Peliesitykset kaudella 2021–2022

  • 738 281
  • 12 310

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko jollain siis aivan varmaa tietoa siitä, että Turusella, Innalalla ja Hirvosella on kaikilla oireettomat koronat ja heitä pidetään sivussa vain joidenkin olympialaisten raja-arvojen vuoksi?

Itse lähestyn asiaa niin, että jos lääkäri katsoo, että pelaaja ei ole pelikuntoinen tai on olemassa pienikin riski sille, että ammattilaisurheilijalle voisi tulla jokin jälkitauti, pelaaja ei pelaa. Olen tätä toitottanut täällä alusta asti. Minun lihakseni eivät riitä arvostelemaan lääkärien päätöksiä, mutta ilmeisesti monella on parempaa tietoa.

Jos muissa joukkueissa on eri säännöt, olkoot. Itse olen äärimmäisen onnellinen, että HIFK:ssa pelaajien terveyteen suhtaudutaan aidosti vakavasti eikä riskejä oteta. Ei edes kauden tärkeimmillä hetkillä. Omassa arvomaailmassani arvot eivät ole joustavia eivätkä ne muutu sen mukaan, mikä itseä kulloisellakin hetkellä sattuu eniten hyödyttämään. Olen aivan varma, että HIFK:ssakin tiedostetaan jokaisen pelaajan tarve, mutta siitä huolimatta mennään pelaajien terveys edellä. Koronan kanssa riskit ovat suurempia kuin vaikka jotkut lihasvammat. Paskalla sydämellä tai keuhkoilla loppuu duunit kokonaan ja niistä voi olla huomattavia haittoja myös ihan normaalille elämälle. Näille voi naureskella, kunnes osuu omalle kohdalle.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai sitten "koronaan". kolmesti rokotettu jengi ja osalla jo viime vuonna sairastettu ja tammi/helmikuussa uudestaan. Mahdollisesti oireettomia pelaajia joita pidetään viikko tolkulla varuiksi poissa kun joku tiukka raja-arvo ylittyy.

Olisi mielenkiintoista tietää millä tavoin seurat hoitaa korona- asiaa. Yritin nopealla googlauksella hakea onko liigalla julkisia ohjeita mutta ei löytynyt. Joku muu voi tietysti löytää tai sitten ne eivät ole julkisia. Tai sitten mennään yleisillä ohjeilla joita kukin seura tulkitsee miten parhaaksi näkee. Tästä sitten tullaan siihen kysymykseen tulkitaanko meillä joten eri (tiukemmin) tavalla kuin muualla, eli ollaanko perseilty tämä ihan itse?
Olisi mukavaa saada vastausta tähän vaikka kauden jälkeen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tulin lukemaan viestejä, mutta aika nopeasti tajusin, ettei kiinnosta tippaakaan. Tähän on tultu. Rakas seura on edelleen, mutta tämä koronapelleily vei maun koko hommasta.

Ihanko oikeasti IFK on siis ainoa Playoff-joukkue, jolta Lepakkokeittokuume on vienyt pelaajia ja valmentajan?

Ei kiinnosta Jatkis, eikä kiinnosta jääkiekko.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihanko oikeasti IFK on siis ainoa Playoff-joukkue, jolta Lepakkokeittokuume on vienyt pelaajia ja valmentajan?

Ei kiinnosta Jatkis, eikä kiinnosta jääkiekko.
Siltä se taas vaikuttaa. Tuollahan TPS, Tappara ja Ilves porskuttaa parhaalla kokoonpanollaan illasta toiseen. Kontiola oli Ipalta hetken pois sen yhden taklauksen takia, mutta nyt taas takas. Ja ainakaan en ole kuullut mitään, että KooKoolta, Jukureilta tai Kärpiltä olis pelaajia paljon pois esim. juuri koronan takia. Tai liiemmin muistakaan syistä, ellei joku yksittäinen sitten.

Meillä kyllä sitten vähemmän yllättäen taas 2 ketjullista kärkiukkoja sivussa + VP, jonka puuttumisen uskon kuitenkin jotain vaikuttavan senkin, vaikka niin en haluaisikaan ajatella.

Jos turhautuminen oli lauantain jälkeen 80%, niin nyt ollaan ihan 99%:ssä jo.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onko jollain siis aivan varmaa tietoa siitä, että Turusella, Innalalla ja Hirvosella on kaikilla oireettomat koronat ja heitä pidetään sivussa vain joidenkin olympialaisten raja-arvojen vuoksi?

Itse lähestyn asiaa niin, että jos lääkäri katsoo, että pelaaja ei ole pelikuntoinen tai on olemassa pienikin riski sille, että ammattilaisurheilijalle voisi tulla jokin jälkitauti, pelaaja ei pelaa. Olen tätä toitottanut täällä alusta asti. Minun lihakseni eivät riitä arvostelemaan lääkärien päätöksiä, mutta ilmeisesti monella on parempaa tietoa.

Jos muissa joukkueissa on eri säännöt, olkoot. Itse olen äärimmäisen onnellinen, että HIFK:ssa pelaajien terveyteen suhtaudutaan aidosti vakavasti eikä riskejä oteta. Ei edes kauden tärkeimmillä hetkillä. Omassa arvomaailmassani arvot eivät ole joustavia eivätkä ne muutu sen mukaan, mikä itseä kulloisellakin hetkellä sattuu eniten hyödyttämään. Olen aivan varma, että HIFK:ssakin tiedostetaan jokaisen pelaajan tarve, mutta siitä huolimatta mennään pelaajien terveys edellä. Koronan kanssa riskit ovat suurempia kuin vaikka jotkut lihasvammat. Paskalla sydämellä tai keuhkoilla loppuu duunit kokonaan ja niistä voi olla huomattavia haittoja myös ihan normaalille elämälle. Näille voi naureskella, kunnes osuu omalle kohdalle.
Normi tilanteessa tietysti näin pitäisi toimia. Korona vaan tuonut kaikenlaisia kummallisuuksia parin viime vuoden aikana. Tossa ennen olympialaisia oli juttu yhdistetyn hiihtäjästä joka oli sairastanut Koronan ja piti saada 2 tulosta tietyillä raja-arvoilla ennen kun saa luvan matkustaa Kiinaan. Suomen raja-arvoilla ei onnistunut niin matkusti Itävaltaan kun siellä pienemmät arvot ja sieltä testi ja matka Kiinaan saattoi alkaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulin lukemaan viestejä, mutta aika nopeasti tajusin, ettei kiinnosta tippaakaan. Tähän on tultu. Rakas seura on edelleen, mutta tämä koronapelleily vei maun koko hommasta.

Ihanko oikeasti IFK on siis ainoa Playoff-joukkue, jolta Lepakkokeittokuume on vienyt pelaajia ja valmentajan?

Ei kiinnosta Jatkis, eikä kiinnosta jääkiekko.

Mieti, miltä pelaajista tuntuu. Juuri tällä hetkelläkö he ansaitsevat sen, että fanitkin lamaantuu ja heittää pyyhettä kehään? Just nyt?

Nyt on välipäivä ja ymmärrän oikeasti todella hyvin turhautumisen, koska itsekin olen aika loppu tähän. Tänään ei tarvitsekaan kiinnostaa. Mutta huomenna sitten taas. Koska pelipäivä on juhlapäivä.

Mutta ei tässä nyt auta itsesäälissä rypeä ja uhritutua, koska en missään nimessä hyväksyisi sellaista pelaajiltakaan. Ja kaikesta kurjuudesta huolimatta tilannehan on vasta 3-2 ja huomenna on veitsi kurkulla. Tulos tai ulos. Periksi ei anneta. Koskaan.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos muissa joukkueissa on eri säännöt, olkoot. Itse olen äärimmäisen onnellinen, että HIFK:ssa pelaajien terveyteen suhtaudutaan aidosti vakavasti eikä riskejä oteta. Ei edes kauden tärkeimmillä hetkillä. Omassa arvomaailmassani arvot eivät ole joustavia eivätkä ne muutu sen mukaan, mikä itseä kulloisellakin hetkellä sattuu eniten hyödyttämään. Olen aivan varma, että HIFK:ssakin tiedostetaan jokaisen pelaajan tarve, mutta siitä huolimatta mennään pelaajien terveys edellä. Koronan kanssa riskit ovat suurempia kuin vaikka jotkut lihasvammat. Paskalla sydämellä tai keuhkoilla loppuu duunit kokonaan ja niistä voi olla huomattavia haittoja myös ihan normaalille elämälle. Näille voi naureskella, kunnes osuu omalle kohdalle.
Nyt puhutaan terveiden pelaajien PCR raja-arvoista sekä karanteenien pituuksista joita mitä ilmeisimmin tulkitaan seuroissa eri tavoin ja HIFK:ssa on tämä ylitiukka Kiina-linjaus. Ei sinne kentälle täällä kukaan ole sairaana olevia pelaajia tunkemassa.
Joukkueen etu pitää aina mennä yksilön edelle, mutta tietenkin terveyttä vaarantamatta. Nyt kun tuo tauti on tullut jäädäkseen eikä sen tartunnalta pysty välttymään pitää siihen alkaa suhtautumaan niin kuin influenssiin yleensä, jota se rokotetuille on. Tää on ihan tarpeeksi hankalaa muutenkin ilman, että niitä esteitä pitää itse omalla toiminnalla alkaa kasailemaan tarpeettomasti.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kuulostaa aivan älyttömältä omaan jalkaan ampumiselta pitää terveitä ukkoja poissa kokoonpanosta, koska ei meilläkään nyt niin kova jengi ole, että voitaisiin huvikseen antaa tasoitusta muille. Ja ei sekään ole ihme mikäli putki ei kulje kaukalossa muutenkaan jos ei ole päästetty edes treenaamaan. Kai se kondis laskee himassa makoillessa kovempi kuntoiseltakin äijältä, vaikka mitään todellista perustetta sivussa oloon ei olisi.

Ei tähän koronahärdelliin voi olla syynä Stadin väestömäärä tai mikään muukaan, vaan jotain tässä jengissä vedetään nyt isolla luudalla vihkoon.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt puhutaan terveiden pelaajien PCR raja-arvoista sekä karanteenien pituuksista joita mitä ilmeisimmin tulkitaan seuroissa eri tavoin ja HIFK:ssa on tämä ylitiukka Kiina-linjaus. Ei sinne kentälle täällä kukaan ole sairaana olevia pelaajia tunkemassa.
Joukkueen etu pitää aina mennä yksilön edelle, mutta tietenkin terveyttä vaarantamatta. Nyt kun tuo tauti on tullut jäädäkseen eikä sen tartunnalta pysty välttymään pitää siihen alkaa suhtautumaan niin kuin influenssiin yleensä, jota se rokotetuille on. Tää on ihan tarpeeksi hankalaa muutenkin ilman, että niitä esteitä pitää itse omalla toiminnalla alkaa kasailemaan tarpeettomasti.
Onko tieto että IFK omalla toiminnallaan estää pelaajia pelaamasta, jotka toisessa joukkueessa voisivat pelata? Mistä tämä tieto on? Ketä on turhaan estetty pelaamasta? Kuka sen päätöksen on tehnyt? Ja onko asiat oikeasti näin? Olenko ainut joka ei usko näihin salaliittoihin?
 

VJH1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tieto että IFK omalla toiminnallaan estää pelaajia pelaamasta, jotka toisessa joukkueessa voisivat pelata? Mistä tämä tieto on? Ketä on turhaan estetty pelaamasta? Kuka sen päätöksen on tehnyt? Ja onko asiat oikeasti näin? Olenko ainut joka ei usko näihin salaliittoihin?
Kuulostaa näiltä palstatotuuksilta, joiden täytyy vaan olla totta, koska IFK.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Onko tieto että IFK omalla toiminnallaan estää pelaajia pelaamasta, jotka toisessa joukkueessa voisivat pelata? Mistä tämä tieto on? Ketä on turhaan estetty pelaamasta? Kuka sen päätöksen on tehnyt? Ja onko asiat oikeasti näin? Olenko ainut joka ei usko näihin salaliittoihin?
Kun nostat tässä salaliitto-teoriat esiin niin onko sinulla tieto, että näin ei ole asian laita? Niin vähän arvelinkin...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt puhutaan terveiden pelaajien PCR raja-arvoista sekä karanteenien pituuksista joita mitä ilmeisimmin tulkitaan seuroissa eri tavoin ja HIFK:ssa on tämä ylitiukka Kiina-linjaus. Ei sinne kentälle täällä kukaan ole sairaana olevia pelaajia tunkemassa.
Joukkueen etu pitää aina mennä yksilön edelle, mutta tietenkin terveyttä vaarantamatta. Nyt kun tuo tauti on tullut jäädäkseen eikä sen tartunnalta pysty välttymään pitää siihen alkaa suhtautumaan niin kuin influenssiin yleensä, jota se rokotetuille on. Tää on ihan tarpeeksi hankalaa muutenkin ilman, että niitä esteitä pitää itse omalla toiminnalla alkaa kasailemaan tarpeettomasti.

Kuten kirjoitin, tai ainakin tarkoitukseni oli, tässä ajalla merkittävä rooli. Otin kantaa lähinnä Turuseen, koska hänestä keskusteltiin. Turusen edellisestä pelistä on tänään 16 päivää. Mielestäni ei vielä ole ollut järkyttävää hätävarjelun liioittelua ottaa varman päälle. Varsinkaan, kun emme tiedä, milloin positiivinen testi on tehty.

Jos tilanne on kuukauden päästä sama, voin arvostella.
 

Eemin76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedän 100% faktana, että esim naisten liigan puolella koronan jälkeen on menty samantien kaukaloon. IFK:lla käsittääkseni asia ei ole näin, ja oireettomana on oltu pidempään sivussa. En usko, että kaikissa joukkueissa toimitaan samalla tavalla. Todennäköisesti Tapparassa ainakin toimitaan hyvinkin erilailla, nehän on sen jo aikaisemmin osoittanut. Vaikeita juttuja, terveys edellä mutta silti rajansa kai silläkin?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Totta. Olet täysin oikeassa. Olinpa hölmö.
Niinhän minä sanoin viestissäni! Kummastuttaa vaan, että kyseenalaistat @Neely tiedon vaikka sinulla itselläsi ei ole tietoa päinvastaisesta. Toisaalta niinhän se on aina täällä toiminut ja se on yksi edellytys IFKlle seurana, että tätä nepotismin ja hölmöilyn kulttuuria ei kyysenalaisteta isommin.

Mietin tuossa aiemmin tuota @BOL teoriaa Peltosesta tuon maalivahtisekoilun pääpiruna ja jälleen kerran lady sai minut omaan kelkkaansa. Oli miten oli sen suhteen, mutta Peltonen on kyllä onnistunut tällä kaudella tuomaan sen kuuluisan turbulenssin takaisin todella isosti Stadiin. Siinä on Salmelaisella ja Peltosella paljon miettimistä kauden jälkeen ja mielestäni olisi myös kohtuullista viestiä näistä virheistä ja tulevista ratkaisuista avoimesti kannattajille. Tämä kuitenkin lienee toiveajattelua.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mieti, miltä pelaajista tuntuu. Juuri tällä hetkelläkö he ansaitsevat sen, että fanitkin lamaantuu ja heittää pyyhettä kehään? Just nyt?

Nyt on välipäivä ja ymmärrän oikeasti todella hyvin turhautumisen, koska itsekin olen aika loppu tähän. Tänään ei tarvitsekaan kiinnostaa. Mutta huomenna sitten taas. Koska pelipäivä on juhlapäivä.

Mutta ei tässä nyt auta itsesäälissä rypeä ja uhritutua, koska en missään nimessä hyväksyisi sellaista pelaajiltakaan. Ja kaikesta kurjuudesta huolimatta tilannehan on vasta 3-2 ja huomenna on veitsi kurkulla. Tulos tai ulos. Periksi ei anneta. Koskaan.

Tämäkin on totta. Mutta takki on niin tyhjä.

Toivon tietenkin, ettei pelaajilla ole samanlaisia tuntemuksia vaan antavat kaikkensa huomenna ja vievät seitsemänteen peliin.

Itsellä on vain takki tyhjä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Niinhän minä sanoin viestissäni! Kummastuttaa vaan, että kyseenalaistat @Neely tiedon vaikka sinulla itselläsi ei ole tietoa päinvastaisesta. Toisaalta niinhän se on aina täällä toiminut ja se on yksi edellytys IFKlle seurana, että tätä nepotismin ja hölmöilyn kulttuuria ei kyysenalaisteta isommin.

Mietin tuossa aiemmin tuota @BOL teoriaa Peltosesta tuon maalivahtisekoilun pääpiruna ja jälleen kerran lady sai minut omaan kelkkaansa. Oli miten oli sen suhteen, mutta Peltonen on kyllä onnistunut tällä kaudella tuomaan sen kuuluisan turbulenssin takaisin todella isosti Stadiin. Siinä on Salmelaisella ja Peltosella paljon miettimistä kauden jälkeen ja mielestäni olisi myös kohtuullista viestiä näistä virheistä ja tulevista ratkaisuista avoimesti kannattajille. Tämä kuitenkin lienee toiveajattelua.
Samaa täällä on voinut lukea tästä TT:n koronahommasta rivien välistä myös @Renegade n viestistä. Veikkaan että hän vain ”palaisi” lähteelleen minua herkemmin jos suoraan täräyttäisi tietojaan tiskiin

Renegade pahoittelut turhasta häiriöstä jonka tägääminen toi.

Ja aina saa ja pitää epäillä mitä täältä lukee kuten @EPK tekee. HTT, pelaajan faijat ja mielikuvitus ystävät. Ne elävät aina vahvoina tällä palstalla. Epäilys on itseasiassa ihan tervettä. Tuossa Hesarin jutussahan VP mainitsi että pyritään tiukasti suojelemaan joukkueen koronaa sairastamattomia yksilöitä. Tämä liittynee vahvasti siihen.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Mieti, miltä pelaajista tuntuu. Juuri tällä hetkelläkö he ansaitsevat sen, että fanitkin lamaantuu ja heittää pyyhettä kehään? Just nyt?
Onko tuo joukkue antanut mielestäsi kaikkensa jokaisena pelipäivänä tällä kaudella? Repinyt, raastanut, pistänyt ns. all in ja jokaisessa pelissä taistellut loppuun asti itseään säästämättä? Noille jätkille maksetaan aika hurjia rahamääriä siitä, että pelaavat jääkiekkoa, ja sillä palkalla pitää olla kiinnostusta ja halua pelata ihan täysillä. Muussa tapauksessa uravalinta on fanien näkökulmasta väärä.
Mä ymmärrän oikein hyvin sen, että faneilla vanne kiristää päätä ja vitutus on päällimmäinen tunne. Lauantaina täpötäysi kotiluola ja 4. puolivälieräottelu. Tuloksena täysi pyllistys faneille. Kahden erän jälkeen kellään ei voinut olla vielä edes hiki. Kolmannessa jaksettiin jo yrittää. Seuraava peli oli puoliunista, semivarovaista hiippailua ja vähän saamatonta sohlausta. Se vähäkin vaaleanpunainen lanka edellisestä pelistä katosi. Totta kai hyvä fani osaa ladata itsensä jokaiseen peliin uudestaan ja uudestaan, samoin kuin hyvä pelaaja. Sitten on meitä tavallisia ihmisiä, jotka arvottavat oman vapaa-aikansa, sen josta kukaan ei maksa meille mitään, siten että se aiheuttaa mahdollisimman vähän harmaita hiuksia (tai hiustenlähtöä) ja vitutusta. Ja sitten on meitä idiootteja, jotka odottavat pettymystä ja avaavat telkkarin tiistaina klo 18.30, huutavat kuin hinaajat läpi ottelun ja lopulta ovat joko hekumansa kukkuloilla tai äärimmäisessä vitutuksessa n. 2,5h myöhemmin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mä en tuota lauantain pelin alkua ihan noin masentavana näe. Toki kaikki meni persiilleen alussa, ylipelaaminen heti ekaan vaihtoon ja Niilon oho-ilta. Silti peliä vietiin ihan täysin 0-2 tilanteeseen asti, jonka jälkeen ja varsinkin 0-3 jälkeen pakka vasta hajosi.

Huomenna olen niiden idioottien joukossa, jotka vaeltaa hallille. Vaikka vitutuksen riski on suuri, niin onhan nämä niitä hienoimpia pelejä, taivas ja helvetti vaihtoehdot.

Alkanut vähän miettiä sitäkin, että jos pidempiaikaisia potilaita edes nyt tulossa mukaan, niin ehkä liikaa ei edes kannata ottaa. Olleet kai kuitenkin pois joukkueharjoittelusta myös, ja pelituntuma/kunto varmaan alhaalla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@444 , kaikista kauden aikana nähdyistä paskoista peliesityksistä huolimatta, mä en ole nähnyt kertaakaan HIFK:ta joka olisi oikeasti luovuttanut. Olenko nähnyt yksittäisiä pelaajia, joilla on selkä suoristunut? Olen. Mutta en ole nähnyt kokonaisuutta, joka olisi antanut periksi ja luovuttanut. Ja usko mua, olen nähnyt sellaisiakin HIFK:n joukkueita, jotka ovat odottaneet, että peli päättyy ja päästään radalle. Olen kyllä nähnyt joukkueen, joka on ollut otteluissa hukassa, mutta siitä on mun kirjoissani pitkä matka siihen, että olisi kollektiivisesti luovutettu. Enkä usko, että tämä joukkue luovuttaa huomennakaan, päinvastoin. Mihin se sitten riittää, on toinen asia, mutta en usko näkeväni HIFK:ta, joka antaisi periksi.

Ja ymmärrän fanien vitutuksen ja turhautumisen oikein hyvin. En mä tässä oikeasti itsekään kovin luottavainen ole, vaikka haluaisinkin olla. Kyllä mustakin tuntuu, että tässä on ollut aivan liikaa kaikenlaista turhaa, mitä ei pitäisi enää tässä vaiheessa kautta olla. Mutta nämä ajatukset ovat mun päässä ja mun on päästävä niistä yli, jotta pystyn antamaan tukeni joukkueelle.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
mä en ole nähnyt kertaakaan HIFK:ta joka olisi oikeasti luovuttanut.

Vaikea nähdä, että Ville Peltosen valmentama joukkue luovuttaisi. Koskaan. Eikä IFK tule huomennakaan luovuttamaan. Loppuun asti taistellaan (tulipas tästä mieleen Olli Lindholm, hyi vittu) ja se sitten riittää, mihin riittää.

Uskoisin, että IFK tulee huomenna (tänään) päälle heti kuin yleinen syyttäjä ja yrittää saada pari helpottavaa maalia heti kärkeen. Tässä on toki se riski, että Tepsi kuittaa yläinnokkuudesta ja iskee 0-2 tauluun vastaiskuista, mutta mitä sitten. Nyt painetaan täysillä kuin huomista ei olisi (ja ei välttämättä olekaan).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös