Peliesitykset 2023–2024

  • 261 606
  • 3 829

Kalapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos setänen joutuu olemaan pitempään poissa nii itse lähtisin Helsingistä kyselemään Tomi karhusta joka on Kärpissä lainalla tai sitten valmennus voisi antaa peli aikaa vopralle ja niskaselle
Vielä sen verran vahdeista, että paikalla nähtyinä ja myös tilastoista katsottuna, molemmat ovat hyvin kaukana siitä tasosta, jolla ovat olleet. Se on harmi. Syytä en tiedä, mutta vaikuttaa että pelissä ei hetkittäin olla hereillä. Erityisesti Malik on vajonnut parhaillaan maagisesta vahdista suureen epävarmuuden aikaan.
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Nyt meni peli vihkoon

Kyllä oli pelissä vauhtia enemmän kuin järkeä, Pelicans oli tehokas ja teki kovalla prosentilla paikoista maalit, KooKoo ei onnistunut tänään läheskään yhtä tehokkaasti, paikkoja oli. Oman alueen puolustaminen oli tänään surkeaa, liikaa virheitä ja huolimattomuutta.
On se kummallista kun tappio tulee, on monella tarve tulla avautumaan ja haukkumaan milloin ketäkin. Kun voitetaan, ollaan hiljaa, ei ole mitään tarvetta kommentoida mistään eikä haukkua ketään henkilöitä, on ne pelaajia tai valmentajia.

Nyt kun meni pelissä kuusi maalia omiin ja hävittiin, niin kuin tyypillistä, haukutaan Malik ja sen lisäksi maalivahtivalmennus. Tänään ei kyllä joukkue antanut Malikille mitään mahdollisuutta onnistua, samaa mieltä oli Pelicansin oma radioselostaja, häviötä ei voi laittaa Malikin piikkiin.
Pelicans maalit:
- ensimmäinen maali, Jordan pääsee aivan vapaasti laukomaan viivalta ja Haatainen pääsee ohjaamaan aivan maalin edestä sisään, ei siinä Malikille jäänyt paljon mahdollisuuksia.
- toinen maali, Riihinen pääsee viivalta vapaasti laukomaan. Malik täydessä maskissa, ei mitään mahdollisuutta nähdä laukausta.
- kolmas maali, Pelicans kääntää keskialueelta nopeasti ja Kiiskinen pääsee laukomaan läheltä, se meni Malikille hieman helposti mutta omat pelaajat sähläsivät myös tilanteessa.
- neljäs maali, Enlund pääsi liian vapaasti ylivoimalla laukomaan parhaasta sektorista keskeltä ilman mitään häirintää, ei siinä Malikille jäänyt paljon mahdollisuuksia
- viides maali, Pelicans käänsi nopeasti sen jälkeen kun KooKoon pelaajan maila katkesi hyökkäysalueella josta he saivat ylivoimahyökkäyksen ja pelasivat upeasti täysin vapaan paikan Kralille tyhjään tilaan, Malikille ei jäänyt mitään mahdollisuuksia
- kuudes maali, Horky pääsi laukomaan suoraan keskeltä parhaalta sektorilta heikon puolustamisen takia, ehkä oma pelaaja teki vielä maskia myös, tässä maalissa ehkä Malikilla olisi ollut mahdollisuuksia ottaa torjunta.

Mitä tulee Satosaareen valmentajana, vahvasti epäilen ettei yksikään kirjoittaja ei ole joukkueen arjessa mukana eikä tiedä mitä siellä päivittäin/viikoittain tehdään. Tuskin olisi Malik tai Setänen tehnyt jatkosopimusta tälle kaudelle jos maalivahtivalmennus olisi niin ala-arvoista mitä täällä palstalla moni kirjoittaa, tosin ainoastaan silloin kun tappio tulee. Se tarkoittaisi myös sitä ettei Utj Kultanen osaa eikä ymmärrä palkata ammattitaitoisia valmentajia, vahvasti olen eri mieltä. Kun aikaisemmalta maalivahtivalmentajalta "Leke" Lehtoselta kysyttiin "seuraajan" palkkauksesta, hän kertoi valinnan olevan hyvä ja Satosaaren olevan hyvä valmentaja, mutta kenties tällä palstalla tiedetään paremmin. Suomi on pieni maa ja niin on myös jääkiekkopiirit, kyllä siellä tiedetään hyvät ja huonot valmentajat, sana liikkuu nopeasti mistä me kannattajat emme tiedä mitään.

Jokainen kausi on erilainen ja kun puhutaan maalivahdeista, onnistuminen edellyttää myös kuinka joukkue antaa mahdollisuuden onnistua. Saman asian on myös kertonut moni KooKoon pelaaja tällä kaudella haastatteluissa kuinka maalivahdeille ei ole annettu mahdollisuutta onnistua omien virheiden takia, niin kuin kävi tänään. Se ei poista sitä kuinka maalivahdeille on myös tullut virheitä tällä kaudella kuten kaikille maalivahdeille.

Otetaan esimerkki Jukureista viime kaudella. Jukurit palkkasi Frans Tuohimaan maalille, hyvä maalivahti, pelannut myös maajoukkueessa. Jostain syystä ei homma lähtenyt toimimaan koko kautena ja hän päätti jättää seuran kesken kauden. Maalivahtivalmentajana oli silloin Jukureissa Mika Tarvainen jota pidetään hyvänä maalivahtivalmentajana Suomessa. Se kuinka asiat eivät lähteneet kulkemaan kuten haluttiin, ei tee Frans Tuohimaasta huonoa maalivahtia tai Mika Tarvaisesta huonoa maalivahtivalmentajaa, joskus ne asiat vaan ei onnistu kuten on toivottu. Itse uskon Setäseen ja Malikiin, ei ne taidot ole mihinkään hävinneet, molemmat ovat pelanneet myös hyviä pelejä ja onnistuneet kun joukkue on antanut mahdollisuuden onnistua.
Nyt on kyllä niin poliittista paskaa, että ei pysty edes lukemaan. Pakko pistää estolistalle kun kannatan KooKoota ihan väärin. Ei muuta kuin onnea oikein kannattamiseen...
 

Roy Race

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt kun meni pelissä kuusi maalia omiin ja hävittiin, niin kuin tyypillistä, haukutaan Malik ja sen lisäksi maalivahtivalmennus. Tänään ei kyllä joukkue antanut Malikille mitään mahdollisuutta onnistua, samaa mieltä oli Pelicansin oma radioselostaja, häviötä ei voi laittaa Malikin piikkiin.
Pelicans maalit:
- ensimmäinen maali, Jordan pääsee aivan vapaasti laukomaan viivalta ja Haatainen pääsee ohjaamaan aivan maalin edestä sisään, ei siinä Malikille jäänyt paljon mahdollisuuksia.
- toinen maali, Riihinen pääsee viivalta vapaasti laukomaan. Malik täydessä maskissa, ei mitään mahdollisuutta nähdä laukausta.
- kolmas maali, Pelicans kääntää keskialueelta nopeasti ja Kiiskinen pääsee laukomaan läheltä, se meni Malikille hieman helposti mutta omat pelaajat sähläsivät myös tilanteessa.
- neljäs maali, Enlund pääsi liian vapaasti ylivoimalla laukomaan parhaasta sektorista keskeltä ilman mitään häirintää, ei siinä Malikille jäänyt paljon mahdollisuuksia
- viides maali, Pelicans käänsi nopeasti sen jälkeen kun KooKoon pelaajan maila katkesi hyökkäysalueella josta he saivat ylivoimahyökkäyksen ja pelasivat upeasti täysin vapaan paikan Kralille tyhjään tilaan, Malikille ei jäänyt mitään mahdollisuuksia
- kuudes maali, Horky pääsi laukomaan suoraan keskeltä parhaalta sektorilta heikon puolustamisen takia, ehkä oma pelaaja teki vielä maskia myös, tässä maalissa ehkä Malikilla olisi ollut mahdollisuuksia ottaa torjunta.
Kyl mä oon eri mieltä. Malik ei antanut minkäänlaista selkärankaa KooKoolle voittaa eilen, kun taas Patrikainen toisessa päässä venyi useaan huipputorjuntaan. Osa maaleista oli ottamattomia, mut ei kyllä kaikki. Pelsun toka ja kolmas maali oli mun mielestä erittäin tyypillisiä maaleja joita Malikille tuppaa nykyvireessä menemään. Viivavedot menee liian usein, oli mukana maskia tai ohjuria tai ei. Ja kolmannessa maalissa takakulmassa oli tilaa aivan valtavasti, aivan kuten oli esim. Raumalla vieraspelissä lähestulkoon jokaisessa Lukon maalissa. Mä en oo mikään veskaripelin asiantuntija, mut oon mä Malikia sen verran tässä viime vuosina nähnyt, että pystyn sanomaan ettei toi nykyvire ole lähelläkään sitä kevään 22 tasoa.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikään ei vielä karannut mutta yhtään 0 pisteen viikkoa ei tää laiva taida kestää. HPK ollut Kookoolle paha ei tuu helppoa. Onneksi vasta to peli niin Ilomäki toivottavasti takaisin askissa. Jos se surmakin kohta sieltä tulee
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onhan KooKoon maalivahdit pelanneen hyviäkin pelejä. Sitä ei voi kiistää. Esim. Setäsellä on kolme nollapeliä ja Malikilla kaksi nollapeliä. Torjuntaprosentit ei kylläkään mairittele. Malik 88,27% (sija 20) ja Setänen 88,26% (sija 21). Tietenkään huonoja tilastoja ei voi yksin laittaa heidän piikkiinsä ja varmasti osasyynä on ollut heikolla viisikkopuolustamisellakin. Eilen kyllä Pelicansien maalivahti voitti maalivahtien taiston selvästi. Tommi Niemelä kertoi lehdistötilaisuudessa, että kyllähän numerot taululla siinä mielessä valehtelee, että kyllähän KooKoolla paikkoja oli, mutta Patrikainen maalissa oli loistava ja vastaavasti he itse olivat maalipaikoissa tehokkaita. Tällä kaudella ollut paljon pelejä, joissa pelinhallinta on ollut selkeästi KooKoolla ja laukaukset voitettu selvästi, mutta silti on hävitty. Maalivahtien virheet vain näkyvät heti tulostaululle. Ei vain saisi päästää sellaisia maaleja, minkälainen esim. Lukon 0-1 maali oli keskiviikkona.

Kaudella 2016-17 KooKoon maalilla pelasi 35 ottelua Leland Irving. Hän oli torjuntaprosentilla 92,30% liigan viidenneksi paras maalivahti. Oli muuten erikoinen kausi maalivahtien osalta. Juha Järvenpää loukkaantui jo kauden toisessa harjoitusottelussa niin pahoin, että häneltä meni koko kausi ohi. Kyseisellä kaudella KooKoon maalilla tai kakkosveskarina nähtiin peräti kahdeksan eri maalivahtia: Leland Irving, Niko Hovinen, Samu Perhonen, Niklas Treutle, Markus Ruusu, Lassi Yrjölä, Tomi Rautio, Valtteri Laurinantti (kolme viimeksi mainittua eivät pelanneet, mutta olivat peleissä kakkosveskareina). Muistaakseni ainakin Perhonen ja Hovinen myös loukkaantuivat ja Treutle lähetettiin maitojunalla Saksaan neljän pelin jälkeen, kun hän päästi keskimäärin 4 maalia/ottelu torjuntaprosentilla 86,55%.
 

Kalapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikään ei vielä karannut mutta yhtään 0 pisteen viikkoa ei tää laiva taida kestää. HPK ollut Kookoolle paha ei tuu helppoa. Onneksi vasta to peli niin Ilomäki toivottavasti takaisin askissa. Jos se surmakin kohta sieltä tulee
Toivotaan. Ja toivotaan Nenoselle vähemmän pöljää päivää. On ollut meille melkoinen murheenkryyni.
 

Keyser

Jäsen
On se kummallista kun tappio tulee, on monella tarve tulla avautumaan ja haukkumaan milloin ketäkin. Kun voitetaan, ollaan hiljaa, ei ole mitään tarvetta kommentoida mistään eikä haukkua ketään henkilöitä, on ne pelaajia tai valmentajia.
Aivan täyttä höpöhöpöä tuo väite, että voittojen jälkeen ollaan hiljaa. Kyllä täällä upean ifk voiton jälkeen esim ylistettiin maasta taivaasaan lukuisien käyttäjien toimesta mm: Dastuu,Tardif,Barton,Engberg ja Leskinen.

Minua ei paskaakaan kiinnosta silitellä kenenkään päätä, jos ei ole suoriutunut odotetusti. Tämä ei ole mitään päiväkotilasten kivoja pelejä tai edes juniorilätkää.

Eräiden mielestä täällä ei vaan saisi koskaan sanoa liian pahasti.
 

Kalapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyl mä oon eri mieltä. Malik ei antanut minkäänlaista selkärankaa KooKoolle voittaa eilen, kun taas Patrikainen toisessa päässä venyi useaan huipputorjuntaan. Osa maaleista oli ottamattomia, mut ei kyllä kaikki. Pelsun toka ja kolmas maali oli mun mielestä erittäin tyypillisiä maaleja joita Malikille tuppaa nykyvireessä menemään. Viivavedot menee liian usein, oli mukana maskia tai ohjuria tai ei. Ja kolmannessa maalissa takakulmassa oli tilaa aivan valtavasti, aivan kuten oli esim. Raumalla vieraspelissä lähestulkoon jokaisessa Lukon maalissa. Mä en oo mikään veskaripelin asiantuntija, mut oon mä Malikia sen verran tässä viime vuosina nähnyt, että pystyn sanomaan ettei toi nykyvire ole lähelläkään sitä kevään 22 tasoa.
Kyllä maalivahdista on maalin tultua helppo nähdä, jos tuli hörpättyä. Näitä hörppyjä on tullut ihan riittävästi. Joskus ei olla edes torjunta-asennossa. Tähyillään vaan selkä suorassa. Vaikka olen kriittinen, vähän sääliksi käy poikia. Tämä on heille ammatti. Ja varmasti myös intohimo. Mutta kun me olemme tavallaan pieniä palkanmaksajia, kyllä meillä on oikeus kertoa, kun suoritustaso ei ole OK.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Melkoisen tärkeä peli taas tänään Turuus,3pistettä olis ei nyt ihan pakko mutta melkein saatava. Tepsi 4pinnaa edellä ottelun enemmän pelanneena. Sport ja Hpk pinnan edellä,niillä onneksi huomenna keskinäinen ottelu edessä. Ilomäki todennäköisesti rivissä koska oli eilen jo junnutreeneissä vierailulla. Tuliskohan jo tänään maalivahtiuutisia?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Pakkovoitto osa X tänään luvassa, ei tätä miksikään muuksi voi sanoa.

Rahkeita voittoon on, jos ei nukuta alussa ja saataisiin ehjä 60 minuuttinen muutenkin ilman hölmöjä jäähyjä - niin ja jos Malik yllättäisi yli 90% illalla.
 

Kuuskasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Melkoisen tärkeä peli taas tänään Turuus,3pistettä olis ei nyt ihan pakko mutta melkein saatava. Tepsi 4pinnaa edellä ottelun enemmän pelanneena. Sport ja Hpk pinnan edellä,niillä onneksi huomenna keskinäinen ottelu edessä.
Niin, sehän ei ole pelkästään hyvä asia, että edellä olevilla on keskinäinen matsi. Sehän tarkoittaa varmoja pisteitä jommalle kummalle tai molemmille. Tämä on juuri se haaste, kun edellä on useampi jengi, joka pitäisi ohittaa.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin, sehän ei ole pelkästään hyvä asia, että edellä olevilla on keskinäinen matsi. Sehän tarkoittaa varmoja pisteitä jommalle kummalle tai molemmille. Tämä on juuri se haaste, kun edellä on useampi jengi, joka pitäisi ohittaa.
Viivan tuntumassa olevilla joukkueilla on jo alkanut pudotuspelit. Tärkeitä otteluita on muillakin kuin KooKoolla.
Esim. HPK kohtaa huomenna Sportin ja lauantaina KooKoon ja KooKoo tänään TPS:n. TPS, Sport, HPK ja KooKoo ovat neljän pisteen sisällä ja TPS on pelannut yhden ottelun enemmän. Ässät on vielä samassa ryppäässä ja kohtaa puolestaan TPS:n lauantaina.

Melkein voisi sanoa, että viisi joukkuetta (TPS, Ässät, Sport, HPK, KooKoo) taistelee kahdesta viimeisestä paikasta kymmenen parhaan joukkoon ja kolmella näistä siis kausi olisi päättymässä runkosarjaan. Tokihan pelejä on vielä jäljellä 22, mutta kyllä näiden edellä olevat alkavat olla jo käytännössä tavoittamattomissa. Kaikki on vielä omissa käsissä, mutta pisteitä pitäisi kairata.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joni Jurmo laittaa verkot tötterölle. Rautanen olisi ampunut logoon tai plekseihin. Jiihaa!
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Aina kun Tps pääsee hyökkämään, niin se pääsee myös hyville paikoille.

Jep viisikko on mukavan tiivis, liikkuva ja jopa agressiivinen hyökkäyspäähän, puolustuksessa tiiveys häviää ja ote on vähän varovaisen näköinen.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Melkoisen heikkotasoinen erä molemmilta joukkueilta ja sehän toki tarkoittaa että peli paranee kahdessa viimeisessä erässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös