Otteluissa on käynyt tällä kaudella väkeä vähemmän kuin mitä olisin odottanut. Avausmatsissa KalPaa vastaan oli siedettävä yleisömäärä, samoin kuin Jokereita vastaan. Olisin kyllä odottanut Kerhoa ja Tepsiä vastaan ~500 katsojaa enemmän per matsi. Nyt ollaan kuitenkin aallonharjalla menestyksen suhteen, ja tällä hetkellä ollaan viime kauden keskiarvossa, vaikka silloin mukaan mahtui pitkiä sukelluksia pelin tasossa. Jos tässä tilanteessa käy 3500-3700 katsojaa, niin kuinka paljon käy jos peli ei koko ajan kuljekaan näin hyvin?
Vielä ei ole aihetta paniikkiin, mutta 1000 katsojaa joka on tähän mennessä "jäänyt puuttumaan" on sekin maksanut tukun euroja seuralle. Jokainen voi laskea itse. Tällä menolla ei paljoa ensikaudelle kerry varoja budjetin kasvattamiselle.
Mistä sitten johtuu ettei "huuma" ole edes viime kauden tasolla? Onko runkosarjamatsit jo liian laimeaa viihdettä täällä kun on pelattu muutama playoffs-ottelu? Onko markkinoinnissa tehty kaikki tarvittava? -1200 myytyä kausaria on kuitenkin aika vähän. Selitys on että "täällä ei perinteisesti myydä paljoa kausareita". Pitäisikö asialle tehdä jotain? Nyt vaan kausareita myyntiin 30:n pojon alennuksella, niin saataisiin lisää kaljan lipittäjiä halliin. Nyt kun seura käärii rahat ravintolatoiminnasta, niin kait olisi hyvä saada mahdollisimman paljon janoisia/nälkäisiä ihmisiä katsomoon (ja ravintolaan).
En ole markkinoinnin(kaan) ammattilainen, mutta tuntuu ettei mitään kovin mullistavaa ole tehty sillä saralla. Esim. naiset puoleen hintaan tyyppisiä kampanjoita voisi koittaa. Tai ottelulipulla olut/kahvi/limppari ilmaiseksi. Onko mainontaa kohdistettu riittävästi kaikkiin potentiaalisiin katsoja-ikäryhmiin? Samanlainen mainonta ei varmasti pure kaikkiin jne.
Tämä nyt oli vain tämmöinen sektio (hätäsynnytys) tähän kohtaan, mutta kun pelillisistä asioista ei ole paljoa mussuttamista, niin jostain täytyy avautua.
Vielä ei ole aihetta paniikkiin, mutta 1000 katsojaa joka on tähän mennessä "jäänyt puuttumaan" on sekin maksanut tukun euroja seuralle. Jokainen voi laskea itse. Tällä menolla ei paljoa ensikaudelle kerry varoja budjetin kasvattamiselle.
Mistä sitten johtuu ettei "huuma" ole edes viime kauden tasolla? Onko runkosarjamatsit jo liian laimeaa viihdettä täällä kun on pelattu muutama playoffs-ottelu? Onko markkinoinnissa tehty kaikki tarvittava? -1200 myytyä kausaria on kuitenkin aika vähän. Selitys on että "täällä ei perinteisesti myydä paljoa kausareita". Pitäisikö asialle tehdä jotain? Nyt vaan kausareita myyntiin 30:n pojon alennuksella, niin saataisiin lisää kaljan lipittäjiä halliin. Nyt kun seura käärii rahat ravintolatoiminnasta, niin kait olisi hyvä saada mahdollisimman paljon janoisia/nälkäisiä ihmisiä katsomoon (ja ravintolaan).
En ole markkinoinnin(kaan) ammattilainen, mutta tuntuu ettei mitään kovin mullistavaa ole tehty sillä saralla. Esim. naiset puoleen hintaan tyyppisiä kampanjoita voisi koittaa. Tai ottelulipulla olut/kahvi/limppari ilmaiseksi. Onko mainontaa kohdistettu riittävästi kaikkiin potentiaalisiin katsoja-ikäryhmiin? Samanlainen mainonta ei varmasti pure kaikkiin jne.
Tämä nyt oli vain tämmöinen sektio (hätäsynnytys) tähän kohtaan, mutta kun pelillisistä asioista ei ole paljoa mussuttamista, niin jostain täytyy avautua.