Niin, IFK taisi tarjota rahallista sopimusta mutta ei takuita siitä, että voisi jatkaa uran päätyttyä heti toimiston puolella. Jokerit tarjosi myös rahallista sopimusta sekä mahdollisuuden siirtyä toimiston puolelle uran jälkeen.
Jarkon intressit taitavat olla siinä, että saisi jatkaa uran loputtua toimiston puolella jossakin roolissa. Tätä IFK ei nähtävästi pystynyt tarjoamaan. 1+1 = 2.
Edelleenkin täällä ei ole mitään faktaa siitä, että Jarkko olisi Jokerien mies. Pelkkää mutua kaikilla ja äidinsiskon koiralta kuultuja juttuja.
Näin olen itsekin ymmärtänyt, ettei HIFK ole tarjonnut Jarkolle hommia pukuosastolta sen jälkeen kun kaukalo käy liian kovaksi.
Mikäli Jarkkoa kiinnostaa työelämä jääkiekon parissa pelaajauran jälkeen, niin on vaikea uskoa, etteikö hänelle olisi kysyntään useammassakin joukkueessa kun aika on oikea.
Mutta kuten sanottua, jos ihminen haluaa nyt tietynlaisen työsopimuksen on sitä kunnioittaminen ja silloin työntekijän on tartuttava kokonaisuudessaan parhaaksi katsomaansa tarjoukseen. Tottakai Jarkko Ruutu on vahvistus mille tahansa joukkueelle Suomessa, muttei missään tapauksessa pelaaja, jolle ladotaan kultaharkkoja sokeasti muun joukkueen vahvistamisen sijasta.
Jos Ruutu ei tule HIFK:hon, eikä HIFK hanki kriittisille pelipaikoille
vahvistusta olen pettynyt. Katsellaan mitä tapahtuu. Henkilökohtaisesti olen aika varma, että Jarkko suuntaa Ilmalaan. Nyt Nybarin pitää sitten kaivaa se
vahvistus esimerkiksi puolustukseen.