Sanoisin että uskomatonta saivartelua. Pelitilanne on pelitilanne ja Junkkari pelasi molemmat mainitsemasi vähintäänkin kohtuullisesti oikein, edeltävän jopa hyvin pelaajien liikkuvuuden erot huomioiden ja jälkimmäisen aivan täysin oikein. Tuossa jälkimmäisessä nyt vaan sattui vastustajalla käymään kaikki tuurit puolellaan, kun sai ohjurikiekon 1,5m maalin sivuun ja siitä taitopelaaja laittoi hienosti sisään.
Tuossa kokonaisuudessa Junkkari osoitti lähinnä kypsyyttään kaikessa mitä teki, tunnistaen myös omat rajoitteensa vastustajaan nähden, mutta tällä kertaa Abbandonatolla kävi se kerran sadasta tuuri kun kiekko tulikin sinne mistä sen ei ikinä pitäisi mennä maaliin ja samalla Abbandonatto sattui olemaan myös pelimies.
Kehotan katsomaan tilanteen uudemman kerran. Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla samankaltainen analyysi joskus kun pelaajana on vaikkapa Jordan.
Saivartelu is my middle name.
Se on täysin totta että Abbandonato meni juuri sinne minne pitikin ja pelasi tuon hyvin mutta en silti osta sitä että Junkkari olisi pelannut sen vaihdon hyvin ja toivon ettei se ainakaan itse ajattele pelanneensa sen oikein ja ole siihen tyytyväinen. Ei mailaa eikä miestä, ei tehnyt kaverin pelaamista vaikeaksi. Luulen että pelaisi tuon 98 kertaa 100:sta toisin, fiksu kaveri kuitenkin kyseessä.
Niin ja se että me ei tiedetä vaikka valmennus olisi käskenyt pelata tilanteita kulmiin sen sijaan että lähdettäisi pelaamaan nopeasti kiekkoa toiselle puolelle. Sitä ei tiedä noudattiko Junkkari vaan ohjeita.
Kyllä mä olen Jordanin pelaamistakin analysoinut kriittisesti silloin kun se on pelannut huonosti ja samoin kaikkien muidenkin peliä jos on syytä. Objektiivisuus on tärkeää kun seuraan kiekkoa ja mietin peliä, yritän pitää värilasit pois päästä.
Itseasiassa varmaan joku Purre on aikalailla ainoa jota en ole kritisoinut, rakastan sen sentteripeliä niin paljon, etenkin sen kiekotonta pelaamista seuraan ihan vain senkin takia että itse osaisin paremmin jos kentällä olen.
Tämä nyt oli muutenkin tasan ensimmäinen kerta kun sanon Junkkarista mitään negatiivista, mä olen sille melko kovaäänisesti vaatinut näyttöpaikkaa koska tykkään sen pelistä ja pidän sitä erittäin lupaavana kaverina mutta sen pitäisi saada enemmän miesten pelejä päästäkseen näihin peleihin sisään. Junkkari on huomattavasti enemmän projektipelaaja kuin joku välihyökkääjä Nieminen jolla on jo nyt pelipäätä ja taitoa tarpeeksi tehdäkseen tulosta ja nyt vaan hiotaan tasapainoa hyökkäämisen ja puolustamisen välillä ja hankitaan voimaa.