Tuossa kun luin pelaaja-arvioita tästä kaudesta, tuli fiilis että on pakko alkaa miettimään jo tulevaa.
Tämä hahmotelma lähtee siitä että uskon Niemelän antavan edelleen mahdollisuuksia näille hieman epäonnistuneille pelaajille kuten Nordgrenille, koska asenne oli kyllä kunnossa eikä kukaan täysin pettänyt joukkuetta, vaikkei esitykset ollutkaan sitä mitä odotettiin.
Myös jatkosopimuksia tulee varmasti, tässä sellaisetkin pelaajat mukana joiden uskon tai ainakin toivon saavan sellaisen.
Uusista pelaajista sama juttu, sijoittelen niitä kokoonpanoon joiden pelaamiseen täällä uskon tai edes toivon.
Tässä minun seuraava Pelicansini, sellainen inhorealistinen versio:
O.Kovarcik - M. Kovarcik - Roine
Saarinen - Nikkanen - Kivenmäki
Haatanen - Hämäläinen - Tukiainen
Åsten - E.Vilén - Nordgren
Hirvonen - J. Jämsen - Sergei Popov - A.Jämsen
Eronen - Cukste
Utunen - Rindell
Rajaniemi - T.Vilén
Laakso
Tämä on varmasti nimenomaan inhorealistinen versio, sillä vaikka palkkabudjetti nousee, jatkosopimuksiin uppoaa rahaa, etenkin jos Barto jatkaa maalilla. Puolustus on taas eniten auki, tämä hyökkäys on ihan realistinen ja budjetti antaisi tilaa nimenomaan puolustuksen vahvistamiseen. Popov Peliitoista antaitsisi paikan Liigassa, ainakin näyttöpaikan, sanoin kun Nic Werbik, en ihmettelisi vaikka niitä testattaisi kesällä tryoutilla. Saarinen pystyisi hyvin vielä 30 pisteen kauteen ja Kivenmäki tosiaan tälläkin kaudella teki kuitenkin 20 pistettä vaikka "floppasi". Nikkasen pitää eniten nostaa tasoaan jos aikoo iskeä itsensä kunnolla läpi.
Jotenkin on tunne että en luota siihen että täällä on haihateltu suuria nimiä, mulle riittäisi jo sekin että Saarinen-Tukiainen-A.Jämsen jatkaisi ja Kovarcikit tulisi, siinä olisi runko kasassa ja siihen voisi napsia mahdolliset oikeat palat, eli joku kokenut hyökkääjä mun mielestä kaivattaisi, jos markkinoilta löytyy.
Erosen ja Cuksten sopimuksiin uppoaisi rahaa, mutta laatu olisi varmaa, Rajaniemi ja Laakso jatkaisi varmaan ihan sopuhinnalla. Vaikeampi on saada puolustukseen sitä laatua ulkopuolelta ja tän jengin ongelma olisi sama kun tällä kaudella muutenkin, eli johtajuusvaje ja kokemuksen puute.
Yksi lääke olisi pistää rahaa kiinni vaikka Jonas Enlundiin, Juuso Puustiseen, Joonas Järviseen, Kai Kantolaan tai puhuttuun Valtteri Filppulaan. Itse saattaisin jopa haluta Järvisen takaisin tuomaan kokemusta, vaikka sen edelliset kaudet ei ole kovin ihmeellisiä olleetkaan. Kantola toisi räkämaaleja ja kovaa työtä eli juuri sitä mitä aina kaivataan ja Enlund pystyisi varmasti vielä tekemään sen 30 pistettä kakkosketjussa ja olemaan vaarallinen ylivoimalla. Puustinen tulisi taistelemaan maalipörssin voitosta ja olisi ylivoimalla kova ase.
No, Filppula jos tulisi niin se nyt olisi meidän ykköshyökkääjä ihan heittämällä ja johtajuus-kokemustyhjiö olisi täyttynyt.
Hahmotelmani on sellainen realistinen ajatus, joka ei olisi loistava kokoonpano, mutta jolla voisi lähteä Liigaan ja odottaa että vapaista pelimiehistä alkaisi löytyä oikeita palasia alkukauden aikana, koska ensi kaudella niitä on paljon markkinoilla, kun rahaliigojen pelipaikat alkavat täyttyä.