Sylettää katsoa neljättä peliä putkeen, kun toinen roikkuu, repii ja estää ilman, että se sen suuremmin näkyy jäähypenkillä istumisena. Tuo on oksettavan näköistä. Liiga on tullut todella, todella kauas "nollatoleranssin" ihanteestaan.
Onko Liigan ja sen tuomareiden mielestä playoffs-linja sitä, että vihelletään sattumalla joka 13. rike? Sääntöjen pitäisi olla sääntöjä poffeissakin. Antakaa pelaajien painia enemmän toki, mutta ottakaa nyt hyvänen aika silti kampit, koukut, estämiset, kiinnipitämiset yms. pois. En minä ainakaan halua sellaista "poffilinjaa", jossa on täysin viidakon säännöt. Olen katsonut tämän kevään aikana useampaa eri sarjaa ja sama meno kaikkialla. En vain voi ymmärtää, miten tämä on jonkun mielestä hyvä idea.
Sillä pakko sen on olla jonkun idea, kun mikään ei muutu. Ei tuo peli niin paljoa yhtäkkiä nopeudu, etteikö rikkeitä nähtäisi. Ne vaan jätetään viheltämättä.
Itse pelissä meillä näennäinen hallinta, muutamia ok-paikkoja. Tapparalla harvemmin paikkoja, mutta lähes jokainen on maalipaikka. Ei kestäisi päästää toista omiin, sillä niin vaivalloista maalin teko meille on ollut. Toisen erän alun alivoima ja yleisesti koko seuraava erä ei ole vain pelin, vaan ihan koko sarjan kulminaatiopisteitä.