Minua ihmetyttää myös nämä hyökkäyset Vuorta kohtaan, ennen kuin mies on saanut edes näyttöpaikkaa. Ralen saadessa potkut paikkasi toki loppukauden, mutta ei itse kokoamallaan joukkueella eikä omilla pohjatöillä. Harvoin kesken kauden puikkoihin hypännyt valmentaja on onnistunut kääntämään kurssia merkittävästi. Lukossa Rautakorpi, mutta hänelle ostettiin ketjullinen uusia pelaajia kanssa.
Mitä Vuoresta päävalmentajana tiedetään: kun Rale sai väistyä, Vuori peräänkuulutti että jokainen saa uuden mahdollisuuden. Ja niin myös sai. Peluutus muuttui myös tasaisemmaksi. Ulkomaalaisvahvistukset söivät poppareita. Pelillisesti kiekko muuttui Pohjois-Amerikkalaiseen suuntaan, missä Vuori on valmentajatutkintonsa suorittanut. Kiekkoa pelattiin maalille, äijiä perään. Sekä Ralen että Vuoren aikana sai myös tiputtaa hanskat, jos paikka sitä vaati.
Lukko on kasvattanut Vuoresta pitkäjänteisesti seuraavaa pääkoutsia, ja minä pidän tästä tyylistä. Ranteiden viiltäjille on myös tiedossa hupaa. Kun joukkue uusiutuu kertaheitolla enemmän kuin vuosikausiin ja pelitapa muutetaan, niin se vie oman aikansa.
Tämä kausi mennään Dufvalla loppuun. Nyt on helppo sanoa, että vaihto olisi voinut tapahtua jo edellisellä kaudella. Dufva on hyvä valmentaja, mutta aikansa kutakin. Juuri nyt joukkue kaipaisi jonkun piristyksen, sytykkeen. Siksi on ikävää, että Dufvan valvovan silmän alla ei saa tapella. Kaikki muistavat miten kuumassa pudotuspelisarjassa Lukko-KalPa Honkaheimo ja Laakso tiputtivat hanskat tuomareiden päätöstä odotellessa. Tällainen sytyke voisi toimia myös nyt. Peleistä puuttuu fiilistä. Ralen ajoista kaipaan eniten sitä fiilistä, että Lukko tunnettiin siitä että se ei ota taka-askeleita. Toporowski, Gill, Siklenka jne.