Oletko sinä minä, vai minä sinä?Kun paine taas oli omassa päässä ja pakeilla mahdollisuus purkaa tilanne, usein he joko koittivat heittää hiljaisen purun joka napsahti usein vastustajan lapaan tai yrittivät jotain ihme kikkailua pitää sitä itse menettäen lopulta kiekon.
Olisikin kiva tietää, mitkä ovat valmennuksen ohjeet esim. oman pään painetilanteiden purkujen suhteen. Onko tarkoitus välttää pitkiä kiekkoja vai miksei sitä kiekkoa voida yksinkertaisesti vetää välillä kunnolla helvettiin sieltä alueelta.
Olen manannut samaa asiaa koko Uraman ajan. Tapparassa oli aikoinaan pari raatia kiekollisempi pakisto, jolloin tuo pelitapa toimi.
Usein kun vastustaja heittää kiekkoa ristikulmaan, lukon pakki kiekkoa hakiessaan kaartaa pois päin omasta maalista ja antaa rystyllä paskan syötön oman maalin taitse ottaen samalla taklausta vastaan.
Tämä johtaa usein siihen, että vastustaja on koko ajan iholla, eikä kunnon syöttöjä päästä antamaan. Tilanne päättyy yleensä maalintekopaikkaan ja/tai jäähyyn.
Tarttis olla nöyryyttä myöntää, että pikku paniikki on päällä ja heittää kiekko pois, jollei muuhun pysty.