • 292 483
  • 2 283

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
SoJy on mulle aina ollut vähän sellainen... Inhokki, jota vihataan vain koska ylivoimaisuus jne. Mutta kyllä on ollut kiva katsella tänäkin kesänä sitä Komulaista lautasella ja nyt tulee joku A. Huotari, joka heittää pikkupommin kakkosluukkuun. Mukavaa, kun nuoret omilla otteillaan työntävät vanhempia eläkkeelle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
SoJy on mulle aina ollut vähän sellainen... Inhokki, jota vihataan vain koska ylivoimaisuus jne. Mutta kyllä on ollut kiva katsella tänäkin kesänä sitä Komulaista lautasella ja nyt tulee joku A. Huotari, joka heittää pikkupommin kakkosluukkuun. Mukavaa, kun nuoret omilla otteillaan työntävät vanhempia eläkkeelle.

Oli pikkuveli Samuel Huotari.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
SoJy on mulle aina ollut vähän sellainen... Inhokki, jota vihataan vain koska ylivoimaisuus jne. Mutta kyllä on ollut kiva katsella tänäkin kesänä sitä Komulaista lautasella ja nyt tulee joku A. Huotari, joka heittää pikkupommin kakkosluukkuun. Mukavaa, kun nuoret omilla otteillaan työntävät vanhempia eläkkeelle.

S.Huotari :) Loukkaantumiset on kyllä ikävä asia, mutta onhan se kiva et nuoret pojat saa vastuuta.
 

NaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsurit
Näillä kyllä allekirjoittaa omat potkunsa. Englannin Valioliigankin kaltaisessa sarjassa Scott Parker ja Antonio Conte tekivät samoin viime kaudella ja samalla lopputulemalla.

Saikohan Rautiainen tästä aikanaan seurajohdolta kiitosta? :D





Tärkeät pinnat tänään Hiukassa, kova tahti ja ohjelma jatkuu ja loukkaamtumiset tuntuvat samalla piinaavan pitkiltä. Mutta jos tämmöiset 16-vuotiaat ratkoo pelejä niin kyllä sekin käy.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Valtterit Luoma ja Hämäläinen loppukaudeksi Imatralle? Kilpavarustelua sarjan alapäässä.

"KPL:n Valtteri Luoma ja Valtteri Hämäläinen siirtyvät ottelukohtaisella lainasopimuksella Imatran Pallo-Veikkojen riveihin. Miehet pelaavat IPV:n paidassa keskiviikkona, kun IPV kohtaa kotikentällään Koskenkorvan Urheilijat."

Näin KPL:n twitterissä. Koirankoppi kutsunut vai onko peliesitykset olleet tosiaan niin heikkoja, etteivät mahdu pelaavaan kokoonpanoon tällä hetkellä?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Hosaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan Pallonlyöjät, KooKoo
"KPL:n Valtteri Luoma ja Valtteri Hämäläinen siirtyvät ottelukohtaisella lainasopimuksella Imatran Pallo-Veikkojen riveihin. Miehet pelaavat IPV:n paidassa keskiviikkona, kun IPV kohtaa kotikentällään Koskenkorvan Urheilijat."

Näin KPL:n twitterissä. Koirankoppi kutsunut vai onko peliesitykset olleet tosiaan niin heikkoja, etteivät mahdu pelaavaan kokoonpanoon tällä hetkellä?

Haimi oli paha poliisi ja tiputti kokoonpanosta heikon pelin vuoksi, tuskin olisi tehnyt jos olisi jatkanut vielä ensi kaudella koska tuosta voi jäädä tähtipelaajalle paha maku suuhun.

Yleisölle ehkä myös kun omat pojat penkitetty, mutta Haimi ottaa asian niskoilleen ja kantaa synnit mukanaan Sotkamoon.

Kauden päätyttyä Tuuvan kanssa sitten puhtaalta pöydältä.
 
Viimeksi muokattu:

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haimi oli paha poliisi ja tiputti kokoonpanosta heikon pelin vuoksi, tuskin olisi tehnyt jos olisi jatkanut vielä ensi kaudella koska tuosta voi jäädä tähtipelaajalle paha maku suuhun.

Yleisölle ehkä myös kun omat pojat penkitetty, mutta Haimi ottaa asian niskoilleen ja kantaa synnit mukanaan Sotkamoon.

Kauden päätyttyä Tuuvan kanssa sitten puhtaalta pöydältä.

Ei tuossa oikein Haimillakaan ole vaihtoehtoja ainakaan Laineen osalta. Tekee ulkopelissä sen tärkeimmän eli ottaa pallot kiinni ja sisäpelissä on tuonut ihan uuden elementin kakkoskärkeen kun voi vaihtaa ja edetä. Se että ulkopelissä heittovoimassa hävitään hieman niin noi muut osa-alueet puoltavat vahvasti nykyistä tilannetta.

Nikkanen-Hämäläinen on vähän niin ja näin, mutta sisäpeli tuntuu toimivan näin paremmin Nikkasellakin eikä Hämäläinen siihen mitään tuo.

Kakkoskärjessä myös Vainio on juhannuksen jälkeen ollut melkoisen liekeissä kun on vastuuta saanut edes hieman enemmän.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Murskavoitto sarjakakkosena olleesta Kannuksesta. Taisi se pelinjohtajan vaihto tehdä ihan hyvää.

Olihan se pelikin ihan terävän näköistä, ja noistahan sanotaan, että viuhkamiehen vaihdot usein sytyttävät joukkueen seuraavaan peliin antamaan parastaan.

Mutta Kannuksesta on sanottava samaa, minkä kirjoitin jo tuonne liveketjuunkin: Miten voi noin korkealla sarjataulukossa oleva joukkue pelata noin päin honkia? Ulkopeli vuoti, kuin verkkokassi ja sisällä olivat erittäin, erittäin pehmeitä. Ihan lopussa saivat sitä vähän auki, mutta ei se nyt paljoa kokonaisuutta hetkauttanut.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Toki Haminasta voi alkukauden perusteella sanoa ihan samaa. Ero Puijoon on enemmän kuin valovuosi, vaikka kuopiolaisillakin on ollut omat haasteensa.

Kannus on sarjassa korkealla, koska se on voittanut itseään paskemmat, mutta hävinnyt järjestään itseään paremmille.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Toki Haminasta voi alkukauden perusteella sanoa ihan samaa. Ero Puijoon on enemmän kuin valovuosi, vaikka kuopiolaisillakin on ollut omat haasteensa.
No jos sarjassa on 2 pinnaa eroa ja Kuopiolla peli enemmän pelattuna, niin ei sitä eroa mitään valovuotta ole.

Vallikentällä Kuopio voitti ihan ansaitusti. Siinä matsissa Haminalla oli useampi poissaolo, ja kyllähän se näkyi. Aiemmin tällä kaudella HP kävi voittamassa Kuopiossa.

Heikkilä ei ole enää pelaamassa tällä kaudella, mutta Jos HP saa vaan muun kokoonpanoon täysimääräisesti käyttöön pudotuspeleihin, niin ihan kaikki mahkut on voittaa jokainen joukkue tässä sarjassa.

Tuo on hankala tuo miesten joukkueen tilanne. Toisaalta nousta pitäisi yrittää, koska ei koko hommassa ole muuten mitään järkeä, ja omat parhaat juniorit lähtee muualle, ei katsojia kiinnosta pidemmän päälle, ja vaikea tänne on ulkopuolelta jotain Rouhiaisen tai Rätön tasoisia pelimiehiä silloin hankkia.

Mutta vaakakupin toinen puoli on se, että ero Superin heikoimpienkin joukkueiden ja ykkösen parhaiden välillä on tosi selkeä. Säilyäkseen Superissa, pitäisi joukkueeseen pystyä panostamaan isosti. Esimerkiksi HP:lla ei ole rosterissa tällä hetkellä tuskin edes viittä semmoista pelaajaa, joista tietää ihan saletisti, että taso riittää myös Superissa. Puijolla tuskin on yhtään sen enempää.

Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että nousun pitää olla tavoitteena. Ja pidemmän päälle nimenomaan siellä Superissa pysymisen. Ei tuossa vaan ole muuten mitään mieltä, ja ei jotain pelkkää pellailua kiinnosta seurata.

Onneksi naisten puolella tilanne on paljon valoisampi. Junnupuoli on siellä erittäin hyvällä tolalla, ja nyt tuo nuori joukkue on hyvin kiinni sarjapaikan säilytyksessä.
 
Viimeksi muokattu:

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Katsoiko kukaan tänään Imatra - Koskenkorva Miesten Superin matsia?

Sain vinkin, että kannattaa katsoa toinen jakso ja olihan siellä vaikka mitä.

Montako kertaa olette nähneet, että ykkös-kolmos-tilanteessa lukkari syöttää lyöjälle ensimmäisen syötön, lyöjä ei lyö, syöttö menee metrin verran lautasvääräksi, ja syöttö tippuu lähes keskelle kotipesää?

Tuloksena vapaataival kotiin.

Tätä en muista Miesten Superissa nähneeni ainakaan 10 vuoteen.

Ensimmäinen syöttö väärin, vapaataival kotiin. Kyseessä ei ollut lukkarilta estäminen, koska lyöjä ei edes yrittänyt lyödä. Vaan jotain ihan muuta.

Tuon tilanteen tuomio meni osittain väärin, mutta juoksu siitä tuli kuitenkin kotiin.

Pallo osui siis lukkarin räpylään syötön noustessa ylös ja siitä pitää aina tuomita vapaataival kaikille etenijöille.
Nyt vapaataival annettiin virheellisesti vain kärkietenijälle.
 

Eskelarit

Jäsen
Katsoiko kukaan tänään Imatra - Koskenkorva Miesten Superin matsia?

Sain vinkin, että kannattaa katsoa toinen jakso ja olihan siellä vaikka mitä.

Montako kertaa olette nähneet, että ykkös-kolmos-tilanteessa lukkari syöttää lyöjälle ensimmäisen syötön, lyöjä ei lyö, syöttö menee metrin verran lautasvääräksi, ja syöttö tippuu lähes keskelle kotipesää?

Tuloksena vapaataival kotiin.

Tätä en muista Miesten Superissa nähneeni ainakaan 10 vuoteen.

Ensimmäinen syöttö väärin, vapaataival kotiin. Kyseessä ei ollut lukkarilta estäminen, koska lyöjä ei edes yrittänyt lyödä. Vaan jotain ihan muuta.

Tuon tilanteen tuomio meni osittain väärin, mutta juoksu siitä tuli kuitenkin kotiin.

Pallo osui siis lukkarin räpylään syötön noustessa ylös ja siitä pitää aina tuomita vapaataival kaikille etenijöille.
Nyt vapaataival annettiin virheellisesti vain kärkietenijälle.
Eilen naisten superin pelissä oli mun silmään ihan samanlainen tilanne, että pallo osui nousuvaiheessa lukkarin räpylään ja meni luonnollisesti vääräksi, mutta kukaan ei protestoinut sen enempää tilanteessa, joten voi olla, että näin omiani..
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Eilen naisten superin pelissä oli mun silmään ihan samanlainen tilanne, että pallo osui nousuvaiheessa lukkarin räpylään ja meni luonnollisesti vääräksi, mutta kukaan ei protestoinut sen enempää tilanteessa, joten voi olla, että näin omiani..
Tuo on niin harvinainen tilanne Superpesis-tasolla, että ehkä edes tuomarit eivät näe tuollaista kuin kerran viiteen vuoteen, jos silloinkaan.

Alasarjoissa old-school-lukkari saattaa ottaa kopin ennen pallon putoamista maahan etenkin nollatilanteessa ja tuosta antaisin heti keltaisen kortin ja toisesta punakeltaisen. Isossa kuvassa tuo on turvallisuusriski, jos joku lyökin ja lukkari kumartuu polvilleen ottamaan koppia, niin maila voi osua suoraan kupoliin.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Eilen naisten superin pelissä oli mun silmään ihan samanlainen tilanne, että pallo osui nousuvaiheessa lukkarin räpylään ja meni luonnollisesti vääräksi, mutta kukaan ei protestoinut sen enempää tilanteessa, joten voi olla, että näin omiani..
Satutko muistamaan yhtään missä pelissä ja missä vuorossa tuollainen tilanne olisi voinut olla?

Eilen ja Naisten Superin pelissä. Eli siis Rauma - Vaasa matsissa tottakai, kun ei muita ollut. Missäköhän vuorossa?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
@adolf, pelillisesti se ero on valovuosi. Hamina on yksi paskimmista tällä kaudella livenä näkemistäni joukkueista ja olen käynyt katsomassa superin otteluiden lisäksi muistaakseni seitsemän ykkösen matsia.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
@adolf, pelillisesti se ero on valovuosi. Hamina on yksi paskimmista tällä kaudella livenä näkemistäni joukkueista ja olen käynyt katsomassa superin otteluiden lisäksi muistaakseni seitsemän ykkösen matsia.
Haminalla on ollut tosi hankala vuosi kaikenlaisten erilaisten poissaolojen vuoksi. En tiedä minkä matsin olet Haminalta nähnyt, mutta joukkoon on mahtunut myös todella huonoja pelejä. Itse olen nähnyt huomattavan paljon enemmän ykkösen pelejä tällä kaudella, kuin seitsemän.

Aika paljon niitä Haminan heikoimpia esityksiä voidaan laittaa juurikin noiden poissaolojen piikkiin. Milloin sieltä on ollut lukkari pois, milloin ykköskärki, milloin sarjan paras lyöjäjokeri jne. Monesti samassa pelissä useampia noita tärkeimpien roolien pelaajia. Siellä on ihan väärät äijät olleet numeroilla 1-5, joilla ei vaan taso riitä pelaamaan ykköskärjen roolia. Ulkopelissä se on näkynyt myös.

Sarjan kakkospaikkaa ja taistelua runkosarjan voitosta ei olisi tullut, jos joukkue olisi pelillisesti yksi ykköspesiksen huonoimpia joukkueita. Kyllä joukkue on ihan siinä sarjapaikassa, jonka ansaitseekin.

Itse melkein kaikki kauden pelit HP:lta nähneenä sanon edelleen sitä samaa, että jos vaan saadaan kaikki käytössä olevat pelaajat pelaavaan rosteriin, niin pudotuspelien voittaminen on mahdollista. Eroa ei silloin ole millään mittarilla mitattuna mitään valovuotta esimerkiksi Puijoon, vaan se on ennakkoon hyvin tasaväkinen sarja. Niemeläisen lähtö JoMaan heti kauden alussa, ja Heikkilän koko kauden mittainen poissaolo kavensivat tuon rosterin todella kapeaksi, ja se ei loukkaantumisia kauheasti kestä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietääkö joku onko PuPella mahdollisuuksia resurssien puolesta nousta Superpesikseen ja toimia siellä, jos voittaisivat ykköspesiksen? Eikös siellä ollut joskus aikoinaan taloudellisia vaikeuksia paljonkin. Kuopio olisi varmasti noin muuten tervetullut "suurkaupunki" superiin
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
"KPL:n Valtteri Luoma ja Valtteri Hämäläinen siirtyvät ottelukohtaisella lainasopimuksella Imatran Pallo-Veikkojen riveihin. Miehet pelaavat IPV:n paidassa keskiviikkona, kun IPV kohtaa kotikentällään Koskenkorvan Urheilijat."

Näin KPL:n twitterissä. Koirankoppi kutsunut vai onko peliesitykset olleet tosiaan niin heikkoja, etteivät mahdu pelaavaan kokoonpanoon tällä hetkellä?
Ilmeisesti ovat kuitenkin palaamassa siirtorajalla Kouvolaan, eli huomisen matsin jälkeen. Ihan huikea esitys molemmilta ulkopelissä, ja tuo riittäisi kyllä varmasti Koplassakin. Sisällä sitten molemmat ynnä muut osastoa, IPV:ssa toki jo keskitasoa/alempaa keskitasoa. Tuo voi selittää, ettei Koplassa mahdu.

Lankinen takana ei ole ollut edes ykköspesis- tasoa, ja useampi pinna menetetty sinne. Hämäläisen ottaisin siksi kirkuen loppukaudeksi. Muuruvirtakin ihan eri tasolla, kun ei tarvinnut kaveria turvata koko ajan.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@adolf, pelillisesti se ero on valovuosi. Hamina on yksi paskimmista tällä kaudella livenä näkemistäni joukkueista ja olen käynyt katsomassa superin otteluiden lisäksi muistaakseni seitsemän ykkösen matsia.
Hamina on myös paras ykköspesiksen joukkueista mitä minä olen nähnyt tällä kaudella ja olen kuitenkin nähnyt sen 15 peliä. Eli noilla yhden pelin analyyseillä ei hirveästi arvoa ole. PuPe taas oli Lippoa vastaan eilen todella heikko ja niin oli edellisessäkin kohtaamissa Lippoa vastaan. Jos näiden Lippoa vastaan pelattujen pelien perusteella arvoisi niin PuPe pelaisi sarjaporrasta alempana kuin Hamina. Jos taas kokonaiskuvaa katsoo, niin aika tasaisia joukkueita ovat.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Hamina on myös paras ykköspesiksen joukkueista mitä minä olen nähnyt tällä kaudella ja olen kuitenkin nähnyt sen 15 peliä. Eli noilla yhden pelin analyyseillä ei hirveästi arvoa ole. PuPe taas oli Lippoa vastaan eilen todella heikko ja niin oli edellisessäkin kohtaamissa Lippoa vastaan. Jos näiden Lippoa vastaan pelattujen pelien perusteella arvoisi niin PuPe pelaisi sarjaporrasta alempana kuin Hamina. Jos taas kokonaiskuvaa katsoo, niin aika tasaisia joukkueita ovat.
Rehellinen analyysi minun mielestäni on se, että ykköspesiksessä ei tällä hetkellä pelaa yhtään joukkuetta, joka olisi lähelläkään Superpesiksessä säilymisen edellyttämää tasoa. Pätee myös Haminaan. Nuo kärkipään joukkueet ovat melko lähellä toisiaan silloin, kun joukkueet saavat ykköskokoonpanonsa jalkeille. Ilmeisesti Kannuksellakin oli eilen puuttunut useampikin paremman pään pelaaja rosterista.

Pudotuspeleistä on ennakkoon tulossa hyvin tasaiset, jossa mikä tahansa joukkue voi voittaa kenet tahansa. Tuohan on vielä pahasti auki, että ketä sinne TOP4:ään yleensäkään pääsee. Mitään valovuosien etua siellä ei ole kenelläkään.

Yhden pelin analyyseilla ei tosiaan kauheasti mitään tee, kun joukkueiden otteet ovat heilahdelleet niin paljon pitkin kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tuosta olemme samaa mieltä. Ykköspesiksen paras joukkue häviäisi jokaisen ottelun Superpesiksen heikointa vastaan, vaikka pelattaisiin paras seitsemästä. ja Superissakin on yksi joukkue selvästi alitse muiden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös