Hieno ilta hallilla takana, tytär saatettu kotiinsa ja mulla alla metro kohti iloista Itä-Helsinkiä, joten kirjoittelen muutaman huomion:
Filppula vähemmän yllättäen ihan omassa sarjassaan. Vähän vielä rytmi hakusessa, silti poimi aloituksia kuin marjoja ja painoi upean läpiajobyyrin. Kaivakaa nyt OP ja kumppanit please jostain siihen Filpsin laidalle joku todellinen snaipperi, joka noista tarjoiluista paukuttaa kaksinumeroisen määrän häkkejä kauden aikana. Varmasti Kuuslakin pääsee mukaan mesarin vauhtiin, kunhan saavat enemmän yhteistä treeniä + pari peliä alle, mutta tänään tosiaan vähän nauratti, kun ketjukaverit eivät vaan olleet tottuneet tuon tason syöttöihin. Samaa näkee välillä pikkujunnujen matseissa, että tuo yksi on muuten niin hyvä, että nuo muut ei pelaa sen kanssa samaa matsia.
Vainikainen, herranjestas, sytyin. SaiPan miesten reportaasit selvästi eivät olleet liioittelua, skulasi jokaisen tilanteen sata lasissa, ajoi taklaukset loppuun, osasi laukoa yllättävästi ja kovaa. Huikea tilanne siinä tokan erän lopussa, missä väkisin polki ohi vastustajan pakista pitkältä takamatkalta ja pääsi tuikkaamaan vielä kiekon kohti maalia. Noi on niitä voittavia tekoja, joita keväällä tarvitaan.
Tuomola pisti mulla pakeista eniten silmään jos puhutaan puolustajien puolustamisesta. Ilmeisesti siis Martikainen toi mukanaan Ketterästä? Kovaa vääntöä, sijoittui hyvin ja voitti paljon kaksinkamppailuita.
Lind, Fenenko… kovia kundeja. Todella kovia.
RD, on se konna! Lätkä on lopulta yksinkertainen peli ja Mestiksessä ehkä vielä vähän yksinkertaisempi kuin Liigatasolla. Puolusta keskustaa, sijoitu vastustajan ja oman maalin väliin, ohjaa pois vaaralliselta alueelta. Täytyy tietty toivoa, että tää jatkuu ja että tänään ei ollut kyseessä suonenveto, mutta muutos oli jo nyt niin selkeä ja iso, että eiköhän tää tästä parane vain. Jäähyjä otettiin liikaa, mutta pelikuria Dufvakaan ei ehtinyt vielä vuorokaudessa ajaa sisään - tää paranee varmasti.
Hieno ilta takana. Huikea kausi tulossa.
Minä.
Me.
JOKERIT!