Täytyy kyllä sanoa, että mainosten värimaailman lisäksi en myönteisiä puolia tuosta Pelicansin paidasta juurikaan löydä. Ensinnäkin paidassa vaan on aivan liikaa mainoksia. Toki minulla ei ole tietoa mainostajien vaatimuksista, mutta Pelicansin edustajana minä olisin yrittänyt myydä housuista yhden tai kaksi mainospaikkaa ja tyytynyt siihen, että seuran logo löytyy pelkästään paidasta. Tuosta kun saisi Vivuksen housujen sivuille ja Versowoodin reisien päälle, niin johan paranisi mainostajien näkyvyys ja peliasun ulkonäkö. Sinänsä tuo raita ei minusta ole huono ajatus, mutta kuten monet ovat tuoneet esille, niin turhan paksu tuo keskimmäinen raita on. Toisaalta Pelicansin logo on kokonaisuutena niin huono, että vaikea sitä on tuollaisen raidan päälle sovittaa niin, että näyttää hyvältä. Nykyisellään tuo Pelicansin verrattain iso logo paidassa vaan näyttää jotenkin pieneltä. Jos minä saisin asiasta päättää, niin täysin tarpeeton teksti "Pelicans" lähtisi logosta pois, ja sinänsä hienoa kuvaa kasvatettaisiin huomattavasti isommaksi. Turkoosi ympyrä pelikaanin taustalla olisi siinä ja tässä jäisikö, mutta ehkäpä se olisi syytä jättää taustalle osoittamaan seuran pääväriä. Tästä päästäänkin sitten siihen seuraavaan seikkaan, mikä tuossa paidassa on pielessä, väri. Ennen Pelicansilla oli mukavan voimakas turkoosi. Kuvan perusteella ensi kaudeksi on paitojen väriä jatkettu muutamalla litralla vettä, pliisuksi on ennen niin iskevä väri muuttunut. Toki näyttää olevan melkolailla linjassa logon turkoosin kanssa, joten ehkä tuo vaalennus on perusteltavissa. Sitten vielä pienenä nyanssina nuo nauhat. Olen itse aina pitänyt paidoista, joissa on nauhat kaulassa, mutta nuo näyttävät kuminauhoilta. Jotenkin tuntuu sellaiselta puolivillaisesti tehdyltä yksityiskohdalta.
Tylytyksen jälkeen on pakko antaa tunnustusta Pelicansille mainosten yhtenäisestä värimaailmasta. Lisäksi plussaa paidoista, ne ihan oikeasti näyttävät laadukkailta. Pienillä muutoksilla tuosta saataisiin mielestäni ihan Liigan kärkipään peliasuja. Nykyisellään vaan jättää jotenkin sekavan ja pliisun kuvan.