Peliesitykset kaudella 2024–2025

• 658 013
  • 15 643
Ihan sama ketä tulee vastaan poffeissa nyky-TPS:lle. Toivottavasti hitaat Tappara tai IFK toiveissa tuohon paras 5:stä sarjaan.
Sinne on vaan valitettavan pitkä matka. Juuri nyt n. 30% todennäköisyys, että Tepsi sinne yltää.

Ennen eilistä oli vielä 36%.

Suosikkijoukkue
TPS
Tulos paska, tekeminen hyvää, siinä se tiivistettynä tosiaan. Näitä pelejä joista olisi ”ansaittu” enemmän kuin nolla pistettä. Tällaisia tulee joka joukkueelle joka kaudella.

Harmi vaan että Tepsi antoi ensimmäisen 40 ottelun aikana niin paljon kaulaa kilpailijoille että näihin ei ole vaan varaa. En nyt playoutteihin tällä menolla usko, mutta se voi kyllä olla, että sääleihin kurkottaminen ei onnistu, pelit loppuu kesken.

Piku84

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Dallas Stars, Frölunda
Ei vaan saada paikoista, pisteet ois ollu taas täysin otettavissa
Tämä juuri. Esityksessä ei todellakaan mitään hävettävää, mutta ne voitot pitää ihan itse ottaa. Harmillisen usein ollaan tällä kaudella päästetty takana oleva kaveri juoksemaan viime metreillä rinnan mitalla ohi.. Ei saatanan saatana, mun jutut alkaa olla kun RD:llä :D.

Arengee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Maajoukkueet, NHL:n Suomalaiset
Ihan jees peli mestaruudesta pelaavaa kärkinippua vastaan. Toivottavasti edes ne playoutit vältetään. Yksittäinen tappio luo melko ankean tunnelman. Ei oo kiva kausi menossa todellakaan.

(1)
  • Tykkää
Reactions: W124

ÅBO

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaahas, TPS pääsi vaan kerran ylivoimalle, kun taas saatiin pelissä kolme kakkosta. Puolueellista sanon minä. Oltas varmaan tarvittu se toinen ylivoima mahdollisuus, että oltas saatu se maali.

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pelinä meiltä hyvä, mutta kyllähän tästä jää paskan maku suuhun. Hyvällä pelillä häviämisen hyväksyn, mutta toisaalta voiko nollat taulussa todeta pelanneensa hyvän pelin?

Samoilla fiiliksillä. Toki noista viivakudeista aina joku voi sisään pompata mutta edelleen vastustaja pystyy liian helposti pitämään TPS:n sektorin ulkopuolella. Maaliodottama 1,85 kielii myös siitä että ei siellä maalipaikoilla juhlittu. Asiaa ei auta yhtään se että pelaajien itseluottamus maalintekoon on erittäin alhainen. En usko että Palloseurassa pelaajat ovat välttämättä sen huonompia viimeistelijöitä kuin muissa joukkueissa. (pl.huippuyksilöt) Henkimaailman juttuja.

Siltikin pitää nostaa illan suorituksesta joukkueelle ja varsinkin tuolle pakistolle hattua. Jos joku sanoi eilen että Arell pelasi kauden parhaan pelinsä niin tänään pisti mielestäni vieläkin paremmaksi. Tämä on se Arell jonka haluan nähdä tulevaisuudessakin mustavalkoisissa.

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Voihan vittu

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Tämä oli ehkä niitä pelejä joista voi sanoa, että nyt ei vain pomppinut. Viides hyvä peli putkeen, mutta voittoputki katkesi. Nämä viisi viimeistä peliä ovat olleet sellaista kiekkoa, jolla mennään kyllä sääleistä jatkoon. Valitettavasti ailahteleva runkosarja ja tappioputket ovat johtaneet siihen, että neljän edellisen ottelun kaltaisia putkia tarvitaan lisää, jos sinne pudotuspeleihin halutaan. Toki keväällä pitää olla parhaimmillaan muutenkin ja itse tähän tilanteeseen ollaan ajauduttu, joten ei siinä. Hyvää kiekkoa joukkue kuitenkin pelaa.

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Jaahas, TPS pääsi vaan kerran ylivoimalle, kun taas saatiin pelissä kolme kakkosta. Puolueellista sanon minä. Oltas varmaan tarvittu se toinen ylivoima mahdollisuus, että oltas saatu se maali.
No jaa. 3.erän jäähyt omaan silmään aika selkeitä?

Mun mielestä linja oli molemmille sama, vaikkakaan ei kyllä sen linjan mukainen mistä kauden alussa puhuttiin...

ÅBO

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No jaa. 3.erän jäähyt omaan silmään aika selkeitä?

Mun mielestä linja oli molemmille sama, vaikkakaan ei kyllä sen linjan mukainen mistä kauden alussa puhuttiin...
Ei Ilves kyllä niin puhtaasti pelannut selvitäkseen vain yhdellä jäähyllä. Aika huonoa tuomaritoimintaa ja sen takia taidettiin muuten hävitäkkin tänään.

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuomarit veti tänään hyvin. Ihan omaan tehottomuuteen tämä kaatui.
Tehottomuus vaivannut tänäkin vuonna koko kauden ja joukkue huutaa kipeästi ja nopeasti maalintekijää mikäli meinaavat vielä play offseihin päästä.
Tänäänkin oli useampi huippu paikka eikä saatu edes lähes tyhjänä olleeseen maaliinkaan mutta aivan liikaa haetaan vielä syöttöä siinä kohtaa kun olisi hyvä veto paikka sekä ajaudutaan kulmiin pyörimään sen sijaan että lauottaisiin pienemmistäkin kulmista maalia kohti sekä kiekollisena ajettaisiin suoraviivaisemmin myöskin maalille.
Miettisen pelitavassa paljon hyvää mutta kuinka hyvää se olisikaan jos tuohon maalintekoon sekä ylipäätään hyökkäys alueen kiekolliseen pelaamiseen saataisiin edes vähäsen lisää röyhkeyttä, päättäväisyyttä ja maalintekotaitoa lisää.

Viimeksi muokattu:

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei tänään maalipaikoilla juhlittu. Tepsi ehkä hallitsi pelitapahtumia, mutta Ilves oli maalin verran terävämpi. Tuntuu että Tepsi olisi tästä ansainnut jonkun pisteen.

Tampereen halli oli tunnelmaltaan vaisu. Turussa on parempi meininki vaikka olisi puolet vähemmän porukkaa.

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Hyökkäyspeliä pitäisi edelleen suoraviivaistaa. Ollaan tultu kyllä viime aikoina monessa pelin osa-alueessa eteenpäin (maalivahtipeli, puolustaminen pois lukien K-Espoo ensimmäinen 10min, selkärangan kesto / henkinen sietokyky), mutta tuossa on paljon kehitettävää. Ilves puolusti kyllä hyvin, mutta tuollainen vastuun siirtely mallia Intonen, Beaudin, on ihan helvetin tehotonta ja raastavaa katsottavaa. Kiekkoja ja miestä maalille, joista ohjureita, irtokiekkoja, maaleja maskin ansiosta jne.

Olisi puolustustakin ajatellen varmempaa, ettei joku Salin tai Vuorela ole ympyrän kaarella maila pystyssä odottamassa onetimeria, paska syöttö, ylivoimahyökkäys omiin.

Kuten olen koko kauden sanonut, ainesta tässä on pärjätä vaikka pudotuspelisarjassakin. Pitää nyt oikeasti vaan saada niitä palasia loksahtelemaan. Voittoputki oli erittäin terveellinen merkki, josta joukkue toivottavasti ammentaa voimaa seuraavaan kolmeen viikkoon. Nyt tarjotaan nimittäin aikaa harjoitella peliä ja paikkailla mahdollisia vammoja. Vain yksi peli (Lappeenranta away) seuraavan vajaan kolmen viikon aikana.

Kiekkoja ja miestä maalille, joista ohjureita, irtokiekkoja, maaleja maskin ansiosta jne.
Tämän luettuani tuli ensimmäisenä mieleen Zach Budish. Isokokoinen pelaaja joka hakkaa maalin edessä ripareita askiin.

Eliteprospect kuitenkin kertoo kaverin lopettaneen kauden 21-22 jälkeen.

Mutta joo, isokokoiselle maalineduspelaajalle olisi huutava tarve. Nyt on vähän se tilanne, ettei tällaisia pelaajia ole joukkueessa ainuttakaan.

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Tämän luettuani tuli ensimmäisenä mieleen Zach Budish. Isokokoinen pelaaja joka hakkaa maalin edessä ripareita askiin.

Eliteprospect kuitenkin kertoo kaverin lopettaneen kauden 21-22 jälkeen.

Mutta joo, isokokoiselle maalineduspelaajalle olisi huutava tarve. Nyt on vähän se tilanne, ettei tällaisia pelaajia ole joukkueessa ainuttakaan.
Joku Beaudin voisi olla tässä roolissa hyvä, ja tekikin tuosta maalin edestä kääntölaukauksella maalin pari peliä sitten Turussa.

Liian hienoa yritetään monessa tilanteessa. Tai sitten ei uskalleta itse yrittää ratkaisua. intosella on ainakin koko eläintarha harteilla, sillä vetelee plekseihin hyviltäkin paikoilta, jos erehtyy itse vetämään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy