Valmentajan preesenssillä ja habituksella on yllättävän iso henkinen merkitys myös pelaajien tekemiseen. Jos valmentaja vetää tunteella penkin takana, niin kyllä se yleensä näkyy kentälläkin aivan eri "tappamisen meininkinä".Toinen elää 100%:sti tunteella ja huutaa tuomareille - ei pelaajille. Toinen nojailee polveen ja imee partaansa facepalmien kera. Kontrasti on aivan vitunmoisen valtava.
Olisiko sinulla ehdottaa korvaavia aiheita näiden tilalle, kun nuo kaikki oikeastaa tällä hetkellä täyttyvät?Alkaa tämä otteluketju olemaan raskasta seurattavaa, kun viestistä toiseen toistetaan samoja itsestään selvyyksiä. Sama kuin selostaisi peliä tänne tekstimuodossa.
Jatkossa voitaisiinkin siis sopia, että:
-ylivoima on paskaa ellei toisin mainita
-väärät pelaajat pelaavat ylivoimaa ellei toisin mainita
-Jokinen ei tuo mitään ylivoimalle ellei toisin mainita
-kotipelaaminen on paskaa ellei toisin mainita
-Ronkainen on aivan paska ellei toisin mainita
-pakkien peluutus on paskaa ellei toisin mainita
-avauspelaaminen on paskaa ellei toisin mainita
-Mannerin selänpesijät on paskoja ellei toisin mainita
-Rotaatiopelaajat on paskoja, paitsi jotkut on hyviä
-Rotaatiopelaajista aina osa ei kuuluisi kokoonpanoon
-Jokisen Jussi on paska vaikka toisin mainittaisiin
-joukkueessa ei ole maalintekijöitä ellei joku yhtäkkiä tee maalia
Jos yllä olevat jätettäisiin mainitsematta niin saattaisi olla useamman nimimerkin osalta aika vähän annettavaa tähän ketjuun. Jopa yhtä vähän kuin Ronkaisella ja Jokisella yhteensä Kärppien peliin.
No tietysti on! Sen ovat nämä matsit osoittaneet. Mutta osaatko tarkentaa, että miksi?Itse näen, että KalPa on vain yksinkertaisesti parempi.
Kyllähän tämä siltä näyttää, että Kärpät ei pysty vastaamaan KalPan hyvin aktiiviseen pelitapaan ja hyvin luistelevien pelaajien liikkeeseen. Siitä voidaan sitten syytellä yksittäisiä pelaajia virheistään, Mambaa huonosta valmentamisesta, Ahoa huonosta joukkueen rakentamisesta ja Virkkusta, kun ei antanut lisää rahaa vahvistuksille.
Itse näen, että KalPa on vain yksinkertaisesti parempi.
Se, että joku toinen on parempi ei tarkoita suoraan, että olet itse huono.Näinhän se on ja syyt siinä ansiokkaasti listasitkin. :)
Siis siellä on linnunluisimmat pelaajat mitä joukkueesta löytyy maskissa YV:llä. Mustonen&Kristof..