Hiukan erimieltä olen tuosta vapauksien antamisesta. Vaatii melkoisesti suunnitelmallisuutta yhdistää menestyksekkäästi rohkea hyökkäyspelaaminen loistavaan puolustusvalmiuteen. Kärpäthän teki paljon ja päästi hyvin vähän maaleja noilla Mamban menestyskausilla. Tuota pelipaikattomuuttakin on mielestäni vähän ylikorostettu. Kyllä siellä kuitenkin hyökkääjät olivat hyökkääjiä ja puolustajat puolustajia, vaikka puolustajat viljelivätkin niitä maineikkaita pintsauksia (vai mikä se uusi termi oli) ja sentterit ja laitahyökkääjät välillä täyttivät toistensa paikkoja. Edelleen, tuo vaatii kovasti viisikkotason suunnitelmaa, jottei pakka hajoa. En nähnyt että eri kentälliset olisivat pelanneet eri peliä vaan kaikki noudattivat samoja perusrakenteita. Toki taitavimmat yksilöt sitten tekivät enemmän tulosta sen paljon maalipaikkoja tuottavan pelitavan pohjalta. Tällä kaudella sitten kyllä on näyttänyt siltä, että pelissä ei ole riittävästi viisikon yhteistyötä, pohjanoteerauksena eilinen, jolloin jopa viisikkopuolustus mureni useaan otteeseen totaalisesti.
Tuosta lopusta kommentoin, että hyvä niin. Olen yleisesti aistinut, että täällä on ilmassa vähän sellaista, että kun Manner nyt näyttää huonolta valmentajalta, niin ikään kuin takautuvasti vihjaillaan, että ei hän itse asiassa häävi ollut aiemminkaan, vaan oli niin kovia yksilöitä ja muut joukkueet pelasivat niin sekavasti, että siksi pärjättiin runkosarjassa ja keväällä lahjoitettiin mestaruus Kerholle. Tuo vihjailu aliarvostaa Mannerin aiempaa valmennustyötä.