Peliesitykset kaudella 2020–2021

  • 628 232
  • 8 707

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kävin katsomassa Liigan tarjoamia edistyneitä tilastoja. Niiden valossa Kärppien peli rullaa hyvin. Molemmissa Corsi -tilastoissa Kärpät on koko kauden otannalla ihan kärkikahinoissa, eli toinen ja neljäs. PDO -statistiikkakin ennakoi ketsuppipullon aukeamista. Ei tämä nyt tilastojen mukaan mikään pelillinen katastrofi ole ollut, vaikka täällä paniikkinappulasta on kulunut jo väri päältä pois. Toki pistekertymä on ollut odotettua heikompi, mutta kyllä moni asia kuitenkin indikoi siihen suuntaan, että joukkueemme on kilpailukykyinen ja Mannerkin on vielä hyvä valmentaja.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kävin katsomassa Liigan tarjoamia edistyneitä tilastoja. Niiden valossa Kärppien peli rullaa hyvin. Molemmissa Corsi -tilastoissa Kärpät on koko kauden otannalla ihan kärkikahinoissa, eli toinen ja neljäs. PDO -statistiikkakin ennakoi ketsuppipullon aukeamista. Ei tämä nyt tilastojen mukaan mikään pelillinen katastrofi ole ollut, vaikka täällä paniikkinappulasta on kulunut jo väri päältä pois. Toki pistekertymä on ollut odotettua heikompi, mutta kyllä moni asia kuitenkin indikoi siihen suuntaan, että joukkueemme on kilpailukykyinen ja Mannerkin on vielä hyvä valmentaja.
Tilastot kertovat tuota. Onko Kärppien peli siis ollut mielestäsi uomissaan koko kauden ajan? Tälläisen käsityksen tästä viestistäsi saa, että Kärpillä ei ole mitään pelillisiä vaikeuksia ollutkaan. Ainakaan, jos tilastoihin on luottaminen.

Aika heikko suoritus tosiaan, että corsitilaston kakkonen on runkosarjassa sijalla 9. Suunta on tällä hetkellä oikea, mutta on aivan turhaa edes väittää, että peli olisi ollut kasassa aiemmin. Muutenkaan, kuin tuloksellisesti.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tilastot kertovat tuota. Onko Kärppien peli siis ollut mielestäsi uomissaan koko kauden ajan? Tälläisen käsityksen tästä viestistäsi saa, että Kärpillä ei ole mitään pelillisiä vaikeuksia ollutkaan. Ainakaan, jos tilastoihin on luottaminen.
Kärpillä on ollut pelillisiä vaikeuksia. Ei kuitenkaan niin syviä ja pitkäkestoisia kuin esimerkiksi sinä olet kirjoittanut. Tilastot tosiaan tulevat väitettä, että peli on toiminut kohtuullisen hyvin.
Aika heikko suoritus tosiaan, että corsitilaston kakkonen on runkosarjassa sijalla 9.
Kaikesta saa paskaa, jos haluaa. Corsi -tilaston voi tosiaan halutessaan tulkita noinkin.
 
H

Hidas_ja_kankea

Molemmissa Corsi -tilastoissa Kärpät on koko kauden otannalla ihan kärkikahinoissa

Corsit eivät kerro mitään onnistumisista, koska siinä huomioidaan pelkästään laukaisumääriä.

Pari muuta tilastonostoa:

Maalipörssissä paras Kärppä sijalla 39 Kunyk, Mainittakoon kaikilta seuroilta esiintyvän pelaaja tai useampi paremmalla sijoituksella.

Laukaisutehokkuudessa paras Kärpistä Pyörälä sijoituksella 56. Tämä tilasto vääristää, koska kärkeen voi päästä muutamalla laukauksella mutta kuitenkin ...

Mitäs tilastoja valitaan tarinoinnin tueksi? Corsit ainakin kertoo tehottomuudesta, jonka havaitsemiseen riittää omat näköhavainnot. Kunykin tueksi ei ole löydetty lainkaan sopivia pelaajatyyppejä. Sopivia olisivat innalat, pajuniemet ja kestnerit.
Ongelma asiassa on, etten pidä Kunyk:in epäonnistuneen, vaan hänellä on olleet yhteensopimattomat ketjukaverit.
 

Micol

Jäsen
Kärpillä on ollut pelillisiä vaikeuksia. Ei kuitenkaan niin syviä ja pitkäkestoisia kuin esimerkiksi sinä olet kirjoittanut.
Aika vahva statement henkilöltä, joka on todennut täällä useaan otteeseen vuosien aikana, ettei ole itse mikään pelitapa-asiantuntija. Kerro nyt toki, että missä asioissa Huml71 on mielestäsi liioitellut Kärppien ongelmista pelitapa-analyyseissä, niin käydään tämä asia perusteellisesti läpi ja saadaan hieman lihaa luiden ympärille jargonilauseiden sijaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aika vahva statement henkilöltä, joka on todennut täällä useaan otteeseen vuosien aikana, ettei ole itse mikään pelitapa-asiantuntija.
Vaikken ole pelitapa-asiantuntija, koen voivani esittää tällä palstalla näkemyksiä Kärppien peliesityksiin. Tällä kertaa tukeuduin tilastoihin. Tilastot tukevat näkemystäni siitä, että Kärpät on pystynyt luomaan hyökkäyksellistä uhkaa hyvin. Samoin tilastot tukevat meidän kaikkien jakamaa näkemystä siitä, että Kärpät on ollut tehoton. Minun aistinvaraisesti tehdyt havaintoni ovat olleet osin ristiriidassa tämän palstan enemmistön kanssa. Oli mukava huomata, että tilastot ovat tässä asiassa puolellani.

Meillä on nyt puolikas kausi aikaa seurata, johtuuko tehottomuus yksinkertaisesti siitä, ettei joukkueessa ole tarpeeksi maalintekovoimaa yksilöinä, vai onko syy monitahoisempi. Minä veikkaan jälkimmäistä. Veikkaan myös, että taustasyiden pikkuhiljaa ratketessa, tehokkuus paranee. Ja kyllä, näen ison merkityksen henkisellä puolella.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpillä on ollut pelillisiä vaikeuksia. Ei kuitenkaan niin syviä ja pitkäkestoisia kuin esimerkiksi sinä olet kirjoittanut. Tilastot tosiaan tulevat väitettä, että peli on toiminut kohtuullisen hyvin.
Mitäs väliä sillä on, mitä minä olen kirjoitellut? Entäs valtamedia? Tai Manner itse? Ovatko kaikki olleet väärässä?

Tosin jos vaatimustaso on tuota luokkaa, niin pelihän on toiminut aivan mainiosti.

Kaikesta saa paskaa, jos haluaa. Corsi -tilaston voi tosiaan halutessaan tulkita noinkin.
Tuota tilastoa voi myöskin tulkita harhaisesti, että peli olisi toiminut hyvin. Yleinen mielipide lienee kuitenkin se, että kyseessä on ollut heittämällä heikointa kiekkoa sitten Suikkasen kauden.

Laukaisumäärät eivät todellakaan ole yksi yhteen laadukkaan viisikkopelin kanssa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitäs väliä sillä on, mitä minä olen kirjoitellut? Entäs valtamedia? Tai Manner itse? Ovatko kaikki olleet väärässä?
Tottakai sillä on väliä, mitä olet kirjoitellut. Sinähän se tässä minun keskustelukumppani olet. Olet muuten aivan varmasti ollut kaikista negatiivisin kirjoittaja tuosta ilmoittamastasi joukosta. Kuten kirjoitin, Kärpillä on ollut ongelmia. Manner on itsekin nostanut niitä esille, samoin valtamedia. Sinä olet kuitenkin ollut asiassa omaa luokkaasi. Ehkäpä metsä on hukkunut, koska puut.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yleinen mielipide lienee kuitenkin se, että kyseessä on ollut heittämällä heikointa kiekkoa sitten Suikkasen kauden.
Varmasti on ja minäkin siihen yhdyn. Suikkasen kauden jälkeen olemme voittaneet joka kerta runkosarjan. Tänä vuonna niin tuskin tulee käymään. Näin ollen tuloskin paljastaa tämän totuuden.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tottakai sillä on väliä, mitä olet kirjoitellut. Sinähän se tässä minun keskustelukumppani olet. Olet muuten aivan varmasti ollut kaikista negatiivisin kirjoittaja tuosta ilmoittamastasi joukosta. Kuten kirjoitin, Kärpillä on ollut ongelmia. Manner on itsekin nostanut niitä esille, samoin valtamedia. Sinä olet kuitenkin ollut asiassa omaa luokkaasi. Ehkäpä metsä on hukkunut, koska puut.
Aivan. Mielestäni olen koko kauden ajan pysynyt hyvin itse aiheessa. Yksilöiden kritisoiminen on jäänyt huomattavasti vähemmälle, mitä esimerkiksi viime kaudella. Manner toki poisluettuna, sillä peli on ollut kritiikkini aihe koko tämän alkukauden.

Tyylini on varmasti kärkkäämpi, miten esimerkiksi valtamediassa kirjoitellaan. Jos tyylini ei ole sinun palasi kakkua, niin sille en mahda mitään. Pelillinen kriisi on ollut valtaosan mielestä tosiasia. Mistään corsitilastoista riippumatta.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Täällä innokkaimmat virittelee jo Kärppien toista tulemista. Totuushan on siis se, että edelliset 3 peliä ja 9 pistettä on saatu pudotuspeliviivan alapuolen joukkueilta. Näissä samoissa otteluissa Cody Kunyk 0+1 ja Spede 0+0. Peli saattaa näyttää paremmalta mutta täältä on helvetin pitkä matka ylös. Ilves ja Pelsut näyttää nyrkkiä ens viikonloppuna eikä niistä matseista kyllä hyvä heilu. Palataan maan pinnalle niin sanotusti.

Osittain totta, mutta sehän on "positiivinen asia" että Kärpät voittaa ilman ykköskenttääkin, eli tästä kun saadaan kalleimmat hyökkäyksen miehet mukaan talkoisiin, niin hyvä tulee.

Koko kauden kuvassa Kärpät pelasi mielestäni hyvin pitkään, mutta joulun jälkeen peli oli ajoittain kateissa. Loppusyksyn pelejä dominoitiin monesti kenttätapahtumien tasolla, mutta maalinteko on tuottanut tuskaa. Hieman olin jo huolissani, kun yhtäkkiä maalinteon tuska jatkui mutta ei saatukaan enää myöskään maalipaikkoja. Onneksi viime pelit ovat antaneet jo viitteitä paremmasta.

Eilisessä matsissa oli jo sellaisia fiiliksiä, että nyt muuten soi SaiPan päässä, toisen maalin jälkeen ja koko toisen erän, ei soinut.

Mutta olen samaa mieltä McT:n kanssa siitä, että koko kauden otannalla Kärpät ovat pelanneet ihan ok ja suvantovaiheen jälkeen on nyt merkkejä taas paremmasta, ja sen maalinteon tuskan helpottamisesta. En näe pelitavallisesti niin suurta muutosta alkukauteen nykypelissäkään, yhtä riskillä Kärpät paineistaa kuin aiemminkin, ja pyrkii nopeasti omista pois. Toki hyökkäykseenlähtöihin on tullut malttia mikä on hyvä asia.

Parannettavaakin yhä on:

+ ylivoima
+ Ykköskentän herätys
+ Rentous maalinteossa
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Kävin katsomassa Liigan tarjoamia edistyneitä tilastoja. Niiden valossa Kärppien peli rullaa hyvin. Molemmissa Corsi -tilastoissa Kärpät on koko kauden otannalla ihan kärkikahinoissa, eli toinen ja neljäs. PDO -statistiikkakin ennakoi ketsuppipullon aukeamista. Ei tämä nyt tilastojen mukaan mikään pelillinen katastrofi ole ollut, vaikka täällä paniikkinappulasta on kulunut jo väri päältä pois. Toki pistekertymä on ollut odotettua heikompi, mutta kyllä moni asia kuitenkin indikoi siihen suuntaan, että joukkueemme on kilpailukykyinen ja Mannerkin on vielä hyvä valmentaja.
Unohdit mainita myös, että PDO -prosentti on Kärpillä ollut liigan huonoin. PDO prosentti kertoo mielestäni paremmin miten joukkue pelaa, koska se on laukaisu ja torjuntaprosentin summa tasakentällisin. Corsi kertoo vain laukaisumäärät tasakentällisin vastustajaan nähden. Saahan sitä ampua kuinka paljon tahansa, jos maalinteon tukitoimet ei ole kunnossa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En näe pelitavallisesti niin suurta muutosta alkukauteen nykypelissäkään, yhtä riskillä Kärpät paineistaa kuin aiemminkin, ja pyrkii nopeasti omista pois. Toki hyökkäykseenlähtöihin on tullut malttia mikä on hyvä asia.
Kärppien prässi on parantunut alkukaudesta, vaikkakin edelleen siellä lähetellään hyökkääjiä turhaan vastustajan maalin taakse, kun voitaisiin vetäytyä träppiin. Riskillä paineistetaan, mutta hallitummin, mitä alkukaudesta. Aiemmin prässäiltiin useasti itsemme ulos tilanteista, mistä syntyikin sitten runsaasti ylivoimahyökkäyksiä omiin, kun kaikki hyökkääjät olivat ulkona pelistä. Ja jopa puolustajat, jotka nousivat tukemaan pinchauksella, mikä ajoitettiin väärin, tai ilman hyökkääjien varmistusta.

Kärppien turha höntyily ylöspäin on vähentynyt, mutta edelleen siellä pusketaan pitkän vaihdon päätteeksi keskialueelle, ja luovutaan täten kiekosta, kun voitaisiin oman alueen kiekottelun turvin vaihtaa kiekolla. Kaikki on suhteessa siihen, miten vastustajan viisikko on organisoitu. Esimerkiksi Lukolle pahaa myrkkyä tällä kaudella on ollut tiukka keskialueen trap, millä KooKoo ja KalPa ovat onnistuneet heidät kaatamaan.

Tilanteiden tunnistaminen on parantunut: milloin lähdetään viiveellä, ja milloin nopeasti. Jos vastustajan viisikko on levällään ympäri kaukaloa, vaihtamassa huonoon aikaan, tai ovat juuri purkaneet pitkän vastustajan paineistuksen, niin suuntaa pyritään kääntämään nopeasti. Ihailtavan paljon on lisääntynyt kuitenkin toisessa kappaleessa kritisoimani vaihtaminen kiekolla. Yhä useammin tulee tilanteita, milloin ennen oltaisiin puskettu ylöspäin ja viskattu kiekko päätyyn, niin nyt se pudotetaankin alas, ja lähdetään viiveellä.

Viivelähtöjen organisointi on valitettavasti vielä lapsen kengissä, koska ne eivät varsinaisesti ole Mannerin pelikirjaan aiemmin kuuluneet. Repivästä hyökkääjästä ollaan vihdoin alettu luopumaan, mikä auttaa asiaa. Onhan neljä syöttösuuntaa parempi, kuin kolme.
 
Viimeksi muokattu:

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voit toki - kaikki meistä voi. Voit myös vastata joskus viestiini kunnolla ja suoraan. Aivan turha koittaa kysyä mitään, kun vastaaminen menee liian usein joidenkin kysymyksien kiertelyksi. Niin kävi nytkin.
Näin se valitettavasti menee - kuten analysoidessa Kärppiä. Vain omaan agendaan sopivat asiat poimitaan esiin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Unohdit mainita myös, että PDO -prosentti on Kärpillä ollut liigan huonoin. PDO prosentti kertoo mielestäni paremmin miten joukkue pelaa, koska se on laukaisu ja torjuntaprosentin summa tasakentällisin. Corsi kertoo vain laukaisumäärät tasakentällisin vastustajaan nähden. Saahan sitä ampua kuinka paljon tahansa, jos maalinteon tukitoimet ei ole kunnossa.
Mainitsin tuon PDO -prosentin. Minä luotan, että se alkaa lähestymään sataa. Ymmärrän, että tuon lukeman voi nähdä myös absoluuttisena heikkoutena. Tässä kokonaisuudessa minusta on perusteltua nähdä se potentiaalina aiempaa parempaan maalintekoon.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voit toki - kaikki meistä voi. Voit myös vastata joskus viestiini kunnolla ja suoraan. Aivan turha koittaa kysyä mitään, kun vastaaminen menee liian usein joidenkin kysymyksien kiertelyksi. Niin kävi nytkin.
Ei tämä nyt oikein toimi. Kirjoitat, etten ole pelitapa-asiantuntija. Minä itse kirjoitan, etten ole pelitapa-asiantuntija. Olen myös kirjoittanut, etten ole edes erityisen kiinnostunut yksityiskohtaisesta pelitapakeskustelusta. Urheilun ja jääkiekon kokonaisuus kiehtovat minua. Jostain syystä sinä kuitenkin haluat minun nimenomaisesti kirjoittavan juurikin yksityiskohtaisesti pelitapa-asiaa. Outoa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen myös kirjoittanut, etten ole edes erityisen kiinnostunut yksityiskohtaisesta pelitapakeskustelusta.
Tässä tapauksessa ei sitten varmaankaan ole järkevää tuomita muiden kirjoituksia pelistä. Jos pelillistä katastrofia ei mieletäsi ole tapahtunut, niin tuo väite tarvitsisi muutakin lihaa luiden ympärille, kuin laukaisutilastot suhteessa vastustajaan.

Sektorilaukaukset olisi myös mielenkiintoinen tilasto tutkittavaksi, mutta Liigalla ei tästä taida olla dataa.
 

Micol

Jäsen
Ei tämä nyt oikein toimi. Kirjoitat, etten ole pelitapa-asiantuntija. Minä itse kirjoitan, etten ole pelitapa-asiantuntija. Olen myös kirjoittanut, etten ole edes erityisen kiinnostunut yksityiskohtaisesta pelitapakeskustelusta. Urheilun ja jääkiekon kokonaisuus kiehtovat minua. Jostain syystä sinä kuitenkin haluat minun nimenomaisesti kirjoittavan juurikin yksityiskohtaisesti pelitapa-asiaa. Outoa.
Sinä olet useaan otteeseen todennut (en minä), ettet ole pelitapa-asiantuntija! Silti haluat kovasti ottaa pelitapa-asioihin kantaa täällä joka kausi, vaikkei se sinua mukamas kiinnostakaan? Aika vitun ristiriitaista tekstiä ja käytöstä.

Koitit aiemmalla viestilläsi kertoa, että Huml71 liioittelee jotenkin pelitavallisia ongelmia, niin totta vitussa silloin sinulta kysytään, että missä asiassa / asioissa on ongelmia liioiteltu. Siihen voi ihan vaan vastata suoraan, eikä kiemurrella aina jotain jargoneita vastineeksi.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Kärppien prässi on parantunut alkukaudesta, vaikkakin edelleen siellä lähetellään hyökkääjiä turhaan vastustajan maalin taakse, kun voitaisiin vetäytyä träppiin. Riskillä paineistetaan, mutta hallitummin, mitä alkukaudesta. Aiemmin prässäiltiin useasti itsemme ulos tilanteista, mistä syntyikin sitten runsaasti ylivoimahyökkäyksiä omiin, kun kaikki hyökkääjät olivat ulkona pelistä. Ja jopa puolustajat, jotka nousivat tukemaan pinchauksella, mikä ajoitettiin väärin, tai ilman hyökkääjien varmistusta.

Kärppien turha höntyily ylöspäin on vähentynyt, mutta edelleen siellä pusketaan pitkän vaihdon päätteeksi keskialueelle, ja luovutaan täten kiekosta, kun voitaisiin oman alueen kiekottelun turvin vaihtaa kiekolla. Kaikki on suhteessa siihen, miten vastustajan viisikko on organisoitu. Esimerkiksi Lukolle pahaa myrkkyä tällä kaudella on ollut tiukka keskialueen trap, millä KooKoo ja KalPa ovat onnistuneet heidät kaatamaan.

Tilanteiden tunnistaminen on parantunut: milloin lähdetään viiveellä, ja milloin nopeasti. Jos vastustajan viisikko on levällään ympäri kaukaloa, vaihtamassa huonoon aikaan, tai ovat juuri purkaneet pitkän vastustajan paineistuksen, niin suuntaa pyritään kääntämään nopeasti. Ihailtavan paljon on lisääntynyt kuitenkin toisessa kappaleessa kritisoimani vaihtaminen kiekolla. Yhä useammin tulee tilanteita, milloin ennen oltaisiin puskettu ylöspäin ja viskattu kiekko päätyyn, niin nyt se pudotetaankin alas, ja lähdetään viiveellä.

Viivelähtöjen organisointi on valitettavasti vielä lapsen kengissä, koska ne eivät varsinaisesti ole Mannerin pelikirjaan aiemmin kuuluneet. Repivästä hyökkääjästä ollaan vihdoin alettu luopumaan, mikä auttaa asiaa. Onhan neljä syöttösuuntaa parempi, kuin kolme.

Kyllä, mutta pelitapa on edelleen hyvin samankaltainen mitä alkukaudella. Toki on tarkkuutta ja malttia on tullut tuohon pelaamiseen, mutta mitään pelillisistä kuperkeikkaa ei tässä ole tehty.

Kärpät pelaa hyökkäyksensä miltei aina päädyn kautta, rintamahyökkäyksiä ei juuri näy. Prässi on tosiaa jatkuvaa, ja riskialtistakin joskus. Selvä muutos on tullut tuohon avaamiseen, välillä on maltettu enemmän.

Eli olemme varmaan analysoineet peliä aika samalla tavalla. Tuli vain sellainen käsitys, että osalla olisi sellainen käsitys, että oltaisiin tehty täydellinen pelillinen muutos kesken kauden.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olihan mahtavasti kiekoteltu hyökkäys Kärpiltä. Aaltoselta toki patenttiratkaisu: maalin taakse.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kunyk häviää tänään lähes kaikki aloitukset. Aikaisemmissakin peleissä olen pistänyt merkille, että varsinkin ylivoimilla tuntuu useasti häviävän aloituksia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olihan mahtavasti kiekoteltu hyökkäys Kärpiltä. Aaltoselta toki patenttiratkaisu: maalin taakse.
Tuo oli periaatteessa ihan hyvä yritys Aaltoselta, kulma oli kuitenkin sen verran pieni että suoralla vedolla ei maalia varmaan olisi tullut. Nythän siinä kiekko sitten valitettavasti karkasi ennen kääntöä.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Heshkalta jämäkkä vaihto. On se kyllä kova!
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä, mutta pelitapa on edelleen hyvin samankaltainen mitä alkukaudella. Toki on tarkkuutta ja malttia on tullut tuohon pelaamiseen, mutta mitään pelillisistä kuperkeikkaa ei tässä ole tehty.

Kärpät pelaa hyökkäyksensä miltei aina päädyn kautta, rintamahyökkäyksiä ei juuri näy. Prässi on tosiaa jatkuvaa, ja riskialtistakin joskus. Selvä muutos on tullut tuohon avaamiseen, välillä on maltettu enemmän.

Eli olemme varmaan analysoineet peliä aika samalla tavalla. Tuli vain sellainen käsitys, että osalla olisi sellainen käsitys, että oltaisiin tehty täydellinen pelillinen muutos kesken kauden.
Ei tässä mitään täyttä kuperkeikkaa ole pyydettykkään, vaan järkeä tuohon touhuun, ja tilanteiden tunnistamiseen. Täällä palstalla toivottuja muutoksia on nähty: viivelähtöihin koko viisikko kasaan, palauttelua alaspäin, karvaus kuntoon viisikkotasolla etc.

Täyskäännös olisi sitten ollut paluu Marjamäen kiekkoon, mutta se tuskin enään nykykiekossa toimisi, vaan toimivalla prässillä saataisiin sekin murrettua.

On muuten hienoa nähdä, että kiekko liikkuu miehiä enemmän. Tekee pelaamisesta huomattavasti helpompaa: kiekolla kun ei ole keuhkoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös