Kaikissa kolmessa pelissä vastustaja on ollut pari askelta edellä. Ansaitusti vasta 2 pistettä plakkarissa.
Hirveästi en pysty antamaan posia oikein mistään.
@egar sano jotain fiksua, ettei mene ihan toivo tähän kauteen.
Jouduin hetken kyllä kasaamaan ajatuksia pelin jälkeen. Kai lihamuki oli takasin? Siitä posia vaikken itse hallilla ollutkaan.
Se nyt on sama se, ketä kentällä on, jollei olla kaikki samalla sivulla.
On ymmärrettävää, ettei vielä olla. Nyt kärkijätkille onnistumisia (Esim Iikka aivan sysipaska nyt kahdessa kotipelissä, onneksi tällä kaudella odotettavissa tulitukea mm. kolmosketjusta) ja siittä se lähtee.
Tämä.
Siellä oli noissa Ikosen läpiajoissa aivan karmivat etäisyydet pakkien ja hyökkääjien välissä ja kun seurasin pakkien pelaamista niin puolustajat yrittävät mun mielestä pelata jotenkin ihmeellisesti niin että toinen menee jo keskialueella vastaan josta johtuen usein ollaan tilanteessa että pakit on peräkkäin oman siniviivan täällä.
Korjaa jos näet toisin, mutta mä en ihan tiedä haetaanko tätä tosiaan jostain syystä vai ajautuuko pakit vaan siihen. Edellisessä pelissä oli ihan samanlaisia tilanteita.
Ehkä pakkiparit eivät kommunikoi tai joku pelaa väärällä puolella tms? Tai sitten siihen pitäisi tulla jonkun hyökkääjän paikkaamaan kun pakki lähtee vastaan ja toinen pakki lähtee täyttämään sen selustaan mutta niihin ei ehditä paikkaamaan? Tietävätkö pakit mitä hyökkääjien pitäisi tehdä ja toisinpäin?
Näyttää kuin puolustajat pelaisivat eri peliä kuin hyökkääjät.
Johannesen haluaisi varmaan unohtaa tän pelin, oli sen verran karmivaa tekemistä ja oli koko ajan väärässä paikassa tai myöhässä, muutenkin kuin maaleissa.
Tästä päästään siihen että puolustajat eivät mun mielestä pelaa ihan vahvuuksillaan sillä kulmavääntöjä ei juurikaan nähdä vaikka meillä on nimenomaan sitkeitä laitavääntäjiä ja taitavia riistäjiä tyyliin mainittu Johannesen, Jordan ja Vukojevic, myöskin Riihinen on sitkeä kulmissa. Hyökkääjiä ei jostain syystä pakoteta rauhassa kulmiin vaan riistoa haetaan avojäällä mikä on kahdessa edellisessä pelissä osoittanut tuhoisaksi omaan päähän. Tähän pelitapaan meiltä tällä hetkellä sopii vain Nieminen joka on ollut meidän paras puolustaja ympäri kenttää.
Carlsson, Kangasniemi ja Horky ovat täysin unessa, sieltä pitäisi saada sitä pelillistä otetta mutta nyt Vilen-Tukiainen on meidän parhaat hyökkääjät yhdessä Kumpulaisen kanssa. Ei tämän pitänyt olla se "omat pojat -kausi" mutta näemmä sellaiselta näyttää tällä hetkellä.
On kaksipiippuinen juttu miten epätasaisesti tässäkin pelissä peluutettiin porukkaa, sillä Vilenin ketju veti sellaiset 21-22min per äijä, kun taas viisi hyökkääjää pelasi 10-12min.
Vingun edelleen siitä että meidän ykköspakki-oletetun Kalynukin highlight-kooste tästäkin ottelusta olisi erittäin lyhyt. Siinä Jandricin läpiajossa se vaan oli ollut 1:40 kentällä eikä jalka riittänyt enää alas, ei siinä mitään, se ei ollut varsinaisesti Kalynukin vika. Mutta jos pitäisi katsoa kumpi on ollut parempi, NHL-Kalynuk vai junnu-Nieminen niin on aika selkeä juttu kumpi on ollut parempi, joka osa-alueella.
Opittavaa isosta kaukalosta tuntuu olevan.