Olen katsellut KalPan pelejä nyt tällä ajanjaksolla enemmän, kun pelejä on voitettukin. Ennen kautta hehkutin tuota Tomaa aika paljon, ja että sen lätkällä KalPa on korkealla. Syksyllä mietin, että pitääkö tässä syödä sanat, koska tuloksellisesti ei toiminut. Nyt toimii. Eilenkin HPK oli aika pyörityksessä muutamia hetkiä lukuunottamatta.
Toinen Sebok tuonne pitäisi vaan saada, sellainen joka saa sen kiekon aina sinne alueelle ja aiheuttaa paikkoja. Imo Tuomas Vartiainen on tällainen, hän pääsee aika kivasti omalla henkilökohtaisella taidollaan paikoilla, mutta se ratkaisu on aika heikko aina tekopaikoissa. Tosin vanha viisaus: Jos et saa paikoista maaleja, ei hätää, jos et pääse paikoillekaan, sitten on hätää. Eiköhän ne Vartiaisellakin rupea vähän paremmin uppoamaan jossain vaiheessa. Ja vaikka ei uppoaisi, hän saa paineen vastustajan päätyyn aika kivasti. Nämä siis peleistä joita minä olen nähnyt.
Pakkohan tuo Huttunen on nostaa. Vittu mikä kanuuna. Noita Iisalmessakin pääsi joitain todistamaan. Ehkä legendaarisin oli Suomi-sarja aikoina, kun ilman maalivahtia IPK haki tasoitusta ja kaikki paikat haettiin Huttusen laukauksen kautta. Mies rikkoi varmaan kolme mailaa sen aikana, mutta paine pysyi. Maalia ei syntynyt valitettavasti.
Eilen sai vihdoin sen ensimmäisen häkin, olihan siinä mahdollisuuksia jo aiemminkin. Olihan Huttunen muutenkin eilen loistava. Jos vähän liioittelen, niin Huttunen oli eilen kyllä tuon puolustuksen kuningas pelillisesti. Ei ehkä paras, mutta erittäin hyvä, ei ainakaan omiin silmiini yhtäkään isoa virhettä tehnyt. Syötöt napsui varmasti lapaan ja puolusti tilanteet muutenkin miehisesti. Eilen näin miehessä selkeän TOP-6 pakin Liigaan.
Toivottavasti saisi pelata ylivoimaa enempää, koska se on miehen selvä vahvuus (syöttäminen, laukaus), mutta vaatii kyllä liki täydellisen syötön, että lähtee itse laukomaan. Tosin, tuolla KalPan YV:llä kannattaisi vaan jakaa Huttuselle kiekkoa ja antaa miehen laukoa, tuskin prosentti ainaaan huononee.