Peliesitykset kaudella 2014–2015

  • 671 066
  • 3 844

Stigu

Jäsen
Olen nyt kattonu ton eilisen pelin kolme kertaa ja tunne siitä että IFK jatkaa tästä sarjasta eteenpäin on erittäin vahva. Sanoisin 80/20 IFK:lle.
Jumalauta Kake, sä olet kyllä positiivisuuden perikuva! Respektit!

Itselläni Tunne-Stigu sanoo, että tämä sarja voidaan voittaa, mutta Realisti-Stigu sanoo, että ollaan materiaalissa ja pelikirjassa vastustajaa jäljessä, ja pitkässä sarjassa se tulee ennemmin tai myöhemmin näkymään. Eniten kyllä vituttaa, että NYT tuntuu siltä, että hieman aikaisemmalla pelikirjamuutoksella ja Karavaanarin skarppauksella pelaajiston suhteen tämän kauden mestaruus olisi ollut aivan mahdollista. Tai siis, onhan se vieläkin.

No, tää on tätä, hienoa, että ainakin 2 peliä on jäljellä, maksimissaanhan niitä taitaa olla vielä 18.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
BTW: Kunnioitusta, pitkäaikaselle palstakumppanilleni, mutta vieläkään...en **pardon my French** näe mitään enteitä siitä, että rakas IFK:mme kaataisi Kirveen.

Right back at you. Itse nostan HIFK:n tämän sarjan voittajasuosikiksi (ei HIFK mullakaan ole kuin 55/45 lukemin Tapparaa todennäköisempi) yllättäen valmentajan perusteella. Puutteet pelaajistossamme ovat käsinkosketeltavat. Samoin Taipaluksen ja parin muun ihmeellinen tötöily edellisissä matseissa. Mutta Törmänen, tuo airhockeyn virnuileva sanansaattaja, on kyllä meritoitunut playoffeissa. Nyt näen, että hänen historiansa tässä suhteessa ei ole sattumaa. Kyllä Stögö osaa pleijarit, se ominaisuus vain on joissain valmentajissa. Olisin paljon skeptisempi jos meillä olisi mikä tahansa Rautakorven nippu vastassa. Nyt kysytään sitä playoff-osaamista ja mulle jäi sellainen fiilis Tapparasta, että ensinnäkin heillä loppui liike ja kunto, mikä on ennenkuulumatonta kirvesrinnoilla. Ja toisekseen - joukkue ei mielestäni ole kemioiden suhteen ihan kunnossa. Keskinäistä kuittailua oli havaittavissa ja muutenkin tuli sellainen fiilis, että joukkue ei ole valmentajansa näpeissä. Eikä ole Metsolakaan superkuosissa, mikä on meille onneksi.
 

hiji91

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Melbourne Football Club
Right back at you. Itse nostan HIFK:n tämän sarjan voittajasuosikiksi (ei HIFK mullakaan ole kuin 55/45 lukemin Tapparaa todennäköisempi) yllättäen valmentajan perusteella. Puutteet pelaajistossamme ovat käsinkosketeltavat. Samoin Taipaluksen ja parin muun ihmeellinen tötöily edellisissä matseissa. Mutta Törmänen, tuo airhockeyn virnuileva sanansaattaja, on kyllä meritoitunut playoffeissa. Nyt näen, että hänen historiansa tässä suhteessa ei ole sattumaa. Kyllä Stögö osaa pleijarit, se ominaisuus vain on joissain valmentajissa. Olisin paljon skeptisempi jos meillä olisi mikä tahansa Rautakorven nippu vastassa. Nyt kysytään sitä playoff-osaamista ja mulle jäi sellainen fiilis Tapparasta, että ensinnäkin heillä loppui liike ja kunto, mikä on ennenkuulumatonta kirvesrinnoilla. Ja toisekseen - joukkue ei mielestäni ole kemioiden suhteen ihan kunnossa. Keskinäistä kuittailua oli havaittavissa ja muutenkin tuli sellainen fiilis, että joukkue ei ole valmentajansa näpeissä. Eikä ole Metsolakaan superkuosissa, mikä on meille onneksi.

Monet täällä on sanonu, että Tappara väsyi kolmannessa erässä ja sen takia HIFK oli niskan päällä. Mun mielestä HIFK on kyllä jo pidemmän aikaa ollut kova kolmansissa erissä (eikä tämä perustu vaan alkukauden havaintoihin, jolloin HIFK tuli usein ohi lopussa). Mun mielestä tämä ei myöskään johdu siitä, että kaikki 13 muuta liigajoukkuetta väsyy enemmän kuin HIFK. Matseissa tuntuu siltä, että aluissa vastustajat osaavat iskeä HIFK:n pieneen epävarmuuten pakistossa painamalla 100% teholla ja viemällä kiekkoa systemaattisesti HIFK:n päätyyn, joissa pyöritys alkaa etenkin silloin kuin Auvitu, Grillfors tai Generous ei ole kentällä.
Pelin jatkuessa vastustaja ei vaan pysty painamaan 100% ja kentällä onkin vähän enemmän tilaa jolloin taiturit kuten Ramstedt, Goldobin, Zaborsky ynnä muut pääsee jylläämään ja myös pakisto pääse hieman helpommin avaamaan peliä.
Joka matsissa on tuntunu siltä, että kunhan HIFK vaan selviää ekasta 30 minuutista niin voitto pitäisi olla omissa käsissä!
Uskon tämän trendin jatkuvan huomenna!!
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK ei vieläkään ole mun näkökulmasta osoittanut mitään sellaista, jolla Tappara kaadetaan vielä 3 kertaa useammin.
Tässä vaiheessa kautta unohdan itse joukkueenkasaamisen puutteet ja lähden siitä että HIFK voittaa. Ja ajattelen asiaa siltä kantilta että koska näissä paras seitsemästä sarjoissa lähes poikkeuksetta parempi jengi menee jatkoon, ovat myös sarjan tilastot useimmiten heidän puolellaan. Nyt on pelattu kolme matsia joten pientä katsausta niihin voidaan jo ottaa.

Ensimmäisessä pelissä laukaukset menivät Tapparalle 55-53 ja maalivahtien torjunnat olivat Lankinen 31 ja Metsola 32. Ottelu Tapparalle 4-3.

Toisessa pelissä laukaukset menivät HIFK:lle 52-39 ja maalivahtien torjunnat olivat Lankinen 15 ja Metsola 30. Ottelu Tapparalle 4-3 jatkoajalla.

Kolmannessa pelissä laukaukset menivät HIFK:lle 39-34 ja maalivahtien torjunnat olivat Lankinen 18 ja Metsola 22. Ottelu HIFK:lle 4-1.

Sarja on tasainen, missä HIFK on ollut kuitenkin hivenen niskan päällä. En näe mitään syytä miksei HIFK voisi tätä hoitaa himaan, ensi matsista voitto, mikä tulee jos joukkue vaan jatkaa kuten tähänkin asti eikä tule rotsi auki peliin. Toinen ehto on se, että Törmänen tajuaa olla peluuttamatta Pikkaraista. Sen jälkeen paineet ovat Tapparalla, joka on ennakkosuosikki, mutta ollut kuitenkin tilastollisesti hivenen perässä.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
En näe mitään syytä miksei HIFK voisi tätä hoitaa himaan, ensi matsista voitto, mikä tulee jos joukkue vaan jatkaa kuten tähänkin asti eikä tule rotsi auki peliin. Toinen ehto on se, että Törmänen tajuaa olla peluuttamatta Pikkaraista. Sen jälkeen paineet ovat Tapparalla, joka on ennakkosuosikki, mutta ollut kuitenkin tilastollisesti hivenen perässä.

Toivon, että olet oikeassa, m&t. Valitettavasti näen itse tilanteen niin, että viimeistään jokaisen playoff-sarjan 5. pelissä materiaaliero tulee näkymään. Sorry negailu, mutta IFK on **hyvin punaisten lasien läpi katsottuna** edelleen selkeä altavastaaja tässä sarjassa, eikä tiistain voitto muuttanut tilannetta miksikään. 3 voittoa pitäisi saada vielä lisää, ja välieristä en jaksa itse edes haaveilla, melkein jokakeväiseen shiittaan niin tottunut kun olen.

Itseäni hirvittää ennen kaikkea maalivahtipeli. Metsolan jumalmoodi tulee vielä tänä keväänä, miten on Lankun tilanne? Ennätyspeli Hakametsässä oli ehdottomasti timattia Keviniltä, mutta sen jälkeen on nähty hyvin perussuoritusta, joka on riittänyt tasan tarkkaan yhteen voittoon tässä sarjassa. Viimeiset runkosarjapelit nähneenä toivon kuitenkin, että Stögo tajuaa jättää Husson luukulle.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Muutamia ajatuksia tässä on itselläkin herännyt.

Ennen sarjaa olin aika varma siitä, että Tappara tämän vie todennäköisyydellä 70-30, mutta nyt on sellainen olo, että asetelma on aika lähelle 50-50. Yksi kaveri jo huuteli, että Manse vie 4-0, jolle kyllä nauroin makeasti heti kärkeen ja oikeassa olinkin.

HIFK on ollut kohtuu lähellä voittoa jo kahdessa ensimmäisessä ottelussa ja kolmannessa pelissä en sitten jaksanut enää millään uskoa, että Tappara voittaisi. Jotenkin tuntui vain niin hyvältä ja varmalta IFK:n tekeminen. Kaikesta tekemisestä näki, että A) jätkät on vaikka valmiita syömään kiekon, jos tarve vaatii ja B) HIFK tiesi tasan tarkkaan, mitä ne oli tekemässä. Jokaiselle tuntui joukkueessa olevan selvää, mitä yritetään ja lopulta mulle jäi sellainen muistijälki siitä illasta, että toinen ja kolmas erä oli tietyllä tapaa jopa jonkinlaista dominanssia vierailta. Tappara ei saanut juurikaan laadukkaita maalipaikkoja ja Kirvesrintojen ainoa toive tuntui olevan joku onnekas pomppu, jota ei tällä kertaa onneksi tullut.

Uskon erittäin vahvasti, että huomisen (tai no itseasiassa tämän päivän) ottelun voittaja menee välieriin. Jos Tappara onnistuu kaappaamaan kotiedun Nordikselta takaisin, niin näen, että HIFK:lta yksinkertaisesti loppuu aika. Siinä vaiheessa on niin pirun vittumaista lähteä Hakametsään, jos tilanne on 3-1, että en vain millään pysty näkemään, että IFK pystyy siitä sillasta enää nousemaan. Tapparalla on silloin kaksi ottelupalloa ja näen sen olevan liikaa etenkin jos Tappara pääsee edes kahden ensimmäisen ottelun tasolleen.

Tästäkin huolimatta olo on aika levollinen. Usko HIFK:hon palautui itselläni ainakin tuon Ilves-sarjan jälkeen. Tuollaisen maratonpelin voittaminen on antanut varmasti joukkueelle rotsiin käsittämättömän määrän uskoa omaan tekemiseen. Tuon ottelun merkitystä ei pidä ollenkaan väheksyä. Sen näki jo siitä HIFK:n fb:n tulleesta videosta, josta tuli se fiilis, että "Perkele, ehkä sittenkin".

Täytyy myös muistaa, että IFK ei ole kovin perinteinen "säälijoukkue", sillä se oli pitkät tovit jopa koko sarjan paras jengi runkosarjassa. Tämän tiedostaa varmasti myös Tappara. IFK ei ole läheskään koko kautta ollut ynnä muut-sijoilla, kuten yleensä nuo säälijoukkueet on.

Valmennus on myös yksi asia. Jussi Tapola on täysi noviisi verrattuna Stögöön ja tämä tulee näkymään etenkin siinä vaiheessa, JOS HIFK pääsee kunnolla Tapparan ihon alle ja saa ahdettua sen nurkkaan, kuten game 3 päätöserässä alkoi näyttää. Noviisiluotsilla on saatanan vaikea paikka ottaa hommaa haltuun, jos vaunu alkaa liukumaan väärään suuntaan. Stögöllä on myös "ihan kiva" rekordi pleijareista. Ei niitä mestaruuksia voiteta sattumalta missään oli se sitten Mestistä tai mitä tahansa sarjaa. Hyvälläkin joukkueella voi kämmätä paskalla valmentajalla, mutta Stögö ei mun kirjoissa ole paska valmentaja, vaan voittaja viimeisen päälle.

Tietysti alkkisfaija on aina alkkisfaija. Aina voi näyttää pitkäänkin hyvältä, mutta sitten se korkki aukeaa. Mulla oli välillä jo vähän kiinnostus laskussa tuota jengiä kohtaan johtuen muun muassa siitä, ettei HIFK ole ollut enää se HIFK, jonka sen pitäisi olla, mutta niinpä vain taas näiden pelien koittaessa sitä on innoissaan kuin pikkupoika.

Huomenna voitto kotiin ja HIFK ottaa jättimäisen askeleen kohti välieriä. Siinä vaiheessa voidaan olla tilanteessa, että kokemattoman luotsin ohjastama joukkue karkaa lapasesta, kun tästä ei tullutkaan ylimarssia. Tapparan pelaajien lausunnoista jo ennen G3:sta oli aistittavissa pientä ylimielisyyttä, vaikka totuuden nimessä kahden ensimmäisen pelin jälkeen siihen ei pitäisi olla mitään aihetta. Ei kovin vakuuttava Tappara ollut niissäkään, vaikka voitti.

Jospa sittenkin?

Tsemii Rödä!
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä minä ainakin tänään lähden hallille iso katsomolippu kainalossa ja täysillä vaan jengiä tsemppaamaan. Uskottava se on että tämä on voitettavissa. Nyt halli täyteen niin siitä se lähtee se joukkueenkin tsemppihenki.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo turha se on tässä vaiheessa kautta alkaa jarruttelemaan ja negailemaan. Nyt tarvitaan positiivista asennetta ja lapsellista uskoa joukkueeseen. Kyllä me ehditään manata kesällä Hietsussa, sekä syksyllä ja talvella joko Ruudun äärellä tai hallilla.

Pistetään sarja tänään tasoihin ja Mansessa mennään ohi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
IFK parantaa koko ajan. Vie aikansa kun sorvataan maksimia tuosta kokoonpanosta. Kahden tärkeän sentterin menettäminen sekoitti pahasti peliä. Tappara on parhaansa näyttänyt ja se taso on kova muttei mahdoton saavuttaa. Jos paketti pysyy kasassa tänään ja illalla sarja 2-2 niin IFK vie tämän sarjan.

-
 

JoharinCrosby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HIFK Fotboll
Tappara piti kiekkoa HIFKn alueella yli puolet erästä ja tulos oli 0 maalipaikkaa. Käsittämätöntä dominanssia 2 viimeisintä erää. Tätä on #stadinkevät
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas helvetin hieno peli! Tapparalla ei ollut mitään palaa ja siellä on papparaisilla hermot aika kireällä meidän nelosketjun kanssa. Kaikin puolin helvetin mahtava ottelu!

Huomenna mennään ohi!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ai helkkari mitä peliä tänään. Suunta on vain parempaan jatkuvasti. Pelillisesti ollaan jo monta napsua Tapparaa edellä. Joukkue on päässyt nyt oikeanlaiseen flow-tilaan. Onnistumiset ruokkivat itseluottamusta ja koko joukkue on kasvanut huimasti. Jälkiviisasteluna, ehkä nuo loppukauden koettelemukset tekivät vain hyvää, koska asiat menivät alkukaudesta vähän turhankin hyvin.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Vitun hieno voitto! Erityisesti mieltä lämmitti nelosen hieno peli. Tällä menolla me menemme seuraavassa matsissa ohi noista papparaisista. Ainoa mikä huikan vitutti oli Gene Matin loukkaantuminen. Eihän siinä toivottavasti pahasti käynyt, koska viihtyi kuitenkin vaihtoaitiossa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälkiviisasteluna, ehkä nuo loppukauden koettelemukset tekivät vain hyvää, koska asiat menivät alkukaudesta vähän turhankin hyvin.

Pakko myös nostaa esille Elkinsin ja Nykopin poissaolon käsittely jengin sisällä. Aivan huikealla tavalla tuo jengi on ottanut itseään niskasta kiinni ja nyt siellä nousee todella ne isähahmot Luttinen-Zabo-Söde esiin ja nasty Åsten kirsikkana kakussa.

Myönnän tässä ja nyt olleeni totaalisen väärässä Söden suhteen. Mr.HIFK is bäk.

Stigu hoi. Joko ymmärrät miksi mä hehkutin MMÅ:ta tapaamisessa? Tunnusta että diggaat jo tästä tulevasta Trio Rikollisesta ;)
 

Stigu

Jäsen
Stigu hoi. Joko ymmärrät miksi mä hehkutin MMÅ:ta tapaamisessa? Tunnusta että diggaat jo tästä tulevasta Trio Rikollisesta ;)
Voi perkele, pakko myöntää viimeistään tässä vaiheessa: Micke-Max "Billy The Kid" pienin ikinä missään, vaalein flenda ikinä missään, suurimmat hampaat ikinä missään, juntein olemus ikinä missään , agitaattori kuuluu jengiin! Jos miettii tuota IFK:n paluuta kuoleman partaalta tähän ottelusarjaan, niin kyllähän se on ketjujen roolitus. Tamminen-Micke-Max-Partanen on juuri niin vittumainen ketju kuin sen kuuluukin olla. Partanen kun vielä hieman skarppaa tuota ilkeyttään, niin avot!
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Tappara ei näyttänyt missään vaiheessa sitä, mitä olisi pitänyt jos olisivat halunneet kaivaa voiton tästä. Loistava startti siivitti IFK:n voittoon, toisen erän lopussa Tappara sai vähän saumaa ja kolmannen alku oli aika läpsyttelyä, mutta IFK tuli ottelun loppuun vielä loistavasti. Hyvä matsi, hyvä tunnelma hallissa. Tästä on hyvä jatkaa.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
No niin, sarja tasoihin! Hieno matsi oli, täyttä hallintaa lukuunottamatta sitä toisen erän loppua. Meno oli niin ylivoimaista siihen saakka, että kundit vähän tuudittautuivat helppoon voittoon. Hyvää taistelua ja todella kurinalaista puolustamista. Åstenilta taas huippuduunia! Toivottavasti Generous on pelikuntoinen lauantaina, vaikka Nyqvist kyllä tänään paikkasi erittäin hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
O-hoi olen niin onnellinen. Ei tässä oo vielä edes kotiutunut matsista mutta silti pakko sanoa jotain.

Huikea matsi. Huikea JOUKKUE. Käsittämätöntä ylivoimaa manselaisista eikä missään vaiheessa matsia pelottanut, että tulisivat edes maalin päähän. Tää on mun IFK.

Ei muuta. Kiitos.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Voi perkele, pakko myöntää viimeistään tässä vaiheessa: Micke-Max "Billy The Kid" pienin ikinä missään, vaalein flenda ikinä missään, suurimmat hampaat ikinä missään, juntein olemus ikinä missään , agitaattori kuuluu jengiin! Jos miettii tuota IFK:n paluuta kuoleman partaalta tähän ottelusarjaan, niin kyllähän se on ketjujen roolitus. Tamminen-Micke-Max-Partanen on juuri niin vittumainen ketju kuin sen kuuluukin olla. Partanen kun vielä hieman skarppaa tuota ilkeyttään, niin avot!
Positiivinen gubbe täällä sanoo, että nyt näyttää hyvältä. Mutta samaan tyyliin on jatkettava kaikkien, kovasta ja nöyrästä duunista ei tingitä. Niin tästä mennään pitkälle (ei stobelle)
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tässä nippu unelmia toteutuu. Meillä on nelosketju! Moni pelaaja on ottanut isoja askeleita eteenpäin. Telakalla on tärkeitä kaiffareita ja silti homma toimii - voi että! Stögö on nero!

Ja sitten tämä yksi... Kukaan ei kuuntele enää Zappaa, Muuli tulee ja Muuli tappaa!
 

Hombre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft , Olli Jokinen
Kiitos IFK!! Nyt kyllä kulkee. Hienosti IFK on kyllä saanut pelin kuosiin ja erityismainintana on pakko sanoa, että on noi kolmannet erät johtoasemassa ollut ihan timanttia. Ei hädän päivää missään vaiheessa. Kauden parasta IFK:ta nähdään nyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös