Alkaa Kiko heräilemään. Ei jättänyt Kolppaselle mitään mahdollisuuksia.
Kiko, Repo, Saarela, Hakulinen, Skalicky.. siihen vielä 15 maalin Nyman ja Tammela. Millon viimeksi tällainen laituri osasto maalintekopotentiaaliltaan?
Ei tarvitse vastata.
Alkaa Kiko heräilemään. Ei jättänyt Kolppaselle mitään mahdollisuuksia.
Se on just eikä melkeen.Onneks on livevedot sisässä. Jos Ilves voittaa, rahhoo tulloo mukavasti. Tasuristakin jo. Eli eiköhän Lukko tämän vielä hoitele, etten vaan voita.
Muutettiin, mutta sillä tavalla, että luistimen ei tarvitse olla jäässä. Luistimen linja ratkaisee paitsion.Eikös Änärissä muutettu tuota paitsion tulkintaa? Ainakin itse muistan, että aikoinaan noita kelailtiin pitkään ja hartaasti. Hidastuksestakin hankala nähdä paitsiota, jos on millimetreistä kiinni.
Ja Lukko käskystä pelasi kolmannen erän tasollaan. Kaksi huonoa erää ja yksi hyvä toi selvän voiton kiitos maalivahtipelin.Jos posia etsii, niin ollaan pelissä mukana vielä, vaikka vastustaja pelaa ihan parasta peliään pitkään aikaan. Pakko kyllä pystyä parempaan viimeisessä erässä tai pisteitä ei jää meille yhtään.
Vastaan silti.Kiko, Repo, Saarela, Hakulinen, Skalicky.. siihen vielä 15 maalin Nyman ja Tammela. Millon viimeksi tällainen laituri osasto maalintekopotentiaaliltaan?
Ei tarvitse vastata.
Eli ilmeisesti kiekkoa saa käyttää keskialueella vaikka itse on kokoajan hyökkäysalueella? Täytyy varmaan lukea sääntökirja uudestaan.Vähän ihmetyttää tuo paitsion haastamisesta veivailu täällä, kunnei tuo Ilveksen maali ollut paitsio. Itse asiassa ei edes lähellä paitsiota.
Kiekon pitää olla hallussa silloin, jos itse on paitsioasemassa. Tuo Suomen tilanne oli kyllä vähän siinä ja siinä oliko.Eli ilmeisesti kiekkoa saa käyttää keskialueella vaikka itse on kokoajan hyökkäysalueella? Täytyy varmaan lukea sääntökirja uudestaan.
Eli ilmeisesti kiekkoa saa käyttää keskialueella vaikka itse on kokoajan hyökkäysalueella? Täytyy varmaan lukea sääntökirja uudestaan.
Vähän ihmetyttää tuo paitsion haastamisesta veivailu täällä, kunnei tuo Ilveksen maali ollut paitsio. Itse asiassa ei edes lähellä paitsiota.
Paitsi Suomi ei käytä kiekkoa keskialueella.No olihan. Et sä voi tollain kiekkoa käyttää keskialueella, kun olet alueella mutta esim spin-o-ramalla voit alueelle tulla ilman, että paitsio.
Paitsi Suomi ei käytä kiekkoa keskialueella.
Luistelee viivan yli ja kiekko tulee vasta sitten. Kiekko on Suomen hallussa. Kiekon ylitettyä viivan se ei käy keskialueella.
Voi. Kuten itsekin toteat. Peruuttaen alueelle ennen kiekkoa siten ettei kiekko ole hallussa.Pelaaja ei voi pelata itseään paitsioon esim. hyökkäysalueelle voi mennä vaikka peruuttaen ennen kiekkoa kunhan se on pelaajalla hallussa.
Voi. Kuten itsekin toteat. Peruuttaen alueelle ennen kiekkoa siten ettei kiekko ole hallussa.
No olihan. Et sä voi tollain kiekkoa käyttää keskialueella, kun olet alueella mutta esim spin-o-ramalla voit alueelle tulla ilman, että paitsio.
Jääkiekon sääntökirja 2018-2022 kohta 79 vi sanoo sanasta sanaan kirjoitti:Jos hyökkäävä kenttäpelaaja on hyökkäysalueella, mutta pelaa mailallaan tai hallitsee
puolueettomalla alueella olevaa kiekkoa tai siirtelee kiekkoa edestakaisin siniviivan yli
alueelta toiselle, tilanne tulkitaan paitsioksi,...
Jääkiekon sääntökirja 2018-2022 kohta 81 i taas sanoo sanasta sanaan kirjoitti:Jos kiekkoa kuljettava pelaaja hallitsee kiekkoa, kun hänen luistimensa ylittävät
siniviivan ennen kiekkoa, hänen ei katsota olevan paitsioasemassa. Tämän
edellytyksenä on, että hänellä on ensin kiekko hallinnassaan molempien luistinten
ollessa puolueettomalla alueella ja hän kuljettaa kiekkoa mailallaan, kunnes on
kokonaan ylittänyt siniviivan.
Ei tuo kyllä tarkoita paitsiota. Minusta Suomella oli kiekko koko ajan hallinnassa, ei paitsio.E: Ja onhan Suomella tuossa kiekko irti lavasta keskialueen puolella niin että jalat ovat molemmat viivan yli alueella. Eli paitsiohan tuo oli.
Joo, hallinnassa kyllä....Ei tuo kyllä tarkoita paitsiota. Minusta Suomella oli kiekko koko ajan hallinnassa, ei paitsio.
Tuommoisissa rintamahyökkäyksissä usein kaveri on aika paljonkin kiekollisen edellä siniviivan ylityksessä, ei silti vihelletä paitsiota. Näissä on uusi tulkinta ollut jonkin aikaa ainakin, ei ole enää niin tarkkaa. Ja hyvä niin, pelin nopeuden kasvaessa on hankalaa tarkasti edes nähdä.Joo, minusta vuosien saatossa linjurit on tulleet löysemmiksi, eli tuomitsevat enemmän hyökkäävän joukkueen eduksi. Ja hyvä niin. Voi olla kyllä ihan harhaakin. Minusta linjurien toiminta on liigassa ihan passelia, nyt kun pilkkiminenkin on saatu suurinpiirtein pois päiväjärjestyksestä.
Paitsiohaastoa en toivo missään nimessä Liigaan.
Samaa olen huomannut, ja hyvä näin. En todellakaan toivo näihin jalkapallon VAR-tyyppistä videotarkastusta, jossa mitataan pikselin tarkkuudella onko nyt varmasti varvas viivan päällä ja luistin maassa. Pitää myös miettiä mikä on paitsion perustarkoitus, jossa jääkiekossa jopa tärkeämpänä aspektina on se, että puolustuksen saadessa kiekon siniviivan yli, täytyy hyökkäävän joukkueen purkaa paitsio ja järjestyä uudelleen. Mielestäni noissa hyökkäyspään viivan ylityksissä ei edes ole kauhean merkityksellistä muutamat sentit, kunhan nyt selkeät paitsiot saadaan pois niissäkin.Tuommoisissa rintamahyökkäyksissä usein kaveri on aika paljonkin kiekollisen edellä siniviivan ylityksessä, ei silti vihelletä paitsiota. Näissä on uusi tulkinta ollut jonkin aikaa ainakin, ei ole enää niin tarkkaa. Ja hyvä niin, pelin nopeuden kasvaessa on hankalaa tarkasti edes nähdä.
Tuommoisissa rintamahyökkäyksissä usein kaveri on aika paljonkin kiekollisen edellä siniviivan ylityksessä, ei silti vihelletä paitsiota.
Juu mutta mielestäni aiemmin näistä tilanteista vihellettiin herkemmin paitsioita.Mitä väliä, jos kiekoton pelaaja on kiekollisen edellä? Kiekosta se paitsio katsotaan.