Peliesitykset kaudella 2020–2021

  • 338 138
  • 4 623

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei se nyt kauhean hyvältä näytä. Peli oli näennäisesti parempaa, mutta siihen vaikutti aika paljon Pelicansin ryhmittyminenkin. Hyökkäyspeliä saatiin kyllä pyöritettyä laidoilla ja kulmissa kun Pelicans pelasi korostetusti keskustan pois. Ei tuossa lähelläkään tasoitusta kuitenkaan oltu.

Ensi viikko on todella paha koetinkivi. Neljä peliä vieraissa on aivan valtava haaste Lukon tämähetkisen pelivireen kanssa. Vähän olen nyt ehkä tuomiopäivän pasuuna mutten ihmettelisi, jos ensi viikon päätteeksi oltaisiin käytännössä tasoissa HIFKin kanssa.

Voi Pekka kun tulisit pian takaisin.
 

J.Hetfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kuparikiekko
Huolimattomuus maalipaikoissa paistaa kilometrien päähän. Myös puolustusalueella muutamii räikeitä virheitä, esim. Audette. Hyvä esitys muuten mielestäni. Lukko oli raikkaal jalal liikkeellä, Pelicans vaa puolusti laadukkaasti tänää.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
No porukka on nyt varmaan tyytyväistä, kun peli-ilme oli hyvä? Näitä nyt vaan sattuu, itse asiassa sen ekan kympin jälkeen näki jo että maalin tekeminen tulee olemaan erittäin hankalaa.

Itse otan nyt näistä kaikki irti, kun kerrankin on tällainen tilanne. Pieni vitutus on tottakai, mutta ei normaalia koska nyt on vaan varaa. Ja esitys sinänsä ihan ok. Vähän liikaa turhaa siirtelyä tänään ja kiekko pakkasi vähän hukkumaan liian usein. Huolimattomuutta siis vähän, mutta ilmettä löytyi siinä anti tänään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyvä peli Lukolta, aivan helvetin paljon huonommallakin pelillä on tullut täysiä pistepotteja tällä kaudella. Pelicansilta myös hyvää piukkaa vieraspelaamista ja loistavaa maalivahtipeliä.

Nähdäkseni se Saarelankin tilanne meni ihan ok. Oli tiukka paikka ja Saarela päätti että kiekon pelaaminen on tärkeämpää kuin itsensä suojelu ja altisti itsensä taklaukselle, eikä itse taklauksessa tai taklauspäätöksessä ollut vikaa.

Toivottavasti myös lässytys Lukon kotitaiasta tms vähenisi. Lukko voi hyvälläkin pelillä hävitä kotonaan.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Ensi viikko on todella paha koetinkivi. Neljä peliä vieraissa on aivan valtava haaste Lukon tämähetkisen pelivireen kanssa. Vähän olen nyt ehkä tuomiopäivän pasuuna mutten ihmettelisi, jos ensi viikon päätteeksi oltaisiin käytännössä tasoissa HIFKin kanssa.

No ei kyllä varmasti olla. Vähän nyt järkeä käteen ja realismia peliin.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Onpa ristiriitaista, huonolla pelillä voitetaan, ja hyvällä hävitään. Mitä tässä nyt sitten pitäisi tehdä että kaikki olisi kivasti?
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Vittu pasko taas tuomarit Lopussa housuihin. Kaksi selkeää jäähyn paikkaa.
Peli ei tuomareihin ratkennut. Pelicans pelasi hyvin. Lukko pelasi paremmin, kuin edelliset 5 peliä mutta silti huonosti.

Sarjajohto on nyt enemmän, kuin uhattuna. Ihnorealistina veikkaan, että Lukko menettää sarjajohtonsa 17.3.2021, kun se häviää ko. päivän pelinsä Pelicansille ja Hifk voittaa Sportin. Vain Pekan paluu voi pelastaa ja pitää Lukon kiinni sarjajohdossa.

Odotan Pekan paluuta enemmän, kuin koskaan aiemmin.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
No me nähdään se sitten viimeistään ensi viikolla tähän aikaan, siihen asti tuolla sinun "varmalla" voi pyyhkiä vaikka persettä.

No haluatko lyödä vetoa asiasta? Minä olen nimittäin 100% varma tästä.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Peli ei tuomareihin ratkennut. Pelicans pelasi hyvin. Lukko pelasi paremmin, kuin edelliset 5 peliä mutta silti huonosti.
En ole väittänytkään että olisi ratkennut, mutta kyllä se yv silti kelpaisi. Ensin Kikoa poikkarilla ja seuraavasta Saarelaa numeroihin. Jossei olisi pelattu viimeisiä minuutteja olisi pilli soinut.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No haluatko lyödä vetoa asiasta? Minä olen nimittäin 100% varma tästä.
En halua, koska sinusta poiketen minä en ole asiastani varma, kuten viestistäni olisi pitänyt ilmetä. Lisäksi meidän pitäisi sopia mitä "käytännössä" tasoissa tarkoittaa. Minä mietin äkkiseltään jotain max neljän pisteen eroa (HIFKillä mielestäni ensi lauantain jälkeen peli vähemmän pelattuna).
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Hauska muuten seurata, kuinka reilu vuosi sitten Pekkaa kilometritehtaalle vaatineet ovat sitä mieltä, että Pekka onkin nyt Jeesus. Minä olen aina ollut uskovainen.

Eikö kannattaisi uskoa vähän joukkueeseenkin, kun ollaan sarjakärjessä kuitenkin?
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Ja huomiona vielä.​
Se on näköjään ihan sama miten Lukko pelaa niin kaikki on perseestä. Ensi viikolla 9-12 pojoa ja kaikki väärin saavutettu​
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyseenalaistan puheet hyvästä pelistä. Jos kotona jäädään nollille, niin jotain on pielessä. Ei voi puhua huonosta tuurista.

Jos voittoa haetaan tosissaan, niin sitten hyökkääjät repivät vastustajalle jäähyjä, joista ratkaistaan. Pelicansilla tänään 2 min rangaistuksia.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hauska muuten seurata, kuinka reilu vuosi sitten Pekkaa kilometritehtaalle vaatineet ovat sitä mieltä, että Pekka onkin nyt Jeesus. Minä olen aina ollut uskovainen.
Ketä nämä kirjoittajat on? Meinaan oletan, että viittaa minuunkin kun Pekkaa äsken toivoin takaisin. Minä en nimittäin aidosti muista olenko vaatinut Peksiä ulos, joten jos sulla on vaikka kättä pidempää mun viestihistoriasta niin olisi hyvä, jotta ymmärtäisin hävetä.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Kyseenalaistan puheet hyvästä pelistä. Jos kotona jäädään nollille, niin jotain on pielessä. Ei voi puhua huonosta tuurista.

Jos voittoa haetaan tosissaan, niin sitten hyökkääjät repivät vastustajalle jäähyjä, joista ratkaistaan. Pelicansilla tänään 2 min rangaistuksia.
Mielestäni voi hyvällä pelillä jäädä nollille, kun vastustaja puolustaa niin hyvin ja puhtaasti. Ei todellakaan tarvi varsinaisesti mitään olla pielessä. Paikat oli ekassa erässä, mutta ei osuttu.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kyseenalaistan puheet hyvästä pelistä. Jos kotona jäädään nollille, niin jotain on pielessä. Ei voi puhua huonosta tuurista.

Jos voittoa haetaan tosissaan, niin sitten hyökkääjät repivät vastustajalle jäähyjä, joista ratkaistaan. Pelicansilla tänään 2 min rangaistuksia.

Peli oli siinä mielessä ok, että päästiin nätisti hyökkäämään, mutta jotain turhaa ylimääräistä näpertelyä siinä oli sitten paikoissa. Enemmän suoria ajoja maalille kiitos, jos on kerran väylä. Ylivoimassa hyvä esimerkki, kun Hakulinen pääsi uimaan aloituksesta yksin pariin metriin, niin käänsi viivalle.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Ketä nämä kirjoittajat on? Meinaan oletan, että viittaa minuunkin kun Pekkaa äsken toivoin takaisin. Minä en nimittäin aidosti muista olenko vaatinut Peksiä ulos, joten jos sulla on vaikka kättä pidempää mun viestihistoriasta niin olisi hyvä, jotta ymmärtäisin hävetä.

En minä muista oletko sinä ollut vaatimassa ja en viitannut sinuun millään tavalla. Enkä ala tällaisia tarkistamaan. Joitain muistan, koska joukko oli aika iso.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Hauska muuten seurata, kuinka reilu vuosi sitten Pekkaa kilometritehtaalle vaatineet ovat sitä mieltä, että Pekka onkin nyt Jeesus. Minä olen aina ollut uskovainen.

Eikö kannattaisi uskoa vähän joukkueeseenkin, kun ollaan sarjakärjessä kuitenkin?

Otan kopin. Itse olen useammankin kerran vaatinut Pekalle kenkää ja nyt kaipaan takaisin.

Fanina ja jääkiekon seuraajana olen silti äärimmäinen realisti. Peli on nyt täyttä paskaa, vaikka jotkut taas täällä epätoivoisesti jotain muuta itselleen uskottelevakin.
Asioiden tulee muuttua, mikäli mestaruusjuna edes hidastaa Rauman kohdalla.

Itselleen valehtelu ei tee Lukosta mestaria ja hyvin pelaavaa joukkuetta, vailla ollaan VIELÄ sarja ykkönen. Tämä tilanne voi muuttua hyvinkin nopeasti.

Ei liigajoukkueet leiki jotain puulaakijoukkuetta, jossa pelaajat johtaa joukkuetta. Ja peliesitykset on valmentajasta riippumattomia asioita. Hyvinä ja huonoina aikoina valmentaja on se, joka vastaa joukkueen henkisestä kantista. Motivoi heikkoina hetkinä ja ylläpitää hyvinä hetkinä.

Nyt olen hyvin huolissani, kun Pekka on poissa, vaikka hänelle kenkää toivoinkin 18kk sitten.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Peli oli siinä mielessä ok, että päästiin nätisti hyökkäämään, mutta jotain turhaa ylimääräistä näpertelyä siinä oli sitten paikoissa. Enemmän suoria ajoja maalille kiitos, jos on kerran väylä. Ylivoimassa hyvä esimerkki, kun Hakulinen pääsi uimaan aloituksesta yksin pariin metriin, niin käänsi viivalle.
Itse kaipaisin juuri noita mainitsemiasi ajoja. Jos peli on 0-1, niin kyllä minusta hyökkääjien pitäisi tehdä töitä pelipaikkansa eteen. Ja tällä tarkoitan nimenomaan sitä, että haetaan jäähyjä, rynnitään maskiin, taistellaan kakkoskiekoista ja niin edelleen.

Mielestäni voi hyvällä pelillä jäädä nollille, kun vastustaja puolustaa niin hyvin ja puhtaasti. Ei todellakaan tarvi varsinaisesti mitään olla pielessä. Paikat oli ekassa erässä, mutta ei osuttu.
Eikö se kerro oleellisen, että "paikat oli ekassa erässä"?

Nyt on tosiaan pistesaaliitkin kääntyneet laskuun, vaikka voittoja tuleekin sieltä täältä. Kaukana on se alkukauden dominointi, kun lyötiin 3-0 tauluun avauserässä ja lasketeltiin voittoon. Nyt kamppaillaan tasaväkisesti Kouvolaa ja Lahtea vastaan.

En ole silti huolestunut. Lähinnä ärsyttää katsella, kun materiaaliltaan näin kova nippu pelaa potentiaalin alarajoilla.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Kyseenalaistan puheet hyvästä pelistä. Jos kotona jäädään nollille, niin jotain on pielessä. Ei voi puhua huonosta tuurista.

Jos voittoa haetaan tosissaan, niin sitten hyökkääjät repivät vastustajalle jäähyjä, joista ratkaistaan. Pelicansilla tänään 2 min rangaistuksia.
No sen nyt näki vaikka perssilmällä että Lukko pelasi paremmin. Ei pelin tasoa löydy tilastotiedoista.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Itse kaipaisin juuri noita mainitsemiasi ajoja. Jos peli on 0-1, niin kyllä minusta hyökkääjien pitäisi tehdä töitä pelipaikkansa eteen. Ja tällä tarkoitan nimenomaan sitä, että haetaan jäähyjä, rynnitään maskiin, taistellaan kakkoskiekoista ja niin edelleen.

Tuossa Pekan poissaolo saattaa näkyä. Viimeistään viimeisellä vitosella noita ajoja olisi pitänyt näkyä, sellaista muka epätoivoista yrittämistä, jolla pakotetaan se jäähy. Nyt joukkue jauhoi loppuun asti ja luotti siihen peruspelaamiseen, mikä saattaa antaa pelaajille vähän valheellisen kuvan, kun tulosta on kaikesta huolimatta tullut.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitkästä aikaa Lukko voitti maaliodottoman, mutta hävisi pelin. Pelin kulku olisi ollut erilainen, jos Lukko olisi ekan vartin paikoista iskenyt 1-2 pussia.

Muuten klassinen peli, jossa junnupitoinen vastustajan puolustus tsemppasi hulluna ja henki voitti materian. Pelicans antoi Lukolle tilaa kulmiin ja viivaan, mutta söi kiekkoja ja piti keskustan tukossa. Loistava maalivahti hoiti sitten ne Lukon lopulta hallintaan nähden vähäiset maalipaikat.

Hyvää harjoitusta kevättä varten, keskustaan pitää päästä väkisin ja hakea ne jäänyt sieltä vastustajalle. Lukko kyllä iskee yksilötaidolla ylivoimalla maalit.

Muutaman kerran pisti silmään, että Lukko roiski turhaan norsukiekkoja, nuo eivät kuulu Pekan pelikirjaan.
 
Viimeksi muokattu:

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Ihan en käsitä, miten odotusarvo on monella, että Lukko laskettelee koko kauden voitosta voittoon. Sattuneista syistä Lukon peli oli syksyllä valmiimpaa kuin muilla ja nyt on tasaisempaa. Jos voitetaan, mutta ei näyttävästi, niin peli on paskaa. Jos hävitään, hyvällä pelillä, niin peli on paskaa. Kulunut sanonta "aina kaikki on paskaa, paitsi kusi". Jäitä hattuun pls.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös