Periscope – teinityttöjen uusin villitys

  • 30 974
  • 68
Nyt homma on ilmaista, mutta eihän siinä kauaa mene, kun ilmaiseksi saa lähettää vain muutaman minuutin ja/tai katsominen maksaa. Parin vuoden kuluttua myös ainoastaan Wikipedia muistaa tälläistä edes olleen.

Itse en jaksa uskoa tuohon. Mikä tuossa periscopessa on sellaista, josta joku olisi valmis maksamaan? Kyllä se ilmaisena on pidettävä, kuten muutkin isot yhteisöpalvelut, jos meinaa nousta suursuosioon.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Pekka Jormakan sipsin hakureissua katselin tuossa juuri livenä. Nyt on kaikki nähty.
 

Höylis

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse en jaksa uskoa tuohon. Mikä tuossa periscopessa on sellaista, josta joku olisi valmis maksamaan? Kyllä se ilmaisena on pidettävä, kuten muutkin isot yhteisöpalvelut, jos meinaa nousta suursuosioon.
Eiköhän tuosta pyritä twitchin kaltainen ei pelejä koskeva palvelu tekemään. Tungetaan vaan mainoksia, ja voit lahjoittaa rahaa/ jonkinlainen kuukausimaksu, jolla saa jotain pientä lisää palvelun käyttöön.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Parikymppiset tytöt siellä odottaa sydämiä ja kommentteja. Ei kauheasti noin niin kuin itse sanota mitään, odotetaan vaan että ihmiset kehuu.
 
Eiköhän tuosta pyritä twitchin kaltainen ei pelejä koskeva palvelu tekemään. Tungetaan vaan mainoksia, ja voit lahjoittaa rahaa/ jonkinlainen kuukausimaksu, jolla saa jotain pientä lisää palvelun käyttöön.

Se voi olla, mutta mihinkään sellaiseen en usko, että vain maksamalla saisit palvelun toimimaan kunnolla (kuten lainaamassani viestissä haluttiin sanoa).
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se voi olla, mutta mihinkään sellaiseen en usko, että vain maksamalla saisit palvelun toimimaan kunnolla (kuten lainaamassani viestissä haluttiin sanoa).

Toki onhan esimerkiksi Whatsapp maksullinen ja silti melko suosittu. Näissä taitaa vain aina olla että yritetään saada ilmaisella sovelluksella mahdollisimman iso miljoonien käyttäjien verkosto ja sitten kun suosio on huipussaan joku iso yritys ostaa pois ja sitten alkaa mainoksia tai muuta maksullista ilmestyä ja pikkuhiljaa hiipua suosio.

Itse näen ihan hyödyllisenäkin tämmöiset sovellukset, mutta vaatisi myös sitä että pystyisi käyttäjistä tekemään mahdollisesti palautetta ja helposti myös sulkemaan "hullut" pois sieltä, en tiedä miten tuossa on toteutettu tuo kun en ole käyttänyt. Mutta varsinkin urheilu, konserteista ym.. tuommoiselle palvelulle voisi olla kysyntää, onhan streamejä netissä muitakin mutta uusien kohderyhmien hakeminen ja itsensä paremmin esille tuonkaltaisissa varmaan saa kuin se että jos parille FB kaverille jakaa jotain linkkiä mitä kukaan ei löydä. Mutta vastapainona sitten myös varmaan paljon "laitonta" touhuakin varmaan jaellaan jossa tekijänoikeudet rikkoutuu ja sitten toki vielä nää pedarit ja muut.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Toki onhan esimerkiksi Whatsapp maksullinen ja silti melko suosittu.
Onko joku muka joskus maksanu WhatsAppista jotain? Itse olen ollut käyttäjä kohta 3 vuotta ja osa kavereistani lähemmäs neljä vuotta eikä kukaan ole koskaan maksanut senttiäkään. Joo tiedän että maksaa periaatteessa, mutta aina mulle on lopulta tullut joku "Whatsapp lahjoittaa sinulle ilmaisen vuoden" tai jotain vastaavaa. On puhelinkin kerran vaihtunut tuossa välillä, liekö sekin vaikuttanut asiaan.
 
Toki onhan esimerkiksi Whatsapp maksullinen ja silti melko suosittu. Näissä taitaa vain aina olla että yritetään saada ilmaisella sovelluksella mahdollisimman iso miljoonien käyttäjien verkosto ja sitten kun suosio on huipussaan joku iso yritys ostaa pois ja sitten alkaa mainoksia tai muuta maksullista ilmestyä ja pikkuhiljaa hiipua suosio.

Täh? En minä ainakaan ole maksanut Whatsappin käytöstä senttiäkään. Olen joitain vuosia käyttänyt sitä. Tiedän kyllä, että Facebook osti Whatsappin jo kauan sitten, mutta en minä käytännössä ainakaan mitään muutosta sen jälkeen ole huomannut.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki onhan esimerkiksi Whatsapp maksullinen ja silti melko suosittu.

Menee vähän ohi aiheen, mutta voisitko selventää lainattua osuutta? Olen käyttänyt Whatsappia reilu pari vuotta enkä ole siitä mielestäni mitään maksanut. Miten tämä käyttömaksu suoritetaan? Tämä ei ole mitään vittuilua tms. vaan ihan oikeasti kiinnostaa että olenko maksanut mahdollisesti tietämättäni jotain.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jossain AMK:ssa tuollaiset etäluennot saattaisivat jopa toimia. Siellä kun pitäisi opiskelijalla olla jo ymmärrys että minkä takia sitä koulussa ollaan eikä vain pakosta. Tosin ei kaikilla, varmaan 10-20 % vielä ammattikorkeakoulussa opiskelevistakin opiskelee vain koska vanhemmat pakottaa/pääsee pois vanhempien luota. Peruskoululaisilla ja lukiolaisilla sekä amislaisilla tuo tuskin toimisi, koska siinä kävisi juuri pernaveikon sanomat asiat, eli kotiin jäädään helpommin ja syyttä. Ja mitenkä tuota voitaisiin valvoa että oppilaat oikeasti kuuntelisivat? Joku jonne voi helposti vain avata lähetyksen, laittaa puhelimen pöydälle ja jatkaa unia.
En minä näe tässä mitään ongelmaa, koska nykyisellään kipeänä tai "kipeänä" oleva opiskelija ei saa kuin läksyt Wilmasta ja muistiinpanot kaveriltaan tai pidemmissä tapauksissa minulta. Nyt sitten olisi mahdollisuus lievemmissä sairaustapauksissa seurata tuntia. Seuraa jos seuraa. Sehän ei mulle kuulu, pelaako junnu pleikkaa vai onko se oikeasti kaksinkerroin sängyn pohjalla. Todellisuudessa yllättävän moni oppilas on kuitenkin tunnollinen erityisesti tytöistä, enkä pitäisi yhtään ihmeellisenä, että tuntistriimiä seurattaisiin, vaikken nyt mihinkään tungokseen usko itsekään. Erityisesti ysillä moni herää huolehtimaan numeroistaan, kun toisen asteen paikat alkavat konkretisoitua, ja yllättävän usein jengi on oma-aloitteista läksyjen, muistiinpanojen ja koenumeroidensa suhteen vrt. kasit ja seiskat.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Menee vähän ohi aiheen, mutta voisitko selventää lainattua osuutta? Olen käyttänyt Whatsappia reilu pari vuotta enkä ole siitä mielestäni mitään maksanut. Miten tämä käyttömaksu suoritetaan? Tämä ei ole mitään vittuilua tms. vaan ihan oikeasti kiinnostaa että olenko maksanut mahdollisesti tietämättäni jotain.
En ole lainaamasi nimim. Pasi. Mutta muistelisin että johonkin vanhaan Nokian puhelimeen latasin aikoinani whats upin ja sen hinnaksi ilmoitettiin joku 80snt tms. Ei se nykypäivänä tietääkseni mitään maksa?. Googletuksen perusteella jotkut ihmiset ovat siinä tiedossa että tuo vajaa euro vuodessa menee jotenkin puolisalaisesti.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
@Mängimies @wild wild west ja @Remy Martin Ainakin omalla Samsungillani näen nuo "maksutiedot" kun avaan Whatsappin -> paina vasen alanappi -> asetukset -> tili -> maksutiedot. Mulla ainakin lukee tässä että palvelun päättyminen 16.1.2016 ja tarjotaan erilaisia hintoja mitä 1, 3 tai 5 vuotta jatkoaikaa maksaisi. Vissiin tämän pitäisi olla maksullinen, mutta kuten sanoin jo aiemmin, niin välillä WA on ilmoittanut että tarjoamme vuoden ilmaiset jatkot. Enkä tosiaan tunne ketään muutakaan joka noita olisi joutunut maksamaan. Vähän outo touhu tämä kyllä on. Samaa settiä on Tinderissä jossa voi ostaa jonkun lisäpaketin. En tiedä millä logiikalla sovellus tarjoaa noita hintoja. Itselläni se oli muistaakseni 16e/kk, mutta omilla kavereillani se on ollut kaikilla eri summia 3-20e/kk välillä. En ymmärrä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Omassa puhelimessani ei tämä softa toimi, sen verran vanha luuri jo tuo Galaxy S2, mutta nettiselaimen kautta olen nyt mielenkiinnosta katsellut ja tuollahan on ihan mielenkiintoista kamaa. Tuli katsottua livekuvaa kun joku ukko pyöri Zambiassa, sitten mm. New Yorkista, Ipswichistä ja Eiffel-tornista.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiitokset vastanneille. Pitipä oikein tutkia omaa sovellusta ja kyllähän sieltä löytyi tieto että sovellus vanhenee ensi kesänä. Olipa myös linkki missä oli mahdollisuus maksaa 99c seuraavasta vuodesta. Mikäli Whatsapp todellakin lakkaa toimiamasta ilma maksua, niin kaipa minä sen sitten maksan, sovellus on kuitenkin ahkerassa käytössä. Pääasia ettei maksua ole kusetettu minulta tietämättäni.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Yritin katsoa että mikä tämä periscope on, mutta se ei vissiin toimi tietokoneella? Hiukan masentavaa, kun tietokone on edelleen ylivertainen vehje kaikenmaailman tabletteihin ja kännyköihin verrattuna (jotka tosin omistan kyllä).

Olen tullut vanhaksi. Jumittunut vanhaan. Mulla on pöytäkone. Kahdella näytöllä... ei sitä mikään voita.

EDIT: Jaa, toimii se sittenkin vissiin koneella vielä. Ekana vaan meni väärille sivuille.
 

Zigmund

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Jos ei ymmärrä mihin tämmöstä palvelua voi edes järkevästi käyttää niin älä edes alota ketjua siitä!
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt homma on ilmaista, mutta eihän siinä kauaa mene, kun ilmaiseksi saa lähettää vain muutaman minuutin ja/tai katsominen maksaa. Parin vuoden kuluttua myös ainoastaan Wikipedia muistaa tälläistä edes olleen.

Kyllä, todennäköisesti tuo muuttuu maksulliseksi ihan niin kuin Facebook, Twitter, Instagram, WhatsApp ja monet muut teinien hömpötykset. Rahastusta tämä kuitenkin on, perkele!
 
Viimeksi muokattu:
Kaj Kunnas stremaa Periscopessa parhaillaan Yle Puheen kiekkokierroksen studiota, vieraana Pentti Lindgren. Itsenäisyyspäivänä tuli myös seurattua Jaakko Keson kuvaa mellakoista.

Haluaisin olla tätäkin vastaan, mutta pakko myöntää että liittyyhän tähän monia lisäarvomahdollisuuksia.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ensimmäisen kerran tuohon tuli törmättyä täällä postatun itsenäisyyspäivän tapahtumia kuvanneen videon kautta. Pari kertaa sen jälkeen on tullut mielenkiintoiseen lähetykseen törmättyä, mutta satunnaisella selaamisella tuolla näyttää olevan valtaosa joko skeidaa tai täyttä skeidaa: joko sisältö on olematonta (höristään autoa ajettaessa kolmelle kuulijalle jotain, pienessä hönössä pelataan pleikkaa ja kaivetaan nenää, jne.) tai lähetys on suunnattu esimerkiksi kaveripiirille.

Noiden pohjalta mulle heräsikin kysymys: onko PC:lle mitään järkevää hakutoimintoa tuonne? Nopeasti kun noiden omia sivuja katselin niin mitään hakutoimintoa tai vastaavaa ei ainakaan osunut silmään ja käsittääkseni tuo on lähtökohtaisesti mobiilialustoille väännettykin.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Onko tää nyt sitten joku sellainen palvelu, johon aviomiehet ja muut parisuhteessa elävät menee kattelemaan nuoria runkoja livenä, kun oma eukko lähtee viikonlopuksi pois? Nimi on ainakin jotenkin kaksimielinen :)

Täytyy varmaan ihan mielenkiinnosta vilaista, että mikä homma tämä on. Josko tuolta jotain järkevääkin löytyisi.

Ja ei, emäntä ei lähtenyt loppuviikoksi mihinkään, eli en mene katselemaan nuorten tyttöjen suloja. Ellei sitten vahingossa näin tapahdu. En tiedä onko palvelussa tällaisen vahingon mahdollisuutta.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tajusin just tuossa äsken, että viime perjantaina Onnibussin kyydissä joku nuor plikka(tyyliin 20vee) siinä meikäläistä vastapäätä syynäili tolla periscopella jotain streameja. Siinä se vaan älyluurilla vaihteli videoita tuon tuosta. Näin vaan, kun kuva heijastui bussin ikkunasta. Jostain teinilikkoja höpöttelee vaan kameralle ja jotkut jenkkilikat(ainakin ympäristöstä päätellen) piti jotain allasbileitä. Ihan himmeetä touhua. Varmasti vanhemman sedän kiva wänkäyssofta tulevaisuudessa? En tiedä. Onneksi ei ole omia lapsia, että ainakaan tarvisi pelätä, mitä kaikkea kuraa ne vielä päästävät pysyvästi nettiin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kysympä vaan, että miksi helvetissä aikamiehiä kiinnostaa katsella tenityttöjen/alaikäisten tissejä?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Joskus kuvasin puhaltamani säbämatsin aktiivikameralla. Aktiivikameralla taltioitavien harrasteiden suora lähettäminen voisi olla yksi ihan relevantti käyttämisen tapa.

Samoin erilaisten pienempien bändien keikkalähetykset tulee mieleen. Jotain tuotesijoittelua lähetyksiin niin --> ansaintalogiikka.
 

Pravda

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ensimmäisen kerran tuohon tuli törmättyä täällä postatun itsenäisyyspäivän tapahtumia kuvanneen videon kautta. Pari kertaa sen jälkeen on tullut mielenkiintoiseen lähetykseen törmättyä, mutta satunnaisella selaamisella tuolla näyttää olevan valtaosa joko skeidaa tai täyttä skeidaa: joko sisältö on olematonta (höristään autoa ajettaessa kolmelle kuulijalle jotain, pienessä hönössä pelataan pleikkaa ja kaivetaan nenää, jne.) tai lähetys on suunnattu esimerkiksi kaveripiirille.

Noiden pohjalta mulle heräsikin kysymys: onko PC:lle mitään järkevää hakutoimintoa tuonne? Nopeasti kun noiden omia sivuja katselin niin mitään hakutoimintoa tai vastaavaa ei ainakaan osunut silmään ja käsittääkseni tuo on lähtökohtaisesti mobiilialustoille väännettykin.
En tiedä onko tuohon mitään hakutoimintoa, mutta kyllä lähetyksiä löytyy ihan selaimellakin. Ilmeisesti tuo periscopen osoite + twitter -osoiteeen loppuosa... esim. https://www.periscope.tv/jannekataja tai https://www.periscope.tv/tuomasenbuske ... ainakin chromella toimii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös