UJ Saarisen mukaan hankintalistalla vielä 2 pakkia ja 3 hyökkääjää. Pakeista puhui että kiekollinen ja sitten se jämäkkä pakki joka tuo kokoa maalin eteen.
Hurrille ja Pietilälle kaavaillaan isoja saappaita ja Pekkalasta pyritään riuhtomaan maalintekopotentiaali irti mitä miehellä rutkasti on. Ei siis ole kaavailtu mihinkään Heinola-Lahti akselille.
Pyrkimys on saada "varmoja pelaajia" tulosyksikköön, eli arvat ala Esposito jätetää pois laskuista.
Runko on nyt ihan hyvä ja suunta todellakin oikea jos Saarisen visiot rakentamisesta käy toteen.
-Kiekollinen pakki
-Puolustava pakki
-Ykkössentteri
-Maalintekijä
-Hyökkääjä johonkin rooliin.
Siinä on Saarisen puheiden mukainen hankintalista ilman järjestystä.
Nyt alkaa vaikuttaa ihan positiiviselta kyllä. Nyt kaikki riippuu vaan siitä ketä Saarinen pitä sitten kiekollisen pakkina, ykkössentterinä jne. Jos tulee jotain tyyliin Saarenheimoja yms. ykköseen niin sitten ihmettelen. Toivottavasti tulee sellaisia hakuja, jotka ovat osoittaneet hyvän peruspelaamisen tason pisteiden mielessä, mutta lopullinen läpimurto on tekemättä. Nämä pelaajat olisivat realiteettia Pelicansille. Tietenkin yksi tai kaksi pelaajaa on pakko olla sellaisia, jotka kykenevät varmasti niitä pisteitä tekemään ja otteluita ratkomaan. Jos kaikki nuo Saarisen haut toteutuvat, niin itse ainakin olen ihan innoissaan ensi kaudesta.
Pekkala tosiaan ihan hyvä haku rotaatioon, onkohan kaavailtu Taviksi Tavin paikalle Immosen ja Sopasen kanssa pelaamaan? Toivottavasti Pekkala onnistuu eikä ole Dickenson vol 2.0!
Hurrin ja Pietilän isoista saappaista pitää olla onnellinen. Kerrankin annetaan omille junnuille näytönpaikka ja luottoa, jonka ovat ansainneet etenkin viime kauden lopun peleissä. Hurrista odotan paljon, Pietilää kohtaa on muutamia varauksia, mutta toivottavasti tekee sen lopullisen läpimurron! Ennen tätähän Pietilä ei ollut ansainnutkaan paikkaansa kokoonpanossa, mutta mielestäni viime kauden loppu oli sen verran vahva, että ansaitsi paikkansa, plus rightin pakki ja suht hyvää kiekollista pelaamista parhaimmillaan, eli paikkansa on ansainnut minun silmissäni.