Nyt kehottaisin jokaista, joka JÄLLEEN pistää Patrikaisen piikkiin kaikki nämä maalit, niin kuin kaikki muutkin maalit näköjään joka pelissä, käymään katsomassa liigan sivuilta tai jos cmore löytyy niin sieltä katsomaan kun edellisen kerran pelattiin Jukureita vastaan. Taisi olla Bartosak silloin maalissa ja yllättäen yksikään ei laittanut yhtään maalia veskan piikkiin, päinvastoin ylistettiin palstalla kuinka tarkkoja jukurien vedot on ja kuinka vähällä vaivalla maalinsa saivat. Olen asunut nyt kymmenisen vuotta paikkakunnalla ja en ole nähnyt yhtään noin lahjakasta maalivahtia tässä kaupungissa, niin edelleen ihmettelen tätä Patrikaisen maalittamista, onko se vienyt jonkun tärkeän ihmisen pojan pelipaikan, kussu jonku silmäätekevän muroihin, vai mikä ihme siinä on, että pelaa se miten vaan, niin paskaa tulee ja Bartolle ei, vaikka äijä seikkailee ja sekoilee välillä maalilla, vaikka on noin kokenut. Tämä kiinnostais ihan oikeasti, koska mitkään faktat ei tue näitä väitteitä, mitä jotkut täällä viljelee. Tänäänkin jukurit olis helposti ratkaissut pelin jo ekassa ja viimeistään tokan erän ekalla 10min ilman Patrikaisen venytyksiä, kyllä toi puolustus niin paskaa on. Se että nuorelle kaverille menee joskus joku "helppo", on aika helvetin vähän, kun näille 100k äijille niitä käy ihan samalla lailla. Lähes joka pelissä Patrikainen on ollut parempi kuin vastustajan kassari, joten senkin puolesta ihmettelen tätä muutaman tyypin kirjoittelua.
Jaa tämähän oli mielenkiintoinen.
Aika harva täällä on Patrikaista suoraan paskaksi sanonut, melkolailla kaikki näkee sen potentiaalin kyllä siinä, etenkin jos on seurannut yhtään pidempään sen pelaamista kuin näissä peleissä joissa on se ollut "ykkösvahti". Hyvä poika, kehittyy paremmaksi, tietty sinne menee helppoja joskus kun oot 20v ja vedät monta matsia putkeen karvaperseliigassa jossa tilanteet tulevat eri tavalla kun junnuissa tai Mestiksessä ja pelaajien yleinen taso on parempi. Joku Kari Lehtonen ja Juuse Saros on varmaan ainoat Suomi-maalivahdit ikinä jotka on pystynyt vetämään uskottavasti ykkösmaalivahtina Suomen pääsarjatasolla tuossa iässä ja jopa nuorempana. Patrikainen on hyvä maalivahti, harva sitä täällä kiistää, mutta se että on joutunut nyt pelaamaan monta peliä putkeen samalla kun on joukkueesta lähtenyt pelaajia ja on loukkaantumisia ja poissaoloja, eli melko heikon joukkueen takana ja tappioita on tullut, se on ollut vielä hieman liian suuri paikka.
Kyllä täällä, esimerkiksi minä, olen kovastikin kritisoinut Barton pelityyliä, eli sitä miten se tulee vastaan ja jättää suuren osan maalia tyhjäksi eli ylipelaa itsensä pihalle ja etenkään nämä uudemmat pakit eivät vielä ole siihen tottunut ja myöskin se että Barto on yllättävän huono katsomaan maskin takaa tulevia kiekkoja. Mutta Bartolla pysyy perustorjunnat kasassa, sille on tällä kaudella mennyt yksi sellainen veto mikä olisi ehdottomasti pitänyt ottaa, muuten voi melko varmasti luottaa siihen että jos ei maskia ole, kyllä se sen torjuu. No, Bartosak on kokenut ja ilman henkilökohtaisia ongelmiaan ei todellakaan pelaisi täällä jotain Liigaa, vaan olisi aika paljon kirkkaammissa valoissa. Se on aikalailla parhaassa iässä maalivahdiksi, tai juuri tulossa siihen, joten vertailu poikaan joka tekee tuloaan miesten sarjaan olisi lähtökohtaisestikin aika epäreilu.
Itsekin kun olen junnuna myös maalissa pelannut ennen kun paikat ei sitä kestänyt, niin voin sanoa että maalivahdin paikka on siinä epäreilu että jos teet sen mitä sun pitää, olet hyvä, mutta jokainen virhe, vaikka sen tekisi puolustaja tai hyökkääjä, voi näkyä sun tilastoissa, saada näyttämään sut huonommalta. Tänään Hämäläinen - Merelä olisi voinut estää ainakin yhden, mielestäni myös toisenkin maalin, mutta heidän pienet virheet näkyivät Patrikaisen tilastoissa.
Ne kenttäpelaajien virheitä paikkaavat torjunnat on niitä voittavia torjuntoja joita maalivahti voi ottaa, ne on niitä mitä jotkut maalivahdit vaan ottavat enemmän kuin toiset. Nurminen oli niissä loistava, Kari Lehtonen oli niissä loistava, Pekka Rinne on niissä loistava ja joku Hasek oli juuri niissä torjunnoissa ilmiömäinen. Patrikainen ei tänään niihin torjuntoihin pystynyt vaikka muuten torjui hyvin, mutta ei se todellakaan tee siitä huonoa maalivahtia.
Ja vielä se että en todellakaan usko että Bobby "ei pidä Patrikaisesta", vaan että Bobby näki asiat samoin kuin minä, eli nuorelle kaverille kävi virheitä, jotka johtuvat siitä että on hieman liian isoissa saappaissa juuri nyt, liian aikaisin ja siksi taso hieman laskee samalla kun joukkueen itseluottamus on kärsinyt kolhuja tappioista.
Itse sanoin täällä että Barton kanssa olisi tänään saatu piste enemmän, mutta ajatellut missään vaiheessa että v*tun Patrikainen kun sen takia menetettiin piste, en. Patrikainen tekee sen minkä pystyy, tänään pystyi tuohon. Jos nuo maalit olisi mennyt Bartosakille, olisin enemmän osoittanut sormea sen suuntaan.
Pitkä vuodatus, meni tunteisiin se että joku on tulkinnut palstalaisia mun mielestä noin väärin. Harva täällä ketään suoraan paskaksi sanoo, kriitiikkiä voi tulla. Itsekin olen Hämäläistä kritisoinut ja olen perustellutkin miksi. En silti pidä sitä paskana pelaajana, en vaan ymmärrä sen ratkaisuja.