Pelicans kaudella 2019–2020

  • 558 473
  • 2 489

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pakko vielä muistuttaa samalla, että tämä samainen lainaamasi nimimerkki piti Nemon astuessa Pelicansin puikkoihin viime kaudella kymppisijaa erittäin epätodennäköisenä, Pelicans taistelisi kuulemma jumbosijoista ja hupsistakeikkaa oltiinkin runkosarjassa Kärppien ja Tapparan takana kolmansia ja kerättiin seurahistorian toisiksi paras pistesaalis. Brett on jättänyt ainakin mulle itsestään kuvan kovan luokan järkkymättömänä skeptikkona, joka pitää vahvasti omista näkemyksistään kiinni kunnes toisin todistetaan. Eikä siinä mitään pahaa ole, mutta kaikki me erehdymme joskus :)

No tätä ennen hän kyllä oli yltiö-optimistinen usemman kerran, että ehkä se vaan tasapainottaa. :P

Pelicansin pudotuspelipaikka on äärimmäisen epätodennäköinen ja sitä metsästetään silti viimeiseen asti.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Mä lyön vetoa pelkästään siitä, että jos me mennään sääleihin, niin muistan tämän kommentin.

Rahasta olis varmasti kiva lyödä vetoa, mutta en sellasia harrasta.
Sain +EV vedon sisään Pelicansin jäämisestä pleijareista ulos ennen Ässä-peliä. Se riittää. Taitaa olla vieläkin vedonlyönnillisesti voitollinen tuo veto, vaikka piste-ero kaventuikin ja nyt tuo ei enää ihan niin kannattava ole. Pitkä juoksu ratkaisee. Nyt pelit menivät suotuisasti 2 kierrosta kun voitettiin ja pahimmat viholliset hävisivät. Pari heikomman onnen kierrosta ja taas ollaan yhtä ulkona kuin ennen näitä onnen kierroksia. Ei noin moni vastustajakaan koko ajan häviä. Olen huomannut että monet oman joukkueen piste-eroja laskevat näkevät vain sen eron, eivätkä laske että muutkin pelaavat.

Mutta toki maksan mielelläni, jos tämän vedon häviän. Itse asiassa toivonkin häviäväni, koska Pelicansin menestys on tärkeämpää. Jos "jinxasin" tuon vedollani, niin hyvä. Ja pitkässä juoksussa löin myös voittavan vedon.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Otamma kaljat sitten keväällä Isku Areenalla kun pelataan playoffeja.

@Brett mä voin kas osallistua vetoon 50€ panoksella. Häviäjä maksaa heti kun runkosarja on paketissa ?
Millä kertoimella haluat pelata? Jos mennään niin, että 50 € mulle jos pojat ei pääse 10 joukkoon ja 50 € sulle, jos pääsee, niin lyödään vaikka heti.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sain +EV vedon sisään Pelicansin jäämisestä pleijareista ulos ennen Ässä-peliä. Se riittää. Taitaa olla vieläkin vedonlyönnillisesti voitollinen tuo veto, vaikka piste-ero kaventuikin ja nyt tuo ei enää ihan niin kannattava ole. Pitkä juoksu ratkaisee. Nyt pelit menivät suotuisasti 2 kierrosta kun voitettiin ja pahimmat viholliset hävisivät. Pari heikomman onnen kierrosta ja taas ollaan yhtä ulkona kuin ennen näitä onnen kierroksia. Ei noin moni vastustajakaan koko ajan häviä. Olen huomannut että monet oman joukkueen piste-eroja laskevat näkevät vain sen eron, eivätkä laske että muutkin pelaavat.

Mutta toki maksan mielelläni, jos tämän vedon häviän. Itse asiassa toivonkin häviäväni, koska Pelicansin menestys on tärkeämpää. Jos "jinxasin" tuon vedollani, niin hyvä. Ja pitkässä juoksussa löin myös voittavan vedon.

Ovela ukko tuon jinksauksen kanssa, mä siis muistan sua kiitollisena jos päästään sääleihin. ;)

Mähän en oo kerinnyt kiireessä lukemaan palstaa kunnolla viikkoon, joten voi olla että joskus tulee vastattua vanhoihin viesteihin.

Tämän päivän matsia en nähnyt kunnolla kun painelin töitä ja näin lähinnä kännykän näytöltä vaan sekunnin pätkiä yms.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Pelicansin pudotuspelipaikka on äärimmäisen epätodennäköinen ja sitä metsästetään silti viimeiseen asti.
Mulla on tästä kaudesta tosi vahvat 2012-2013 fibat. Silloinkin hankintapuoli jätti paljon toivomisen varaa, syysjakso meni aivan päin hevonpersettä ja keikuttiin pitkään jopa jumbosijalla eli tilanne oli vielä tätäkin syys-talvea toivottomampi. Lopulta kymppisija kariutui vasta viimeisellä runkosarjakierroksella. Eli jos me ollaan melkein ponnistettu kertaalleen playoffeihin nykyistäkin kautta synkemmistä lähtökohdista, on mulla ainakin hyvä syy uskoa siihen mahdollisuuteen, mikä meillä on jos pelillinen ilme ei koe takaiskua.

Tässä kohtaa kautta yksikin pitempi tappioputki ja haaveet paikasta auringossa murenisivat aika lailla sen sileän tien. Nyt vaaditaan tasaista suorittamista ja raudanlujaa uskoa koko joukkueelta. Yksittäiset ohipelit ovat ihan ok mutta ensimmäinenkin kahta peliä pitempi tappioputki ja siinä kohtaa minä heilutan valkoista lippua. Mutta juuri nyt näyttää toiveikkaalta, nautitaan siis hetkestä.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pakko vielä muistuttaa, että tämä samainen lainaamasi nimimerkki piti Nemon astuessa Pelicansin puikkoihin viime kaudella kymppisijaa erittäin epätodennäköisenä, Pelicans taistelisi kuulemma jumbosijoista ja hupsistakeikkaa oltiinkin runkosarjassa Kärppien ja Tapparan takana kolmansia ja kerättiin seurahistorian toisiksi paras pistesaalis. Brett on jättänyt ainakin mulle itsestään kuvan kovan luokan järkkymättömänä skeptikkona, joka pitää vahvasti omista näkemyksistään kiinni kunnes toisin todistetaan. Eikä siinä mitään pahaa ole, mutta kaikki me erehdymme joskus :)

Monikin on täällä ollut usein hieman pessimistisiä, mutta pakko kyllä siitä antaa oma mielipiteeni, että täällä ei kyllä mun mielestä ole yhtäkään tyyppiä, kenen kommentit olisi kuitenkin yltäpäältä paskaa.

Sen kyllä myönnän, että itse toivoisin lukevani enemmän ns. Maltillisempia kommentteja, enkä ehkä ihan niin negatiivisiä ja kärkkäitä, mutta sitähän se kai on kun on tunteet kehissä ja se oma rakastamansa seura.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Monikin on täällä ollut usein hieman pessimistisiä, mutta pakko kyllä siitä antaa oma mielipiteeni, että täällä ei kyllä mun mielestä ole yhtäkään tyyppiä, kenen kommentit olisi kuitenkin yltäpäältä paskaa.

Sen kyllä myönnän, että itse toivoisin lukevani enemmän ns. Maltillisempia kommentteja, enkä ehkä ihan niin negatiivisiä ja kärkkäitä, mutta sitähän se kai on kun on tunteet kehissä ja se oma rakastamansa seura.

Äärimmäisen fiksu puheenvuoro
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Monikin on täällä ollut usein hieman pessimistisiä, mutta pakko kyllä siitä antaa oma mielipiteeni, että täällä ei kyllä mun mielestä ole yhtäkään tyyppiä, kenen kommentit olisi kuitenkin yltäpäältä paskaa.
Paitsi se yks online editori joka luojan kiitos siirtyi pysyvästi offlineen *hymiö*
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Pakko vielä muistuttaa, että tämä samainen lainaamasi nimimerkki piti Nemon astuessa Pelicansin puikkoihin viime kaudella kymppisijaa erittäin epätodennäköisenä, Pelicans taistelisi kuulemma jumbosijoista ja hupsistakeikkaa oltiinkin runkosarjassa Kärppien ja Tapparan takana kolmansia ja kerättiin seurahistorian toisiksi paras pistesaalis. Brett on jättänyt ainakin mulle itsestään kuvan kovan luokan järkkymättömänä skeptikkona, joka pitää vahvasti omista näkemyksistään kiinni kunnes toisin todistetaan. Eikä siinä mitään pahaa ole, mutta kaikki me erehdymme joskus :)
Olet oikeassa siinä, että pidän kantani, jos luulen olevani varma asiasta :) Edelleen pitäisin Pelicansin pääsemistä 10 joukkoon syksyn 2018 materiaalilla ja Niemisellä keltanokka valmentajana hyvin epätodennäköisenä. Lopulta Nemo suoritti tuon ennustamani mukaisesti vuoden liian myöhään. No joo, se on eri tarina ja eri syyt, miksi tällä kaudella Nemolla ei kulkenut.

Niin ja sen takia olen halukas lyömään myös vetoa asioista, ettei kenenkään tarvi luulla että provosoin tai puhun lämpimikseni. Mielestäni on sitten reilumpaa seisoa vaikkapa rahallisen panostuksen muodossa sanojensa takana, kuin vain pelkästään inttämällä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Vähän kyllä harmitti, kun Padan jätkät sai ajaa Tolvasen maalille ihan vapaasti ja rauhassa, kun meidän mikki hiiret ei uskaltaneet tehdä asialle mitään. Ei silloin Petun ja Nupen aikana ajeltu meidän maalille ilman seuraamuksia, perkele! Pietroniro on todella hyvä. Pakko myös syttyä sille, että jälleen kerran pelin ratkaisuhetkillä kapteeni Björninen tappaa koko kaksi minuuttisen alivoiman, eikä sovi unohtaa saman urotyön tehnyttä Teppoa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tajusin muuten vasta äsken, että Wellingin Pelicansin kaikki tähänastiset voitothan on tullu Ässiä ja HIFK:ta vastaan. Mutta huomennahan tähän tehdään muutos ;) JYP on eittämättä vastustajana sieltä vittumaisimmasta päästä ja meille yleensä tosi hankala vastus, mutta just nyt sekään ei jaksa pahemmin kiinnostaa. Tulta päin!
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
No tätä ennen hän kyllä oli yltiö-optimistinen usemman kerran, että ehkä se vaan tasapainottaa. :P

Pelicansin pudotuspelipaikka on äärimmäisen epätodennäköinen ja sitä metsästetään silti viimeiseen asti.
Tuohon yltiöoptimismiin otan sen verran kantaa, että kyse taisi olla playoff-mahdollisuuksista, joita aikanaan hehkutin. Ja lähestyn tätäkin todennäköisyyksien kannalta. Joka ikinen pleijareihin pääsevä joukkue voi voittaa kultaa tässä sarjassa. Jopa paras 7 sarja on valtavan satunnainen otos 60 runkosarjapeliin nähden. Kuten olemme nähneet, joukkueille tulee 60 pelin aikana loistavia putkia ja surkeita jaksoja. Tuollainen tai siis jompi kumpi voi osua monesta syystä mille joukkueelle vain pleijareissakin. Ja kiekko voi jopa pomppia toiselle niin, että se voittaa pleijarisarjan. Tuurilla on valtava osuus paras 3:sta sarjassa ja iso osuus paras 5:sitä sarjassa ja merkittävä osuus vielä paras 7:stä sarjassakin. Sen takia jokainen 10.sijakin on mahdollisuus mestaruuteen. Toki se on hemmetin epätodennäköistä että 10.voittaa. Riippuu toki sarjan tasoeroista paljon. Jos tasoero TOP-4 vs.muut on kova, niin voi olla kovin mahdotontakin että huonommat voittaisivat lyhyemmissä sarjoissakaan, vaikka kärkijoukkueille tulisi heikko jakso. Jos runkosarja on kovin tasainen, ei tarvitse enää olla kovinkaan suuri yllätys että alempaakin voidaan voittaa. Tuuri korostuu, kun on tasaista. Liigassa tasoerot eivät lopulta ole kovin suuret, vrt.nytkin kärki Kärpät ja jumbo TPS. Jos TPS:lla yhtäkkiä loksahtaisi kaikki kohdalleen, se voisi yllättää 7 pelin sarjassa Kärpätkin. Jos kulkisi edes vähän alusta, vaikka kuten Pelicansilla edellisillä kausilla, voisi yllätys olla kovinkin mahdollinen.

Luotan edelleen vahvasti eläkeikää lähestyvään vedonlyöntiguruun Jorma Vuoksenmaahan. Hänen lähestyminen urheilun todennäköisyyksiin ja satunnaisuuksiin on ollut toimiva ja kiehtova. Jos heitetään kruunaa ja klaavaa, molempien tod.näk.on 50 %. Silti klaava voi tulla 10 kertaa putkeen, mutta yli 2 kertoimella kruunaa pelannut on pelannut paremmin. Näin se kiekkokin vähän on. Aina voi sattua mitä vaan. Mielestäni Pelicans oli kaikilla playoff-kausillaan aika hyvissä kolikonheitto mahdollisuuksissa, enintään prosenteissa 80-20 häviöllä playoff-sarjoissaan. Nyt kun ollaan useaa joukkuetta vastaan taistellessa tavoitteesta useampi piste jäljessä todella heikkojen n.30 pelin otoksen jälkeen, niin näen että pleijarimahdollisuus ennen tätä Ässät-peliä oli alle 5 % luokkaa. Paljon pienempi siis kuin minkä vaan joukkueen kaataminen pleijareissa 4 edellisellä kaudella.

Eli oikeastaan optimismi ja pessimismi ovat kulkeneet vain omien todennäköisyyslaskelmien mukaan, joissa apuna on tietysti muiden vedonlyöjien, bookkereiden yms.näkemykset. Ja aina täytyy iskeä vähän vastapalloon. Jos joku väittää ettei Pelicansilla ole Kärppiä vastaan pleijarisaumoja, niin juuri pleijareissa ne saumat ovat parhaimmillaan. Ja jos toinen väittää, että on mahdollisuudet pleijareihin huonoista asemista, niin täytyy vähän toppuutella, kun se pettymys on kovin todennäköinen. Ja sitten ihmetellään kun jäätiin vain 2 pinnaa jälkeen, vaikka todennäköisyys näytti jo kauan sen, että mahdollisuuksia ei juuri ole, eikä siinä 2 pinnassa ehkä kauheasti lopulta jossiteltavaa, jos tehtävä oli mahdoton.
 
Viimeksi muokattu:

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Näin juuri meinasin, 50€ vedon voittajalle. Reilu peli.
Onko sinusta reilu peli? Kun minusta tuntuu melkeinpä että kusetan sua, jos noin lyödään. Toinen palstalainen ehdotti ja lyötiinkin niin, että mä saan 20 €, jos Pelicans jää 10 joukosta ja hän 200 €, jos Pelicans pääsee 10 joukkoon. Tuo toki ennen Ässä-peliä.

Mutta jos koet, että pelaat hyvin, niin lyödään noin. 50 € voittajalle. Tasapainon vuoksi muutkin voisivat tarttua tähänkin vetoon, ettei Koffelin tarvitse tuolla kertoimella yksin hävitä :)
 

Koffeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
PELICANS & SUOMEN PAINIMAAJOUKKUE
Vähän kyllä harmitti, kun Padan jätkät sai ajaa Tolvasen maalille ihan vapaasti ja rauhassa, kun meidän mikki hiiret ei uskaltaneet tehdä asialle mitään. Ei silloin Petun ja Nupen aikana ajeltu meidän maalille ilman seuraamuksia, perkele! Pietroniro on todella hyvä. Pakko myös syttyä sille, että jälleen kerran pelin ratkaisuhetkillä kapteeni Björninen tappaa koko kaksi minuuttisen alivoiman, eikä sovi unohtaa saman urotyön tehnyttä Teppoa.

Yhdyn. Ja pakko mainita myös tähän omana mielipiteenä että on jotenkin vaan ikävä sitä Petun aikaa. Mä nautin erittäin paljon siittä duunarilätkästä - röyhkeestä ja ilkeestä Pelicansista mikä Petun ja Nupen aikana oli. Ei se aina voittavinta lätkää ollut, mutta tunnetta ja meininkiä oli senkin edestä. Rapatessa väliin roiskuu mutta kukaan ei vittuillu meille ilman seurauksia.
Oikeestaan siittä Petun viimesestä kaudesta alkaen on siirrytty tyystin mikkihiiri-kerhoon jolle ne työhaalarit on vaan liian isot.

Viime kausi oli silkkaa lentoo kun joka jätkä pelas uransa parasta kautta. Tämä kausi on ollut aika pitkälti jatkumoa sille floppaukselle kevään HIFK-sarjassa. Syvissä vesissä on käyty, mutta viime pelien otteet on antanu toivoa siitä että pelikirja on löydetty ja peli saatu jälleen uomiinsa. Silti joka jätkälle - valmentajaa myöden - toivosin muutaman munankarvan lisää. Pitää vaan olla vitusti ilkeempiä, etenkin sen kevään koittaessa. Tänään ja viime IFK-pelissä oli jo ihan hyvää vääntöä, mutta mitään isäntiä ei kumminkaan oltu. Taavi-Tyrsky-Teppo-Pietroniro-Lintuniemi, näiltä herroilta ainakin luulisi cojonesia siihen isännän-haalariin löytyvän.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siinä vaiheessa kun yritetään nenää niistää niin tuomarit on viivana välissä "suojelemassa pelaajia" mutta autas perkele kun veskarilta puuttuu patja kokonaan :)
 

Koffeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
PELICANS & SUOMEN PAINIMAAJOUKKUE
Onko sinusta reilu peli? Kun minusta tuntuu melkeinpä että kusetan sua, jos noin lyödään. Toinen palstalainen ehdotti ja lyötiinkin niin, että mä saan 20 €, jos Pelicans jää 10 joukosta ja hän 200 €, jos Pelicans pääsee 10 joukkoon. Tuo toki ennen Ässä-peliä.

Mutta jos koet, että pelaat hyvin, niin lyödään noin. 50 € voittajalle. Tasapainon vuoksi muutkin voisivat tarttua tähänkin vetoon, ettei Koffelin tarvitse tuolla kertoimella yksin hävitä :)

Se ei pelaa joka pelkää, mano a mano - 50€ ilman mitään kertoimia. Soor reilu peli meilläpäin. Arvostan sitä, että seisot oman kantas takana vaikka vetoo lyöden, niin en viitti kyniä sun kaikkia "viikkorahojas" ;P
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Se ei pelaa joka pelkää, mano a mano - 50€ ilman mitään kertoimia. Soor reilu peli meilläpäin. Arvostan sitä, että seisot oman kantas takana vaikka vetoo lyöden, niin en viitti kyniä sun kaikkia "viikkorahojas" ;P
Se on sitten lyöty kiinni. Ja voihan se olla, että Pelicansin pelillinen suunta on nyt ihmeellisesti täysin kääntynyt (hyvältä näyttänyt jo useamman pelin) ja olen lyönyt tässä vaiheessa tyhmiä vetoja siinä mielessä, että edistymisen takia todennäköisyydet ovat täysin muuttuneet :)
 

Rautakansleri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, RoKi, alasarjajoukkueet
Ja pakko mainita myös tähän omana mielipiteenä että on jotenkin vaan ikävä sitä Petun aikaa. Mä nautin erittäin paljon siittä duunarilätkästä - röyhkeestä ja ilkeestä Pelicansista mikä Petun ja Nupen aikana oli. Ei se aina voittavinta lätkää ollut, mutta tunnetta ja meininkiä oli senkin edestä. Rapatessa väliin roiskuu mutta kukaan ei vittuillu meille ilman seurauksia.
Oikeestaan siittä Petun viimesestä kaudesta alkaen on siirrytty tyystin mikkihiiri-kerhoon jolle ne työhaalarit on vaan liian isot.

Viime kausi oli silkkaa lentoo kun joka jätkä pelas uransa parasta kautta. Tämä kausi on ollut aika pitkälti jatkumoa sille floppaukselle kevään HIFK-sarjassa. Syvissä vesissä on käyty, mutta viime pelien otteet on antanu toivoa siitä että pelikirja on löydetty ja peli saatu jälleen uomiinsa. Silti joka jätkälle - valmentajaa myöden - toivosin muutaman munankarvan lisää. Pitää vaan olla vitusti ilkeempiä, etenkin sen kevään koittaessa. Tänään ja viime IFK-pelissä oli jo ihan hyvää vääntöä, mutta mitään isäntiä ei kumminkaan oltu. Taavi-Tyrsky-Teppo-Pietroniro-Lintuniemi, näiltä herroilta ainakin luulisi cojonesia siihen isännän-haalariin löytyvän.
Samaa mieltä, Wellingin pelikirja on toimiva mutta ei tarpeeksi Pelicansin näköinen. Petun ja Nupen aikana meille luotiin hyvä kovan joukkueen identiteetti, nyt olisi aika palauttaa sitä kovuutta ja ilkeyttä.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelitapa ja kovuus ja ilkeys ei onneksi poissulje toisiaan. Eikä tuossa nyt vielä kovin kummoista pelikirjan lehteäkään ole käännetty. Todella jännä nähdä mitä ensi kausi tuo Niemelän kanssa tullessaan..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös