Peliesitykset kaudella 2019–2020

  • 102 660
  • 526

Qrne

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Työnimellä Kiiskinen tms tarvitaan. Autiolta ihan täys ohi peli. Kichton tms pakistoon vielä. Eli yksi laadukas hyökkääjä sekä laadukas pakki niin vois olla että kolkuteltaisiin 6. sijaa runkosarjassa.
 

DripL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huhhuh. Kolmanteen erään torjunnat 2-20 ja yksi tehty. Siinä varmaan koko ottelun summaus. Pelkkää rikkonaista peliä ja jäähyjä kumpaankin suuntaan. Lopussa ja jatkoilla vähän haponkaan näköstä menoa.

Todella ailahtelevaa tuo maalinteko. Joskin tänään myös Pohjanoksalla kävi tuuri / oli hyvä. Nyt oli helvetisti paikkoja, mutta mistään ei menny sisään.

Tepsi iski korvaamalla kovaa, mutta mielestäni enää ei sitä alkukauden housuunpaskomista tapahtunut kuitenkaan. Paineen alta kiekoteltiin pois muutamaa virhettä lukuunottamatta.

Kaise on mentävä eteenpäin vaikka tämä aika tuskaa onkin seurata.
Hieman eri mieltä tuosta omista kiekottelusta. Välillä kaarreltiin takaisin, sinne ja tänne, kun ei tiedetty miten sieltä pääsee pois. SaiPaa vastaan hyvä taktiikka kyllä tuo kolmella karvaus. Keskialue jää tyhjäksi ja sieltä SaiPa aika ajoin pääsee hyökkäämään vauhdilla, mutta riskialtista on tuo omissa pelaaminen.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Hieman eri mieltä tuosta omista kiekottelusta. Välillä kaarreltiin takaisin, sinne ja tänne, kun ei tiedetty miten sieltä pääsee pois. SaiPaa vastaan hyvä taktiikka kyllä tuo kolmella karvaus. Keskialue jää tyhjäksi ja sieltä SaiPa aika ajoin pääsee hyökkäämään vauhdilla, mutta riskialtista on tuo omissa pelaaminen.

Joo siellä kierreltiin ja kaarreltiin vaikka miten, mutta löysät ei näyttäny menevän housuun samalla tavalla mitä alkukaudesta. Pojat jopa vaihtoi kiekolla. Noh, ihan optimaalinen suoritus ei kyllä ollut, mutta parempi tuo kiekottelu kuin alkukauden luovuttaminen ja sohiminen.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Työnimellä Kiiskinen tms tarvitaan. Autiolta ihan täys ohi peli. Kichton tms pakistoon vielä. Eli yksi laadukas hyökkääjä sekä laadukas pakki niin vois olla että kolkuteltaisiin 6. sijaa runkosarjassa.
Täysin samaa mieltä. Hyökkäys kaipaa taitoa&liikettä ja se the kiekollinen pakki ei ois huono juttu ollenkaan. Saatas vähennettyä heebojen Sneck, Seppälä, Riikola ja Autio käyttöä. Kaikki aika pitkälti kusessa kun aletaan nostamaan panoksia kevättä kohti mentäessä.
Tuossa juuri erään ystävän kanssa jutustelin pelistä palatessa, että mm. Nikko ja Persson ovat kavereita jotka tarviat "ruokkijan." Molemmat osaa laittaa ns. limppua uuniin, mutta ovat itse isoina pelaajina aika huonoja tekemään itselleen paikkoja.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Ihan mielenkiinnosta. Onko sulla yhtään muuta ollut kauden aikana kuin valitettavaa SaiPan otteista? Vitutusketjuun näyttäisi olevan kausikortti. Välillä on mennyt heikommin, mutta kai nyt jotain hyvääkin on ollut?

Nyt vasta huomasin tämän kommentin mutta voin toki vastata. Ensinnäkin se jos sanon että joukkueella pitäisi olla luotettava maalivahti niin ei kyllä ole sen enempää valittamista, jos vituttaa se että sanon asiat niinkuin ne ovat nii älä lue sitten koko palstaa koska näillä esityksillä minä en todellakaan ole ainoa "valittaja" täällä. Jos joukkueella on enemmän häviöitä kuin voittoja ja kotipeleissä tulee turpaan jatkuvasti niin mitäs luulisit ollaanko me fanit enemmän iloisia vai pettyneitä?

Ylipäätään tämmöisten pelien jälkeen tulee miettineeksi organisaation toimintaa ja sitä että miksi Lehterälle tehtiin jatkot näin aikaisin ja mitä SaiPa oikeasti tavoittelee organisaationa muutakuin sitä positiivista taloudellista tulosta? Jos SaiPa tavoittelisi oikeasti mestaruutta/menestystä joka vuosi niin miksi tehdä vielä uusi jatkosopimus koutsille jonka kanssa on kerran päästy niukasti puolivälieriin ja kerran tiputtu sääleistä ulos? Tuntuu että taas mentiin siitä mistä aita on matalin ja siten että kaikille jäisi hyvä mieli kunhan vain saadaan se plussatulos kaudesta. Lehterän ajan jälkeen mun toiveeni SaiPan valmentajaksi olis Petri Matikainen mutta turha kuvitellakaan että toteutuisi, ei tänne ikinä hankita ketään kokenutta valmentajaa.

Tällä hetkellä on vieläkin sellainen tatti otassa syystäkin etten kauheasti positiivisia asioita tuosta joukkueesta löydä. Zaborsky sekä Robin Salon pelaaminen tällä kaudella tulevat ensimmäisenä mieleen hyvinä asioina, myös Peksin JYP:in kaataminen Kisapuistossa sekä 2-6 tappiolta nouseminen IFK:ta vastaan olivat kovia juttuja mutta nekin näköjään huuhdotaan viemäristä alas näillä Tepsille kotona häviämisillä.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: ahal

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Ehkä hieman epäsuosittu mielipide, mutta mielestäni Riikola on hoitanut alun jälkeen ihan hyvin puolustavan puolustajan roolin. Ei ole jääny mieleen mitään hazardeja, eikä isompia tyrimisiäkään alkukauden jälkeen. Sen sijaan Seppälä ja Autio on aiheuttanut paljon enemmän pelon tunteita kiekkoa omassa päässä pitäessään.
 

DripL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt vasta huomasin tämän kommentin mutta voin toki vastata. Ensinnäkin se jos sanon että joukkueella pitäisi olla luotettava maalivahti niin ei kyllä ole sen enempää valittamista, jos vituttaa se että sanon asiat niinkuin ne ovat nii älä lue sitten koko palstaa koska näillä esityksillä minä en todellakaan ole ainoa "valittaja" täällä. Jos joukkueella on enemmän häviöitä kuin voittoja ja kotipeleissä tulee turpaan jatkuvasti niin mitäs luulisit ollaanko me fanit enemmän iloisia vai pettyneitä?

Tällä hetkellä on vieläkin sellainen tatti otassa syystäkin etten kauheasti positiivisia asioita tuosta joukkueesta löydä. Zaborsky sekä Robin Salon pelaaminen tällä kaudella tulevat ensimmäisenä mieleen hyvinä asioina, myös Peksin JYP:in kaataminen Kisapuistossa sekä 2-6 tappiolta nouseminen IFK:ta vastaan olivat kovia juttuja mutta nekin näköjään huuhdotaan viemäristä alas näillä Tepsille kotona häviämisillä.
Joo, toki saahan sitä purkaa missä ja miten haluaa. En lue itseäni faniksi, vaikka hallilla tulee oltuakin useasti, vaan kannattajaksi, mutta kyllä itse ainakin olen ollut useastikin hyvillä fiiliksillä tällä kaudella. Ehkä odotukset on matalammalla, kuten aika monella muullakin SaiPan suhteen ennen kauden alkua. Jumboksihan joukkuetta veikattiin useasta tuutista.

Viime kauden tapaan säälipaikka on varmistumassa hyvissä ajoin, joka on ihan kiva verrattuna esim tämäniltaisen vastustajan ja suur-seuran sekoiluun.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ehkä hieman epäsuosittu mielipide, mutta mielestäni Riikola on hoitanut alun jälkeen ihan hyvin puolustavan puolustajan roolin. Ei ole jääny mieleen mitään hazardeja, eikä isompia tyrimisiäkään alkukauden jälkeen. Sen sijaan Seppälä ja Autio on aiheuttanut paljon enemmän pelon tunteita kiekkoa omassa päässä pitäessään.
En edes tiedä onko Riikola parantanut, mutta Autio ja Seppälä ovat niin paskoja että Riikolakin loistaa vertailussa...
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eritteletkö ne tasot? Arvostan mielipidettäs ja pitelen just voiveistä ranteen päällä. Sais vähän analyyttistä suolaa haavoihin.

Vittu että vituttaa toi saatanan pupeltaminen. Argh!
Totta kai. Olen pettynyt siihen, että Tero sai jatkaa. Sanoin kyllä että pulinat pois, antaa tulosten puhua puolestaan. No vielä ei ole tullut paljon positiivisia tuloksia. Olen pettynyt siihen etten näe selvää kunnianhimoa organisaation taholta. Siis voi olla että sitä on, mutta minä en sitä näe. Olen pettynyt joukkueen vahvistamiseen: ymmärrän että se on hankalaa kun terveitä jätkiä on paljon ja on olemassa suhteellisen paljon potentiaalia joka voi löytyä. Olen pettynyt siihen että peli ei vieläkään näytä tarpeeksi toisteiselta ja tulokset menevät alakanttiin. On se parempaan suuntaan kuitenkin mennyt. Olen pettynyt maalivahtipeliin, nuo prosentit eivät ole kelvollisia hyvälle joukkueelle. Olen pettynyt ylivoima ja alivoimapeliin, ne pitää saada kuntoon. Tietty kurittomuus vituttaa joidenkin pelaajien suhteen. Jotenkin haluaisin nähdä hitusen enemmän voitonnälkää SaiPan toimistolta. Ymmärrän toki että nämä ovat todella vaikeita asioita toteuttaa, mutta en minä vertaa nyt SaiPaa Kärppiin, Tapparaan tai HIFKiin. Esimerkkinä käyvät vaikkapa HPK ja Ilves, joissa molemmissa pelataan hiton hyvää hokia ja molemmissa organisaatioissa on tehty hyviä ja oikeita asioita voittamisen kannalta. Haluan että se paskapuhe pelaajien kehittämisestä loppuu ja puhutaan voittamisesta. Me haluamme voittaa, SaiPa haluaa voittaa. Onko SaiPasta siihen? Uskon että on. Tämä varmasti vielä kääntyy parempaan suuntaan, mutta nyt on ollut todella paska jakso.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Totta kai. Olen pettynyt siihen, että Tero sai jatkaa. Sanoin kyllä että pulinat pois, antaa tulosten puhua puolestaan. No vielä ei ole tullut paljon positiivisia tuloksia. Olen pettynyt siihen etten näe selvää kunnianhimoa organisaation taholta. Siis voi olla että sitä on, mutta minä en sitä näe. Olen pettynyt joukkueen vahvistamiseen: ymmärrän että se on hankalaa kun terveitä jätkiä on paljon ja on olemassa suhteellisen paljon potentiaalia joka voi löytyä. Olen pettynyt siihen että peli ei vieläkään näytä tarpeeksi toisteiselta ja tulokset menevät alakanttiin. On se parempaan suuntaan kuitenkin mennyt. Olen pettynyt maalivahtipeliin, nuo prosentit eivät ole kelvollisia hyvälle joukkueelle. Olen pettynyt ylivoima ja alivoimapeliin, ne pitää saada kuntoon. Tietty kurittomuus vituttaa joidenkin pelaajien suhteen. Jotenkin haluaisin nähdä hitusen enemmän voitonnälkää SaiPan toimistolta. Ymmärrän toki että nämä ovat todella vaikeita asioita toteuttaa, mutta en minä vertaa nyt SaiPaa Kärppiin, Tapparaan tai HIFKiin. Esimerkkinä käyvät vaikkapa HPK ja Ilves, joissa molemmissa pelataan hiton hyvää hokia ja molemmissa organisaatioissa on tehty hyviä ja oikeita asioita voittamisen kannalta. Haluan että se paskapuhe pelaajien kehittämisestä loppuu ja puhutaan voittamisesta. Me haluamme voittaa, SaiPa haluaa voittaa. Onko SaiPasta siihen? Uskon että on. Tämä varmasti vielä kääntyy parempaan suuntaan, mutta nyt on ollut todella paska jakso.
Erittäin hyviä ajatuksia. Tätä menoa kuvastaa paljon se, että Markkanenkaan ei Lehterän jatkon yhteydessä puhunut oikein mitään voittamisesta, vaan siitä, että "SaiPan strategia on kehittää nuoria pelaajia". SaiPalla on jo a-juniorit, siellä pääasia on kehittää pelaajia. SaiPa on tällä hetkellä kummallinen SaiPan edustuksen ja Bluesin a-junnujen sekasikiö, joka poukkoilee sinne tänne ja kehittää pelaajia puheista huolimatta heikohkosti.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hienoa @Herra Jaakko Olen niiiin samoilla linjoilla kanssasi noista asioista. Milloin ja mitä SaiPa haluaa saavuttaa ja mitä on valmis tekemään sen eteen. En puhu mistään pelaajabudjettien nostamisesta vaan ihan näillä resursseilla toimiessa.
Lehterästa on aina puhuttu junnujen kehittäjänä. No jos haluaa kehittää junnuja, niin pitäisikö silloin mennä valmentamaan junnuja? Eikös ammattilaisliigan joukkueen pitäisi keskittyä siihen, että voittaa niitä pelejä? No ainahan joukkueessa on nuoria pelaajia mukana, mutta minusta lähtökohta pitäisi olla pelien voittaminen.
 

ahal

Jäsen
Viime kauden tapaan säälipaikka on varmistumassa hyvissä ajoin, joka on ihan kiva verrattuna esim tämäniltaisen vastustajan ja suur-seuran sekoiluun.
En olisi asiasta mitenkään varma. Jos jatko sujuu tahtia 1 voitto vs. 2 kuokkaan (kuten tällä viikolla), niin pleijarit voi unohtaa. Sillä saalistetaan muikeat noin 70 p, mikä riittänee sijoille 12-15. Vähintään 1,5 pisteen keskiarvolla on jatko naputeltava säälipaikan varmistamiseksi. Ainakin Ässät halajaa poffeihin kovasti ja KalPa saattaa jo keskiviikkona mennä ohi.

Tämän(kin) kauden peliesitykset vaihtelevat niin rajusti, ettei tahdo järki riittää ymmärtämään tunteista puhumattakaan. Muutama matsi on skulattu hyvää hokia ja saatu uskomaan menestykseen, mutta nopeasti ja karusti on sitten palattu elokuisen höntsäilyn tasolle, jolle mestisjengitkin naureskelevat kippurassa. Ei tuo nykynippu kovin ammattitaitoiselta jengiltä vaikuta, valitettavasti. Ilman Zaboa ja Ramua ja muutamaa muuta porukka olisi ihan mestiskamaa, toki hyvätasoista. Tänäänkin TPS oikein tyrkytti kolmea pistettä, mutta ei näille isännille kelvannut. Turhauttavaa.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos Lehterä on nuorten kehittäjä, niin missä ne tulokset näkyvät? Vaakanainen ei ainakaan kehittynyt SaiPassa yhtään. Pelata toki sai niin saakelisti kun jaksoi tuloksista huolimatta. Yhtään ns. kovan luokan läpimurtoa ei ole Lehterän joukkueessa tehty. Ei ainakaan tule ketään mieleen.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
3 erässä saivat sentään vetoja. Itekki Lehterää kritisoinu mut ei sitäkää kaikesta voi syyttää. 10 torjuntaa 2 erän jälkee tepsin maalivahdilla.

Lukko peliä en nähnyt mut tässäki pelissä oli kyllä paikkoja mut ihan onneton laukaisuosaaminen. 2 erässä tais olla Vainion paikka ja kova ranne joka ois maalia kohden menny kyllä maaliin. Ei näistä peleistä voi valmennusta haukkua. Ei tossa Tertsi hirveesti voi vaikuttaa peliin. Ois pitäny voittaa.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä on koko syksy huudettu vahvistusten perään, mitään konkreettista ei ole tehty. Kiiskinen oli hyvä lisä, mutta kautta on paljon jäljellä marraskuun jälkeenkin. Edelleen joukkuetta pitäisi vahvistaa, että olisi mahdollisuuksia päästä johonkin. Tuskinpa tapahtuu.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tässä on koko syksy huudettu vahvistusten perään, mitään konkreettista ei ole tehty. Kiiskinen oli hyvä lisä, mutta kautta on paljon jäljellä marraskuun jälkeenkin. Edelleen joukkuetta pitäisi vahvistaa, että olisi mahdollisuuksia päästä johonkin. Tuskinpa tapahtuu.

Kysymys kuuluu, mistä niitä saadaan? Aika hiljaiset on olleet markkinat tänä syksynä kaikkien osalta, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Jopa Tappara on joutunut ottamaan arvat käyttöön. Hifkillä ja Kärpillä on imua kyllä rahapussin paksuuden myötä, mutta täällä itärajalla sitä etua ei ole käytössä.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Puolet kaudesta alkaa olla taputeltu, kympin sakissa , mutta hieman on tullut kaulaa top8. Positiivista, että kauden alun järkyttävän sekoilun jälkeen, pelaaminen on kehittynyt ja tasaisesti on pystytty taistelemaan pisteistä pelistä toiseen Raksilaa lukuunottamatta. Eihän viime ajat pisteiden valossa tyydytä, mutta kokonaisilme on ollut hieman tuloksia parempi. Mutta eihän tämä taso kuitenkaan riitä, jos halutaan kaudelta muutakin kuin pari säälipleijaria.

Miten niitä steppejä voitaisiin saada?

Tuomenoksa/Markkanen hoitavat hommansa ja hakevat hyökkäyspäähän kärkeä ja samalla kilpailua pelipaikkoihin. Joukkue valmiiksi seuraavan kuukauden aikana, ettei tarvitse taas siirtorajalla kertoilla, miten kovasti yritettiin, mutta ketään ei saatu.

Alivoima ei voi olla koko kautta liigan kehnointa. Ja ensi alkuun kurittomista jäähyistä on päästävä eroon tuollaisella alivoimatehokkuudella.

Maalivahtien suhteen ei todennäköisesti tulla tekemään mitään radikaalia muutosta. Meidän selkeä ykkönen torjuu 36 voittoprosentilla ja kakkonen ei voittopelien jälkeenkään saa jatkaa, voittoprosentin ollessa 60%. Panostetaanko me varmasti voittavaan hevoseen? Tämä kokonaistaso ei riitä maalivahtien osalta.
 
Viimeksi muokattu:

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Maalivahtien suhteen ei todennäköisesti tulla tekemään mitään radikaalia muutosta. Meidän selkeä ykkönen torjuu 36 voittoprosentilla ja kakkonen ei voittopelien jälkeenkään saa jatkaa, voittoprosentin ollessa 60%. Panostetaanko me varmasti voittavaan hevoseen? Tämä kokonaistaso ei riitä maalivahtien osalta.

Tämä taitaa ollakin sitä seurajohdon peräänkuuluttamaa nuorten pelaajien kehittämistä parempiin sarjoihin (NHL). Se on tärkeämpää kuin tilastot.
 

Coxkyttä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitkästä aikaa olin itsekin paikalla, joten pari kommenttia..
Kaksi ensimäistä erää SaiPa rimpuili tyypillisesti, omaa peliään, mukana ottelussa, mutta kolmas erä!
Oliko SaiPan hyvyyttä vai tepsukoiden heikkoutta?
En ole tällä kaudella nähnyt noin hienoa peliä SaiPalta! Vittu jos noin pelaivat aina!
Jatkoaika tappio vitutti, mutta kolmas erä lämmittää mieltä vieläkin...
 

ahal

Jäsen
Erää vailla valmis kauden puolimatkan krouvi (30 matsia ja Jukurit-SaiPa). Vielä kitkutellaan kymppiviivan tuntumassa, mutta saa nähdä kuinka kauan. Syksy ei ole suuria valonpilkahduksia tarjonnut. Pelin kehittyminen on ollut hitaanlaista ja poukkoilevaa, joskus käy, toisinaan ei millään.

Ihmettelen, jos joukkue ei muutu lähiaikoina, sillä taitovajetta on joka osastolla. Luisteluvoimaa ja pehmeitä käsiä ei ole tarpeeksi. Puolet jengistä on hitaanlaisia ja/tai puukäsiä. Se taas torpedoi viisikkona pelaamisen, kun etäisyydet venyy ja aputoimia ei saada aikaan. Kontrolloidut hyökkäykset ovat perin sattumanvaraisia ja harvinaisia. Pitkä päätyyn ja perään ei kanna koko kautta eikä sillä voiteta mitään. Sellainen pelitapa on perin tylsää seurattavaa.

Ihmettelen, miksei valmennus pane painetta kunnon työkalujen hankkimiseksi. Pari pelimiestä, edes nopeita luistelijoita, olisi enemmän kuin tarpeen. Sellaisia, jotka loisivat nopeudellaan tilanteita ja uhkaa vastustajalle. Nyt ne uhat hiipuu jo siniviivalle muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Nykyporukasta on liki mahdoton repiä Lehterän opeilla enempää irti. Epätasapaino on niin suuri. Jos näillä kuitenkin mennään loppuun asti, kaudesta jää perin valju kuva. Ja mikä muuttuu seuraavalla kaudella? Ei uskalla edes arvailla.

Mikkelissä katsomoväki on vakiintunut 2500 - 3000-välille. Luulen, että pian sama on edessä Kisapuistossakin. Sitä sa mitä tilaa.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Jos ei tuollaisen esityksen jälkeen ymmärrä edes hävetä, niin sitten on päässä vikaa ja kausi jo luovutettu. HÄVETKÄÄ LAMMASLAUMA, HYI HELVETTI!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös