Peliesitykset kaudella 2021–2022

  • 736 096
  • 12 310

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko taas kyllä kritisoida Liigan otteluohjelmaa, Mikä tässäkin on niin vaikeaa? Tämän illan vastustaja TPS pelannut eilen ja HIFK levännyt viikonlopusta asti. Lisäksi TPS:llä jo 6 peliä alla ja HIFK:lla 4. Toki HIFK saa merkittävää kilpailuetua, koska myös Sport pelasi Vaasassa edellisenä päivänä ja vielä matkusti pelin jälkeen Helsinkiin. Tässä vain toivoisi mahdollisimman laadukkaita pelejä ja jossain vaiheessahan nuo sitten kostautuvat, kun HIFK pelaa otteluruuhkassa ja yleensä ne vielä tulevat keskelle loukkaantumissumaa.

Lisäksi HIFK pelaa 7:stä ensimmäisestä pelistään 4 kotona. Olisi kannattanut ehdottomasti alkukauteen yrittää saada mahdollisimman vähän kotipelejä ja pelata mielummin vieraskiertuetta, koska puolelle hallille pelaaminen maksaa HIFK:lle rahaa.

Muutenkin joukkuemäärää pitäisi vähentää ja joukkuemäärän olla parillinen. Tulisi paljon laatua ja mielenkiintoa loppukauteen, kun olisi aitoa kilpailua. Ei tehtäisi siitä Mestikseen tippumisesta peikkoa, kun tuosta useampi sinne sujahtaisi ja ylös myös pääsisi takaisin. Mestiksen mestari suoraan ja kakkonen karsimalla toiseksi viimeisen kanssa. Vähän ohi aiheen, mutta...
 
Itse valitsisin tuon Schmaltzin ihan sen takia, että lämäri vaikuttaa olevan suhteellisen painava. Ei toki ole sitä vielä hirveästi viljellyt. Kannattaa myös miettiä tuota Kotkansaloa. On kulkenut aika hyvin ja vähän haiskahtaa läpimurto kaudelta, eikä hänenkään laukaus ole huono.
Kyllä se Kotkansalokin mielessä kävi, ja on kuulemma aloittanut teillä tosi hyvin... Itselle nuo viime kauden otteet tuottavat vaan sen verran kovia antipatioita varsinkin pistepotentiaalin suhteen että taidan kallistua pois hänestä :D
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki HIFK saa merkittävää kilpailuetua, koska myös Sport pelasi Vaasassa edellisenä päivänä ja vielä matkusti pelin jälkeen Helsinkiin.

Tästä lainaamastani tekstistä olen tietyiltä osin vähän eri mieltä, ei ehkä sinänsä koske juuri Sportia, kun matka on tosi pitkä. Etu on matsin alussa edellisenä päivänä pelanneella jengillä, mutta etu kääntyy loppua kohti levänneelle joukkueelle. Matsin alun merkitys on näissä ihan korostetun suuri. HIFK:n pitää tämä tiedostaa ja olla puppeloimatta alussa. Pelituntuman puute näkyy yleensä juuri alussa. Jos ollaan yhtäkkiä femman kohdalla 0-2 tappiolla, voi, ja yleensä tuleekin, pitkä ilta. Tällaisia esityksiä olen menneisyydessä nähnyt HIFK:lta Nordiksella:
- vastustaja tekee pari suht nopeaa maalia HIFK:n ylivoimaisesta hallinnasta riippumatta
- vastustaja vetää kilpparit
- vastustajan veskarin pelaa vähemmän yllättäen jumalmoodissa
- omalla veskarilla ei ole minuutteihin juurikaan vetoja ja joutuu pitämään taskubiliksellä itsensä lämpimänä
- omat turhautuu, kun mistään ei saada sisään
- otetaan tyhmiä jäähyjä
- saadaan joku sääliylivoima, joka joko ryssitään ottamalla itse turha jäähy tai omissa kolahtelee
- tehdään aivan järjettömästi duunia yhden maalin eteen, eikä jää asenteesta kiinni
- lopulta saadaan yksi maali
- otetaan oma veskari pois ja vastustaja pistää noin puolessa minuutissa kiekon tyhjiin

Toivotaan, että Peltosen HIFK:lta ei näitä nähdä, mutta en jää pidättämään hengitystäni, koska tämä ei koske mitenkään yksinomaan HIFK:ta, vaikka HIFK on näissä erityisen hyvin kunnostautunutkin.

Edit: lisätty eka ranskalainen viiva, jotta tarina olisi selkeämpi
 
Viimeksi muokattu:

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Mä haukuin ensin Jääskää, sitten Palolaa.
Molemmat uskoivat mua, pelit parani ihan sikana, kenet te haluutte seuraavaksi iskuun? :)

No miten olisi se Schmaltz, täytyisi jo pikkuhiljaa alkaa käyttämään sitä painavaa laukaustaan jotta voisi alkaa näyttämään minulle niitä närhen munia. Muita vaihtoehtoja olisivat Dyk (maalien muodossa), Lyytinen (jos on pelikunnossa) ja Teräväinen.

Jengi myös dumasi viime kaudella täällä Broadhurstin maksimissaan 2-3.ketjun sentteriksi, joka on nyt matkalla pistepörssin voittajaksi n. 100+ pisteen tahdissa.

Dumasiko tosiaan? En välttämättä vielä silloin seurannut niin aktiivisesti keskustelua täällä, mutta eikö kyse ollut enemmänkin roolituksesta? Broadhurst ei olisi esim. Leskisen kanssa sopinut lainkaan, kun Leskinen on sellainen kiekonkuskaaja. Bemströmin kanssa varmaan olisikin sopinut, mutta ihan ymmärrettävästi pidettiin NHL-lainat yhtenä ketjuna (oliko Luoto-Koivula-Bemström?). Suoraviivaisten ja työteliäiden Tallbergin ja Dykin kanssahan Broadhurstin peli toimi hyvin, kai tuo oli suunnilleen 2. kenttä eli Broadhurst siten 2. sentteri. Mutta ei kahta-kolmea ensimmäistä ketjua välttämättä pitäisi edes laittaa mihinkään paremmuusjärjestykseen, eikä siten senttereitäkään.

Pitää myös muistaa, että meillä pelasi Otto Koivula, Antti Suomela, Henrik Borgström ja Anton Lundell. Ei ole lainkaan häpeä olla 2.-3. ketjun sentteri tuossa porukassa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
No miten olisi se Schmaltz, täytyisi jo pikkuhiljaa alkaa käyttämään sitä painavaa laukaustaan jotta voisi alkaa näyttämään minulle niitä närhen munia. Muita vaihtoehtoja olisivat Dyk (maalien muodossa), Lyytinen (jos on pelikunnossa) ja Teräväinen.
Luulen että Schmaltzilla on sen saikun jälkeen peli viel hiukan hakusessa. On päässyt ampumaan toistaiseksi yhdeksän skodea, joka on pakille neljään matsiin ihan ok-määrä. Kyyl se sielt viel tulee.
Teräväiselle voi Lyytisen valitettava loukkaantuminen olla eduksi peliajan ja näyttöpaikkojen suhteen.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä lainaamastani tekstistä olen tietyiltä osin vähän eri mieltä, ei ehkä sinänsä koske juuri Sportia, kun matka on tosi pitkä. Etu on matsin alussa edellisenä päivänä pelanneella jengillä, mutta etu kääntyy loppua kohti levänneelle joukkueelle. Matsin alun merkitys on näissä ihan korostetun suuri. HIFK:n pitää tämä tiedostaa ja olla puppeloimatta alussa.

Katsoin tässä ehkä vähän enemmän isoa kuvaa, eli miksi joka kierroksella tuntuu olevan vastaavanlaisia pelejä. Olisi isossa kuvassa Liigan pelillisen tason etu, että joukkueet pääsisivät ainakin useimmiten pelaamaan samoista lähtökohdista. Tähänhän vaikuttaa osaltaa joukkueiden pariton määrä, eli ole selkeitä pelipäiviä, kuten Ruotsissa. Tähän otti joku ammattipelaajakin kantaa. Sport esimerkiksi lähti vain selkeästi tappamaan peliä pois, niin se vaikuttaa sitten koko pelin laatuun. Olisi se sen tosin voinut tehdä muutenkin. Itselleni tässä vuosien mittaan on tullut HIFK:n voittojen rinnalle tärkeäksi pelin laatu. Lukko-peli oli hyvää lätkää, vaikka hävittiin. Sport peli oli kauheaa paskaa, vaikka voitettiin.

Jos joukkue on pelillisesti hyvässä lyönnissä, niin se hoitaa otteluruuhkat kunnialla. HIFK:llehan hyvin tyypillinen peli on tässä viime kausien aikana ollut myös seuraava skenaario: On taisteltu vajaalla rosterilla otteluruuhkassa siedettävästi/hyvin. Saadaan sen jälkeen hyvä lepo esim. maajoukkuetauko alle ja tärkeitä ukkoja pois saikulta. Tauon jälkeen ensimmäinen kotipeli Nordiksella ja kello 12, kun rosterit lyödään kehiin, niin odotukset nousee pilviin. Kiekko tippuu jäähän, niin näkee ensimmäsistä vaihdoista, että ei tule lähtemään koko iltana.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin tässä ehkä vähän enemmän isoa kuvaa, eli miksi joka kierroksella tuntuu olevan vastaavanlaisia pelejä.

Ymmärrän, enkä ole ollenkaan eri mieltä. Viime kauden eri määrä otteluita vielä jotenkin ymmärtää, kun karanteenit vaikuttivat pyytämättä ja yllättäen aina vähintään kahteen seuraan, mutta mun mielestäni on aika uskomatonta, että jo nyt kauden alussa Ilveksellä on vasta kolme peliä pelattuna ja TPS:llä jo kuusi ja TPS pelaa jo tänään. Väkisinkin näissä tulee näitä levänneitä jengejä vastaan pelaamisia kaikille.

Sport on Dufvan aikana pelannut ainakin selvästi kovempia jengejä vastaan vieraissa oikein todella tylsää kiekkoa, mikä perustuu puolustustamiseen, ei juuri muuhun. Toki, samahan se niille on, miten pisteensä saavat vieraista eikä tarvitse ajatella vastustajan faneja, mutta onhan se tylsää katsottavaa. HIFK taas on perinteisesti viime vuosina vetänyt varsinkin pidemmät vieraspelipätkät tosi hyvin ja parantanut niiden ansiosta asemiaan. Ja usein sitten kotona peli on vähän lässähtänyt. Mikä on varmaan ihan inhimillistäkin, kun himassa on kaikenlaisia häiriötekijöitä, mitä vierasrundeilla ei ole, vaan päivän agenda lukee selvästi paperilla eikä itse tarvitse miettiä yhtään mitään. Todennäköisesti perseensä pyyhkii jokainen reissuissakin itse, mutta luulen, että jos jollain olisi ongelmia tuollaisenkin asian kanssa, huolto varmaan tämänkin ongelman jotenkin ratkaisisi, ettei pelaajan tarvitsisi itse hanuriaan pyyhkiä. Tämä sopii yllättävän monelle kiekkoilijalle vähän liiankin hyvin.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Olipahan paska eka femma. Tepsi alistaa ja punaset kaatuilee. Anttalainen hymyilee.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Teräväinen taas hasardipäällä
 

Tackler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään HIFK:lla kohteena kaksi maalia; toinen sijaitsee tolppien välissä ja toinen maali on liikkuva. Ilta näyttää, kumpaan on helpompi/vaikeampi osua.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
IFK tekee kyllä pelistä toisen helvetin paljon enemmän töitä yhden maalin eteen kuin vastustaja.
 
J

Just-Ice-Hockey

IFK tekee kyllä pelistä toisen helvetin paljon enemmän töitä yhden maalin eteen kuin vastustaja.

Mä kyllä sanoisin, että tällä hetkellä IFK vaan tekee enemmän töitä kuin vastustaja. Garteigin haamusta huolimatta, IFK on ollut kyllä melko hyvä tänään. Innalalle erityismaininta taklauksista.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Alkuun näkyi se, että TPS on pelannut eilen. Olivat tuoreemmilla jaloilla pelin inessä. Vitosen jälkeen IFK vei peliä selvästi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kyllä tuolle PWlle pitää jatko sorvata. Tuo on mahtavuutta katsoa, kun ensin Hirvonen häviää 100-0 virheen jo saaneelle Rodewaldille, josta Tepsille hyvä vetopaikka. Seuraavaan aloitukseen PW ja aivan pystyyn aloitusvoitto meille. Tuota aloitustaitoa ei voi ylistää liikaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvää tekemistä. Ekat 5min. oli TPS hallitsevampi, mutta sitten kääntyi täysin selvästi IFK:n haltuun.

Toivottavasti se Wirtasen läpiajo ja se Auvitun tolppalaukaus eivät jää kummittelemaan. Eipä kauheasti yllättäisi, jos TPS iskisi avausmaalin jollain suht helpolla ja halvalla tavalla.

Samalla menolla vaan eteenpäin. Hyvältä tämä tekeminen näyttää.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tallbäär noista pitää tehdä
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Vittu mitä paskaa! Deja vu
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Mitähän tosta maalista pitäisi sanoa..?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Teräväinen, Teräväinen, Teräväinen. Voisi terävöittää Eero peliänsä!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: HJL

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kalliiksi tulee oppirahat. Ei vaan riitä näihin karkeloihin.
Kyllä taas kasvaa iso ky**ä otsaan tän touhun kanssa. Vastustajan mokke on taas ihan jumalmoodissa ja ei saatana saada sisään taas niin mistään.
Ja kyllä melko perseestä olis toi oman maalin edusta pelattu, koska niin vapaana oli Nurmi kyllä tossa että hohhoijaa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös