Oma pelisilmäni sanoisi, että molempia. Lukko karvasi todella ahnaasti ja tämä vaikutti olevan selkeästi taktinen valinta, että melkein aina kahdella päälle vastustajan alueella siniviivan ja B-pisteiden välissä.Oli kyl aivan tosi harvinaista yhtä maalia. En ymmärrä pelitavasta riittävästi, että oliko Lukko hyvä vai Pelicans ihan nukuksissa. Mutta tästähän saa kolme pistettä. Voittoputki, sano
Ylipäätään noita pelitapa-asioita ei pahemmin kesällä käydä, vaan syksyllä vasta sitten. Kesällä luodaan kuntopohja tulevaa kautta varten.Ei sillä voi kauden jälkeen selitellä, mutta loogistahan se on ettei joukkueen pelitapa ole iskostunut vielä alkukaudella kun yhteisiä toistoja on vähemmän taustalla.
Ei tietenkään voi laske pois. Mutta on tuo joukkue rakennettu lähes täysin uudestaan. Viime kauden kantavista voimista ei ole jäljellä juuri muuta kuin valmentaja.Pelicans pelasi finaaleita, se näkyy kyllä alkukaudella kun harjoittelu aloitettu myöhemmin.
Näkyy (paitsi jos Tappara), mutta en vielä laskisi pois kuvioista.
Ylipäätään noita pelitapa-asioita ei pahemmin kesällä käydä, vaan syksyllä vasta sitten. Kesällä luodaan kuntopohja tulevaa kautta varten.
Se, että käyttää olkiukkona ettei alkukaudella pärjää koska joukkue on viime kaudella pelannut finaaleissa, niin on kyllä ihan rehellisesti mielestäni aivan diibadaabaa.
Ei tietenkään voi laske pois. Mutta on tuo joukkue rakennettu lähes täysin uudestaan. Viime kauden kantavista voimista ei ole jäljellä juuri muuta kuin valmentaja.
Mun mielestä on mielenkiintoista, miten Pelicansia on ennustettu kausien alussa pari viime kautta. Viime kaudeksi useimmat sijoittivat jumboksi tai sijalle 14. Tällä kaudella yhden suonenvetokevään jälkeen mestarisuosikiksi ja varmaksi top4 joukkueeksi. Eiköhän Pelicans tällä kaudella pelaa todennäköisesti omalla tasollaan ja sijoittuu sijoille 8-10.On toki, parhaat vietiin päältä. Katsotaan, veikkaan kyllä että Pelicans tulee TOP6:ssa olemaan heittämällä.
Mun mielestä on mielenkiintoista, miten Pelicansia on ennustettu kausien alussa pari viime kautta. Viime kaudeksi useimmat sijoittivat jumboksi tai sijalle 14. Tällä kaudella yhden suonenvetokevään jälkeen mestarisuosikiksi ja varmaksi top4 joukkueeksi. Eiköhän Pelicans tällä kaudella pelaa todennäköisesti omalla tasollaan ja sijoittuu sijoille 8-10.
Liigassa on nyt aika monta hyvän rosterin omaavaa jengiä.On toki, parhaat vietiin päältä. Katsotaan, veikkaan kyllä että Pelicans tulee TOP6:ssa olemaan heittämällä.
En kiistä tuota. Lähtökohtaisesti TOP4:een on kuitenki miltei pakko nostaa Tappara, Ilves, Kärpät ja HIFK. Paperilla ei Pelicans kenenkään noiden edelle mene. Kuinka monta mestarisuosikkia Liigassa edes on per kausi? Itse nimeäsin vain yksi tai kaksi kullekin kaudelle. Ei puolet kokonaisesta sarjasta voi olla mestarisuosikkeja.Hyvä valmennus, jatkumo ja kovia hankintoja. IMO ihan perusteltua nostaa mukaan.
Ota se Kärpät pois sieltä. Sitten jää kolme paikkaa, joista tappelee Lukko, TPS, Pelicans, JYP ja joku yllättäjä joukosta KalPa, Jukurit tms. Toki Kärpät taistelee paikasta kuuden joukkoon myös, mutta itse pidän yllättävänä jos sinne päätyvät.Lähtökohtaisesti TOP4:een on kuitenki miltei pakko nostaa Tappara, Ilves, Kärpät ja HIFK. Paperilla ei Pelicans kenenkään noiden edelle mene.
Puhuin TOP4:stä. Ja edelleen sama kysymys: kuinka monta mestarisuosikkia kauteen on?Ota se Kärpät pois sieltä. Sitten jää kolme paikkaa, joista tappelee Lukko, TPS, Pelicans, JYP ja joku yllättäjä joukosta KalPa, Jukurit tms. Toki Kärpät taistelee paikasta kuuden joukkoon myös, mutta itse pidän yllättävänä jos sinne päätyvät.
En kiistä tuota. Lähtökohtaisesti TOP4:een on kuitenki miltei pakko nostaa Tappara, Ilves, Kärpät ja HIFK. Paperilla ei Pelicans kenenkään noiden edelle mene. Kuinka monta mestarisuosikkia Liigassa edes on per kausi? Itse nimeäsin vain yksi tai kaksi kullekin kaudelle. Ei puolet kokonaisesta sarjasta voi olla mestarisuosikkeja.
Joo, jos Jatkola ei olisi loukkaantunut ja Pelsu ois tippunut heti siinä niin veikkaan että arvioidut sijoitukset olisi vähintään 4 pykälää alempana.Mun mielestä on mielenkiintoista, miten Pelicansia on ennustettu kausien alussa pari viime kautta. Viime kaudeksi useimmat sijoittivat jumboksi tai sijalle 14. Tällä kaudella yhden suonenvetokevään jälkeen mestarisuosikiksi ja varmaksi top4 joukkueeksi. Eiköhän Pelicans tällä kaudella pelaa todennäköisesti omalla tasollaan ja sijoittuu sijoille 8-10.
Vahva sama, kolme suosikkia ja niiden perässä tulee aika tarkkaan 10 joukkuetta, jotka voi olla miten vain taulukossa. Tämän päivän pelillä tullaan olemaan korkealla, helpot syötöt paineen alla ja hyökkäykseen. Pelicanssilla oli pelin alkupuolella melkoinen träppi päällä, mutta sujuvasti tultiin lyhyillä syötöillä hyökkäysalueelle. Joukkuepeliä isoa J:llä, kunhan vain henki pysyy jatkossakin, niin ollaan hyvissä asemissa keväällä.Ota se Kärpät pois sieltä. Sitten jää kolme paikkaa, joista tappelee Lukko, TPS, Pelicans, JYP ja joku yllättäjä joukosta KalPa, Jukurit tms. Toki Kärpät taistelee paikasta kuuden joukkoon myös, mutta itse pidän yllättävänä jos sinne päätyvät.
Ja Miettisen Tepsiä huudettaisiin TOP4?Joo, jos Jatkola ei olisi loukkaantunut ja Pelsu ois tippunut heti siinä niin veikkaan että arvioidut sijoitukset olisi vähintään 4 pykälää alempana.
Tottahan toki, mutta puhuinkin tässä nyt pelkästään runkosarjasta kun sitä tässä nyt hierotaan vielä 53 peliä. Viime kaudella jo nähtiin että jos syksyn vetää liidossa niin viimeiset 2kk voi sutia seinille ja on silti mukana taistelussa jopa runkosarjan voitossa.Nämä syksyt pelit nyt ovat, syksyn pelejä.
Juuri näin.Vaikka kuinka yrittäisi olla väheksymättä tai vittuilematta niin nykytason Piipposen poissaolosta ei ole mitään muuta kuin hyötyä tällä hetkellä. Nyt sieltä pakistosta puuttuu se yksi liian isoja minuutteja pelaava hidas momentuminluovuttaja.
Toivottavasti ei ole paha vamma vaan pääsisi rauhassa edes treenaamaan itseään kuntoon. Tällä hetkellä ei mitään asiaa kokoonpanoon. Pitäisi löytää se oma peli niin olisi edes 7. pakkina loistava pala.
Arvostan tiukkaa maalivahdin nollan takaavaa peliä, pelin loppuhetkillä. Muuten tuon voisi unohtaa.Kolmannessa erässä oli pari aika hauskannäköistä tilannetta, kun Pelicans koitti lähteä viiveellä jollain mightyducks-lähdöllä ja Lukko veti trapin kokonaan hyökkäysalueelle.