Pentti Matikainen Ässien pelaajakoordinaattorina

  • 191 699
  • 654

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Aika realistinen kuva penalla tuntuu olevan Ässien ja pelaajamarkkinoiden tilanteesta. Ei ainakaan luo kannattajille mitään utopistisia toiveita.
Vähemmällä pääsee itse työssään, kun tyhjää saa pyytämättäkin.

Aika erikoinen veto Aholalta tämä oli, mutta Takko on sitten ilmeisemmin tehnyt jotain väärin, koska epäluottamuslause hänelle annettiin. No, saatiin tällä siirrolla sentään kaverikolmikko kasaan, joten nyt on sitten mukava puuhastella yhtiön rahoilla, kun on pelkkiä kavereita kaikilla lähellä.

Aika erikoista olisi, mikäli The Pena ei hakisi ja luonnollisesti sitten valittaisi siihen tulevaan UTJ:n hommaan, kun sisään on joukkueeseen päässyt.
 

scholl

Jäsen
Pentti näyttää tuossa kuvassa muuten oikein pirteältä ja valmiilta kovaan työntekoon. :)

http://www.satakunnankansa.fi/cs/Sa...604625254&p=1192553427666&pagename=SKAWrapper

Tuossa on mielenkiintoista:
Ässien hallituksen puheenjohtajan Pentti Aholan mukaan tavoite on asetettu 2 miljoonaan euroon, ja sen täyttyminen vaatii tuekseen hyvin toimivan organisaation. Tämän ja viime kauden budjetit liikkuvat noin 1,4 miljoonan eurossa.

Eli siis Pena on palkattu mitä ilmeisimmin sen vuoksi, koska organisaatiossa ei ollut omaa osaamista käyttää isompia seteleitä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eli siis Pena on palkattu mitä ilmeisimmin sen vuoksi, koska organisaatiossa ei ollut omaa osaamista käyttää isompia seteleitä.
Penan faksista saa tietysti helposti tulemaan 10 000 euron seteleitä, kun muualla on totuttu astetta pienempiin paperirahoihin.

Pieni ristiriita jossain Aholan jutussa on, kun hän mainitsee, että Hirsimäelle jää nyt enemmän tehdä esim. markkinointihommia. Käsittääkseni Takko oli kuitenkin se henkilö, joka pelaajia seuraan on haalinut, eikä tj:llä ole ollut muuta kuin sopimuksen kirjoittamisen rooli. Vai olenko nyt ymmärtänyt jotain ihan väärin?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Eli siis Pena on palkattu mitä ilmeisimmin sen vuoksi, koska organisaatiossa ei ollut omaa osaamista käyttää isompia seteleitä.
Kun kuitenkin esität jotain moniosaajaa keskusteluissa, niin olettaisin että laitoit tuon vain haistattelumielessä.

Onhan se noin, mitä siinä sanottiin. Siihen tavoitteeseen tarvitaan koko organisaatiota. Hirsimäki vetäytyy talouden pariin eli keräämään ne pari miljoonaa, ja Matikaisen valitsema uusi Takko vapauttaa Hirsimäen pois pelaajaneuvotteluista.
 

Kit Carson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
On muuten kohtuullisen asiallista tekstiä Penalta Ilta-Sanomien videopätkässä. Ihan tässä rupee itsekkin uskoon, että tästä voi seurata jotain hyvää.
 

sob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Jazz, ..... Oulu Ermines
Ape, Pena ja muut kuumat perunat

Ihan tuon ansiokkaan jutun kunniaksi - ja jotta tätä hommaa ei oteta liian vakavasti - tein herroille ihan kunnialaulun. Älkää ottako sitä liian vakavasti...

Ape, Pena ja mä

Ape tempas faxilla päähän
Penaa no se liukastu jäähän
Starkin eessä ku lähti niin äkkii
häkkiin joutui Jere myöhemmin

Hirsi duunas profiili pakin
minä myöskin mukana hommin
kausikortin kerralla rommin
annoin ylen niin kuin SJ 50:kin

(kerto)
Jos saisit tietää mitä tein
mä kanssa Ässien silloin
Sä yllättyisit varmaankin
Ei pidä luulla että vein
mä niiltä SM paikan silloin
kun tuskin uskalsin mä koskee
aroin huulin Apea poskeen
kuinka monta kuinka turhaa
ketjumuutosta silloin minä tein

Ape riisui kypärän Markon
väkisin joku huusi Kruusin Markun
lyövän näin myös Penttiä päähän
Takon haamun ja silloin oksensin

Pentti huus se oli pois kuviosta
Painajainen jäi takon mailoista
Muukkonen myös lyönneistä noista
pelikieltoa soi itse kullekin

(kerto)
Jos saisit tietää mitä tein
mä kanssa Ässien silloin
Sä yllättyisit varmaankin
Ei pidä luulla että vein
mä niiltä SM paikan silloin
kun tuskin uskalsin mä koskee
aroin käsin prospektilistaan
kuinka monta kuinka turhaa
faxia mä silloin lähetin

kausi päätyi taas piikkipaikkaan
vaan missä päässä taulukoo ollaan
Pleijarit vaihtui sääliin ja muuhun
Kun kotiin pääsin, itkin minäkin

Vaihtui vuosikymmen ja vuosi
mahtiseurat vaihtoivat liigaa
kotimaisesta euroopan kenttiin
silloin Ässät on Suomen kovin jengi taas!!

kerto

Sävel ja alkiperäistekstit juontuvat tietysti Hectorin klassikkoon.

PS: Kilpeläinen oli todella hyvä kärpät pelissä noin paikan päältä nähtynä. Viisasta vieraspeliä, maalitekovoimaa jäi kaipaamaan

EDIT: typoja
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
s.o.b. omaa selvästi lahjoja... Vielä kun otat kitaran kainaloon ja laulat tuon YouTubeen niin lupaan tarjota tuopin Winstonissa.
 

sob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Jazz, ..... Oulu Ermines
s.o.b. omaa selvästi lahjoja... Vielä kun otat kitaran kainaloon ja laulat tuon YouTubeen niin lupaan tarjota tuopin Winstonissa.

Kitaraa en osaa soittaa vaikka bassoa olen joskus _lyönyt_

tuoppi kelpaa kun täältä porojen keskuudesta pääsen käymään kotikaupungissa!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitään keneltäkään pois ottamatta täytyy kommentoida tätä:

"- Porissa on nyt historiallinen tilanne, sillä aiemmin ei varmaan ole näin paljon kiekkotietämystä organisaatiosta löytynyt. Sekä Alpo Suhonen että Pentti Matikainen ovat sekä pelaajina että valmentajina erittäin kokeneita kiekkomiehiä. Pitää olla mielissään, että olemme saaneet tällaisen porukan kasaan, Ahola toteaa"

Tiedän, että tällä palstalla aika moni vierastaa Heikkilä - Ketola yhteyttä, mutta jos puhutaan kiekkotietämyksestä ja kun lisätään joukkoon päävalmentaja Tamminen, niin huomataan että Ahola puhuu täysin tuubaa...

Aholan väite on samaa luokkaa kuin tj. Tammisen, joka aikanaan kertoi tuoneensa palloilukulttuurin Poriin (muutamia vanhoja herroja täytyi pidätellä...). Ilmeisesti kuvitelma osaamisestaan sumentaa...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Aholan väite kertoo juurikin sen miten paljon hän arvostaa ehkäpä suurinta Porilaista kiekkoilulegendaa. Jokainen voi miettiä itse voisivatko kaunat johtua jo nuoruudesta kun tietää että herrat Ahola ja Ketola ovat saman ikäisiä... Toista kiinnosti urheilu ja toista taas ei.

Ketola ja Heikkilä kahdestaan pyyhkivät kiekkotietämyksellä ja osaamisella lattiaa kvartetti Matikainen - Suhonen - Ahola - Hirsimäellä. Tuosta tuskin on kahta sanaa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ketola ja Heikkilä kahdestaan pyyhkivät kiekkotietämyksellä ja osaamisella lattiaa kvartetti Matikainen - Suhonen - Ahola - Hirsimäellä. Tuosta tuskin on kahta sanaa.

En nyt ihan noinkaan sanoisi. Matikainen ja Suhonen ovat olleet maajoukkuevalmentajia ja Pena jopa erittäin menestynyt siinä hommassa. Kyllä Ketolan ansiot ovat pelkästään peliuralla ja kaikki sen jälkeen on melko epäonnistunutta jääkiekon saralla. Tai jos olen väärässä niin mitä Heikkilä ja Ketola ovat saaneet todellista aikaan peliuran jälkeen?
 

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tai jos olen väärässä niin mitä Heikkilä ja Ketola ovat saaneet todellista aikaan peliuran jälkeen?

No en tiedä muusta, mutta ainakin Ketola johdatti Ässät pronssille... oliko muuten -95? Jos oli niin Ässäthän menestyy aina silloin, kun joku muu suomalainen räjäyttää pankin ulkomailla (1995 jääkiekon MM, 2006 Lordi... 2134 jalkapallon MM-lopputurnauspaikka?). Ja taisi Ketola muuten hommata Vujtekin Ässiin aikanaan.

Taisi se jotain muutakin tehdä, ainakin poliisi oli kiinnostunut... tai siis poliisi epäili, että olisi jotain muutakin tehnyt. (sori, huonot yöunet verottaa)
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä Ketolan ansiot ovat pelkästään peliuralla ja kaikki sen jälkeen on melko epäonnistunutta jääkiekon saralla. Tai jos olen väärässä niin mitä Heikkilä ja Ketola ovat saaneet todellista aikaan peliuran jälkeen?

Jos tässä tarkoitetaan Lasse Heikkilää niin ilman häntä tuskin porissa olisi ollut menestyvää Ässä-joukkuetta. Valmentanut myös maajoukkuetta. Ei ole ryvettynyt Toisin kuin nuorempi veljensä.

Ketola puolestaan valmensi Ässät mitaleille yhdentoista vuoden tauon jälkeen -95. Toimitusjohtaja Ketolan aikana Ässiin hommattiin sentään pelaajia.
 

piru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viimekauden hankinnat ja tämän kauden neuvottelut menivät täysin munille Hirsin ja Takon toimesta.

Joten miestä pitää vaihtaa ja Penalla on kaikki tarvittava karisma ja kokemus seuran arvon ja kiinnostuksen nostamiseen pelaajamarkkinoilla.

Pena osaa myydä.

Voispa olla nyt Kuuselalla ,Masilla, Kemppaisella ja Salmisella jatkopaperit jos mies tällä puolella pöytää olisi ollut vakuuttavampi olemus, nyt on.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Jos Pena saa sorvattua Salmisen, Kuparisen ja Kilpeläisen kanssa jatkosopimukset, voidaan pitää jo tätä nappisuorituksena. Tässä on meinaa 3 helvetin tärkeää jätkää tulevaisuutta ajatellen.

Ulkopuolelta tulevien hankintojen kanssa on kyllä pakko näkyä budjetin korotus ensi kaudeksi. Jos Takko ja Hirsimäki olisivat hoitaneet pelaajahankinnat, pelaisi Ässissä ensi kaudella 45 kaveria. Nyt kun penalla on aika läjä rahaa käytettävänä, niin ainakaan minä en jaksa kuunnella sitten sanaakaa tyhjistä markkinoista. Ja puhun nimenomaa kaudesta 2009-2010. 600k on iso ja odotettu korotus pelaajabudjettiin.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Viimekauden hankinnat ja tämän kauden neuvottelut menivät täysin munille Hirsin ja Takon toimesta.

Joten miestä pitää vaihtaa ja Penalla on kaikki tarvittava karisma ja kokemus seuran arvon ja kiinnostuksen nostamiseen pelaajamarkkinoilla.

Sorhaistaan nyt itsekkin tätä muurahaiskekoa. Tuo on kyllä täysin totta mitä piru edellä sanoi. Pakko tuossa tilanteessa jotain muutoksia oli tehdä ja ei tämä ole ollenkaan huonoin mahdollinen vaihtoehto.

Se mitä scholl jo edellä sanoi suurien setelien hallitsemisesta tjsp. on myös osiltaan totta. Kerta ensi kaudeksi meinataan tehdä reilu korotus budjettiin niin ei varmaan haluta enää joukkueeseen hommata uusia Tähtisiä, Saareloita ja Virkkusia. Penalla ei ole myöskään mitään siteitä Ässien "hopeajoukkueeseen" ja näin ei ole mitään harhakuvitelmia esimerkiksi jostain Nickersonin, Hiseyn, Forrestin tai Ramsayn ylivertaisuudesta.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Penalla ei ole myöskään mitään siteitä Ässien "hopeajoukkueeseen" ja näin ei ole mitään harhakuvitelmia esimerkiksi jostain Nickersonin, Hiseyn, Forrestin tai Ramsayn ylivertaisuudesta.

Erittäin hyvä ja oleellinen pointti. Purkka-Pena tuo sitä uutta verta toimistolle, jota on kaivattu jo kauan. Mielestäni ollaan ihan oikealla tiellä, se perusta pitää tarvittaessa muokata vaikka rajummallakin kädellä. Nyt siellä tietotaitoa ja kokemusta kyllä ainakin on.

Ja mikä tärkeintä, Hirsi saa keskittyä ydinosaamiseensa, eli talouden ja markkinoinnin hallintaan. Pelaajahankinnat annetaan nyt fiksumpien käsiin, hyvä niin.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Eiköhän Hirsovitsi junaile (tai pitäiskö sanoa penaile) Salmisen ja muutaman muun avainpelaajan vielä tämän kauden aikana Ilvekseen.... Johan se Nickersonin ja Marjamäen sai sinne penailtua, niin uutta pukkaa ihan väkisin.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK-termejä käyttäen: Pena on kovin jätkä liigassa ja paras sainaus ikinä, missään... The Pena Trophyn osoite lienee selvä tälle kaudelle.

Ja muistetaanpa sekin, että ihan sama kuka luuseri IFK:sta on lähtenyt, niin uudessa seurassaan onnistuu loistavasti. Pelaajapuolella tarkoittaa sitä, että kaveri tekee pari häkkiä joka matsissa IFK:ta vastaan. Pena & Ässät kyykyttää IFK:ta 23.9., sanokaa mun sanoneen. Onnea Poriin !

Pakko lainata itseäni. 7-3 ! The Pena kyykytti karvaalla tavalla, onnea vaan Poriin... siirryn nyt HIFK:n itku-ketjuun...
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luotan, että Pentti näyttää kyntensä ja sorvaa seuraaville herroille parin vuoden jatkosopimukset ilman sen kummempia perusteluita. Mikäli joku on eri mieltä, niin läyhätään sen jälkeen.

Derek Damon
Matti Kuparinen
Sakari Salminen
Eero Kilpeläinen

Luotan siihen, että nyt Matikaisen ollessa puikoissa mahdollisuudet jatkoihin ovat paremmat kuin muutamana edellisenä kautena. SS:n tilanne pelottaa eniten ja samalla kyseessä olisikin ehkä yksi tärkeimmistä jatkosopimuksista aikoihin.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Luotan, että Pentti näyttää kyntensä ja sorvaa seuraaville herroille parin vuoden jatkosopimukset ilman sen kummempia perusteluita. Mikäli joku on eri mieltä, niin läyhätään sen jälkeen.

Derek Damon
Matti Kuparinen
Sakari Salminen
Eero Kilpeläinen

Luotan siihen, että nyt Matikaisen ollessa puikoissa mahdollisuudet jatkoihin ovat paremmat kuin muutamana edellisenä kautena. SS:n tilanne pelottaa eniten ja samalla kyseessä olisikin ehkä yksi tärkeimmistä jatkosopimuksista aikoihin.

Luulen että nelikosta Kuparinen voisi olla lähimpänä nimen piirtämistä Ässien tarjoamaan paperiin. DD:n hinta on varmasti ihan jotain muuta kuin millä nyk. sopimus saatiin. Salminen on jo yhden tarjouksen torpannut ja yleensä se merkitsee sitä, että pelaaja ainakin tähyilee muualle ellei ole suoraan päättänyt jo vaihtaa maisemaa. Kilpeläinen taitaa olla Dallasin varaama pelaaja joten paljon on kiinni siitäkin, näkeekö Takko hänelle käyttöä Dallasin organisaatiossa. Ensi keväänä lienee pakko ainakin tarjota sopimusta jos meinaavat oikeudet säilyttää. Eriasia sitten on mistä se pelipaikka löytyy. Voi olla AHL-/ECHL-farmijoukkue tai yhtä hyvin joku eurooppalainen seura.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Kilpeläinen taitaa olla Dallasin varaama pelaaja joten paljon on kiinni siitäkin, näkeekö Takko hänelle käyttöä Dallasin organisaatiossa. Ensi keväänä lienee pakko ainakin tarjota sopimusta jos meinaavat oikeudet säilyttää. Eriasia sitten on mistä se pelipaikka löytyy. Voi olla AHL-/ECHL-farmijoukkue tai yhtä hyvin joku eurooppalainen seura.

Kilpeläinen on free agent, taisi laueta varaus jo viime syksynä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös