Kelatkaa nyt huomista päivää. Päivällä ampumahiihtoviestit ja illalla joko Philly-Jets tai Leicester-City, oman maun mukaan. Onneksi en ole raitis, sillä muuten olisi vaikea pysyä nahoissa. Sekaisin se on helpompaa. Nuoret tehkää toisin ja kehittykää.
Onhan nämä viikonloput varsin usein sellaisia penkkiurheilijan superpäiviä. Kun YLE puskee ulos hyviä talviurheilulähetyksiä ja sitten kello 14 eteenpäin myös maksukanavilta alkaa tulemaan jalkapalloa ainakin jos ei muuta. Vähän myöhemmin alkavat sitten jääkiekkolähetykset.
On sanottava suoraan että itse en jaksakaan edes enää erikseen huomioida ainakaan näin syksy-kevät jaksolla viikonloppuja tällaisissa yhteyksissä. Kun sen tietää että ainakin määrällisesti mitattuna viikonloput ovat penkkiurheilijan unelmia. Varsin usein minullakin on itse tekemässäni viikko-ohjelmassa viikonloppupäivien kohdalla yli 30 erilaista urheilulähetystä listattuna. Tänäänkin minulla on listattuna 34 erilaista urheilulähetystä eli tulee sieltä paljon muutakin noiden esille nostamiesi urheilutapahtumien lisäksi.
Nautitaan silti myös tästä urheilulauantaista! Ajattelin jos tänään jaksaisin tehdä uuden tämän vuoden katselemisennätyksen yhden vuorokauden aikana. Tähän asti olen urheilua katsellut yhden vuorokauden aikana muistaakseni 12 tuntia ja se on tähän astinen ennätys.
Ja se on jotenkin sävähdyttävämpää jos arkipäivänä urheilukattaus on laajempaa ja tuhdimpaa. Kun varsin usein arkipäivät ovat tarjonnaltaan sitten viikonloppuja reilusti hiljaisempia.
edit: noita tilastojani tosin sekoittaa se että jostain syystä minulla on tapana laskea yöllä tulevat NHL-ja NBA-ottelut sen edellisen päivän kohdalle. Eli kun nyt seuraavana yönä tulee pelejä, niin kirjoitan ne ylös vielä lauantain kohdalle.
Mutta katselutilastoissa kirjoitan tilastoihin ylös katselut sen päivän kohdalle jolloin ne olen oikeasti katsellutkin.