Peliesitykset 2010 - 2011

  • 227 940
  • 846

lappee

Jäsen
Ei todellakaan ole hyvä merkki, jos valmentaja haukkuu julkisesti pelaajia. Voihan asialla tietysti olla myöskin kääntöpuoli, jolla yritetään sitten herätellä joukkuetta.
Toisaalta tuo herättely olisi pitänyt tapahtua paljon aikaisemmin.

Pudotuspeli viiva on mennyt jo jonkin aikaa sitten, sen voi tunnustaa. Veikkaukseni on, että pudotuspeleihin tarvitaan n.80 pistettä. SaiPalla on nyt koossa 34 pistettä, eli siitä laskemaan vaan paljonko voittoja ja pisteitä tarvitaan.

Tammikuun lopussa joukkueessa tapahtuu liikehdintää. Ketä joukkueesta lähtee tai ketkä käyvät sitten kaupaksi? Rikhard Lintner, Tero Koskiranta, Tomi Leivo, Carlo Grünn ja Jesse Saarinen. Ihan vaan siitä syystä, että kavereiden sopimukset umpeutuvat tähän kauteen ja jatkoja tuskin on luvassa.

Muitakin sopimuksia umpeutuu, mutta luulenpa että puolustajia ei Lintneriä lukuunottamatta ulkoisteta.

Koikkalainen sanoi haastattelussa, että silmät ja korvat pidetään auki tammikuun loppuun.

Maalivahti tilanne on myös mielenkiintoinen, ensi kautta ajatellen. Onko Bernard myytävien listalla vai haastaako sitten Myllyniemen? Jos SaiPa hankkii maalivahdin tammikuussa niin toinen maalivahdeista todennäköisesti lähtee.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Barneyn potkut eivät tosiaan joukkueen sisällä saaneet kovin laajaa ymmärrystä mutta asiat olivat pahasti pielessä jo ennen tuota tapahtumaa. On tietysti selvää että tuollaisen jälkeen se sitoutuminen joukkueeseen on pelaajien osalta varmasti ollut entistä vähäisempää, mutta Barneyn potkut eivät ole olleet missään nimessä mikään juurisyy tähän murheen alhoon. Ottaa aivoon pahasti, kun tilanne olisi voitu kuitenkin käyttää paremminkin omaksi eduksi ja joukkueen yhtenäisyyden paikkaamiseen sen sijaan että nimenomaan hajautetaan joukkuetta entisestään.

Käsittämätöntä.

Joukkueen tarrat vaan auton kylkeen ja megajurrissa ajelemaan autolla. "Mitä väärää se muka teki?"

Huvittuneena olen välillä seuraillut kun yökerhoissa heiluu pelaajia pää niin täynnä etteivät tahdo pysyä pystyssä. Tietyt herrat saisivat luvan jättää sen tupakankin pois vapaa-ajan vietosta, että jaksaa keuhkot sen 60 minuuttia. Että kymmenen joukkoon.. Sanoinkohan minä nyt vähän liian suoraan?
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Tuli eilisen matsin aikana Redestä mieleen, että mihin katosi se duunari-Rede? Joulutauon kummallakin puolella pisti silmään se, että Redenbach teki hyvin töitä myös puolustussuuntaan. Olisiko silloin agentti sanonut, että "nyt olisi uusi soppari tiedossa seuraan X, rupea antamaan näyttöjä." Nyt kun soppari on taskussa, ei enää tarvitse pelata, vaan voi taas vapaasti kiukutella. Mitään tietoahan minulla ei ole, mutta pisti vaan silmään Tylerin pelikurin heikkous eilisessä pelissä ja laskin (luultavasti väärin) 1+1.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Käsittämätöntä.

Niin mikä? Sekö että tilanne olisi voitu hoitaa toisellakin tavalla joka olisi tuonut vähän paremman lopputuloksen sekä seuran, pelaajan että kannattajien kannalta? Käsittämätöntä on se, että jollekulle "erilainen ratkaisu" tarkoittaa jotenkin rattijuopumuksen hyväksymistä.
 
Viestissäsi nostat esille muutamia seikkoja, kuten pelaajien leijumisen (=asenne!), yöelämän, vapaa-ajan vieton (=omatoimisen harjoittelun ja urheilullisen elämäntavan ylläpitämisen), joukkuehengen. Näistä yöelämästä minulla ei ole mitään hajua, mutta kaikki muu taitaa enemmän tai vähemmän kietoutua Redenbachin ympärille joten oletko ihan varma ettei kyseessä ole yksi merkittävistä tekijöistä kauden katastrofissa? Minun mielestäni on, viesti alkukaudesta joukkueen sisältä ja läheltä viittasi tällaiseen ja kauden eteneminen on vain jatkanut tuon elämistä toteen.

Ihan lonkalta näitä arveluita heitin, enkä voi mistään olla varma. Itselläni ei ole kanssakäymistä joukkueen kanssa, eikä näin ollen tietoa millaisia viestejä kuuluu joukkueen sisältä, mitä nyt lehdistä saa väillä lukea. En toki epäile, etteikö Redenbach voisi olla hankala tyyppi, mutta jos yhden kenttäpelaajan takia kaikki menee pitkin kautta päin helvettiä, olisiko tälle asialle sitten ollut jotain tehtävissä? Redenbach pihalle? Redenbach ruotuun, luulisi Selinin entisenä opettajana(?) osaavan käsitellä myös hankalampia tapauksia? Eikös aikanaan pistetty Sinisalokin pihalle heti kun ns. leijuntaa ilmeni.

Syitä/ syyllisiä etsiessä porukka tuntuu jakautuneen kahteen leiriin: toiset näkevät vikaa Selinissä/ valmennuksessa, toiset taas Redenbachissa. Itsestäni taas tuntuu että useammalla kuin yhdellä osa- alueella on epäonnistuttu. Voiko yksittäinen pelaaja ämpyilyllään saattaa koko joukkueen tilaan, jossa SaiPa ollut suurimman osan kaudesta. Yleensähän tulos on osiensa summa, paino monikolla.

Ja tuosta yöelämä heitosta: ei tule itse noissa kerhoissa pörrättyä joten varmahan minä en voi msitään olla, mutta kaveripiiristä kyllä kuulunut kovasti juoruja, joita itselläni ei periaatteessa ole mitään syytä epäillä. Vissiin siellä kyllä itse pääpirukin nähty aika ahkerasti pörräämässä.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
tilanne olisi voitu hoitaa toisellakin tavalla joka olisi tuonut vähän paremman lopputuloksen sekä seuran, pelaajan että kannattajien kannalta

Täydellisen oikeaoppista jälkiviisautta. Joukkue ei voittanut syksyllä eikä se ole voittanut nytkään vaikka mukaan on saatu kaksi maailmanluokan pakkia.

Kyllä minä ymmärrän sen, että asian olisi voinut hoitaa lievemmälläkin tavalla. Miksi olisi pitänyt? Miksi tulevaisuudessakaan pitäisi?

On asioita, jotka selittävät. Sitten on myös ihmisiä, jotka selittelevät. Kumpaakin laatua on SaiPassa ja sen ympärillä liian paljon. Jokainen kantaa vastuun itsestään aivan itse, pelaajien ja valmentajien pitäisi sen lisäksi kantaa vastuuta joukkueestakin. "Iso ruuvi päähän katastrofipelin jälkeen" -ratkaisumalli ei ole vastuunkantamista.

Vuosi sitten keväällä puhuttiin paljon urheilullisista askelista eteenpäin, seuraava on se että kulukevennyksiä saadaan aikaiseksi ohjaamalla löysäilijöitä ulospäin. Taloudellinen menestys seuraa urheilullista menestystä. Urheilullisuus ensin.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
En toki epäile, etteikö Redenbach voisi olla hankala tyyppi, mutta jos yhden kenttäpelaajan takia kaikki menee pitkin kautta päin helvettiä, olisiko tälle asialle sitten ollut jotain tehtävissä? Redenbach pihalle? Redenbach ruotuun, luulisi Selinin entisenä opettajana(?) osaavan käsitellä myös hankalampia tapauksia? Eikös aikanaan pistetty Sinisalokin pihalle heti kun ns. leijuntaa ilmeni.

Onhan tuota erilaisin konstein kai koitettu saadakin ruotuun? Pihalle olisin itse laittanut (kuten jokainen voi todeta lukemalla näitä viestejä syyskaudelta) kuten Sinisalon, mutta nyt taisi tulla vain se kysymysmerkki vastaan että kun puhutaan riittävän ison roolin pelaajasta niin eikö ollut kanttia laittaa ukkoa pihalle? Juttelin joulutauolla erään joukkueen jäsenen kanssa ja kyselin että vieläkös se Redenbach on ongelma joukkueessa ja vastaus kuului että ei se tällä hetkellä ole, kun ei ole paikalla. Eli vaikka kentällä ennen joulutaukoa esitykset olivatkin snadisti paremmat kuin syyskaudella, niin persoona sinänsä ei ole päässyt siitä yli että pelaa mielestään ansaitsemaansa huonommalla palkalla, ansaitsemaansa huonommassa seurassa.

Itsestäni taas tuntuu että useammalla kuin yhdellä osa- alueella on epäonnistuttu.

Se on selvää, että koko rintamalla tässä on kyykätty - ei vain yksittäisen pelaajan aikaansaannoksia, vaan ihan koko seuran leveydeltä on flopattu. Redenbachin olen nostanut keskusteluun vain siksi, että hän on näkemykseni mukaan omalla panoksellaan yksi iso osa tätä pannukakkua ja yksi niistä elementeistä jotka antoivat alkutahdit tälle lumivyörylle joka lopulta hautasi koko kauden alleen. Minun mielestäni sikäli kun nämä asiat pitävät paikkansa, on kannattajillakin oikeus saada tietää edes ripauksia niistä syistä jotka ovat tähän kauden kyntämiseen johtaneet.

Täydellisen oikeaoppista jälkiviisautta.

Ihanko totta? Vaikka siis mielipiteeni on ollut tämä jo heti käryn käytyä ilmi, niin tämäkö on sitä jälkiviisautta?

Sen lisäksi että olet tunnistanut ihmisiä jotka selittelevät niin voisit seuraavaksi tunnistaa SaiPan ympäriltä ihmisiä jotka vuodesta toiseen vain räkyttävät perässä laahaamassa "mää tiesin tän, aina menee vituiksi!" -mielipiteitään, ikinä et kuule näiltä kavereilta mitään rakentavaa tai omia näkemyksiä kuinka hommaa tulisi viedä eteenpäin, todella masentavia nimimerkkejä, koskaan ei mikään ole niinkuin pitäisi ja jälkeenpäin on kaikki taas arvattu menevän pieleen. En tiedä miksi tämmöiset ihmiset sitten SaiPaa seurailevat, kuvittelisi olevan vielä raskaampaa kuin omalta osaltani.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
...niin persoona sinänsä ei ole päässyt siitä yli että pelaa mielestään ansaitsemaansa huonommalla palkalla, ansaitsemaansa huonommassa seurassa.
Kannattaisi varmaan miettiä sitä ennenkuin vetää sitä puumerkkiä soppariin. Säälittävää, melkein yhtä säälittävää kuin se ainainen tuomareille kitinä. Tuossa lienee sitten se syykin, miksei se oman alueen puolustaminen ole oikein tahtonut luonnistaa.

...niin voisit seuraavaksi tunnistaa SaiPan ympäriltä ihmisiä jotka vuodesta toiseen vain räkyttävät perässä laahaamassa "mää tiesin tän, aina menee vituiksi!" -mielipiteitään, ikinä et kuule näiltä kavereilta mitään rakentavaa tai omia näkemyksiä kuinka hommaa tulisi viedä eteenpäin, todella masentavia nimimerkkejä, koskaan ei mikään ole niinkuin pitäisi ja jälkeenpäin on kaikki taas arvattu menevän pieleen. En tiedä miksi tämmöiset ihmiset sitten SaiPaa seurailevat, kuvittelisi olevan vielä raskaampaa kuin omalta osaltani.
Aika hyvin kiteytetty tämä lahko.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Jos tyhjennysmyyntiin lähdetään, niin voi jumalauta... se on sitten moro vaan. Selkeä merkki, että putoaminen ei haittaa. Luovuttamista, paskomista housuihin.

Ei se mitään sellaista tarkoita. Ilves myi muun muassa parhaan maalintekijänsä viime kaudella. Samaan vauhtiin oli lähdössä myös liigan ykköspakki, mutta tätä kauppaa ei lopulta tehty.

Joskus on tehtävä kipeitä ratkaisuja toiminnan jatkumisen turvaamiseksi. Pelaajien myyminen Mestikseen tippumisen uhalla on yksi sellainen ratkaisu.
 
Minun mielestäni sikäli kun nämä asiat pitävät paikkansa, on kannattajillakin oikeus saada tietää edes ripauksia niistä syistä jotka ovat tähän kauden kyntämiseen johtaneet.

Toki, hyvähän näistä on kuulla, etenkin kun useimmat meistä luultavammin julkisen tiedon tai cityjuorujen varassa.

Vaikka en epäile näitä juttuja Redenbachista, kuulostaa silti oudolta. Mitä on miehelle mahtanut tapahtua, mikä aiheuttanut moisen "persoonanmuutoksen"?

Jossain kritisoitiin Topon ulostamista, mutta kyllähän tämäkin menee vahvasti jälkiviisauden puolelle, sitä paitsi muistaakseni Toponkin otteissa oli nähtävissä asennevammaa jossain vaiheessa mennä kautta. Tiedä häntä olisiko tilanne sen valoisampi, kyllä se Topperikin osasi Reden järjestämiä maalipaikkoja tuhria.

Mitä näihin ainaisiin negailijoihin tulee, tuntuu että toiset oikein nauttivat siitä kun asiat menevät päin honkia. Sitä voi sitten toitottaa netissä ja estareissa, kuinka on aina sanonut että voi kun se SaiPa on paska. Mutta meitä on moneksi. Tämä kausi tarvitsee joka tapauksessa suuren luokan ihmeen jos tästä vielä haluaa jotain positiivista kevään korvilla löytää.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sen lisäksi että olet tunnistanut ihmisiä jotka selittelevät niin voisit seuraavaksi tunnistaa SaiPan ympäriltä ihmisiä jotka vuodesta toiseen vain räkyttävät perässä laahaamassa "mää tiesin tän, aina menee vituiksi!" -mielipiteitään, ikinä et kuule näiltä kavereilta mitään rakentavaa tai omia näkemyksiä kuinka hommaa tulisi viedä eteenpäin, todella masentavia nimimerkkejä, koskaan ei mikään ole niinkuin pitäisi ja jälkeenpäin on kaikki taas arvattu menevän pieleen. En tiedä miksi tämmöiset ihmiset sitten SaiPaa seurailevat, kuvittelisi olevan vielä raskaampaa kuin omalta osaltani.

Mä ainakin olen jo vuoden 2009 marraskuusta lähtien sanonut että Selinin johdolla Saipa ei tule ikinä menestymään, ja että mies olisi pitänyt potkia jo silloin pihalle. Eli ei ole mitään jälkeenpäin oikein arvattua. "Tiesin" sen jo ajat sitten.

Ja kannatan Saipaa siksi, että olen Etelä-Karjalassa syntynyt ja siellä melkein koko ikäni elänyt. En ole lähtenyt glory-hunttaamaan menestyvien joukkueiden perään, mulle ei ole koskaan ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin Saipa. Ei edes silloin kun seura käväisi divarissa. Mutta eihän se silti tarkoita sitä, että pitäisi tyytyväisenä lippua heiluttaa katsomossa maksua vastaan kun peli on jatkuvasti paskaa ja hyväksyä seuran tekemät virheet. Kyllä silloin pitää kritisoida kun on kritisoitavaa, ja nyt sitä on ja paljon.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja kannatan Saipaa siksi, että olen Etelä-Karjalassa syntynyt ja siellä melkein koko ikäni elänyt. En ole lähtenyt glory-hunttaamaan menestyvien joukkueiden perään, mulle ei ole koskaan ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin Saipa. Ei edes silloin kun seura käväisi divarissa. Mutta eihän se silti tarkoita sitä, että pitäisi tyytyväisenä lippua heiluttaa katsomossa maksua vastaan kun peli on jatkuvasti paskaa ja hyväksyä seuran tekemät virheet. Kyllä silloin pitää kritisoida kun on kritisoitavaa, ja nyt sitä on ja paljon.
Asiateksti.

Olen itsekin nyt asunut muuallapäin Suomea enemmän tai vähemmän yli 10 vuotta, mutta SaiPa pysyy. On pysynyt ja tulee pysymään. Pelasi sitten liigassa, Mestiksessä tai missä lie. Joitain asioita ei vaan vaihdeta. Meni syteen tai saveen.

Meininki silti ottaa päähän ja tuntuu välillä raskaalta, mutta sellaista se on. Kyllä jokaisella on oikeus kritisoida ja ne ketkä esim. kallista kausilippua maksaa, heillä eritoten on oikeus vaatia rahoilleen hyvää vastinetta. Huippu-urheilu ei ole sellaista, missä jaetaan pidemmän päälle mitään sympatiapisteitä ja eletään sillä, siinä halutaan nähdä oikeita saavutuksia. Yleisöä ei missään tapauksessa pidä syyttää, sillä se on aivan taatusti joukkueensa näköinen pidemmän päälle. Joukkue on väsynyt, myös yleisö on väsynyt, se mikä sinne hallille jaksaa muodostua ilta toisensa perään.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä tämä SaiPan takalukko taida yksittäistä pelaajaa tai valmentajaa vaihtamalla parantua. Koko organisaatio pelaajistosta johtoportaaseen tarvitsisi uusia tuulia ja freesejä ajatuksia.

Se taas on sen kokoluokan asia joka ei ihan äkkiä tapahdu.

Sillä välin pelaajista olisi vain otettava enemmän irti, vapaamatkustajista päästävä eroon ja löydettävä kasvupotentiaalia esim. omista junnuista. Kun pelilliset tulokset paranevat ja epäileväinen yleisö löytää taas hallille, paranee talouskin ja sitä kautta saadaan taas lisää pelimerkkejä kehittää joukkueesta play-off kelpoinen.

En lähtisi satsaamaan paljoa rahaa nykyporukkaan. Kyllä tuolla jengillä on pystyttävä parempaan ja löydettävä heistä ne ensi kauden kulmakivet. Tähdätään liigapaikan säilyttämiseen (vaikka pitkällä tähtäimellä edelleen liputankin mestisvierailun puolesta) ja taloudellisesti pidetään pää pinnalla niin taas on kesä edessä jne.

Tuohan on toisinto muutamasta viime kaudesta mutta kai se pikkuseuran toiminta ja eloonjäämiskamppailu sitten vai on tällaista reaalimaailmassa?
 

Karhuvaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja kannatan Saipaa siksi, että olen Etelä-Karjalassa syntynyt ja siellä melkein koko ikäni elänyt. En ole lähtenyt glory-hunttaamaan menestyvien joukkueiden perään, mulle ei ole koskaan ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin Saipa. Ei edes silloin kun seura käväisi divarissa. Mutta eihän se silti tarkoita sitä, että pitäisi tyytyväisenä lippua heiluttaa katsomossa maksua vastaan kun peli on jatkuvasti paskaa ja hyväksyä seuran tekemät virheet. Kyllä silloin pitää kritisoida kun on kritisoitavaa, ja nyt sitä on ja paljon.

Täysin sama. Kyllähän tässä alkaa itse kukin olla turhautunut joukkueen otteisiin ja ei vain enää jaksaisi. Liiganousun jälkeen on ollut tasan kaksi kautta, joita voisi sanoa menestyksekkäiksi ja muina kausina ei olla päästy edes sääläreihin - ja siitä noususta on jo 15 vuotta aikaa! En tämän myötä yhtään ihmettele, että Kisapuisto on vaipunut samanlaiseen kaamokseen kuin suurin osa kannattajista. Taaperrusta vuodesta toiseen ei vaan enää jaksa.
 

194800

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPV
Uskomatonta konttaamista eilinen vieraspeli Lahdessa. Suuri määrä SaiPa-faneja suurin toivein Isku-areenaan (allekirjoittanut mukana) seuraamaan, kuinka jumbosija jätetään muille ja vieraspisteet haetaan fanijoukon tukemana Lappeenrantaan. Turpiin tuli suurinumeroisesti ja pelin jälkeen Selin kertoi SaiPan pelaajilla Pelicans-pelissä olleen "lapaset hukassa". Minun mielestäni koko sillä harmaapukuisella kolmikolla vaihtoaition takarivillä on ollut enemmänkin kun "lapaset hukassa" jo pidemmän aikaa. Miten osataankin Selinin, Sannin ja Jamon johdolla hävitä juuri ne tärkeät matsit: viimekevään Ilves-peli 1-5 ja tällä kaudella molemmat Tepsi-pelit sekä eilinen Pelicans-matsi jälleen neljällä maalilla.Taitaa olla tällä "kolmen koplalla" kaikki palikat hukassa. Karsintasarja odottaa ja alkaa jo tuntumaan siltä, ettei sitäkään siinä tärkeimmässä seitsemännessä pelissä osata hoitaa kotiin. Jotain ryhtiä joukkueeseen valmentajakolmikon pitäisi saada ennenkuin pelaajien "kevätale" tammikuun lopussa alkaa.
Tuskin se Koikkalainenkaan enää mitään
"playoff-unia" näkee,vaan alkaa
pikkuhiljaa "hinnoitella" myytäviä pelaajia. Toivottavasti kumminkaan ei tehdä "ylimyyntiä", että olis edes sellanen
"jämäporukka", jolla ois jotain mahiksia taistella liiga-paikasta, taloushan on jo tältä kaudelta valmiiksi "kuralla".
 

ahal

Jäsen
Makia voitto taas Lugusta, kiitos sputnikit! Hyvällä jalalla keltamustat olivat liikkeellä, ja kun puolustus pitää Jereä myöten, niin kahdella maalillakin voi voittaa. Sikäli rohkaisevaa jatkoa ajatellen, ettei noita kiukkuisia ulkkareita välttämättä montaa tarvita voiton saavuttamiseksi, pari "kiintiösellaista" (kun ovat joukkuepelaajia) riittää. Lukon vastaavat miljonamiehet jäivät lähes näppejään nuolemaan, Petrun kavennus ei paljoa lohduta.

Tuolle Flinkille voisi tarjota jo kottia ensi kaudesta, että tulepas Lappeeseen. Kolme peliä ja kaikissa pisteillä. Siinä sivussa Capokin sai pinnan pitkästä aikaa. Lintnerille taas hirmuminuutit ja +2, vaikka jäähyilikin välillä.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Makia voitto taas Lugusta, kiitos sputnikit! Hyvällä jalalla keltamustat olivat liikkeellä, ja kun puolustus pitää Jereä myöten, niin kahdella maalillakin voi voittaa.

En halua nyt pilata fiiliksiä, mutta SaiPan tasonen joukkue ei nyt valitettavasti pysty illasta toiseen pitämään omaa päätä noin hyvin. Silloin kun pystyy niin voitto tulee jos saadaan enemmän kun 1 maali tehtyä. Se on trendi tällä hetkellä ja kaudella.
 

ahal

Jäsen
En halua nyt pilata fiiliksiä, mutta SaiPan tasonen joukkue ei nyt valitettavasti pysty illasta toiseen pitämään omaa päätä noin hyvin. Silloin kun pystyy niin voitto tulee jos saadaan enemmän kun 1 maali tehtyä. Se on trendi tällä hetkellä ja kaudella.
Joo ei, nautitaan nyt täysillä pari päivää näistäkin pisteistä, tyylistä viis. Vaikka mulle riittää ne pari maalia per matsi, jos omiin menee korkeintaan yksi. Puolustuksen kautta siis. Se lienee helpompi tapa toimia kuin aina vaikea maalinteko. Ja jos edes joka toinen peli näin voitetaan niin... Vielä parempi jos kotona voitettais.
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ranskalaisin viivoin hieman ajatuksia pelistä:

- Hyvä taistelu joukkueelta ja tärkeät pisteet. Tällä viikolla vielä pelit Jokereiden vieraana Helsingissä ja lauantaina kotona Jypiä vastaan joten helppoja pisteitä ei ainankaan ole luvassa.

- Paremmalla viimeistelyllä olis kyllä voitu tehdä 4-5 maalia lisää, mutta kyllä tämäkin kelpaa.

- Tuomiselta huono peli, välillä ei meinannut millään saada kiekkoa omien lapaan.

- Redenbachia ei ole ikävä. Tero Koskiranta stunttasi häntä mainiosti.

- Lintneriltä tuli muutama harhasyöttö ja kaksi turhaa jäähyä. Muutenkin ajoittan hieman laiskanoloista pelaamista.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
- Redenbachia ei ole ikävä. Tero Koskiranta stunttasi häntä mainiosti.

Ylivoimalla oli välillä vähän ikävä kun playmaker puuttui oikeastaan kokonaan ja Lukko otti pakit viivasta tarkkaan, tasakentällisin pärjättiin kyllä oikein hyvin ilmankin.

Jos unohdetaan maalinteon vaikeus ja Tuomisen koomailut niin kokonaisuutena tänään joukkueelta erittäin ehjä ja hyvä peli, toivottavasti sama meno jatkuu torstaina.
 

haltija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Ylivoimalla oli välillä vähän ikävä kun playmaker puuttui oikeastaan kokonaan ja Lukko otti pakit viivasta tarkkaan, tasakentällisin pärjättiin kyllä oikein hyvin ilmankin.

Kyllähän Tyler on omaa luokkaansa ylivoimapyörittelyssä. Tosiaan tasakentällisin mentiin ihan pirteästi, eikä Reden yksinkuljetteluja ja kiekonmenetyksiä nähty. Välillä tuntuu että hyvä momentum menee hukkaan kun menetetään kiekkoja jatkuvalla syötöllä hyökkäyspäässä, eikä saada jatkuvaa painetta aikaiseksi.

Summa summarum: Ehkä Redenbachia voisi peluuttaa hieman vähemmän tasakentällisin ja vielä enemmän YV:llä jos se on mahdollista. Välillä kun tuntuu että kundi surffaa joka toisessa ketjussa tasavoimallakin ja väsähtää (kukapa ei väsähtäisi?), jolloin virheitä alkaa kasaantua ja pirteä hyökkäyspeli menee munilleen.
 

koutsiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Hokki, Man Utd
- Tuomiselta huono peli, välillä ei meinannut millään saada kiekkoa omien lapaan.

- Lintneriltä tuli muutama harhasyöttö ja kaksi turhaa jäähyä. Muutenkin ajoittan hieman laiskanoloista pelaamista.

Tuominen palasi taas alkukauden tasolleen muutaman hyvän esityksen jälkeen. Onneksi muu joukkue oli taas nostanut tasoaan. Paulikin oli mielestäni todella loistava, vetokin onnistui normaalia paremmin. :)

Lintneriin, muutama minuutti peliajasta pois voisi vähentää noita harhasyöttöjä (osa syy toki myös vastaanottajissakin) ja jäähyilyä. Ja terävöittäisi kenties pelaamistakin, nyt ehkä rasituksen takia "joutuu" välillä pelaamaan vähän laiskemman puoleisesti, ollen silti vähintäänkin hyvä.
Mielestäni yksi jäähyistä tuli juuri sen seurauksena kun oli ihan puhki oltuaan toista minuuttia kentällä putkeen. Yksi jäähyistä taas ei mielestäni ollut edes jäähyn paikka, mutta tämähän on tuttua tässä meidän SM-liigassa.
 
Viimeksi muokattu:

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Lintneriin, muutama minuutti peliajasta pois voisi vähentää noita harhasyöttöjä (osa syy toki myös vastaanottajissakin) ja jäähyilyä. Ja terävöittäisi kenties pelaamistakin, nyt ehkä rasituksen takia "joutuu" välillä pelaamaan vähän laiskemman puoleisesti, ollen silti vähintäänkin hyvä. Mielestäni yksi jäähyistä tuli juuri sen seurauksena kun oli ihan puhki oltuaan toista minuuttia kentällä putkeen. Yksi jäähyistä taas ei mielestäni ollut edes jäähyn paikka, mutta tämähän on tuttua tässä meidän SM-liigassa.

Niin ennen sitä kampitusjäähyä Lintner oli viettänyt kentällä jotain kolmisen minuuttia, ei ihme että hapotti. Kait se vois herra itsekin välillä lähteä sieltä kentältä pois.
 

atsku

Jäsen
Redenbachia ei ole ikävä.

Minä henkilökohtaisesti luulen että Redenbach on se käärme paratiisissa. Miehen pois potkimisella, ehkä menetetään 40-50 pointsin mies, mutta joukkuehenki voisi nousta roimasti. Pisteet eivät aina ole se ainoa mittari, kun puhutaan hyvästä pelimiehestä joukkueurheilulajissa. Mieshän on päivän selvä omaan pussiin pelaaja. Ei häntä enää kiinnosta SaiPan menestyminen tahi menestymättömyys.
 

koutsiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Hokki, Man Utd
Minä henkilökohtaisesti luulen että Redenbach on se käärme paratiisissa. Miehen pois potkimisella, ehkä menetetään 40-50 pointsin mies, mutta joukkuehenki voisi nousta roimasti. Pisteet eivät aina ole se ainoa mittari, kun puhutaan hyvästä pelimiehestä joukkueurheilulajissa. Mieshän on päivän selvä omaan pussiin pelaaja. Ei häntä enää kiinnosta SaiPan menestyminen tahi menestymättömyys.

Ottamatta enää enempää kantaa Redeen, niin kyllähän enemmän joukkueelleen pelaaminen parantaisi hänen osakkeitaan mahdollisen työnantajan silmissä (ellei sitten ole jo nimeä jossain paperissa), kuin omien pisteitten kerääminen "välittämättä" miten joukkue menestyy.

Outo juttu, jos tietää ettei jatka nykyisessä jengissä tai on nimet jatkosopparissa....monesti sitten pelaaminen loppuu...mennään miten mennään.

Ammattilaisia näiden pitäisi olla, tehdä työnsä niin hyvin kuin mahdollista oli tulevaisuus sitten muualla. Aina pitäisi kuitenkin tehdä työt loppuun asti parhaalla mahdollisella tavalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös