Eipä ole HIFK:n trendi ihan toivotunlainen. Kauden ekoissa peleissä HIFK karvasi korkealta, pelasi fyysisesti ja rohkeasti. Ajoituksissa oli toki viilattavaa, mutta sehän on ymmärrettävää kauden alussa, kun on uusia ketjukavereita yms. Nyt karvaamisesta puuttuu röyhkeys ja se tietynlainen "mä otan ton kiekon" -mentaliteetti puuttuu. Fyysisesti ei ehditä pelaamaan ja ajoitukset ovat entistä pahemmin pielessä. Hyökkäyspelaamisessa on juuri tuota Cobolin mainitsemaa ongelmaa. Pakkien ja hyökkääjien välimatka on aika pitkän oloinen ja hyökkääjät vetävät taas yleensä niin pystysuoraan ylöspäin, että se on helppoa pelata pois. Toki silloin jää tilaa näille Auvitun veiveille. Hyökkäysalueella pelatessa tuntuu, että jätkät pyörii pienessä sumpussa.
Laitetaan pieniä pointteja pitkästä aikaa.
- Löytäisiköhän se Tomppa pikkuhiljaa sieltä pakkimarkkinoilta jotain? Tällä hetkellä kokoonpanossa on mun papereissa kolme pakkia, joiden paikka on kiistatta kokoonpanossa: Taipalus, Grillfors, Teppo. Sitten tietysti Söde, kun tulee takaisin. Teppokin on taantunut pahasti viime aikoina. Honkaheimo, Auvitu, Nyqvist voivat kiertää jokainen omalla vuorollaan kokoonpanon ulkopuolella. Honkaheimo on ihan hyvä peruspelaaja, ei enempää, Auvitulla on hyvät jalat ja komeita veivejä, mutta vedot on täysin luokattomia. Nyqvist on pelannut lupaavasti ja voi tulevaisuudessa nousta vakiokokoonpanoon
- Alivoima on ollut paskaa. Ja niitä maaleja on tehty maalin edestä aika iso prosentti. Eli ilkeyttä perkele!
- Zaborskystä mä diggaan, vaikkei verkot ole vielä heiluneet odotettuun tahtiin. Asenne on kohdillaan ja tulosta rupeaa vielä ihan varmasti tulemaan, kun apina putoaa olkapäiltä. Ramun ohella ainoa korkean profiilin hyökkääjämme, joka saa puhtaat paperit. Ei mene ihan odotusten mukaan, jos kuuden parhaan pistemiehen joukossa on nimet Ikonen, Nykopp, Lamberg. Ja kaikilla vielä jäänyt pelejä väliin. Ei tosin mitään triolta pois, hienoa duunia koko kolmikolta!
- Mä jollain pervolla tavalla diggaan Raskista, vaikka välillä kritisoinkin. Monipuolinen pelaaja, jonka soisi löytävät ne Ilvesvuosien kädet. Vähän huolellisuutta ja tarkkuutta, niin on hyvinkin kakkosketjun kamaa.
- Pitäisiköhän vetää jotkun laukaisutreenit? Meidän viisi eniten laukonutta pelaajaa (Puustinen, Zabo, Auvitu, Taipalus, Grillfors) ovat laukoneet 271 kertaa ja tehneet 7 maalia. Laukaisuprosentti on siis huimaava 2,6%! Jos lukuun laskettaisiin Auvitun blokatut ja ohi menneet, prosentti laskisi varmaan alle yhteen.
- Edelliseen liittyen, HIFK:n pelitapa ja laukaisukartat eivät tue toisiaan. Vetoja lähtee helvetisti viivalta, mutta maalin edessä ei olla kyllä 1) päivystämässä 2) hereillä. Meillä on yksi liigan taitavimmista jengeista, eikö oikeasti keksitä muuta kuin viivalta ensimmäisen miehen polveen roiskiminen?