Pelipaidat Sotšin kisoissa

  • 37 097
  • 145
Tila
Viestiketju on suljettu.

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Jep, tuo tumma/sininen paita näytti yllättävänkin siistiltä livenä. Vielä kuvissa en niin hirveästi tuosta tykännyt.

Valkoinen paita isolla siniristi lipulla sensijaan on suhkot karsea.
 

Roy#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä taas alkanut tykätä tuosta valkoisesta oikein paljon. Aluksi näytti ihan hirveältä, mutta jotenkin silmä on tottunut. Sininen on todella tyylikäs muuten, mutta tuo lippu käsivarressa pilaa kokonaisuuden.

Olenkin nyt päättänyt hommata tuon valkoisen, mutta ei mistään tunnu löytyvän. Tilaan aina vaatteeni ulkomailta eli yleensä löydän etsimäni, mutta 203$ pelipaidasta on ihan liika (verrataan vaikka, että Rangersin paidan sain hommattua eBaysta 25$ postikuluineen). Olen kyllä 2 pelipaitaa ostanut yli 200e/kpl, mutta IFK:n paidasta voikin maksaa ja nämä haluan aina aitona pelipaitana.

Elikkäs: onko kukaan löytänyt sivua mistä noita paitoja saa tilattua alle 100e?
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Mun mielestä maajoukkueen valkoinen pelipaita on karsea ! Tulee mieleen ne itse tehdyt, nolon näköiset Suomen liput, joissa on liian ohut siniristi.

Tuo valkoinen paita on myös vähän sen näköinen, että se olisi voittanut jonkun peruskouluikäisten piirustuskilpailun aiheesta "suunnittele maajoukkueelle pelipaita" - palkintona kaksi vaparia johonkin EHT-otteluun.

Sininen pelipaita melko asiallinen - olisi vielä parempi ilman sitä hihassa olevaa lippua.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Yhdyn mielipiteeseen sinisestä paidasta - ei se nyt niin hirveältä ole päällä näyttänyt, joskin se hihojen lippu ja olkapäiden leijona tekee siitä snadisti tökerön.

Valkoinen paita on edelleen ihan karmea. Valkoinen treenipaita näyttää paljon tyylikkäämmältä.

Harvassahan näissä kisoissa ne oikeasti tyylikkäät pelipaidat ovat muutenkin ja eipä se yllätä, kun Nike on valmistajana. Aina pitää väkisin lyödä designeihin jotain ylimääräistä höttöä modernin mauttoman vaikutelman nimissä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kummatkin Suomen pelipaidat ovat olleet sekä paperilla että käytännössä erinomaisen tyylikkäitä ja toimivia. Valkoinen paita on kuin ristiritarien asuste, jossa siniristilippuun verhoutuneet pelaajat kiitävät jäällä virtaviivaisen näköisinä. Sininen paita on klassisempi Suomi-paita jossa on sekä tyylikkäitä kontrasteja että isänmaallisen näköisesti siniristilippu hihamerkkinä olkavarressa. Lipulle pelataan, Suomelle pelataan.
 

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Valkoinen lippupaita on aivan käsittämättömän upea ilmestys! Olen todella, todella ihmeissäni, miten moni sen on tällä palstalla tyrmännyt.

OK, jääkiekkopiireissä on totuttu kirjaviin tilkkutäkkimäisiin paitoihin kaiken maailman käsittämättömillä sekavilla kuvioilla ja jopa "liukuväreillä". Tällaiseen tottuneelle yksinkertainen tyylikkyys voi näyttää oudolta.

Sininen paita on OK, mutta hihojen liput pilaavat kokonaisuutta.

Tuo Tsekin tumma paita on myös varsin hieno.

Jos vanhoja kaivelee, niin esim. MM-2011 "tumma" paita on melkoisen karsea ja 2010 Torinon vaalea paita hihoista ruma ja muutenkin paidan sininen on ihan väärän värinen.

Suomen lipun värit > Jääkiekkoliiton logon värit.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Veljekset Rask
Valkoinen lippupaita on aivan käsittämättömän upea ilmestys! Olen todella, todella ihmeissäni, miten moni sen on tällä palstalla tyrmännyt.

I'm with you!

Heti ensinäkemästä lähtien pidin tuota valkoista paitaa tyylikkään simppelinä, eikä haitannut sekään että oli hyvin tavallisesta poikkeava lätkäpaidaksi. Ihmetyttää miten monet siitä eivät pidä, vaikka makuasioita nämä ovatkin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Molemmat paidat ovat osoittaneet, että on eri asia, miltä paita näyttää jossain kuvassa kuin miltä se näyttää pelissä. Esittelykuvissa ei näyttänyt kovin hyvältä, mutta peleissä molemmat toimii erittäin hyvin. Edes se tumman paidan musta hartiaseutu ei satu silmiin peleissä. Rohkea ja onnistunut uudistus.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei pelipaidoista, vaan maskeista.

Ainakin minua ihmetyttää hieman, miten mm. Ruotsin parhaiten pukeutuvaksi mieheksi valitun Henrik Lundqvistin maskissa on jotain kimaltelevaa glitteriä ja neonsinisiä/vaaleanpunaisia (?) kruunuja? Siis mitä helvettiä?

Kisojen tyylikkäin maski taisi olla Jonas Hillerillä, oli ihan oikea taideteos, eikä mikään suomalaisyylinen "liekit ja tribaalikuviot"-tyyppinen ratkaisu.
 
Voisitko laittaa linkkiä?

Minä päätin olla rohkea ja kokeilla ihan omatoimisesti:
- Kirjoitin selaimen osoiteriville "www.stockmann.com"
- kirjoitin auenneen sivun ylälaidan hakukenttään "suomi pelipaita"
- valitsin avautuneista hakutuloksista Suomen pelipaidan
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
En tiedä olenko ainoa jota häiritsee muutamissa paidoissa kauluksen ympärillä olevat muovisen oloiset kuviot?

Esimerkkinä vaikkapa USA
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En tiedä olenko ainoa jota häiritsee muutamissa paidoissa kauluksen ympärillä olevat muovisen oloiset kuviot?

Esimerkkinä vaikkapa USA
Toteutus ei ole ollut oikein onnistunut. Nuo kuviothan eivät ole kaikilla samat, vaan Kanadalla on vaahteranlehdet, USA:lla tähdet, Ruotsilla viikinkilaivat ja Suomella vaakunaleijonat.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ei pelipaidoista, vaan maskeista.
Ainakin minua ihmetyttää hieman, miten mm. Ruotsin parhaiten pukeutuvaksi mieheksi valitun Henrik Lundqvistin maskissa on jotain kimaltelevaa glitteriä ja neonsinisiä/vaaleanpunaisia (?) kruunuja? Siis mitä helvettiä?

Vaaleanpunaista ei kyllä näy - eikä taida neonsinistäkään pl. salamat, mutta kummatkin finaalimaskit olivat David Gunnarsonin aka. Daveartin käsialaa. Ja kuten kuvasta näkyy, ideointi ei tämän miehen pääalaa selvästikään ole. No, kai siinä on ostajallakin sanansa sanottavana, mutta mitä Lundqvistin maskeja on jo vuosia seurannut Rangersissa, niin kruunu siellä, viivat täällä -ideaa kummempaa ei lähde. Noi hologrammit ja noi minilogot (joita on kuvassa mm. kummassakin otsakuvioinnin sisässä) on nyt tämän Daveartin viimeisimmät ideat ja niitähän on sitten työnnettävä joka paikkaan.
 

Monsteri#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä, State Of Hockey
Minä päätin olla rohkea ja kokeilla ihan omatoimisesti:
- Kirjoitin selaimen osoiteriville "www.stockmann.com"
- kirjoitin auenneen sivun ylälaidan hakukenttään "suomi pelipaita"
- valitsin avautuneista hakutuloksista Suomen pelipaidan
Oletpas rohkea kaveri. Löytyykö sieltä Konala Cartellin fanikamaa myös :D
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vaaleanpunaista ei kyllä näy - eikä taida neonsinistäkään pl. salamat, mutta kummatkin finaalimaskit olivat David Gunnarsonin aka. Daveartin käsialaa.

...Noi hologrammit ja noi minilogot (joita on kuvassa mm. kummassakin otsakuvioinnin sisässä) on nyt tämän Daveartin viimeisimmät ideat ja niitähän on sitten työnnettävä joka paikkaan.

Njaa, kyllä minä olin eilen katsovinani finaalin aikana, että riippuen valosta ja kuvakulmasta nuo "kruunut" loistivat vähän kaikissa eri (neon)väreissä.

Mitään isoa asiaa en tästä ole tekemässä, ihmetyttää vaan, kun tiedän Lundqvistin olevan tyylikäs äijä muuten.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tykkäsin valkoisesta Suomi-paidasta. Maskeista kun puhutaan, niin Lehtosen maskin tekijällä, joku finski, on mun mielestäni ajatusta töissään ja lisäksi muutenkin tyylikkäitä toteutuksia, olkoonkin ettei Lehtosen tämänkertainen maski ole suosikkini. Esim. Raskin maskin maalijälki ja kuvat tuovat mieleen jonkin halvan kasarihevibändin brodeerauksen nahkatakin selkämyksestä, mutta ehkä se Tuukalle käy, hevimies kun taitaa olla.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tykkäsin valkoisesta Suomi-paidasta. Maskeista kun puhutaan, niin Lehtosen maskin tekijällä, joku finski, on mun mielestäni ajatusta töissään ja lisäksi muutenkin tyylikkäitä toteutuksia, olkoonkin ettei Lehtosen tämänkertainen maski ole suosikkini.
Lehtosen sekä eräiden muiden veräjänvartijoiden (mm. Antti Raannan) maskien "hovimaalarina" toimii ex-maalivahti Joni "Bona" Hallikainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös