Pelicans pudotuspeleissä keväällä 2021

  • 42 525
  • 283

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Kyllähän 1-1 on meille tuolta reissulta hyvä tulos ja antaa oikeasti uskoa tähän sarjaan. Nyt pelataan kahdesti kotona.

Eilen oltiin telineissä 50min, mutta toisaalta pienet numerot antavat uskoa, että joukue pystyy suorittamaan OK myös paineen alla. Vastaavasti maalintekopaikkoja ei montaa ollut eli niiden hassaaminen on suurta vääryyttä.

Tänään vähän palauttelua ja huomenna lähdetään jatkopaikan metsästykseen.
 
Viimeksi muokattu:

Koffeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
PELICANS & SUOMEN PAINIMAAJOUKKUE
Lindroosille ehdottomasti lisää peliaikaa. Suorittaa hyvällä tasolla illasta toiseen ja on jämäminuuteillakin näyttänyt sitä kaivattua kovuutta ja tunnetta. Liikkuu muuten isoksi mieheksi yllättävän hyvin. Ainakin vauhtia putkissa tuntuu olevan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Laakso out, Rajaniemi in. Tyrväinen myös ulkona kokoonpanosta.
 

nikez37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tyrväinen sivuun, Tanus kakkosen laidalle Veikkauksen mukaan. Anttia kaivattaisiin kyllä näihin peleihin..

Sadasosan jäljessä Wenzeliä :D
 

Lht03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nupen Pelicans
Tanus tsekkien kanssa ja Tyrväinen pois kokoonpanosta Veikkauksen mukaan, nelosessa Roine Hämäläisen ja Haatasen kanssa.

edit. hidas
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onhan tuo kakkonen ollut ihan purjeessa omissa. Ei siis mikään ihme, että siihen koitetaan jotain uutta.

Tanusko on ratkaisu tähän? Epäilen vahvasti. Luulen, että Tyrväinen ei syystä tai toisesta pysty pelaamaan, joten Tanus on taas otettu yläkenttiin näyttämään sitä salattua potentiaalia, joka ei koskaan tule esiin.

Vastustaja pelaa parhailla kavereilla ja rotaatiossa on vielä laatua. Tässä näiden kahden joukkueen ero materiaalin suhteen.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onhan tuo kakkonen ollut ihan purjeessa omissa. Ei siis mikään ihme, että siihen koitetaan jotain uutta.

Oli edellisessä pelissä, joo. Joutuivat useaan otteeseen väsyneinä puolustamaan, ja Tyrväisen tekemisessä se näkyi isosti. Hyökkäyspäässä ovat olleet aikamoinen ase, kun ovat kulmissa kiekkoon päässeet.

Jännä, että jo ekassa pelissä vaikeuksissa ollut Jämsen nousee takaisin ja Tanus kakkoseen. Gymer olisi itsellä ensimmäinen joka nousisi kokoonpanoon jos noista kolmesta pitäisi valita.

Näillä mennään, katsotaan kuinka paljon joudun sanojani syömään taas illalla.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tanusko on ratkaisu tähän? Epäilen vahvasti. Luulen, että Tyrväinen ei syystä tai toisesta pysty pelaamaan, joten Tanus on taas otettu yläkenttiin näyttämään sitä salattua potentiaalia, joka ei koskaan tule esiin.

Vastustaja pelaa parhailla kavereilla ja rotaatiossa on vielä laatua. Tässä näiden kahden joukkueen ero materiaalin suhteen.

Itse olisin laittanut Roineen kakkoseen ja Gymerin tai Tanuksen kolmoseen. Tyrsky varmaan tulee takaisin pienen huilin jälkeen.

Mutta luotan, että siellä on kavereita jotka tietävät nämä jutut paremmin kuin allekirjoittanut.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mä olisin myös pistänyt Roineen kakkoseen [tirsk!].
Se menee jotenkin ihan hukkaan tuossa Hämäläisen ketjussa, kun Hämäläisestä ei ole muuta hyötyä kun alivoimalla.
En mä nähnyt että Jämsen mitenkään erityisesti olisi ekassa pelissä ollut purjeessa, vaan toi kiekkoa ylös kivasti, mutta en usko että siitä koskaan mitään kauheaa laitavääntäjää tulee, mutta jalkoja, käsiä ja kovaa karvaamista tuo, eli just sitä mitä Tepsin pakeille pitäisikin antaa, eli painetta.
Gymer on ollut ihan ok pelaamissaan peleissä, mutta jotenkin tuntuu että se ei kyllä saa mistään sisään, vaikkakin jalkoja löytyy ja pääsee paikoille, eli en tiedä mitä sekään olisi tuonut lisää kokoonpanoon.

Sanokaa mun sanoneen, Tanus tulee tänään taklaamaan ja taistelemaan eniten mitä koko kaudella, uskon että se näkee itse tässä näyttöpaikan ja jättää kaiken kentälle.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Sanokaa mun sanoneen, Tanus tulee tänään taklaamaan ja taistelemaan eniten mitä koko kaudella, uskon että se näkee itse tässä näyttöpaikan ja jättää kaiken kentälle.
Varmasti tulee, eihän tuossa mitään muuta vaihtoehtoa ole. Kauden paras peli pelattava ja kylkeen vaikka vielä maali olisi tilauksessa kiitos !
 

Jahva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sanokaa mun sanoneen, Tanus tulee tänään taklaamaan ja taistelemaan eniten mitä koko kaudella, uskon että se näkee itse tässä näyttöpaikan ja jättää kaiken kentälle.
Ai kuten tiistaina? En tainnut edes huomata miestä kentällä. No toivotaan parasta ja pari maalia!
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yllättävän hyvin ollaan rimpuiltu maalin pelejä siihen nähden, että vastustaja on ollut kaksi peliä parempi erikoistilanteissa, maalivahtipelissä ja kamppailupelissä.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Huomenna Hämäläinen vilttiin ja Toivola tilalle. Ykkös yvee pakki vaihtoon , ei Jalvanti huono ole, mutta siihen tarvitaan oikeasti joku joka osaa toimittaa kiekkoa maalille ja pystyy nopeisiin ratkaisuihin. Nyt Jalvanin liike on hidas.
 

MrTriangle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kangasniemi-Björninen-Merelä
Cerveny-Chlapik-Tyrväinen
Nieminen-Vilen-Jämsen
Roine-Toivola-Haatanen

Lindroos-Vainio
Almari-Bergman
Laakso-Jürgens
Jalvanti

Päivän peliä näkemättä siitä lääkkeet huomiseen matsiin. Hölö hei, saa käyttää.

Nyt mitataan, kuinka sitkeä jengi todellisuudessa on :)
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Harmi kun ei Elimäki ole päässyt pelamaan, olisi laittanut sen tai Toivalan huomiseen peliin. Roope on hyvä aloittaja ja tosi kova avee pelaaja ja varsinainen räkämaalien mies.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kangasniemi-Björninen-Merelä
Cerveny-Chlapik-Tyrväinen
Nieminen-Vilen-Jämsen
Roine-Toivola-Haatanen

Lindroos-Vainio
Almari-Bergman
Laakso-Jürgens
Jalvanti

Päivän peliä näkemättä siitä lääkkeet huomiseen matsiin. Hölö hei, saa käyttää.

Nyt mitataan, kuinka sitkeä jengi todellisuudessa on :)
Tanus oli ihan ok tänään, pitäisin kokoonpanossa ja Gymer mukaan tuomaan jalkoja. Hämäläinen, Jämsen ja Haatanen poppareille.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Harmi kun ei Elimäki ole päässyt pelamaan, olisi laittanut sen tai Toivalan huomiseen peliin. Roope on hyvä aloittaja ja tosi kova avee pelaaja ja varsinainen räkämaalien mies.
Elimäkihän on päässyt tänä keväänä Nybro Vikingsin paidassa pelaamaan neljä karsintaottelua, joissa merkkauttanut tehot 3+4. Miten se sitten liittyy Pelicansin pudotuspelikevääseen, niin se on toinen asia.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Huomenna Hämäläinen vilttiin ja Toivola tilalle. Ykkös yvee pakki vaihtoon , ei Jalvanti huono ole, mutta siihen tarvitaan oikeasti joku joka osaa toimittaa kiekkoa maalille ja pystyy nopeisiin ratkaisuihin. Nyt Jalvanin liike on hidas.

Äärettömän vahva tämä.
Hämäläinen on ihan turisti, häviää tilanteita, ei saa syöttöjä omilleen ja näyttää just siltä pelaajalta mitä mä olen joulun jälkeen ihmetellyt että miten se aina vaan pysyy kokoonpanossa..
Jalvanti on kiva pelaaja, muttei saisi olla yv-pakkina, ei vaikka kätisyys jotenkin olisi syynä siihen.. Joku Veeti Vainio puree samalla penkillä tuppea, vaikka oli viime kaudella todella hyvä nimenomaan ylivoimalla pyörittämässä peliä ja takaisi myös paremman laukauksen, tai edes laukaisu-uhan, kun nyt Tepsi on hienosti lukenut sen B-pisteen kaarelta toiselle syötön pois, kun tiedossa on ettei Jalvanti kuitenkaan laukaise, niin turha sitä on peittää ja siksi Tepsin nelikko pelaa tosi syvällä, jolloin Iikka-Björninen- Cerveny ei saa tilaa maalin lähellä.
Jos siellä pitää olla leftin pelaaja siniviivalla, niin jumalauta, pistäkää sinne Chlapik ja sen paikalle toiselle puolelle Vilén.

On kyllä pakko sanoa että on todella rajua vääntöä toi peli, todella raskaita vaihtoja kun Tepsi painaa Pelicansin jätkät laitoihin, eikä päästä niitä pelaamaan luistelukiekkoa. Raipe on kieltämättä lukenut oikein millaista peliä Pelicansia vastaan pitää pelata, vähän oon siitä kateellinen. Just toi että alivoimalla ne painostaa älyttömästi mutta kun kiekko rauhoittuu, vetäydytään todella tiiviiksi, sitten tää pelin vieminen laitavääntöihin, Tepsi laukoo paljon ja aina maalia kohti jne. Fiksua Raipelta, kun taas Pelicansin pitäisi enemmän päästä vauhdissa yli keskialueen ja välttää väsyttäviä vääntöjä jne.

Onkohan Kangasniemellä muuten se vamma häiritsemässä, kun liike on melko jähmeää, eikä kelaa sitä vauhtia siihen tapaan mitä yleensä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös