Omasta mielestäni Kearns ei kyllä missään nimessä ole ollut iso pettymys. Jos miettii 2013-2014 ulkolaisia, niin tällä kaudella meillä on oikeasti pelimiehiä tuota ulkomailta. Toki miehen liike on ehkä hieman vaatimaton, mutta mies kyllä tekee erittäin paljon oikeita ratkaisuja kentällä ja sopii hyvin Bluesin pelisysteemiin. Mies on sisäistänyt Ahon taktiikan virheiden välttelyn ehkä parhaiten koko joukkueesta. Kearns on nöyrä ja työteliäs sekä mielestäni päässyt ison kaukalon peliin sisään kokoajan paremmin ja paremmin. Pelisilmä Kearnsilla on erittäin hyvä, jakelee erittäin hyviä syöttöjä toisinaan ja toisekseen dumppaa kiekon silloin, kun on tarve dumpata / kuljettaa, kun on tarve. Vaikka täällä onkin tuomittu, että ei osaa kuljettaa vaan aina dumppaa, niin minä kyllä olen erittäin paljon toista mieltä. Myöskin aloituksissa liigan eliittiä ja väitän, joskin mutulla, että viimeiset 20 peliä ihan kärjessä prosenteissa. Ja mitä olen ymmärtänyt, niin on erittäin tärkeä mies kopissa.
Negatiivisia ominaisuuksia on surkea laukaus, joka on kyllä erittäin epäkanadalainen juttu. Normaalistihan nikkareilla lähtee ranne todella vihaisesti verrattuna suomalaisiin, mutta Kearnsin kohdalla ei ole näin missään nimessä. Toinen negatiivinen juttu on aggressiivisuuden puute. Kearns on aiemmin urallaan ollut kova taklaamaan ja hanskannutkin Pohjois-Amerikassa kymmeniä kertoja. Aho lienee iskostanut Kearnsille, että haluaa hänen pysyvän kentällä, eikä jäähyllä, joten tappelut ovat pannassa.