Peliesitykset ja suoritukset kaudella 2020–2021

  • 278 340
  • 3 246

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Näyttää vähän siltä, että joka matsissa pelsupelaajia vedetään surutta kupoliin. Pitäisiköhän Tyrvikselle antaa pikku hiljaa kuittivihkonsa takaisin ja käyttöön. Perkele kun ei edes taklata.
 

NallePyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
se lahtelainen
Niin, sitten vielä Lasch-efektistä kokoajan puhutaan. Oli tärkeä osa, mutta edellisestä Hifk-matsista lokakuusta on jäljellä 4 pakkia ja 7 hyökkääjää niin mennäänkö nyt sitten sen taakse kerran koskaan ei saa loukkaantumisista valittaa. Edelleen nelosketjun junnuilla ihan positiivisia väläyksiä, mutta vähän liian kirjaimellisesti isät vastaan pojat tämä on.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Kyllä HIFK vaan on tänään parempi. Todella paljon parempi, ei mahda mitään. HIFK tekee ihan perkeleesti duunia kentällä, sitä ei niiltä alkukaudella näkynyt.
Pelicansin peli näyttää siltä että vähän kaikki odottaa että joku muu tekee jotain, vain Nieminen - Vilen -Jämsen on ottanut aloitteita. Siellä näyttää että kaikissa muissa ketjuissa jätkät pelaa yksin ja heittää ränniin tai menettää viivalla tms.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Saarelainen ajoi päin Motinia, Motin on on vain harmillisesti aika paljon pidempi jolloin osu päähän, mutta ei hakenut sitä ollenkana

Olis ollut tosi hyvä niitti jos ei olis nostanut kyynärpäätä suoraan päähän. Olis pitänyt sen vaan kiinni kropassa, olis ollut tosi hyvä niitti.
 

BullEro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnukiekko, Peliitat, Pelicansjuniorit, HPK
Tämä oli vasta kolmas peli minkä näin "livenä", muuten ollut radio selostuksen varassa, joten pakko kysyä palstallekirjoittajilta: onko toi pelaaminen ja etenkin puolustuspelaaminen ollut noin päin persettä koko kauden ja voitot on tullut hyvän hyökkäyspelaamisen takia, vai onko toi joukkue poissaolojen takia noin sekaisin? Ei kokoajan voi mennä sen taakse, että siellä on junnuja jne. AV pelaaminen ihan kuraa, ei noin vapaana voi olla neliön keskellä. Tai noi järkyttävät kiekon menetykset ja siitä seuranneet läpiajot. Tätä Hölöä pidetään hyvänä nuorten pelaajien kehittäjänä, mutta ilmeisesti puolustuspelaaminen ei miehen vahvuuteen kuulu.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Tämä oli vasta kolmas peli minkä näin "livenä", muuten ollut radio selostuksen varassa, joten pakko kysyä palstallekirjoittajilta: onko toi pelaaminen ja etenkin puolustuspelaaminen ollut noin päin persettä koko kauden ja voitot on tullut hyvän hyökkäyspelaamisen takia, vai onko toi joukkue poissaolojen takia noin sekaisin? Ei kokoajan voi mennä sen taakse, että siellä on junnuja jne. AV pelaaminen ihan kuraa, ei noin vapaana voi olla neliön keskellä. Tai noi järkyttävät kiekon menetykset ja siitä seuranneet läpiajot. Tätä Hölöä pidetään hyvänä nuorten pelaajien kehittäjänä, mutta ilmeisesti puolustuspelaaminen ei miehen vahvuuteen kuulu.

Siellä on viisikkopeli aika sekaisin kun joka pelissä tuntuu joku tippuvan ja äijät vaihtuu ketjuissa jne. Kyllähän se muuttaa puolustuspeliä kun aiemmin siellä oli Oskari Laaksonen, Julius Honka, Joonas Jalvanti, Niklas Almari ja nyt siellä on Topias Vilen, Petteri Riihinen ja Jerkko Rämö. Kyllä se vaikuttaa. Niin ja sentteriosastolta on pois Somppi ja Björninen, jotka teki kahteen suuntaan töitä, samoin Roine ja Ylönen.
Hölö on hyvä valmentaja, mutta nyt pelin rakenne on poissaoloista ja jatkuvista uusista muutoksista johtuen aika hajalla. Aiemmin hallittiin kiekkoa enemmän, nyt tulee liikaa virheitä, ei niissä voi valmentaja tehdä mitään.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Peli oli viikon ylivoimaisesti huonoin, ekasta vaihdosta asti näki, ettei tästä tänään tule yhtään mitään. Peli oli sanalla sanoen hengetöntä.
Puolustus pelaaminen oli vielä viimeviikolla Ok tasolla, mutta tällä viikolla sen taso laski ihan hirveästi, yksittäistä syytä en siihen tiedä. Mutta epäilys on liika junnuja puolustuksessa ja ihan varmaan se myös vaikuttaa moraalisesti ettei Hanu ja Bartto ei päässyt joukkueen mukaan helpottamaan peliä.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei kyse ole aina pisteistä.
Roiston työmäärä kentällä on ihan älytön ja sen seuraaminen on ihailtavaa. :)
Ei tietenkään ole kyse pelkistä pisteistä, mutta jos tekee aina 0+0 tehot mutta paljon duunia niin en pidä sitäkään hyvänä.
Tämmöisenä aikana odottaa näiltä vanhemmilta pelaajilta esimerkin näyttöä ja tulosta.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mietin vaan, että kun tuo Vilenin ketju hyrrää noin hyvin mutta tehot vähän uupuu. Mitä jos saadaan Iikka, Hanu ja Roisto takas niin, mitä jos tohon Vilen troikkaan lyötäis Ceverny hakkaa mustaa maalin edustalta reppuun? Voisi kuvitella, että tulosta tulisi. Nieminen ei vaan siihen kyllin isolla prosentilla pysty ja voimaa ei riitä.
 

BullEro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnukiekko, Peliitat, Pelicansjuniorit, HPK
Uusimmassa uudessa Lahdessa hyvä artikkeli pelaajista vähän samasta näkökulmasta miten itse peliä katselen, eli miksi maali pääsee syntymään ja nimenomaa omaa päähän. Olen itse toiminut junnujoukkueissa maalivahti- ja apuvalkkuna noin 19v, johtuen siitä että omat pojat pelasivat aikoinaan veskoina ja ikään kuin imaisivat mukaan (itse pelannut mutasarjoissa veskana). Paljon aina puhutaan maalivahdista ja kuinka huonoja ne on, kun torjuntaprosentti on sitä ja tätä, harvoin ajatellaan mistä maalitilanne on lähtöisin.
Pelipaikka on siitä raadollinen, että muiden virheet näkyvät veskan tilastoissa. Otetaan esimerkiksi eilinen pelitilanne, missä Riihinen antoi järkyttävän poikkisyötön siniviivalla, siitä syötön katko, läpiajo ja maali. Täysin Riihisen moka, mutta Patrikainen joutui ottamaan maalin tilastoihinsa ja ennen kaikkea, hänen pitää torjua 10 seuraavaa kutia, että saa nollattua YHDEN kenttäpelaajan virheen. Ja näitä virheitä kun tulee pelistä toiseen useita ja samaan aikaan kuteja tulee maalia kohti harvakseltaan, niin onhan toi ihan mahdoton yhtälö.
Pahoittelen pitkää avautumista, mutta näin entisten veskojen isänä on aika raivostuttavaa lukea viestiketjusta parin kirjoittajan ilmiselvää maalittamista ja haluan avata hieman peliä veskan näkökulmasta.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Uusimmassa uudessa Lahdessa hyvä artikkeli pelaajista vähän samasta näkökulmasta miten itse peliä katselen, eli miksi maali pääsee syntymään ja nimenomaa omaa päähän. Olen itse toiminut junnujoukkueissa maalivahti- ja apuvalkkuna noin 19v, johtuen siitä että omat pojat pelasivat aikoinaan veskoina ja ikään kuin imaisivat mukaan (itse pelannut mutasarjoissa veskana). Paljon aina puhutaan maalivahdista ja kuinka huonoja ne on, kun torjuntaprosentti on sitä ja tätä, harvoin ajatellaan mistä maalitilanne on lähtöisin.
Pelipaikka on siitä raadollinen, että muiden virheet näkyvät veskan tilastoissa. Otetaan esimerkiksi eilinen pelitilanne, missä Riihinen antoi järkyttävän poikkisyötön siniviivalla, siitä syötön katko, läpiajo ja maali. Täysin Riihisen moka, mutta Patrikainen joutui ottamaan maalin tilastoihinsa ja ennen kaikkea, hänen pitää torjua 10 seuraavaa kutia, että saa nollattua YHDEN kenttäpelaajan virheen. Ja näitä virheitä kun tulee pelistä toiseen useita ja samaan aikaan kuteja tulee maalia kohti harvakseltaan, niin onhan toi ihan mahdoton yhtälö.
Pahoittelen pitkää avautumista, mutta näin entisten veskojen isänä on aika raivostuttavaa lukea viestiketjusta parin kirjoittajan ilmiselvää maalittamista ja haluan avata hieman peliä veskan näkökulmasta.
Itse pohdin Mv tilanteita samalla periaatteella, mutta jokainen maalitilannetta tulee jonkun virheestä ja sitä varten sielä on Mv. Kyllä maalit kaksi ja kolme oli ihan puhtaita kenttäpelaajien virheitä ja yksi ja neljä puhtaita yvee maaleja.

Toisessa maalissa saatiin hienosti vietyä kiekko hyökkäysalueelle aveella ja sössittyä se sitten siniviivan alla se Hifkille. Siitä kääntö, Merelä olisi voinut ottaa Jääskän, mutta tuplasi turhaan Leskisen joka syötti vauhtiin Jääskälle ja maali. Jääskän ratkaisu oli vielä huipputasoa.
 

MrTriangle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Uusimmassa uudessa Lahdessa hyvä artikkeli pelaajista vähän samasta näkökulmasta miten itse peliä katselen, eli miksi maali pääsee syntymään ja nimenomaa omaa päähän. Olen itse toiminut junnujoukkueissa maalivahti- ja apuvalkkuna noin 19v, johtuen siitä että omat pojat pelasivat aikoinaan veskoina ja ikään kuin imaisivat mukaan (itse pelannut mutasarjoissa veskana). Paljon aina puhutaan maalivahdista ja kuinka huonoja ne on, kun torjuntaprosentti on sitä ja tätä, harvoin ajatellaan mistä maalitilanne on lähtöisin.
Pelipaikka on siitä raadollinen, että muiden virheet näkyvät veskan tilastoissa. Otetaan esimerkiksi eilinen pelitilanne, missä Riihinen antoi järkyttävän poikkisyötön siniviivalla, siitä syötön katko, läpiajo ja maali. Täysin Riihisen moka, mutta Patrikainen joutui ottamaan maalin tilastoihinsa ja ennen kaikkea, hänen pitää torjua 10 seuraavaa kutia, että saa nollattua YHDEN kenttäpelaajan virheen. Ja näitä virheitä kun tulee pelistä toiseen useita ja samaan aikaan kuteja tulee maalia kohti harvakseltaan, niin onhan toi ihan mahdoton yhtälö.
Pahoittelen pitkää avautumista, mutta näin entisten veskojen isänä on aika raivostuttavaa lukea viestiketjusta parin kirjoittajan ilmiselvää maalittamista ja haluan avata hieman peliä veskan näkökulmasta.

Maalivahdista tosiaan tehdään sekä syntipukki että myöskin sankari aivan liian helposti. Tosin itse olen enemmän Jägenin kannalla siinä mielessä, että maalivahdin roolihan on nimenomaan korjata muiden virheitä. Aika vähän kassarilla olisi roolia, jos kenttäpelaajat pelaisivat joka tilanteen täydellisesti. Aina omien valmennettavieni tokaistessa "no kun noi pakit sitä ja tätä" olen vastannut, että siksi sinä olet tolppien välissä, korjaamassa virheitä. Tosiasiassa suurimmassa osassa tilanteista kuitenkin vaaditaan myös maalivahdilta virhe, jotta maali syntyy. Ei aina, mutta usein. Toki virheet ovat inhimillisiä, myös maalivahdeille.

Torjuntaprosentti on kyllä tilastoista varmaan jopa turhin. Esimerkiksi Jukureiden Rajaniemen torjuntaprosentti ei taida olla mitenkään erityisen hyvä, mutta silti ottaisin mielellänikin Lahteen. Toisaalta taas Setäsen hankinta herättäisi epäilyksiä, vaikka tilastot ilmeisesti kunnossa ovatkin ja olipa jossain alkukauden jutussa listattu top5-kassareiden joukkoonkin. Enemmän joukkueen kuin miehen itsensä ansiota, sanon mä.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Torjuntaprosentti on kyllä tilastoista varmaan jopa turhin. Esimerkiksi Jukureiden Rajaniemen torjuntaprosentti ei taida olla mitenkään erityisen hyvä, mutta silti ottaisin mielellänikin Lahteen. Toisaalta taas Setäsen hankinta herättäisi epäilyksiä, vaikka tilastot ilmeisesti kunnossa ovatkin ja olipa jossain alkukauden jutussa listattu top5-kassareiden joukkoonkin. Enemmän joukkueen kuin miehen itsensä ansiota, sanon mä.
Ihan kuin omasta suusta, itse jopa ”vihaan” torjuntaprosentia kun se kertoo enemmän koko joukkueesta kuin yksilöstä. Kärpät, Lukko ja Tappara ovat tehneet ”taidetta” puolustamisesta, ne ei anna niitä ilmaisia karkkeja vastustajalle. Näin ollen he poistavat yhtälöstä 3-5 hyvää maalipaikkaa ja vastustaja joutuu tekemään maalipaikan aina itse (ei päästetä läpiajoon jne.). Hyvä esimerkki on se kun Annunen viime vuonna rikkoi nollapeli ennätyksen Pelsuja vastaan kolmannen erän alussa. Peli oli siinä vaiheessa 3-0 kärpille ja Pelsuilla ei ollut yhtään hyvää maalipaikkaa koko ottelussa. Sitten kun ennätys julistettiin kaikki muuttui, Pelsut löi kolme maalia 10 minuutissa vaikka Annunen oli pitänyt nollat sitä ennen toistasataa minuuttia. Mitä tapahtui? Kärpät eivät pelanneet enää niin tarkasti omaa aluetta kun ennätys oli saavutettu ja sieltä alkoi löytyä tilaa ja paikkoja.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Cerveny näköjään luovuttanut aloitusten suhteen, kun nyt siellä Nordgren ottaa aloitukset. Kyllähän tuohon Rudin vierelle sen sentterin tarvitsee, joka pystyy aloitukset voittamaan, eli Hanua kaipaa.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Vilenin veljekset maaliruiskuina!

Edit: Hauskaa, että veli Nordis sai jo syöttöpisteen ja saatiin se kaivattu YV-maali.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös