Tätä itsekin tarkoitin, tämän päivän peli arvottaa täysin sen ansaitseeko Ässät enää viimeisellä kierroksella edes mahdollisuutta pelata paikasta kympinsakissa. Toki siis Sportin ja Tepsin tappioilla Ässät pelaa siitä tiistaina edelleen vaikka häviäisikin, mutta pointtina nyt vaan..Kaikki selitykset ja spekulaatiot saa silti työntää sinne minne aurinko ei paista, ellei Ässät tänään kykene voittamaan JYPiä varsinaisella peliajalla. Mikään ei enää yllätä ja tekemisestä on puuttunut se viimeinen tappamisen meininki jo jonkun aikaa. Hetkellä, kun sitä pitäisi löytyä ihan automaattisesti.
Sport on muuten tällä kaudella erinomainen vertailukohta. Olikohan näin, että se nousi ensimmäistä kertaa koko kaudella kymppiviivan yläpuolelle tuossa helmikuun lopulla. Eli juuri sillä hetkellä, kun sillä oli eniten merkitystä. Ja tämän kauden Ässät taas on ollut huonoimmillaan silloin, kun sillä parhaimmillaan olemisella olisi ollut eniten merkitystä. Menee se sitten valmennuksen piikkiin, tai maaleja tekemättömän pelaajiston piikkiin, tai minkä vain.. tämä on juuri se juttu miksi epäilen, että jos tiistaina ollaan edelleen tilasteessa jossa Sport ja Ässät ovat 1-2 pisteen sisällä toisistaan, ja voittajan kausi jatkuu sekä häviäjän kausi päättyy, niin minä en parhaalla tahdollakaan usko tämän kauden padan selviävän siitä koettelemuksesta. Eli siis edes minä en usko, joka kuitenkin olen (tietääkseni) niitä palstan enemmälti positiivareita..