Bakaun Imaami
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ei merkittävän kaupungin Lukko
Olihan Karejevikin hyvä. Ei 37 koppia vahingossa tule. Koivistoisen maali vähän livahti kainalosta mutta tuolla vetomäärällä menee väkisinkin. Rämöllekin.
Samalla sanoisin, että olipa salliva linja mailahäirinnän ja roikkumisen suhteen.
2011 Jukka Jalonen kommentoi mm-voiton jälkeen että joukkue on Mikko Koivun joukkue. Meillä ei joukkue ole Super-Hessun tai kenenkään muun pelaajan, tuo on niin selvästi Pekka Virran joukkue. Koivistoisen ja Liedeksen tarinat Pekan kanssa erityisesti ovat hienoja.
Pitää erikseen oikein nostaa Lehtisen tärkeä torjunta ensimmäisessä erässä kun Kestner pääsi siitä poikittaissyötöstä kokeilemaan. Peli olisi muuttunut huomattavasti hankalammaksi jos siitä olisi päässyt laittamaan sisään, Lehtiseltä siis äärimmäisen tärkeä torjunta pelin kulun kannalta. Ei Tepsillä oikein muita paikkoja ollutkaan kuin se ja se yksi Pajuniemen paikka toisen erän lopussa.
Nymania kyllä dissataan ja varmasti syynä on just nuo uupumaan jääneet tehot. Mun mielestä Nyman on pelannut koko kauden tulosta nähden paremmin ja pieni vertaus viime kauden alkupuoliskon Koivistoisen ei välttämättä ole kovin vääriin. Nyman pelaa kokoajan kuitenkin joukkueelle pelitapaa tarkasti noudattaen, eikä kaartele tai varasta.Nyman on usein se pelaaja, jota ensimmäisenä ehdotetaan pois kokoonpanosta. Pakko todeta, että harvemmin itseasiassa tekee virheitä, niin on valmentajalle varmasti kiva pelaaja. Katsojien mielestä ei välttämättä, kun ei hyökkääjän tontilla saa tarpeeksi tehoja. Otti muuten eilen TPS:n hyvän alun aikana todella suuren blokin. Olin jo varma, että se toimitus olisi perille mennessä mennyt maaliin.
Nyman on usein se pelaaja, jota ensimmäisenä ehdotetaan pois kokoonpanosta. Pakko todeta, että harvemmin itseasiassa tekee virheitä, niin on valmentajalle varmasti kiva pelaaja. Katsojien mielestä ei välttämättä, kun ei hyökkääjän tontilla saa tarpeeksi tehoja. Otti muuten eilen TPS:n hyvän alun aikana todella suuren blokin. Olin jo varma, että se toimitus olisi perille mennessä mennyt maaliin.
Mua ei huoleta Nymanin tehot, vaan se vitun varpaillaan tilanteisiin meneminen, jos jokunen vuosi ollut jo aikaa kasvattaa munat.
Usein olen miettinyt, jos tuolta ottaisi mailan pois kokonaan niin ei edes huomaisi että äskeisessä vaihdossa sitä ei ollut. Johtuu se virheettömyys joskus siitäkin että kosketaan pari kertaa koko matsin aikana kiekkoon ja loppuaika surffaillaan koutsin piirrosten mukaan.
En ole joukkueen koutsi enkä päätä asioista, mutta odotan silti Nymanilta helvetisti enemmän varsinkin kun ollaan oikeasti lähellä mestaruutta.
Kyllä minä näen ainakin Nymanissa todella paljon sellaista pelinrakentajan tyyppiä, joka osaa tehdä maaleja. Teki kuitenkin viime kaudelle 15 maalia ja 33 tehopistettä niin ei tuo nyt ihan turha äijä ole. Tämä kausi oli heikompi.
Playoffeissa silmiin on pistänyt itsellä ainakin hyvät oivaltavat syötöt kuten eilen lähetti Revon(?) poikkikentän syötöllä irti laidasta. Nyman osaa myös hienosti tehdä tilaa ketjukavereilleen ja on näissä playoffeissa luonut monta monituista maalipaikkaa Lukolle, kun on imenyt vastustajia itseensä. En sanoisi turhakkeeksi Nymania, vaan ennenminkin sellaiseksi väliinputoajaksi. Ei Nymania voi neloseenkaan oikein heittää, kun ei ole sen tyylinen pelaaja, mutta toisaalta näytöt eivät kyllä tällä hetkellä riitä ykkösketjuunkaan. Ensi kaudella voisi aloittaa kolmoskentässä esim. Petman toisella laidalla ja keskelle koodinimi "Koivistoinen, Jasu...".
Enemmän tuntuu että joukkueessa on nyt sellaisia pelaajia, jotka saavat paskaa niskaan, ihan sama miten pelit menevät. Setänen, Kukkonen, Nyman. Hyvät otteet tuntuvat unohtuvan ihan tuosta vain.
Setänen ja Audette, jossain kohtaa oli myös Gregoire yksi näistä jotka saavat (ainakin omasta mielestäni) hieman liikaa kuraa niskaan. Setäselle mennyt maali on monelle ”Lehtinen olisi ottanut” ja Lehtiselle mennyt samanlainen maali ”ei mene maalivahdin piikkiin”. Toki Lehtinen oli aika kuningas yhdessä välissä, mutta ei pleijareissa kuitenkaan ihmeitä ole esittänyt, toki eilinen oli normaalia parempi esitys (pleijareissa). Gregoire on nostanut tasoaan kyllä omassa päässä, mutta ei se sentään umpipaska aiemmin ollut vaikka yksittäisiä virheitä sattui. Audette taas on pelannut mielestäni paljon paremmin kun täältä saa lukea, nyt ei vaan uppoa. Mutta silti jaksaa painaa, karvata ja taistella. Puolustuspäässä ei mikään virtuoosi, mutta jos noilla hyökkäyspään avuilla olisi omassa päässä ”juhanijasu”, niin ei tuo liigassa pelaisi.Enemmän tuntuu että joukkueessa on nyt sellaisia pelaajia, jotka saavat paskaa niskaan, ihan sama miten pelit menevät. Setänen, Kukkonen, Nyman. Hyvät otteet tuntuvat unohtuvan ihan tuosta vain.