Jos Mertaranta ahdistaa noin paljon niin olisit kuunnellut selostuksen ruotsinkielellä 'oman' poikamme kommentoimana;)
Mähän olen puolihurri, ei ongelmia sen suhteen. Mutta nyt katselin matsia...hmm...haen tähän scholl-tyylistä ilmaisua...niin, katselin matsia rahvaan kanssa ja Mertsi tykitti. Myönnän myös sen, että mömmöm-kisat eivät merkkaa mulle kovinkaan paljon, enkä todellakaan tsiigaile kaikkia Suomen alkusarjan matseja. Pesisantero antaa itseasiassa ylimääräisen viihdepläjäyksen näihin tikutaku -kilpailuihin. Olympialaisista sen voisi kyllä siivota vittuun, sillä siellä pitäisi olla parhaat urheilijat ja kai myös parhaat selostajat? Ja jos kaveri on "itseoikeutetusti" Suomen ykkösurheilulajin pääselostaja, niin varautukoon kritiikkiin. Niin sitä muuallakin tehdään. Mutta missään muussa maassa ei liene sellaista tilannetta, jossa maan päälajin (vaikkapa Englanti ja futis) ykkösselostaja olisi niin saatanan kujalla koko lajista kuin pesisantero on lätkästä. Hieno saavutus!
Oli miten oli, tämä ketju on omistettu kuitenkin The Sir Penalle ja tänä aamuna oli helvetin hauskaa, kun Radio Rockissa muisteltiin vuoden -92 Prahan MM-kisoja. Teemu Selänne oli tulikuuma pelaaja ja mietti vähän liian pitkään Takatukan kutsua maajoukkueeseen, johon Pentti totesi, että eipä tarvi sitten tulla ollenkaan. Kalervo Kummola puuttui tilanteeseen, puhui Selänteen ympäri ja meni innoissaan Penan juttusille: "Hei, Teemu lähteekin". Tähän Pentti: "Enkös mä jo kerran sanonut, että sille ei oo just nyt käyttöä". Seuraus: Teemu jäi himaan, kisoihin outoja valintoja malliin Varvio, Peltomaa, märkäkorvainen Jere Lehtinen - ja tadaa! Hopeaa kilahti. The Sir oli aivan liekeissä.