Ja mistähän todellisuudesta, jos sopii kysyä? Ei kai Lööken hankinta poissulje ECHL hankintoja tai kokeiluja? Etenkin kun meiltä puuttuu edelleenkin mitat täyttäväjä keskushyökkääjä. Kuten ainakin itse olen tänne jo aiemmin kirjoittanut, olisi voinut jättää Salmiot ynnä muut turistit hankkimatta ja säästää niitä pennosia sellaiseen hankintaan, joka on prioriteettilistan kärkipäässä.
Mielestäni "maalintekijä alasarjoista" -arpoja ei voi ostaa enemmän, kuin joukkueessa on voittoarvoille tilaa. Lööke ei ole perushyvänä SHL-miehenä mikään todellinen arpa, mutta kärkiketjujen maalintekijöiksihän näitä yleensä haetaan. Karjalainen oli tällainen arpa, ja oikeastaan myös Keränen, joka tuli tällä kertaa Mestis-tasoisesta ammattilaissarjasta. Jos kaikki kolme arpaa olisi osunut, mihin laitettaisiin neljäs, todennäköisesti vähän yksipuolinen tykki?
Sportin budjetilla ei rakenneta neljää ketjua, joissa jokaisessa power forward-kädellinen sentteri-snaipperi. Kun näitä on korkeintaan kaksi ja rahatilanne on melko huono, kolmoseen ja neloseen tarvitaan puolustussuuntaan perushyviä pelaajia - raskaita vastustajia. Niitä saa suurin piirtein samaan hintaan koko kaudeksi, kuin yhden ECHL-profiilihaun tryoutista tulee kuluja.
Kunnon keskushyökkääjien puutteesta olen samaa mieltä. Uskoisin kuitenkin, että niitä löytyy Allsvenskanista tai ICE-liigasta todennäköisemmin, kuin ECHL:stä. Joly oli ennen koronasulkuja AHL-statuksen mies, mikä oletettavasti näkyi palkkapyynnössä. Tekee todennäköisesti yksin eron Sportin ja HPK:n välisiin palkkabudjetteihin - 1,75M vastaan 1,65M.