Peliesitykset ja suoritukset 2023–2024

  • 793 423
  • 17 174
Suosikkijoukkue
Pekon muuvit
Mitä jos vaan vedettäis ihan suora hyökkäystä yv:llä?!?!? Jos ei muuta, ni saataisiin ainakin 10000% enemmän laukauksia. Montako nyt saatiin? Yksi? Ehkä kaksi?
Lassit ja Nuhikset pois sieltä neppailemasta. Joko vedetään tai sit pysytään poissa sieltä.
 

Lemiöö66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikanat, änärin Pingviinit ja kaikki lätkä...
Mestari Laschin voisi ottaa sieltä ylivoimalta pois.
Ei todellakaan. Enemmän yllättynyt esim Iin taikurin ratkaisuista. Huiskii sinne tänne. Kyllä turkoosi on oman hautansa ihan itse kaivanut tehottomuudella. 11 erää ja 1 maali. Pelin hallinnasta tai maalin odottamista ei todellakaan kiinni. Kuka ottaa sankarin viitan vai ottaako kukaan. Avaimet omissa käsissä...
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei todellakaan. Enemmän yllättynyt esim Iin taikurin ratkaisuista. Huiskii sinne tänne. Kyllä turkoosi on oman hautansa ihan itse kaivanut tehottomuudella. 11 erää ja 1 maali. Pelin hallinnasta tai maalin odottamista ei todellakaan kiinni. Kuka ottaa sankarin viitan vai ottaako kukaan. Avaimet omissa käsissä...

Se ylivoima ei muutu, jollei herra tajua itse mistä se kiikastaa. Sen täytyy nyt tajuta, että jollei hän tarjoa minkäänlaista laukaisu-uhkaa, niin ei siinä tarvi mikään jeesus olla, että tajuaa mitä tuleman pitää. Lisäksi Schnarr huithelvettiin sieltä, ja Bryggman tilalle.
 
Suosikkijoukkue
Pelimannet idästä, Pelicans, FC Bayern
Mestari Laschin voisi ottaa sieltä ylivoimalta pois.
Mä oon samaa mieltä. Lasch ei tänään saanut teippiin juuri kellekään ja tuntu hakevan niitä ”maagisia” hakuja vaan. Ei tuonut mitään pöytään.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Se ylivoima ei muutu, jollei herra tajua itse mistä se kiikastaa. Sen täytyy nyt tajuta, että jollei hän tarjoa minkäänlaista laukaisu-uhkaa, niin ei siinä tarvi mikään jeesus olla, että tajuaa mitä tuleman pitää. Lisäksi Schnarr huithelvettiin sieltä, ja Bryggman tilalle.

Niin siellä on nyt ykkösylivoima, jossa ei ole laukaisu-uhkaa mistään. Yritetään siirrellä niin pitkään, että voidaan laittaa tyhjiin tai sitten vaihtoehtoisesti Lasch yrittää vetää miinuskulmasta. Ei ihme, että maaleja ei tule.

Ylivoima toimi parhaiten silloin siinä yhdessä pelissä kun neppailijat olivat poissa ja pelattiin vaan ylivoimaa yksinkertaisesti niin, että miestä maalille ja aktiivisesti laukauksia.
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Olisi kyllä niin ironista, mikäli tiistaina liitytään KalPan seuraksi äärettömän noloon kerhoon historian osalta.

Vielä luotan siihen että löydetään se peli-ilo seiskapeliin ja lyödään IFK tylysti lomille. Mutta tällä hetkellä ei ole kovin luottavainen olo mitalipelien osalta mikäli sinne päästään.
 
Suosikkijoukkue
Pekon muuvit
Juhis korvas Purren siiveltä, niin loppui laukaisut oikealta puolelta B-pisteen kaarelta?

Mä en edelleenkään ymmärrä et miksi se piti hankkia. Mitä se on tuonut, mitä ei jo ollut joukkueessa?

Voisko laittaa vaikka 1 YV: Lasch - Purre - Bryggman ja vaikka Puutio - Kral viivaan. Nää pelaa kuitenkin sen 1min 50sek, ni kakkos YV on sit jo ihan perus neloskenttä.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Kun vitutuksen syke on laskenut ja lämmitän saunaa kalja kädessä niin voi analysoida vähän rauhallisemmin ja mahdollisimman objektiivisesti ilman turkooseja laseja.

HIFK:n karvapersepuolustajat pitävät huippuvireisen Hovisen edestä mailat kiinni ja pelaavat aina katse vain omassa miehessään eivätkä edes mieti kiekkoa kun laukaus tulee. Siellä on ihan erilainen luotto Hoviseen kuin oli Taposeen sarjan ensimmäisissä peleissä.
Siihen meidän hyökkäyskalustolla ei ole löytynyt minkäänlaista lääkettä vaan siellä saa Motin, Lindbohm, Bourque ja Seppälä olla mukavuusalueellaan painimassa maalilla.

Se mitä tällä hetkellä puuttuu meidän hyökkäyksistä on pelinopeus. Pelinopeus kiekon kanssa jolla pistettäisi HIFK:n suoraan sanoen hitaat puolustajat ja isokokoinen maalivahti liikkumaan nopeasti kiekon perässä kun nyt lauotaan kyllä mutta suurin osa vedoista lähtee paikaltaan ja organisoitua puolustusta vastaan jolloin tilanteet pelataan itse juuri siihen tilanteeseen mitä HIFK treeneissä käy läpi uudestaan ja uudestaan.

Puuttuu täysin ne pienet syötöt ja niistä suoraan lähtevät laukaukset joilla saataisi Hovinen hieman väärään asentoon ja pakisto reagoimaan niin ettei jokaisella olisi selkeitä pidettäviä miehiä jo sillä hetkellä kun veto lähtee. HIFK:n puolustus on täynnä laadukkaita ammattimiehiä jotka kyllä 98 kertaa 100 tilanteesta pitää oman miehensä pois irtokiekosta jos seistään vierekkäin maalin edessä vääntämässä.

Päästiin vähän turhan helpolla ensimmäisissä peleissä kun tuntui että meidät yllätti se että HIFK muutti jotain omassa pelissään ja meidän joukkueelle on liikaa sanottu että huolellisuutta ja rauhaa peliin josta johtuen kaikki tapahtuu hirveän hitaasti ja tilanteita mietitään liikaa eikä mikään tapahdu selkärangasta ja vaistoilla.

Meillä on taitoa niin paljon että kun siitä viedään ne vaistolla tapahtuvat hyökkäyspään teot pois niin peli menee hitaaksi ja haetaan ylivarmaa peliä ja se sataa juurikin HIFK:n laariin pelistä toiseen.

Juuri nyt on valitettavasti erittäin, erittäin vaikea nähdä että Pelicans saisi takaisin sitä rentoutta ja selkärankapelaamista enää seiskapeliin vaan päinvastoin. HIFK on erittäin hyvällä itseluottamuksella ja että tulos tulee kyllä kun jaksavat vain pelata omaa peliään.

Tulen vetämään HIFK:lle pitkävetoa isolla summalla. Nostan hattua erittäin korkealle jos Niemelä saa Pelicansin vielä siihen mielentilaan että voitto otetaan.

Olen kyllä sanonut etten ikinä enää epäile Hölöä mutta kyllä tässä vähän usko on koetuksella.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No pitää Nuhamatille saada joku pelipaikka. Aivan turhimus tossa jengissä.

En tiedä miten saat Juhamatista turhan tuossa jengissä.

E: Sen verran lisään, että itsekin epäilen miten se ensi kaudella suorittaa, samoin kun Blood, mutta hyviä "vuokralaisia" molemmat.
 
Viimeksi muokattu:

Bkkhero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Bangkok United F.C
Kertokaa mulle missä vaiheessa tuo Lasch ja Juhis yv kokoonpano laitettiin kasaan? Myös se kiinnostaisi, että miten tuossa on tarkoitus saada kiekko maaliin? Kuljettaakko se pitää. Ei jumalauta mitä hieromista. Olen käytännössä jo unohtanut kaikki edellisten kolmen pelin tapahtumat, kun pyrin pyyhkimään negatiiviset asiat mielestä heti.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kertokaa mulle missä vaiheessa tuo Lasch ja Juhis yv kokoonpano laitettiin kasaan? Myös se kiinnostaisi, että miten tuossa on tarkoitus saada kiekko maaliin? Kuljettaakko se pitää. Ei jumalauta mitä hieromista. Olen käytännössä jo unohtanut kaikki edellisten kolmen pelin tapahtumat, kun pyrin pyyhkimään negatiiviset asiat mielestä heti.

Siellä painoi valmennus paniikkinapin pohjaan. En nyt muista onko tämä 2 vai 3 peliä ollut.
 

Jacky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Seksi-Lasse, Pittsburgh Penguins
Kaikki kunnioitus Purrelle, hienosti pelannut mutta kyllähän meiltä puuttuu myös tuo sentteri joka pystyy latomaa häkkejä tuosta keskusta. 20/21 oli Cerveny, joka osas pelata itsensä tai mailansa vapaaksi keskustaan josta ihan muutaman maalin sai räpätä Laschin syötöstä. 11/12 oli Luttinen, joka paino samalta tontila ties kuinka monta maalia. Purrellakkin useampaan otteeseen tilanteita, joissa mahollisuudet ois ollut vetää myös suoraan syötöstä mutta aina joutuu vähän kesytteleen kiekkoa ja lopulta laukaus lähtee huonosta asennosta sidottuna tai pakin maila edessä.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Tässä on mielestäni havaittavissa hieman ylinäkemyksellisyyttä.
Tänään oli jossain vaiheessa hyvien maalitekosektorien paikat 1-7 meille ja peli oli 1-1 siinä vaiheessa.
Edellisessä [vai sitä edellisessä] pelissä maaliodottama taisi olla meille yli kolme mutta tehtiin nolla vai yksi maali, en muista kummassa pelissä se oli.

Ja peli näyttää just siltä että HIFK tyytyy pelaamaan nollanollaa ja tekemään maalin sieltä maalin tuolta mutta aloitteita ne ei ole ottanut missään vaiheessa vaan antaa Pelicansin pyörittää ja keskittyy pelaamaan sitä oman maalin edustaa kovaa.
Me viedään kentällä tapahtumia vähän joka ketjulla, harmi että Jääskä on ollut koko sarjan ehdottomasti paras kenttäpelaaja ja pitänyt HIFK:n pinnalla.
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Se ylivoima ei muutu, jollei herra tajua itse mistä se kiikastaa. Sen täytyy nyt tajuta, että jollei hän tarjoa minkäänlaista laukaisu-uhkaa, niin ei siinä tarvi mikään jeesus olla, että tajuaa mitä tuleman pitää. Lisäksi Schnarr huithelvettiin sieltä, ja Bryggman tilalle.
Kehenkähän herraan tässä ahdetaan viitata??
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Mitä tuo sitten tarkoittaakaan, niin Pelicans vie 5V5 peliä aika selkeästikin.
Ei vie, kun ei ole vienyt pätkääkään enää kolmeen peliin.

Suoritukset on kaikin puolin täysin tasavertaiset ja se missä Pelicans häviää, on se että meidän vuoden valmentajaa viedään kuin litran mittaa tällä hetkellä. Peltonen vaihtaa taktiikkaa ja Pelicans koittaa sopeutua... Nooh, loukkaantumisten kanssa sopeutuminen on hieman heikkoa...

Pelicans on hienoinen takaa-ajaja tällä hetkellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös