Vieläkin ihmettelen tätä negatiivisuutta. Samoin sitä että hyökkäykseen pitäisi hankkia vähintään kaksi kovaa tekijää, mun mielestä tässä vaiheessa yksi, se ns. ykköstykki riittäisi, se joka pelaisi Jasekin rinnalla ja pistäisi mustaa verkkoon, eli se Smejkalin korvaaja. Muuten ei olla heikennytty kovinkaan merkittävästi, vaikka ei vahvistuttukaan, vielä.
Jos pakistoon tulisi vain kaksi pelaajaa, niin niiden pitäisi olla tasoltaan aika pirun kovia, sellaisia joiden odotusarvo voisi olla Erosen luokkaa viime kaudella vaikka pelaisivatkin eri roolista, mutta taso olisi se, niin silloin voisi riskillä lähteä kauteen niillä plus jollain junioreilla ja katsoa rauhassa lisää pakkeja.
Joku Riihinen ja Peliittojen Arola voisi vetää ihan hyvin rajoitetussa roolissa vuorotellen pari peliä sieltä täältä.
Toistan ärsyttävästi itseäni, mutta pelaajamarkkinat tulevalla kaudella tulevat olemaan sellaiset että kesken kauden on mahdollista saada kovia pelaajia hyvällä hinnalla, kun noiden rahaliigojen pelaajapaikat täyttyvät.
Toistan myös sitä että me ollaan "hankittu" Liigan parhaaksi valittu sentteri, yksi Liigan tehokkaimmista pakeista ja yksi Liigan tehokkaimmista laitureista. Vaikka ne pelasi meillä jo aiemmin, ne voi laskea uusiksi hankinnoiksi.
En usko että meilläkään kaivellaan munia toimistolla, lähinnä yritetään varmasti löytää hinta-laatusuhteeltaan sellaisia pelaajia että meidän tasoinen joukkue voisi hankkia niitä mahdollisimman monta ja mahdollisimman laadukkaita. Itselläni on Laukkaseen kova luotto aiempien näyttöjen perusteella, niin hyvin siellä on löydetty näitä tähtiä ulkomaalaisista pelaajista joihin kukaan ei oikein uskonut [ei edes täällä], paitsi Jasek, se oli aika varma tähti, minne vaan olisi mennytkin. Vitustako me tiedetään miten siellä painetaan duunia samaan aikaan kun me runkataan sohvalla jollekin Laschin läpiajolle vuodelta 2012 ja kirotaan kun jotkut täysin ylimitoitetut huhut Tomasekista, Komarovista ja Filppulasta ei toteudukaan. Kaikkihan haluaisi noita valmiita pelaajia, mutten mä halua että mun Pelicans pistää johonkin yhteen pelaajaan mitään ns. laurikorpikoski -lukemia.
Näistä Saipaan nyt tulleista Pospisil on pelaaja joka voi johtaa joukkuetta tai tuhota joukkueen sisältäpäin. Vaikka pelaajana todellakin pidän siitä, en tiedä ottaisinko mieluusti omaan pukukoppiini sen. Virta tosin osaa kaiketi käsitellä sitä.
Descheneaun olisin ottanut meillekin mieluusti, muttei todellakaan ole varma pistenikkari, vaikka kovasti sen pelityylissä hyvää näenkin. Luulen että kaikesta huolimatta jos Tepsissä katsomossa istunut kaveri olisi meille tullut, olisi täällä itketty sitä. On pelaaja joka voi lähteä kuukauden jälkeen pois tai vastaavasti olla pistepörssin TOP10:ssä.
Fitzgerald on täysi arpa, ammattilaisuraa takana seitsemän ottelua. Luulen että jos olisi tullut tänne, olisi ollut faneille kova pettymys.
Saipassa on paljon potentiaalia, mutta tosiasiassa siellä on noin kymmenen arpaa ja sellaisia joka-tai pelaajia. Veikko Loimaranta siellä on pelaaja joka tulevalla kaudella iskee itsensä kunnolla läpi, sanokaa mun sanoneen.