Nyt koetellaan varsinkin kun hyökkäyskalusto kärsii loukkaantumista.
En tiedä voiko loukkaantumisilla kaikkia selittää, mutta ihmeellisseti pelin taso heittelehtii. Tiistaina Jokereita vastaan Lukko pelasi RD-ajanjakson parhaimman pelin, mutta viikonloppu oli kaikkea muuta.
Yksi juttu myös josta olen hieman huolestunut. 3- ja 4-ketjuilta ei tietenkään odoteta kovia tehoja illasta toiseen, mutta kun apua sieltä ei nyt tule ollenkaan, joutuvat kärkimiehet helvetillisen paineen alle. Pakko onnistua joka ilta, kun tausta ei tue ollenkaan.
Jasu ja Keränen ainakin, nyt vittu herätys. Teilläkin on vastuu maalinteosta.
Loukkaantumiset ovat kiistatta sotkineet Lukon peliä. Itse en edes tiedä, että mitä pitäisi odottaa, jos/kun loukkaantumiset ovat ohi. Moni odottaa varmasti Lukon nostavan tasoa, mutta ei se ole niin selvää, sillä loukkaantumisen jälkeen ei ole helppo palata. Tukonen tosin on hyvin palannut joka kerta.
Itsekin olen miettinyt tuota 3- ja 4-ketjujen maalintekovastuuta. Varsinkin juuri sinun mainitsemasi Jasu ja Keränen ovat olleet koko kauden aivan tehottomia. Keräsenkin kaikki maalit ovat olleet tyyliin namupassi ja tyhjä maali edessä. Niistä nyt ammattilaisena on pakkokin tehdä. Keräsen kohdalla on kuitenkin puolusteltava hieman sillä, että on tuhlaamisen lisäksi kuitenkin pystynyt rakentamaan ketjukavereille paikkoja. Jasulta niitä ei juuri nähdä.
Jasulla on tällä kaudella 77 laukausta ennen tämän päivän ottelua, eikä yhtään maaliin? Onhan sen nyt sanomattakin selvä, että luulisi edes yhden menevän. Vertailuksi voidaan ottaa paljon haukuttu AUK, jolla on 51 laukausta ja kasassa jo huimat kolme maalia! Jasu tosin hoitaa omaa tonttiaan suhteellisen hyvin omassa päädyssä ja siitä kertookin kohtuullinen +/- tilasto.
Kun Nurmi ja Ahtola palaavat niin kolmoskentässä on väkisin joku mies, joka saa kiekon joskus rysään. Eli kyllä näkisin loukkaantumisten olevan suurin huolenaihe Lukolle. Se ei jokaisessa ottelussa näy, mutta pitkässä juoksussa näkyy varmasti. Yleensä juuri sellaisina iltoina, kun vastustaja pelaa hyvin Lukon ykköskentän nollille. Varsinkin JYP ja Tappara ovat myrkkyä, kun puolustavat niin hyvin.