Tuntui että ykköskentässä oli jotain loksahtanut kohdilleen.
Iikka piti kiekkoa, käytti Jasekia syöttölautana ja Jasek pystyi itsekin viemään kiekkoa eteenpäin samalla kun Smejkal teki tilaa ja oli koko ajan todella vaarallinen. Smejkalissa on jotain mistä itse pidän valtavasti, niin hyvin pelaa tällä hetkellä joukkueelle, hakee tilanteisiin ja pystyy pelaamaan kiekolla vahvasti. Jos jatkaa samalla tavalla, on huikea jätkä. Toivottavasti ei feidaa jossain vaiheessa, kuten Tapparan fanit jaksavat muistuttaa miten viime kaudella kävi, vaikka Smejkalin itsensäkin sanomana jotain meni sekaisin joukkueen sisällä jne.
Vesaaja on mulla melko uusi tuttavuus, mutta pakko sanoa että jätkä pelasi miehekkäästi kyllä, yllättävän hyvin. Kokoonpanoon on pitkä matka, mutta muutamia pelejä uskaltaa jo antaa.
Tukiaisessa on kyllä se joku ominaisuus X joka on harvassa pelaajassa, tykkään siitä miten pitää kiekkoa ja on ovela kiekon kanssa, tosi paljon hienoja pieniä asioita ja siirtoja. Kun tykkään verrata pelaajia keskenään, niin mulle tulee Timo Pärssinen mieleen vahvasti siitä miten suojaa kiekkoa vaikkei ole iso, namustelee takatolpille, kiemurtelee kiekon kanssa jne.
Haatanen on koko ajan ihan siinä ja siinä että tuleeko tästä kaverista kova pelaaja vai jääkö piippuun. Vertailukohta ihan luistelua myöden on Antti Miettinen, mutta Miettisen suoraviivaisuus maalia kohti oli ihan eri tasolla, sitä Haatanenkin kaipaisi, nyt ajaa kohti kulmia ja usein eri rytmissä muiden ketjun kavereiden kanssa, en tiedä johtuuko se Haatasen vajaasta pelisilmästä vai siitä ettei ketjukaverit ole osunut kohdilleen missään vaiheessa.
Hämäläinen jää näillä näytöillä samaan rooliin kuin Roope Elimäki, eli jonkinlainen peruspelaaja kolmos-nelosketjuun, toivottavasti neloseen. Pelannee alivoimaa ja ottaa aloituksia. Ei muuta.
Mielenkiintoista nähdä miten Aatu Jämsen löytää paikkansa, kun Tukiainen on pakottamassa itseään kokoonpanoon.. Vai työntääkö Aatu Juuson taka-alalle?
Tällä hetkellä mun kokoonpano, olettaen että Nordgren ja Kivenmäki olisi pois, näyttäisi tältä:
Smejkal - Jasek - Kangasniemi
Haatanen - Nikkanen - Roine
Tukiainen - Vilén - Tyrväinen
J.Jämsen - Hämäläinen - A.Jämsen
Nordgren - Kivenmäki nousee niiden tiloille joilla ei kulje, uskoisin että Kivenmäki menee kakkoseen ja Nordgren kolmoseen tai jopa kakkoseen jos lähtee homma toimimaan. Nordgren voisi pelaajatyyppinä sopia Vilénin vierelle kyllä.
Mun mielestä voi ihan hyvin hiljalleen ajaa jätkiä sisään eikä tarvitse väkisin alkaa heittämään kehiin. Molemmat voi vetää ylivoimia ja saada siitä itseluottamusta ja tuntumaa kasaan.