On tullut pitkään aikaa seurattua kirjoittelua tällä palstalla ja pistetään nyt sitten oma lusikka soppaan eikä vain seurata muiden himmentämistä.
Oma "KooKoo aika" alkoi yli kolmekymmentä vuotta sitten, on ollut hyviä ja huonoja aikoja mutta on ollut hienoa seurata KooKoo:n toimintaa ja kehittymistä pitkän aikaa.
Seura / organisaatio ovat kehittyneet todella hienosti, taloutta on rakennettu maltillisesti liiallisia riskejä välttäen, ei voi kuin arvostaa Tj. Välimaan sekä Utj.,Kultasen työtä, yhtään väheksymättä muiden henkilöiden työtä seurassa / organisaatiossa.
Kouvolassa tai koko Kymenlaaksossa ei ole koskaan ollut urheiluseuraa jonka talous on lähellekkään ollut tällä tasolla. KooKoo:n viime vuoden liikevaihto oli yli 6 milj euroa, pääoma 2,2 milj euroa, omavaraisuusaste yli kuusikymmentä prosenttia, hienoa lukuja urheiluseuralta, hienoja lukuja miltä tahansa pk yritykseltä jos unohdetaan kuinka puhutaan urheiluseurasta tässä tapauksessa.
Kaikki nämä lukemat ovat kehittyneet vuosi vuodelta, toki pandemia sotki kehitystä kuten kaikilla muillakin seuroilla, mutta suunta on todella hieno. tälle ei tunnuta täällä antavan mitään arvoa jos luetaan mitä monet nimimerkit täällä kirjoittavat, Toki kilpailu on kovaa ja matkaa on suurempiin seuroihin mutta sinne ei päästä kuin pitkäjänteisellä työllä. Toinen todella hyvä esimerkki seuran työstä on tämän vuoden budjetti. KooKoo:n julkisesti ilmoitettu tavoite liikevaihto on hieman yli 6 milj euroa ja pelaajabudjetti 2,1 milj euroa joka kertoo kuinka tehokas organisaatio on.
Kuten Tj Välimaa on kertonut, kaikkia kulua tarkkaillaan ja kun ihmisiä palkataan, pitää palkkaukseen olla tarve, Tj Välimaa on myös kertonut haastattelussa kuinka KooKoo:n tavoite on saada pelaajabudjetti 2,5-3,0 milj euroa tulevaisuudessa, se on hieno tavoite. Liiketoimintaa on laajennettu myös urheilun ulkopuollelle joka on Suomessa ainoa keino jolla voidaan saada kassavirtaa myös kun kausi on ohi ja alkaa seuraavan kauden valmistelut.
Kun on tullut seurattua tämän palstan kirjoittelua, ei voi kuin ihmetellä monen nimimerkin kirjoittelua. Haukutaan pelaajia, valmennusta organisaatiota, koskaan ei ole hyvin. Jopa kesken pelin haukutaan suoraan pelaajia tai valmennusta, aivan kuin lapset tai todella urpot olisivat kirjoittamassa.. Jos voitetaaan, ei kommentroida mitään tai jos kommentoidaan, ei silti ole mitään positiivista sanottavaa. Jos hävitään, haukutaan pelaajat ja valmennus tai koko organisaatio, ollaan potkimassa ulos milloin ketäkin. Kuinkahan moni näistä kirjoittajista oikeasti ymmärtää edes mitä kirjoittaa ?
Jääkiekko seura on yksityinen yhtiö jota koskee samat lait kuin muitakin yksityisiä yhtiöitä, ihmisiä ei voi potkia ulos noin vain. Jos kuitenkin työnantaja ja tekijä yhdessä pääsee sopuun työsuhteen lopettamisesta, se on toinen asia. Itse olen pyörittänyt sen verran eri yrityksiä, palkannut ja erottanut ihmisiä, joten tiedän kuinka hankalaa asiat voivat olla., Joten kannattaa miettiä mitä kirjoittaa, onko itsellä tarpeeksi tietoa asioista ennen kuin täällä' esittää anonyyminä mielipiteitään. Jos oikeasti kannatetaan seuraa, omien takana seisotaan niin hyvinä kuin vaikeina aikoina, mutta toki jokainen tallaa tyylillään.
Itse uskon ja toivon kuinka KooKoo menee tänäkin vuonna Playoff peleihin kuten neljänä viime vuotena, joukkue on omasta mielestä paras mitä Kouvolassa on koskaan nähty, itse tykkään miten joukkue on rakennettu. Mitä tulee valmennukseen, olen samaa mieltä mitä moni jääkiekko asiantuntia ja valmentaja on sanonut, Olli Salo on todella hyvä valmentaja ja itse olisin toivonut kuinka hän olisi jatkanut., tulokset puhuvat puolestaan, Olli Salon seuraava työ on hyvä esimerkki hänen arvostuksestaan jääkiekkopiireissä Suomessa. Kova on haaste, toivottavasti hän saa tarpeeksi aikaa ja onnistuu.
Olli Salon valmennustiimien tulokset ovat parhaat koko seuran historiassa, se on puhdas fakta, ei mielipide. On totta kuinka tällä kaudella on ollut haasteita mutta kun katsomme sarjataulukkoa, niin on monella muullakin seuralla mutta silti kaikki on vielä mahdollista, niin tasainen on sarja tällä hetkellä,
Joukkue pelaa ajoittain upeasti mutta tasaisuus puuttuu ja samaa on myös valmennus sekä pelaajat kertoneet haastatteluissa jos niitä seuraa ja kuuntelee.
Toivotaan kuinka löytyy se tasaisuus ja saadaan tulosta sekä vältytään suuremmilta loukkaantumisilta